121 Fink: Roglič ima še prihodnost v Jumbo Vismi

V podkastu SOS-odmev smo po koncu razburljive 78. Dirke po Španiji sestavili navidezni trikotnik, v katerem sta voditelja Slavko Jerič in Toni Gruden povabila v goste direktorja Dirke po Sloveniji. Za MMC-jev športni podkast je zaplet in razplet zadnjega tedna (ne)boja za rdečo majico analiziral Bogdan Fink.

Zmaga Seppa Kussa kot izjema, ki potrjuje pravilo, da pomočniki in prijazni fantje ne zmagujejo na tritedenskih dirkah? "Zašli so v sladke skrbi. Nastal je zaplet, ker Kuss ni omagal in ni zaostal na nobeni etapi. Vedeti moramo, da športni direktorji in trenerji zelo dobro vedo, koliko je kdo močan, koliko vatov vrti. Nobeden izmed treh fantov ni imel slabega dne," je Fink poudaril konstantno dobro dirkanje končnega zmagovalca, ki bi tudi brez bega in etapne zmage v 6. etapi, v skupnem seštevku končal pred vsemi tekmeci iz drugih ekip.

Vabljeni k poslušanju

Roglič mogoče le ni bil takšen kapetan

Ob trdnem vodstvu trojice čebel se je tretji teden La Vuelte 23 začel z napadom Danca. "Ko je Jonas napadel v 16. etapi, tudi športni direktorji niso imeli vsega pod nadzorom. Lahko bi zmagal tudi na drugačen način, s poznejšim skokom, če si je že zamislil zmago za Nathana van Hooydoncka. Iz poteze sem videl, da čeprav je bil Primož kapetan, mogoče le ni bil takšen kapetan, saj je lahko Jonas delal malo po svoje, drugače kot je bila kolesarska logika. Vingegaard je deloval, kot da na vsak način želi prehiteti Rogliča," je iz svojih izkušenj in poznavanja ocenil Novomeščan, ki je popeljal zasavskega orla v svet profesionalnega kolesarstva.

Podoba, ki je razburkala kolesarsko javnost, zlasti vse, ki so trenirali in tekmovali ter živeli v skladu z nepisanimi ekipnimi kodeksi. A obstaja človek, ki lahko uredi odnose med Rogličem, Vingegaardom in ekipo – menedžer Mattia Galli, ki zastopa tako slovenskega kot danskega šampiona. Foto: ASO
Podoba, ki je razburkala kolesarsko javnost, zlasti vse, ki so trenirali in tekmovali ter živeli v skladu z nepisanimi ekipnimi kodeksi. A obstaja človek, ki lahko uredi odnose med Rogličem, Vingegaardom in ekipo – menedžer Mattia Galli, ki zastopa tako slovenskega kot danskega šampiona. Foto: ASO

Sveto pravilo o nenapadanju vodilnega iz lastne ekipe

Marsikaterega slovenskega navdušenca nad kolesarstvom in Rogličeve navijače je v slabo voljo spravilo povelje vodij, ki so po Angliruju zaukazali, da morata oba šampionska kapetana podpreti v rdečo majico odetega Kussa in pripeljeta Američana varno do končnega zmagoslavja v Madridu. Ali je pravilo nenapadanja na vodilnega v lastni ekipi res takšno sveto kolesarsko pravilo ali gre za mit?

"Majica vodilnega iz iste ekipe se ne napada. A hkrati se tu vidi neizprosnost vrhunskega športa in profesionalizma. Vingegaard in Roglič sta vodji, Kuss pa ni. Posledično si lahko prva dva fanta privoščita več. Ni prostora za čustva, to je posel. V javnosti so jim stvari ušle izpod nadzora, a jim je to hitro uspelo umiriti in stvar uspešno pripeljali do konca," se je Fink dotaknil nepisanega pravila, ki je vgrajeno v DNK slehernega cestnega kolesarja, pri katerem pa so vseeno mogoča malenkostna odstopanja. "Pravilo o nenapadanju: če veš, da kakšen kolesar ne bo zdržal klancev in vseh vzponov zadnjega tedna, takrat se dirka drugače. A tukaj je bil Kuss superioren. Z dobrimi predstavami, ko je iz petnih žil potegnil tistih osem sekund na Angliruju, si je prislužil skupno zmago."

Kdo bo Jordan pri tej ekipi?

Finkov komentar na cilj Nizozemcev, ki želijo posnemati dinastijo Chicago Bullsov

Oteženo sodelovanje, a še zdaleč ne nemogoče

Po burnih dveh gorskih etapah na severu Španije in odkrito izraženi skepsi v ukaze vodij od Rogliča ter dejanja Vingegaarda na cesti se je sprva pojavilo skorajda enotno mnenje, da Slovenec in Danec ne moreta več sobivati v skupni ekipi na istih dirkah. Ali si še predstavljamo, da bi dvakratni zmagovalec Dirke po Franciji naslednje leto ob sebi imel za sokapetana slovenskega šampiona, ki mu manjka zgolj Tour?

Fink poudarja dejstvo, da zakaj bi Roglič pri 34 letih zapustil ekipo, ki jo je spremenil v zmagoviti stroj in je zdaj z naskokom najboljša v pripravah ter osvajanjih etapnih dirk na čelu z grand touri. Foto: AP
Fink poudarja dejstvo, da zakaj bi Roglič pri 34 letih zapustil ekipo, ki jo je spremenil v zmagoviti stroj in je zdaj z naskokom najboljša v pripravah ter osvajanjih etapnih dirk na čelu z grand touri. Foto: AP

"To so profesionalci. Ni prostora za čustva. Prepričan sem, da sta še vedno lahko v Jumbu Vismi. Njuno sodelovanje je lahko oteženo, a še zdaleč ne nemogoče. Če se postavimo v položaj vodij, bodo naredili vse, da bi imeli dve vodji v Franciji. Kaj če se Jonas poškoduje, se mu zgodi višja sila? V tistem trenutku ostanejo brez vodje, četudi Kuss ostane. Dvomim, da bi bil lahko on kljub zmagi na Vuelti vodja na Touru. Konec koncev, četudi je Primož drugi kapetan, se lahko zgodi, kar se je Kussu v Španiji. Z vidika ekipe delajo pravilno," je dolgoletni vodja novomeške ekipe Adria Mobil poudaril ekipni vidik. Rumeno-črni so v preteklih letih dokazali, da znajo usklajevati različne interese in vodilne vloge za skupne uspehe.

Vsem slovenskim razočaranim navijačem Fink tudi podaja drugačen pogled. "Kaj če bi se Vingegaard začel pritoževati, da je bil najmočnejši, pa mu niso pustili zmagati?"

"Živimo v znanstveni fantastiki"

Če se je sezona 2023 začela z možnostjo in upom, da bi slovenski kolesarji osvojili kar vse tri tritedenske dirke, je Jumbu Vismi uspelo spisati zgodovino in je postala prva ekipa s tovrstnim grand slamom. Vseeno je uspelo Slovencem izjemen podvig: 1. mesto Rogliča na Giru, 2. mesto Pogačarja na Touru in 3. mesto Rogliča na Vuelti. Ob tem, da je bil že predtem osvojen najbolj priljubljen in zaželen spomenik Po Flandriji.

"Neverjetno. Že večkrat sem dejal – vsi ti uspehi slovenskega kolesarstva so znanstvena fantastika in zdaj mi vsi živimo v tej znanstveni fantastiki. Osebno se temu sploh ne morem načuditi in rad bi, da čim dlje to traja. In sploh ne razmišljam, kaj bo, ko bo tega konec," je sklepna misel Bogdana Finka v 121. oddaji MMC-jevega športnega podkasta SOS-odmev.

Bi lahko Fink in Adria Mobil z etapnim ciljem na Kumu ali zasavski sveti gori uspela zvabiti Primoža Rogliča, da bi se leta 2024 ali 2025 znova udeležil domače Dirke po Sloveniji? Foto: Sportida
Bi lahko Fink in Adria Mobil z etapnim ciljem na Kumu ali zasavski sveti gori uspela zvabiti Primoža Rogliča, da bi se leta 2024 ali 2025 znova udeležil domače Dirke po Sloveniji? Foto: Sportida

Vabljeni k poslušanju celotne epizode, kjer so govorili še o naslednjih temah:
− zakaj je Fink v Sloveniji bolj kot zanimivih vzponov še bolj vesel spustov z dobrimi cestami;
− Remco Evenepoel ni kriv, da Roglič ni mogel napasti četrte zmage v Španiji;
− posipanje pepela in pojasnilo, zakaj tovrstni naslov povzetka 120. podkasta;
− Kuss iz petnih žil in pomoč Lande na Angliruju;
− Jumbo Visma je trenutno prva ekipa sveta;
− najmočnejša ekipa izčrpava vse tekmece;
− kaj če bi pa čebele zapustil Američan;
− po zgodovinski sezoni Nizozemcem manjkajo le spomeniki;
− prestižni boj Jumba Visme in UAE Emirates za #1 na UCI-lestvice (zdaj razlika zgolj 500 točk);
− ni še konec sezone: veselimo se Lombardije in soočenja Pogačar – Roglič;
− Nizozemci delijo vloge vodij in znajo najti skupne jezike (van Aert, Kooij);
− rumeno-črni so razred zase pri tehniki, prehrani, treningih;
− končni Vingegaardov cilj: dirkati na vseh treh grand tourih v sezoni;
− kdaj bo Pogačar vendarle vozil na Dirki po Italiji in kdaj bo ta znova zavila v Slovenijo;
− zakaj je direktor Dirke po Sloveniji na obisku Zasavja;
− zanimivost o številki 121, pri kateri Fink vplete tarok in fenomen karte mond (XXI).