Formula 1
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 27 glasov Ocenite to novico!
Lewis Hamilton
Dirkalnik Lewisa Hamiltona z zaščito halo na prostem treningu pred lansko dirko v Singapurju. Foto: EPA
Kevin Magnussen
Kevin Magnussen je med najglasnejšimi nasprotniki sistema halo, ki bo od prihodnje sezone obvezen v formuli ena. Foto: Reuters
Sebastian Vettel poudarje, da gre vendarle za odločitev, ki pomaga voznikom ostati pri življenju. Mimogrede, sistem halo naj bi za 17 odstotkov povečal dirkačeve možnosti, da preživi hudo nesrečo. Foto: Reuters

Dodaj v

Formula ena od prihodnje sezone ne bo več, kar je bila

Magnussen: Ferrari ni brez razloga bolj zaželen kot mazda
29. julij 2017 ob 07:32
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Dirkalniki formule ena bodo od začetka prihodnje sezone opremljeni z zaščito, imenovano halo. Novost sproža številne pomisleke, dirkači so večinoma proti, navijači razjarjeni.

Karavana formule ena je ta konec tedna na Madžarskem. Z nedeljsko dirko se začenja druga polovica sezone, bolj kot dogajanje na stezi pa prah dviguje odločitev Mednarodne avtomobilistične zveze, da bodo od prihodnjega leta dirkalniki opremljeni s posebno zaščito za glavo. O sistemu halo je prispevek za Športno zgodbo na Valu 202 pripravil Aljaž Golčer.


Formula ena od prihodnjega leta ne bo več, kar je bila. Doba dirkanja z odprtimi kokpiti v kraljevskem razredu motošporta je blizu konca. K tej izjavi, preden me obtožite senzacionalizma ali nesprejemanja novosti, se bomo še vrnili.

Začnimo kar pri stvari sami. Dirkalniki formule ena bodo od začetka prihodnje sezone opremljeni z zaščito, imenovano halo. Gre za polkrožno barikado, ki varuje območje okoli voznikove čelade, ter osrednji, recimo mu stebriček, ki deli vidno polje na polovico, a naj ne bi oviral voznikovega pogleda. Gre za poskus povečanja varnosti, še bolj pa za noviteto, ki je razdelila mnenje v "paddocku" bolj kot kar koli drugega v zadnjih letih. Naprava, ki bo od prihodnjega leta obvezna, je pričakovano razjarila navijače.

Na nedavnem zasedanju strateške skupine formule ena je nasprotovanje izrazila večina moštev, halo pa je prinesel tudi nasprotujoča si mnenja med vozniki, ki jim je namenjen. Med glasnejšimi nasprotniki sta Max Verstappen in Kevin Magnussen. Njegovo razmišljanje je glasba za ušesa marsikaterega navdušenca nad formulo ena. Pravi, da to ne spada v formulo ena in da varnost ne sme biti vedno na prvem mestu. Da je formula ena priljubljena, ker je v njej tudi element nevarnosti. Danec dodaja, da so dirkalniki dovolj varni. Pravi, da takšne stvari vzamejo formuli nekaj strasti, ki je njeno bistvo. Magnussen je novinarje na Hungaroringu nasmejal tudi z analogijo, da ni brez razloga ferrari bolj zaželen avto kot mazda. Da dirkalniki formule ena ne smejo biti grdi. Da, če njegovo misel ("If it looks shit, it is shit") nekoliko olepšamo, če je nekaj videti slabo, tudi je slabo.

Tudi če se v celoti strinjamo s Kevinom Magnussenom, pa to še ne pomeni, da nima prav tudi kdo drug. Sebastian Vettel je na Madžarskem predstavljal glas razuma. Vettel pravi, da moramo razumeti, da gre za odločitev, ki pomaga voznikom ostati pri življenju, če gre nekaj hudo narobe, četudi razume očitke glede videza naprave halo. Pravi, da bi tisti, ki so v zadnjih letih v dirkaškem športu umrli, halo z veseljem sprejeli. Štirikratni svetovni prvak pravi tudi, da si ne zna predstavljati dirkalnikov formule brez atraktivnih krilc, ki jih dirkalniki niso imeli do 60. ali 70. let prejšnjega stoletja in da si želi, da bi v formuli namesto s šest- spet dirkali z dvanajstvaljniki, a da je tu treba misliti predvsem na to, da gre za nekaj, kar bo voznikom pomagalo.

Če ste bili okoli preloma tisočletja na kakšni dirki, najbrž še pomnite oglušujoči zvok bolidov formule ena, medtem ko lahko v zadnjih letih čepke za ušesa mirne vesti pustite doma. A tudi tega smo se privadili, čeprav se nostalgično spominjamo časov deset- in 12-valjnikov, ko so zadnji zdaj prava redkost tudi v produkciji cestnih superavtomobilov, ki v obliki plakatov krasijo otroške sobe.

Če se vrnemo k začetni misli, da formula ena od prihodnje sezone ne bo več, kar je bila - tudi sistema halo se bomo bržkone slej ko prej navadili, bomo pa morda nostalgično (in večkrat kot prej) na spletu poiskali kakšnega od trenutkov dobrih starih časov, preden so formuli ena odvzeli nov kanček romantike. Ali pa tudi ne, če se z menoj ne strinjate. Tu vendarle ne gre za prav ali narobe.

T. O.; Aljaž Golčer, Radio Slovenija

false
Prijavi napako
Komentarji
borut-blas
# 29.07.2017 ob 07:50
formula je bolša od vsakega uspavala
v manj kot petih minutah sem že v drugem svetu, in drugo me pri formuli niti ne zanima
prižgati tv po kosilu in se prijetno naspati, kaj bi človek lahko še zahteval ?
severnik
# 29.07.2017 ob 07:54
Po mojem mnenju so šli predaleč.

Saj voznike nihče ne sili, da so v F1 in služijo milijone. Naj gredo prodajat sadje.

Bodo morda smučarji skakalci kmalu pritjeni na zajlo, kot zipline, če slučajno pri več kot 100km/h padejo z višine 10m?

Najbolj varno bo, če vse ljudi zaprete v celice. Predaleč je šlo vse skupaj.
shambala
# 29.07.2017 ob 07:41
Mah lejte, Za gledat F1 se spoh ne sekiram vec. Sej je niti gledat ne morem na katerem izmed 9 sportnih kanalih v nasem jeziku poptv, kansa a, oz. Slo 1, 2 ali 3...
patriot44x2
# 29.07.2017 ob 07:49
To je še zadnji žebelj v krsti F1. Pa tole pretiravanje ne pelje več nikamor.
Študija je pokazala da tudi v primeru Bianchija halo ne bi pomagal, torej zakaj takšno forsiranje tega? Takšnih nesreč ni je ena na 500 dirk in zaradi ene nesreče devat to gor katerega tudi dirkači ne marajo je bedarija na kubik.
Roger Legend
# 29.07.2017 ob 08:32
Čeprav se mora vsak šport razvijati in spreminjati, je to, kar delajo iz Formule v zadnjih letih, sramota. Že ukinitev V10 motorjev in posiljevanje z eko-formulo je neumnost, tole še toliko bolj. Roziko je vedno bil sestavni del formule, kar pa je očitno preveč za punčka ala Vettel. Očitno ima F1 še vedno dosti denarja, da si lahko privošči takšne fiaske.
Celjan27
# 29.07.2017 ob 07:59
Cez nekaj let sploh ne bodo dirkali vec v dirkalnikih, ampak samo se za racunalniki. Z VR celadami.
the law1
# 29.07.2017 ob 07:58
Tudi v formuli ena se vidi kako uničujoča je pretirana regulacija z izgovori tipa varnost, zdravje, itd.

Formulo 1 sem spremljal redno od konca 80 let prejšnjega stoletja. Nekje v prvi polovici novega tisočletja se je začelo vse skupaj izrojevat ravno zaradi te over regulacije in od tedaj formula 1 ni več kar je bila oz. izgublja na čaru, ker kot pravi Magnussen

Njegovo razmišljanje je glasba za ušesa marsikaterega navdušenca nad formulo ena. Pravi, da to ne sodi v formulo ena in da varnost ne sme biti vedno na prvem mestu. Da je formula ena popularna, ker ima tudi element nevarnosti.

Škoda uničli so super šport. Se bomo pa tolažili z motoGP, če se tudi tam ne bodo izmislili, da bi bilo zaradi varnosti boljše, da bi namesto dveh koles motorji imeli 4 kolesa.
the law1
# 29.07.2017 ob 08:32
@Geriboy

Stvar je v tem, da si FIA in promotor ne moreta privoščiti naslednjega scenarija: smrtna žrtev leta 2018 katero bi lahko preprečila tehnologijo, ki jo imajo na dlani.

Vidiš vse to naredi politična korektnost, ki de facto uničuje smisel življenja. Pa kaj potem tudi, če bi bila smrtna žrtev leta 2018. Tudi npr. letala padajo dol in to kljub vsej tehnologiji.

Glej, na Isle of Man imamo TT tudi v letu 2018 in kljub smrtnim žrtvam bo šlo dalje. Tako pač je samo zdrava pamet in bo boljše.

Pretirano regulacija v imenu nekega zdravja, varnosti, itd s strani države ali inštitucij je škodljiva oz. totalno kretenska.
veza
# 29.07.2017 ob 07:49
Če gledamo stare posnetke, ko so vozniki vozili brez zaščitnega loka, do pasu zunaj, z očali in usnjeno čelado, me zmrazi, vse za varnost dirkačev!
xnplater
# 29.07.2017 ob 08:30
@nikec3
najhitrejše forume so bile leta 2004/2005. takrat tudi varnosti ni bila nevem koliko slabša

Bianchi si je pa sam kriv za nesrečo. samo zato, ker je umrl, nihče ne govori o tem, da sploh ni upošteval rumenih zastav. če bi jih upošteval, ne bi bilo nesreče oz. bi bile posledice manjše
vzdev
# 29.07.2017 ob 12:28
memento_mori, koliko je bilo smrtnih žrtev v F1 v zadnjih letih? Tisto, kar se je zgodilo Bianchio nebi rešil noben sistem, ker so i**** spustili na izletno cono bager. Če tega nebi naredili še Bianchi nebi umrl. F1 je eden najbolj varnih športov, zato ga ni potrebno uničevati še z dodatno zaščito. Po tvoji logiki je potem nujno potrebno prepovedati MotoGp, kjer so vozniki 100 krat manj zavarovani kot v F1.
tedy123
# 29.07.2017 ob 08:08
...poglejte, ljubitelji tega boste že našli tuje vire, kjer boste spremljali tole, popoln nesmisel pa, da domači programi investirajo v ta dolgčas...!
el kondor prevc
# 29.07.2017 ob 11:05
Spomnim se časov, tam konec 1980ih in začetek 1990ih. Dedek, stric, foter vsi smo bili pred ekranom ko se je začel štart. Senna, Prost, Mansel, Šumaher... Tv naglas, hrup motorja se je slišal do tretjega soseda, danes so motorji tihi. Nihče sploh ne več več da je dirka v nedeljo na sporedu.
the law1
# 29.07.2017 ob 08:46
@Nikec3

@the law1, povej mi eno varnostno novost pri formuli (do zdaj), zaradi katere je formula slabša? Jaz se spomnim samo ene: asfaltne izletne cone namesto peščenih. Vsepovsod drugje je bila varnost izboljšana na način, da ni bila formula zato nič manj zanimiva. Ima pa formula probleme drugje.

že na novo sprojektirane piste oz. bolj moderna dirkališča s preveč razmišljanja o varnosti so škodljiva.

Poglej npr. SPA, ki so ga celo nekaj časa izločili izven koledarja, kar je bil absurd. Najbolj zanimivo dirkališče greš izločit.

In glej, ker tisto je dirkališče pravega kova se je tam vedno dalo prehitevat.

imaš pa sedaj hungaroring, ki je čisti podenj oz. totalno brezvezna pista.
dadinho10
# 29.07.2017 ob 08:38
najbolj varno bi bilo narediti nove steze, z ogromno ovinki, kjer max hitrost ne bi presegala 150 km/h......povprecna hitrost zmagovalca pa bi bila cca 100 km/h....
pa ne rabis niti celad, niti helpa, niti nic......
steiermark
# 29.07.2017 ob 13:42
Velikokrat sem bil na dirkah F1 (Spremljal sem F1 30 let) in ugotovil tam nekje pred 10 leti da zadevo peljejo v popolnoma napačno smer. Tudi preveč dirk v napačnih državah. Kar pa se tiče članka: samo čakam, da se bo nekdo oglasil in zahteval ustrezno udeležbo žensk kot voznic, sledi silovit protest, da je premajhna zastopanost temnopoltih in gejev etc. F1 je bil šport pravih dedcev ne pa cmer. Zato pa smo jo imeli radi.
el kondor prevc
# 29.07.2017 ob 10:50
Mah, formula že dolgo ni več to kar je bila. Tam nekje od 1997 naprej je začelo iti navzdol. Kje so časi dolivanja goriva, menjalnikov, 1300 konjskih moči motorja. Original stari Šumaher, Sena, Prost, Hill, Mansel....

To so bili časi, ko je človek komaj čakal da se začne štart F1. Danes je pa vse skupaj ena računalniška simulacija. Računalniško vodeni bolidi, ki ti ga bernie preko telefona ugasne, če si ga tisti dan razkačil. Vse skupaj ni več ničemur podobno. Zdaj imamo dirke po puščavi, klasične Imole in Magny Kurja pa ni več...
ThePretender
# 29.07.2017 ob 10:46
Vrniti bi motali 10 valjne motorje in dotakanje goriva. Mnoge nove proge so dolgočasne, zdaj bodo pa še dirkalniki grdi. Pa ravno se mi je nekoliko vrnilo navdušenje nad f1 zaradi zanimivega prvenstva. Ampak naslednjo sezono vprašanje če bom še spremljal. Faktor nevarnosti je del tega športa. Če te je strah pa igraj ping pong.
osservatore
# 29.07.2017 ob 08:44
"Moderna F1", zaščita "halo" gor ali dol in preseravanje na to temo je neproduktivno. Število gledalcev, gledanost dirk, TV prenosi, posledično cena reklam itd. bo "povedalo" svoje. Ko bo gledanost upadla ne bo več denarnega (pri)toka in .... Potem bodo stvari jasne.
el kondor prevc
# 29.07.2017 ob 10:55
Vrniti bi motali 10 valjne motorje in dotakanje goriva.

Kaj 10, vrnejo naj V12 motorje z 1300 konji (danes samo še 700 konjev), kot je bil McClaren MP4/6, ki sta ga vozila Senna in Berger. To pa je bil stroj.

dR9d
# 29.07.2017 ob 07:42
formula 1 že dolgo ni več kar je bila...

tehnično so pred indycar, samo gledalci imamo več od indycar serije kot od f1...sploh pa nascar, dirke so najbolj zanimive, kdor je prejšnjo nedeljo gledal indianapolis 400 to ve

še en posnetek iz kamere na čeladi, toronto 2017
https://www.youtube.com/watch?v=TJHyBq_l
z9o
Nikec3
# 29.07.2017 ob 07:53
Z mnenjem bom počakal vsaj do testiranj, da noviteto vidim od "blizu". Vsekakor pa ne mislim bit nekdo ki je "proti vsakim spremembam".
Imre
# 29.07.2017 ob 12:47
Sicer formule že dolgo ne gledam več redno, a tale halo se mi zdi bolj nevaren, kot varen. Če ga karkoli zlomi, ga bo dobil dirkač direktno v glavo. Če varnostni pasovi popustijo, bo spet dirkač lahko priletel z glavo v to. No ja, do prve smrtne žrtve tega zaščitnega sistema bo to nova modna muha.
sumtb
# 29.07.2017 ob 10:16
F1 je najnižjo točko dosegla pred kakšnimi 3-4 leti ko so na enkratnih prikazovali kdo porabi manj goriva. Lol, kot da je to tekma zelenih v balinanju ne pa F1.

Letos so celo šli nazaj na pota stare slave ampak tole jih bo spet vrglo nazaj 15 let.

Je pa žalostna za sterilizacija športa.
Mauquin
# 29.07.2017 ob 09:44
Zanimivost F1 strmo pada in na tem področju je potrebno nekaj spremeniti.
JohnSmith
# 29.07.2017 ob 09:33
Formulo 1 lahko naredijo bolj zanimivo tako, da izboljšajo prenose, ker gledati, kako se vozijo v krogu uro in pol, pač ne more biti posebej zanimivo. Dodatne kamere, cockpit view, spremljanje parametrov vožnje, mogoče bi lahko naredili iz ene dirke dve krajši ipd.
janm
# 29.07.2017 ob 09:03
Ja, in kje je slika ? Kako gre lahko tak zapis skozi brez slike ?
Ste cudni, ej...
mcpjer
# 29.07.2017 ob 08:44
Najbolje bi bilo da te dirkače zaprejo v eno sobo,jim dajo v roke džojstike in naj se dirka v f1 prične. Na koncu potalat pokale,himna in šampanjec..pa ne pozabite milijonske nagrade tekmovalcem. Varnost...le kdo jih sili tekmovat..vsak ve da tvega...a roko na srce,v zadnjem času je zeeeeelooo malo nesreč.
dR9d
# 29.07.2017 ob 08:32
https://www.youtube.com/watch?v=YeXWqXz0
ltw

nesreča 2017 brez te tehnologije, ne vem če se lahko huje zaletiš kot pa pri 360 v zid
Bosa noga
# 29.07.2017 ob 13:11
KLjučnega pomena za ohranjanje zanimivosti športa je dopuščanje čim več različnih kombinacij tekom dirke. To je moč storiti z večimi idealnimi linijami na stezi, z večjo izbiro gum, tudi z različnimi dobavitelji in z dolivanjem bencina in menjavanjem strani ceste tekom dirke. Tako bi lahko slabša moštva poskušala manjko v hitrosti in moči nadomestit z inteligenco oziroma s preračunljivostjo. Tako pa sedaj bolj kot ne gledamo vlakeca, kjer se ista moštva uvrščajo med dobitnike točk. Hrati so na koledar dirk dodali več dirkališč tipa Monaco. Monaco se še tolerira, ker gre za prestiž, crem de la crem. Kraj ima zgodovino za razliko od ostalih prizorišč podobnega tipa kot so Singapur, Azerbajžan in Valencia, kjer so steze zaprte.
Luigi811
# 29.07.2017 ob 12:39
Dejte jim Batmobil pa bo.
Arsenal_fan1
# 29.07.2017 ob 12:33
Will Buxton, novinar NBC-ja je lepo napisal. In sicer nekaj v smislu, da, ce so pri FIA vprasali ogenj, ce bo gorel pocasneje, glede na to, da bo zdaj vzelo dirkacem nekaj vec casa, da v primeru pozara zapustijo cockpit. Podobnega mnenja je tudi sef Red Bulla Horner.
Dajo
# 29.07.2017 ob 09:21
Breveze ukvarjajo se s stvarmi ki s tem sportom nimajo nobene zveze. Sramota kako lahko nekateri unicujejo spektakl. ZDA in njihove dirke so vesolje za tele avtomobilcke.
Nikolaj
# 29.07.2017 ob 08:40
Formula 1 je živi dolgčas. Gledanost pada, raste pa gledanje dirk z motorji.
the law1
# 29.07.2017 ob 08:11
@Nikec3

Ja seveda ko si bil mulc si jo spremljal, potem pa so prišle na vrsto pomembnejše stvari. Nič čudnega. Mimogrede, formule so danes najhitrejše zgodovini in hkrati najvarnejše. Če to ni uspeh, potem ne vem kaj je.

Še to, nostalgija po stari formuli je nekaj takega kot Jugonostalgija. Stvar, ki je ne smemo jemati preveč resno.


Glej, mene je pri formul poleg recimo temu dogajanju na stezi privlačila tudi tehnika in tudi tu je over regulacija naredila svoje.

Ja, delno je seveda tudi nostalgija toda poglej si posnetek kakšne dirke iz tistega časa ter primerjaj z današnjimi pa boš tudi sam videl razliko.

Veš MotoGP spremljam pa še danes tako, da kot sem ti povedal ni to samo nostalgija.

Formulo ena so pač uničili in to ravno z izgovorom na varnosti.
andrej202
# 29.07.2017 ob 18:04
Halo me še najmanj od vsega sekira. F1 so uničile 2 stvari downsizing na V8 oz potem na V6 motorje. Ja saj moderni turbo V6 praktično skupaj z elektriko že dosegajo moči starega V10 motorja ampak slišat V10 je bila poezija za ušesa. Rohnenje motorjev prek zvočnikov sredi marca ob 3 zjutraj pa še sploh.

druga stvar, ki je F1 uničila so dolgočasne nove steze in njihova letališča z izletnimi conami. varnost? podaljšat peščeno izletno cono za dodatnih 100-200m pa je. vožnja izven steze pač mora biti kaznovana +5s ne pa da se po možnosti vrneš na stezo z 2s več prednosti kot če bi zletel s steze.

tretja stvar, ki me moti je pa jokcanje voznikov in vožnja v dežju. kdor ni sposoben dirkat naj pač vozi 20s počasneje od ostalih, v starih časih je Schumacher vozil tudi po 10s na krog hitreje od nekaterih, ker pač niso bili sposobni se tako peljati v dežju (spa 98 če se ne motim, ko je vseh prehitel za en krog, potem se pa zabil v praktično zanj stoječega Coultharda)
TellingTheTruth
# 29.07.2017 ob 17:17
Zakaj bi ljudje sploh seksal, ce te lahko vmes ta srce zagrab?
siggi
# 29.07.2017 ob 17:06
Nevarnost je bil zadnji faktor, zakaj sem gledal formulo. Dejstvo je, da je to precej varen šport, ker vozijo na istih progah, ki jih poznajo kot jst svoje stopnišče brez luči, ob vseh izletnih conah ipd...

Rally pa pogledam tudi zaradi nevarnosti
Semin
# 29.07.2017 ob 16:02
Formula 1 ze 15 let ni vec to kar je bila.ni vec klasicnih dirk,rivalstev.jet set cirkus
Audy
# 29.07.2017 ob 12:39
Slabo za motošport. Porsche je napovedal umik iz LMP1, Mercedes iz DTM, zdaj še ta katastrofa. Zarota za promoviranje električnih "dirkalnikov"? Dejstvo je, da električni "dirkalniki" po gledanosti ne morejo uspeti, dokler je ICE motošport tako močan.
Ko bo ICE motošport dokončno uničen, bodo mogoče ljudje začeli spremljati elektriko.
slovenc pa pol
# 29.07.2017 ob 12:28
Bencinski sporti-metanje €€€ z lopato skozi okno
Audy
# 29.07.2017 ob 12:27
Preprosto, vzemite dirkače ven in naj jih upravljajo na daljavo. Ali še bolje, razvite AI in naj se dirkalniki vozijo sami naokoli.
vinc44
# 29.07.2017 ob 10:39
Za kaj RTV ne prenaša konjske dirke,Sloveniji imamo vse dirke in konje.
vinc44
# 29.07.2017 ob 10:29
Kaj ima RTV zdaj F1 ,razen da plačujemo prispevek ( ne naročnino).
DvcHD
# 29.07.2017 ob 09:14
volume up
osservatore
# 29.07.2017 ob 08:46
"Moderna F1", zaščita "halo" gor ali dol in preseravanje na to temo je neproduktivno. Število gledalcev, gledanost dirk, TV prenosi, posledično cena reklam itd. bo "povedalo" svoje. Ko bo gledanost upadla ne bo več denarnega (pri)toka in .... Potem bodo stvari jasne.
Adi H.
# 29.07.2017 ob 08:45
F1 je v primerjavi z moto GP pravi dolgčas. Kdor spremlja slednje, ve o čem govorim. Skratka, J... se mi za F1.
Mommy_Kitty
# 30.07.2017 ob 09:01
F1 so uničli že pred časom z vsemi temi neumnostmi kot so kers in podobno, ter z temle neumnim pravili za kvalifikacije in nedolivanjem bencina. Prehitevanj na vodilnih mestih praktično ni več in v večini zmagovalca odločijo dirkačeve napake ali pa okvara vozila. In tale halo bo kvečjemu pripomogel h temu, da bo F1 dirkalnik postal grši, a zaradi tega ne bo uničil F1.
el kondor prevc
# 29.07.2017 ob 18:56
McClaren MP4/6 je mel 529 kW; 720 PS ;)

Pardon, Lotusa sem mislil.
oziris.va
# 29.07.2017 ob 14:02
Spominja me na Batmobil iz leta 1989.

Sicer pa kaj. Če bo zaradi tega večja varnost, potem odobravam.
Videonovice
Deček je postal mož 00:02:02, 01.10.2017
Hamilton unovčil Ferrarijev polom 00:01:35, 17.09.2017
Hamilton pokvaril zabavo v Monzi 00:01:21, 03.09.2017
Vettel knez Monte Carla 00:02:07, 28.05.2017
Hamilton drugič dobil VN Španije 00:01:17, 14.05.2017
Bottas v Sočiju do krstne zmage 00:01:18, 30.04.2017
Alonso: Največji izziv je Indy500 00:01:16, 24.04.2017
Bottas ima najboljše izhodišče 00:00:48, 15.04.2017
Vettel blestel v Bahrajnu 00:00:42, 14.04.2017
Izidi

VN Japonske, Suzuka

Končni vrstni red:                     
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:27:31,194
 2. M. VERSTAPPEN  Red Bull      +1,211
 3. D. RICCIARDO   Red Bull       9,679
 4. V. BOTTAS      Mercedes      10,580
 5. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari       32,622
 6. E. OCON        Force India 1:07,788
 7. S. PEREZ       Force India 1:11,424
 8. K. MAGNUSSEN   Haas        1:28,953
 9. R. GROSJEAN    Haas        1:29,883
10. F. MASSA       Williams      1 krog

Skupni vrstni red (16/20):            
Dirkači:                              
 1. L. HAMILTON    Mercedes        306
 2. S. VETTEL      Ferrari         247
 3. V. BOTTAS      Mercedes        234
 4. D. RICCIARDO   Red Bull        192
 5. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari         148
 6. M. VERSTAPPEN  Red Bull        111
 7. S. PEREZ       Force India      82
 8. E. OCON        Force India      65
 9. C. SAINZ       Toro Rosso       48
10. N. HÜLKENBERG  Renault          34
                                      
Moštva:                               
 1. MERCEDES    540                   
 2. FERRARI     395                   
 3. RED BULL    203                   
 4. FORCE INDIA 147                   
 5. WILLIAMS     66                   
 6. TORO ROSSO   52                   
 7. HAAS         43                   
 8. RENAULT      42