Bistveni del občutka, da imamo po žvečenju žvečilnega gumija brez sladkorja, ki zagotavlja učinek beljenja, bolj bele zobe, je posledica avtosugestije. Foto:
Bistveni del občutka, da imamo po žvečenju žvečilnega gumija brez sladkorja, ki zagotavlja učinek beljenja, bolj bele zobe, je posledica avtosugestije. Foto:


Zelo dvomim. Najučinkovitejša snov beljenja oziroma posvetlitve zobovja je še vedno peroksid, ki sicer v manjših količinah ne bi smel škodovati zobni sklenini (čeprav je globoko uveljavljeno zmotno prepričanje, da vsakršno beljenje škoduje zobni sklenini, kljub številnim študijam, ki govorijo drugače). Zato si težko predstavljam, da bi žvečilni gumi v resnici lahko spreminjal barvo zobne sklenine. Za podrobnejše informacije bi seveda bilo treba iskati informacije pri proizvajalcu žvečilnih gumijev.

Bistveni del občutka, da imamo po žvečenju žvečilnega gumija brez sladkorja, ki zagotavlja učinek beljenja, bolj bele zobe, je posledica avtosugestije. Včasih je nepredstavljivo, kako močno vpliva lastno pričakovanje na dojemanje končnega rezultata. Podobno je bilo pred leti, ko so prišle v modo zobne paste z belilnim učinkom. Po čiščenju zob s takšno pasto je nastal občutek, da je zobna sklenina dejansko bolj bela, čeprav je šlo samo za to, da so dlesni bile zdražene, dodatno prekrvavljene in rdeče potemnjene. Kontrast med obstoječo zobno sklenino in barvo zobne sklenine pa je bil veliko večji kot pred čiščenjem. Seveda ni treba dodajati, da bi razmerje med barvo dlesni in barvo zobne sklenine bilo popolnoma enako, če bi si zobe počistili samo z zobno ščetko, brez zobne paste, ki zagotavlja belilni učinek.

A hkrati ni mogoče vseh proizvodov, vseh promocijskih aktivnosti in reklam metati v koš neresničnega trženja. Mnogokrat prav oglaševalci opozorijo na nekatere zobozdravstvene težave, s katerimi se javno zdravstvo premalo intenzivno ukvarja. Tako je na primer zelo resnična reklama za zobno pasto, v kateri se med čiščenjem zob v slini nahaja kri. Parodontoza je dejansko eden od najhujših tihih sovražnikov zdravega zobovja, saj lahko prizadene in spodnese povsem zdrave zobe že v srednji starosti. Marsikdo se te težave ne zaveda, pravzaprav sploh ne ve, da obstajajo metode, kako takšno stanje zdraviti in sanirati. In kri v ustni votlini se še vedno jemlje z manj skrbi kot kri na drugem delu telesa. Torej previdno; ne bodite žrtve agresivnega oglaševanja na prvo žogo, hkrati pa že vnaprej ne verjemite vsakemu mnenju, ki je bilo izgovorjeno od nekoga, ki zagovarja javno zobozdravstvo. Navsezadnje je tudi tisto mnenje neke vrste marketing in prepričevanje. Sami poiščite relevantne informacije in presodite o njihovi verodostojnosti.