Umetniki na razstavi Punctum delujejo, kot je ža Švicarijo pogosto veljalo, na robu družbenega in ustvarjalnega dogajanja, kjer utirajo pot prvinski izpovednosti. Foto: AKKA/Matej Pušnik
Umetniki na razstavi Punctum delujejo, kot je ža Švicarijo pogosto veljalo, na robu družbenega in ustvarjalnega dogajanja, kjer utirajo pot prvinski izpovednosti. Foto: AKKA/Matej Pušnik

V Švicariji bodo ob 18.00 odprli razstavo Punctum, Neobičajne umetniške avtobiografije. Poleg posameznih del umetnikov bodo predstavili tudi muzejske zapuščine Muzeja premoderne umetnosti.

Na razstavi, ki bo na ogled do 25. avgusta, se bodo predstavili Saša Bezjak, Dušan Gerlica, Dean Ivandić, Muzej premoderne umetnosti in umetniški duet The Witch Tweens.

Muzej premoderne umetnosti bi letos praznoval dvajsetletnico delovanja, zato se bodo na razstavi z umetniškimi deli iz njihove muzejske zapuščine spominjali premodernistov kot umetniškega gibanja, ki je zavračalo pripadnost kateri koli umetniški smeri ali slogu, so zapisali pri Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC), ki upravlja Švicarijo.

Saša Bezjak s prostorskimi instalacijami, slikami in kipi raziskuje intimo posameznika in krhkost družinskih razmerij. Njen estetski izraz odlikuje osebna izpovednost, predanost umetnosti pa ji pomaga premagovati življenjske stiske.

Foto: MGLC
Foto: MGLC

Dušan Gerlica kipari instinktivno. S postavitvijo lesenih skulptur iz sekvoje poziva, da se prepustimo materialnosti in praspominu oblikovanega lesa. Ivandić je nekdanji konceptualni umetnik in lastnik knjigarne. Ko je zaprl knjigarno Behemot v Ljubljani, je začel iz knjižnih polic ritualno ustvarjati portrete kot vizualne spomine na obiskovalce knjigarne.

The Witch Tweens sestavljata brata Alen in Robi Predanič, ki sta svoje intimno zatočišče poustvarila kot pravljični in nadrealni svet, kjer izginjajo meje med sanjami in resničnostjo, so zapisali pri MGLC-ju. Sta performerja in igralca. Velikokrat prevzameta vlogo kostumografa, fotografa, scenografa, režiserja in montažerja.

Umetniki s svojimi deli nenehno prehajajo med avtobiografskimi elementi in ustvarjalno avtofikcijo, pri tem zavzemajo nepričakovane pozicije in odkrivajo lasten fokus umetniškega izraza.