Avtomobilnost
Renault
Pri Renaultu glede ukinjanja dizelskih različic svojih avtomobilov za zdaj molčijo. Foto: Reuters

Dodaj v

Renault naj bi počasi umaknil svoje dizelske različice

Standardi za izpuste so vse strožji, motorji pa zato vse dražji
7. september 2016 ob 08:31
Pariz - MMC RTV SLO, Reuters

Francoski avtomobilski velikan Renault namerava počasi ukiniti proizvodnjo avtomobilov z dizelskimi motorji za prodajo v Evropi - tudi zaradi vedno strožjih standardov za izpuste.

Po poročanju agencije Reuters je najožje vodstvo francoskega proizvajalca avtomobilov o tej temi razpravljalo julija, tik pred začetkom dopustov, in sklenilo, da se bo družba morala začeti pripravljati na zmanjševanje proizvodnje dizelskih vozil, namenjenih na evropski trg. Zaradi ostrejših meril, ki jih Evropska unija uveljavlja po lanskem škandalu, ki je izbruhnil zaradi Volkswagnovega prirejanja podatkov o izpustih, so namreč stroški izdelave dizelskih motorjev vse višji in kmalu ne bodo več konkurenčni.

Kot sta za tiskovno agencijo potrdila dva prisotna na sestanku, je vodja oddelka za konkurenčnost Thierry Bollore zato glasno podvomil o smiselnosti novih vlaganj v razvoj dizelskih motorjev. "Dejal je, da se sprašuje, ali bo dizel sploh preživel, in dodal, da se o čem takem pred enim letom ne bi spraševal," je za Reuters povedal eden izmed dveh anonimnih virov. "Ostrejša merila za izpuste in metode testiranj bodo tako zvišali proizvodno ceno, da bo dizel počasi izginil s trga," je vir še povzel Bollora.

Lani je bilo samo v Evropi prodanih 1,6 milijona renaultov, od tega 60 odstotkov z dizelskimi motorji. Uradno Renault namere o opuščanju dizlov sicer ni želel ne potrditi ne ovreči.

Tiskovna agencija pa ob tem še navaja, da je Renault iz svoje ponudbe že pred izbruhom afere Volkswagen črtal dizelski motor v svojem najmanjšem avtomobilu, twingu, do leta 2020, ko se bodo standardi EURO 6 še zaostrili, pa pričakuje še ukinitev proizvodnje dizelskih različic clia in megana.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
Neikius
# 07.09.2016 ob 09:23
Dizel bi lahko kar prepovedali, onesnaževanje dizna napram bencina je enormno. Če se je prepovedalo kajenje znotraj kao zaradi zdravja ljudi, zakaj so dovoljeni dizli po strnjenih naseljih? Potem pa hodiš ob cesti in imaš občutek da ti nekdo tlači saje v pljuča...
frisk2k
# 07.09.2016 ob 09:10
Že vsaj 10 let bi se lahko na elektriko vozili, če bi bil interesi resnično okoljevarstvene narave
tanj
# 07.09.2016 ob 09:08
Aleluja!
xnplater
# 07.09.2016 ob 09:24
Prepovedat bi morali vse motorje z notranjim izgorevanjem.

ni problema, bojo pa spet motorje z zunanjim zgorevanjem naredil :D. pol bo šele svinjarija
acoschwanz
# 07.09.2016 ob 09:15
izo: trošarina in ddv sestavljata več kot 60% cene goriva, zato je v Evropi cena tako visoka.
frgo
# 07.09.2016 ob 08:44
bojo k*rac do 2020 ukinili dizle :D
Schpreizer
# 07.09.2016 ob 09:35
Res smo dokaz idiotizma z raznimi DPFji in dimnimi zavesami, ko pa imamo na voljo prečiščeno gorivo. CO2 tu sploh ne igra nobene vloge, poglejte si druge spojine, ki se izločajo pri dizlih. Ampak ne, važen je prihranek par 100€ letno. Treba je dat priložnost hibridom in EVjem in seveda veterni, sončni in hidro energiji.
smita
# 07.09.2016 ob 09:39
Ni ga cez trahtar!
Lutzen
# 07.09.2016 ob 09:37
@izo

Kakšne pa ti bederije pišeš, sej ne morem verjeti. Stvar ni v tem, da dizlov nebi delal, gre za to, da se jim stroškovno ne splača. In kot ti že sama logika deluje in pariški sporazum za omejitev izpustov pomeni, da bo slej kot prej začeti razmišljati o novi tehnologiji. Seveda tukaj si se obrnil na litijionske baterije, ki so po mojem mnenju neuporabne v avtomobilski industriji. Tukaj ne govora potem o plusih in novih vlaganj v samo energetiko, plin, vodik itd.

Sicer stvar se o električnih avtomobilih sedaj tudi premika na boljše. Konca leta 2016 oz. začetek 2017 prihajajo tako imenovane nove litijžveplove baterije, katere imajo za razliko od litijionskih baterij 300 daljšo avtonomijo.

Kar bi ti pa moralo biti jasno, da Evropa nima dovolj nafte, da jo poganja jo v 80% prvlečemo z rusije ostalo pa z nekih Afriških držav in kar to pomeni, je dovolj slaba plat, glede na to, da se 60% vse nafte porabi za poganjanje avtomobilov po Evropi. Evropa mora čimprej postati neodvisna od nafte. Zakaj? Če zamudimo ta čas povratka nikoli več ne bo bomo postali revnejši od Afrike. ;)
Bivši uporabnik
# 07.09.2016 ob 10:09
Ob pomislekih glede elektroavtomobilov (čas polnenja, doseg), je tu še polno neznanega glede učinka elektormagnetnega sevanja motorja, baterij, ekološka potratnost pri prodobivanju surovin za izdelavo le teh... Skratka, nismo še iz ta hudega ven.
Valuk_
# 07.09.2016 ob 09:28
Končno.

Itak smo sploh nori, da smo pustili te umazani glasne dizelske motorje proizvajat.
dr.xyz
# 07.09.2016 ob 09:19
Koncno krajse cakalne dobe pri mehanikih. :)
webman
# 07.09.2016 ob 09:14
Dizle se da ukinit čez noč. In to ne s prepovedjo, ampak s taksami. Če bi bila cena dizla enkrat višja od benza...
patria
# 07.09.2016 ob 11:24
Renaultov 1,5 dci je trenutno najvarčnejši v svojem razredu , 1,6dci je renaultov motor , ki ga vgrajujejo tudi v mercese c klase , toliko o kvaliteti renaulta, ki je trenutno precej na višjem nivoju kot v Sloveniji tako cenjen i hvaljen VW s svojimi tdi-dizli, nasploh pa so dizli za zdravje zelo nevarni in tako je bilo in tako tudi je in to zaradi trdih delcev, ki se nevede nalagajo v naš organizem , posledice pa se pokažejo šele čez leta in pri tem je bencin bistveno manj škodljiv, zato bi morali že davno zaustaviti razvoj dizlov v osebnih vozilih , ker potrošniki pač na to ne gledajo in jim je pomembna samo poraba , ki je nižja od bencina, imamo pa zato bajno plačane politike in strokovnjake, ki bi to morali vedet in tudi narediti v splošno dobro ljudi, toda oni so spet še dodatno plačani in podkupljeni od avtomobilskih tovarn, da to niso in nikoli ne bi naredili, če jih ne bi afera z dizli in pokvarjenimi ljudmi v VW, ki kljub bajnim zaslužkom nikoli nimajo dovolj , začela v to siliti in kakorkoli obračamo so Američani tokrat naredili nekaj dobrega tudi za nas Evropejce, ki se počasi prebujajo iz zaspanosti in začenjajo gledati resnici v oči, dizel je bil in bo velik in nevaren onesnaževalec okolja in zdravja ljudi.
generusus
# 07.09.2016 ob 09:47
Da bodo dizli počasi utonili v pozabo sem tukaj že večkrat napisal. Celo za tiste, ki naredijo več deset tisoč km na leto, se stvar ne izplača. Sodobni turbobencinski motorji so po porabi skoraj enaki dizelskim, da ne omenjam veliko bolj uglajenega in tišjega teka. Dizelski motorji so namenjeni predvsem delovnim strojem, kamionom, bagerjem, lokomotivam, ne pa vozilom za osebno rabo.
boboman
# 07.09.2016 ob 19:58
daj vi apostoli VAG-a prenehaj nabijat nesmisle.

Pa naj prvo povem da sam tudi vozim dizla.. 2.0..PSA

1. Dizelsko gorivo je precej bolj necisto kod bencin
2. Smo edini kontinent od 6 poseljenih po keterm se vozi vec dizelskih motorjev kod bencinskin in ne samo vec temvec obcutno vec! skoraj 80% vseh vozil je dizlov. In ni nakljucje da je tako!
3.danes ima dizelski avtomobil cel kup delov,( da je kao bolj eko, in lazje prezveci to nekvalitetno gorovo, dai ma vecji izkoristek, da lazje vzge pozimi, ah seveda se trubina da se dizel sploh kam premakne..itd...) ki jih bencinski avtomobil nima, ne potrebuje, da ne omenjam da pri nekaterih tanovh motorjih treba vracunati se strosek ad-blu-ja...idiotsko da bolj ne more bit, a vozis kamion ali avto?
4. v zacetku 90`s po podpisu Kyoto portokola so lobsti v EU sproduicirali kup zakonov in predpisov ki je omogiclo porast nove EU-German-FR industrije in prodajanje megle v Evropi se je zacelo (dobesedno), pred tem je bil to nisni market in relativno nepomeben, a nemcni znajo poskrebeti zase in tako so si Rober.B , VAG, Deimler, in ostali enostavno izlobirali dodatno industrijo
5.klub vsemi filtri, so vrednosti v realnosti dalec, dalec od tistih na papirjih, pa pustimo ob strani zdaj ta VW de na be Izo sped dobil epilepticnega. Ker v industriji v EU ni razlike med proizvajalci dizelskih motorjev, v praksi se laze na veliko, preberite si kaksno ICCT porocila, recimo ena banalna o kater ni porocal skoraj nobeden meanstrim medij, leta 2014 testirane EURO 6 masine v evopri so v povprecju imele kar 7x visjo NOx vrednost od tiste ki jo EURO 6 regulativa predpisuje!!
6. in ja strinjam se becicn bi lahko bil cenejsi, hybrdini in elektricni pogoni bolj razviti itd itd...kr vprasajte zakaj na podrocju avtomobilizma v sami tehniki motorja skoraj da ni prislo do vecjih revulucionarnih sprememb v zadnjih 100 in nekaj let za razliko od celotne ostale industrije.

In da dizlu bo odklenkalo, slej kod prej bo to sprevidla tudi nemcija, v bistvo na nekaterih podrocjih ze je...

Pred 10 leti sem vozil 1,4 japonsega bencinca zlo lepe izkusnje, porava ce sem res full tisal 7,2 druga pa 6,5, danse ta 2.0 Dizel bistvo drazji servis, bistveno vec stvari za servisirat... poraba pa 6,5 pozimi 7.. re pa da je tudi ta ze 8 let star.... osebno bi prepovedal dizelske motorje za osebna vozila.. cist simpl lahko bi izviral, elektrkio, hybride, gorivne celice (se pravi elektriko), ali bencinca zdaj pa al rabis 3.0 atmosferca ali 1,6 z 2 trubinami ali pa 1,0 za pomestu.... itd
Balaš Junior
# 07.09.2016 ob 11:36
Tisti, ki bi se odpovedali tehnologiji za zeleno mamico zemljo, naj zacnejo pri sebi. najprej ugasnite racunalnik, pol gretje, pol vse obnove, pa upajmo da vam na vrtu kaj zrase. bom prispeval debele bunde za zimo.

Če na poti v okoljski raj umrete od lakote ali mraza, vedite da smo vam hvaležni. Pa srečno pot!
aaa
# 07.09.2016 ob 11:34
Sodobni turbobencinski motorji so po porabi skoraj enaki dizelskim, da ne omenjam veliko bolj uglajenega in tišjega teka.

Jaz imam doma enega takšnega sodobnega turbobencinarja. Ma pije ko....

Ti pa kar živi v svojih sanjah.
KraJnc
# 07.09.2016 ob 10:24
Kdo pa Boingom in MiGom meri izpuste?
SamoRes
# 07.09.2016 ob 09:49
Renault zadnje čase napreduje v miselnosti, tudi oblikovno je povsem povozil nemce.
Bivši uporabnik
# 07.09.2016 ob 09:43
Dizel bi lahko kar prepovedali, onesnaževanje dizna napram bencina je enormno

a res? moramo spet še enkrat čez vse skupaj? če gremo najprej na človeka, mogoče en zanimi eksperimenta (bolj za šalo, kot za res): skušaj naredit samomor v garaži (v stilu zaduštve z izušnimi plini) z dizlom ali bencinarjem, da vidimo, kje bo prej rezultat.
pa če pustimo to, moderni dizli so nekje tukaj tukaj glede izpustov (ne nekaj odstopanja v določenih segmentih, ampak ne toliko, da gvoorimo o ne vem kakšnih resežkih), ne gelde na ves ta medijski linč. problem so stari avtomobili, ki so deležni še kakšnih intervencij lastnikov (ko se odrežejo filtri za trde delce ipd), so nevzdrževani ipd. ampak čisto enako velja tudi za bencinske motorje, ki jih začuda še ni noben testiral, pa vam garantiram, da niso ravno v teh tako zelenih okvirjeih, sploh spet starejši.
v tem okvirju je treba razumet vso to gonjo na vw, za katero sem že stokrat povedal, da imajo vsi prste v marmeladi, dizli gor ali dol. je prav, da se uvaja bolj čiste tehnologije in pdopriam elektriko in vse otsalo, samo naj bo to res zartadi tega razloge, ne pa neke trenutne klik zaradi politične kaznovanje neke regij iz njihove uspešnosti. samo za to gre in nič drugega, poglejte si donos nemčije, ki so ga pred kratkim predstavili na poročilih- kar sem že zdavnaj poevdal, pa sem bil napadn spet kot zarotnik in ne vem kaj, čeprav kot poanavdi, sem imel preav.
elektrika bo ok tzakrat, ko ne bo treba čakat eno uro, da nafilaš avto. do takrt se pa moramo vsi vozit, vsi imamo službe, opravke in svi bi radi poceni prevoze. eni hag imajo v šatru pol ceneje, samo zato pač, ker lahko.
pa še zadnje: avto naredijo cca 15% izpustov, če gvorimo o topli gredi (za človeka so bolj pomembne druge zadeve v izpustih, ki vplivajo na zdravju, sploh v mestnih okoljih ipd), kaj pa industrija, gospodanijstva in vse sotalo, ki "naprdi" ostalih 85%. Aja, to ni pomembno..
m72
# 07.09.2016 ob 09:29
"Že vsaj 10 let bi se lahko na elektriko vozili, če bi bil interesi resnično okoljevarstvene narave"

Na elektriko iz Šoštanja, a ne?
Homer.
# 07.09.2016 ob 09:09
Jaz to med vrsticami razumem, da so tudi oni goljufali.
V bodoče pa ne bodo mogli več, v razvoj motorjev pa ne mislijo vlagati.
Ceneje je malo spremeniti obliko in vsako leto izvreči novi model........
gz4468
# 07.09.2016 ob 10:43
bojo k*rac do 2020 ukinili dizle :D

Ne da jih bodo popolnoma ukinili, ampak samo novih ne bodo delali več. Sicer je tu govora le o osebnih avtomobilih, kar se tovornjakov in delovnih strojev tiče, pa mislim da bodo ostali na dizlih...
vrtojb5
# 07.09.2016 ob 10:43
zeleni nas bodo spravili v grob, ne pa dizel motorji, najboljsa varianta motorja z notranjim izgorevanjem, pa jo bodo zaj...
kobresia
# 07.09.2016 ob 10:13
problem za renault je tudi v tem, ker je delal dizle z največ okvarami. ne znajo narediti dizla ki ne bi crknil. govorim o mehanskih okvarah. 2.2 dci je itak pogreb, 1.9 dci je malenkost boljši ampak vseeno zanič. sam imam laguno 1.9 dci. če je ne bi sam popravljal bi jo že prodal za dele, ker avto nima popolnoma nobene cene. težave so z ležaji na glavni gredi. renault ne zna naredit motorja ki bi prenesel obremenitve pri razmerju konji-delovna prostornina. in sedaj si zamislite novega talismana, ki ima 1.6 motor in 160 konjev. to bo veselica. dela servisom ne bo zmanjkalo. se pa laguno splača imet ker je na netu delov kar jih potrebuješ :)
Lutzen
# 07.09.2016 ob 10:11
@izo

Sicer se ne spoznam na energetiko, ker to ni moja stroka, ampak kar se tiče tega je lahko hitro zamenljiva, kar se tiče gospodinjstva. Zavedati se je pa potrebno, da je eno reševanje problematike, drugo pa "draga" investicija. Hočem povedati, da je potrebno ločiti zadevi.

Toplotne črpalke so zamenljive in ne zahtevajo davka na onesnaženje, se pravi je zamenljiva, kjer lahko zemeljske vire izkoristimo do večje efektivnosti glede na porabljeno energijo. In če smo že toliko pri tem, npr. Prekmurje, bi se lahko celotno ogrevalo na termalno vodo, tako kakor je praksa tega v Nemčiji.

In največja fora vsega tega je, da kljub temu, da naši politiki kradejo/nič ne delajo itd. se bo moralo po Evropski direktivi to spremenit, kjer bo slej kot prej sprejeta, ne glede na vse =)
Luka Novak
# 07.09.2016 ob 10:02
Renault so ujeli na laži, podobno kot VW (in druge). Pa so se naredili Francoze. Prav na francoskem trgu ima dizel občutno večji delež v primerjavi z bencinsko opcijo

"Postopen umik" je z drugo besedo, "ne bomo se umaknili" oz "dizel bomo prodali, dokler je z njim biznis".

Dizel je za večje kilometrine daleč najboljša opcija v EU. Umik s tega trga je za Renault strel v koleno.

Da bo Renault prepustil domači trg drugim verjamejo zgolj najbolj naivni.
vzdev
# 12.09.2016 ob 17:47
jankoP, jaz točno vem, da je nažalost prihodnost v električnih vozilih. Toda to še pa ne pomeni, da si ga bom sam tudi lastil. Bom pač vozil 20 let star avto, potem bom pa tako toliko star, da ne bom več mogel voziti.
jankoP
# 12.09.2016 ob 07:24
Razmerje med avti in kočijami v New Yorku se je v 15 letih spremenilo iz 1 proti 100 v 100 proti 1. Sem prepričan, da so tudi takrat trdili, da bo čez 20 let kakih 10% tolk avtov kot kočij.
jankoP
# 11.09.2016 ob 20:15
Ne, nikakor ni isto na kakšen način skuriš nafto ali pa bencin. Isto je samo pri CO2, ta pa itak ni strupen, je pa za Evropo edini pomemben. Američani to zavračajo, in prav imajo, ker CO2 itak ni strupen, gledajo druge pline, Evropa pa skoraj vse druge zanemarja.
Tu imajo Američani pač prav, na več nivojih, ti temu lahko rečeš zajebavanje, jaz pa zdrava pamet.

In ja, nafti se bomo odpovedali. V 15 letih bojo šli na nafto samo še letela in rakete.
Bivši uporabnik
# 11.09.2016 ob 13:32
jao, pametni. načrpa se tolk in tolk nafte, ki zgori tako ali drugače z izspsuti vreed (li pri predelavi, ali pa kasneje). in tudi izpusti oz delci so enaki, ali jih butneš v ozračje, al poloviš v filtre, pa potem zliješ v tla ali pa gredo spet v ozračje preko kakšne reciklaže v peči ipd.
američani se zdaj znašajo nad turbodizli, ker so jim odnesli tržišče, plus tist svojo nafto iz frackinga ne morajeo zagonit v promet, delajo presežke na trgu, zardi česar moramo zdej mi plačevat njihovo nepsosobnost oz pogoltnost (namesto cenejših goriv in klasičnih pravilom odprtega trga, moramo pokrivat itzgube i9n plačevat članom opoca dažja goriva).
je brez veze, lahko naštevam cel dan, dejstvo je, da gre za izsljevanje in nič druhgega. če bi bilo komu res do okolja, bi zdavnaj dal pod lupo vse proizvjalce, od bencisnkih do dizelskih motorjev, letal, vlakov, delovnih srtojev, laije in ne vem kaj še vse, pa gremo še naprej do agregatov, kurilnih kotlov, črpalk itd itd.
in na koncu spoznanje, da nafta onesnažuje okolje. omg, in kaj zdej? ali je problem avto, ali tist, ki jo načrpa? ali se bomo odpovedali nafti, tako zares? no, da vidim predloge..
what?
# 10.09.2016 ob 11:37
@generusus:
Marsikdo misli, da bo z nakupom dizla njegova denarnica manj obremenjena. V večini primerov temu ni tako. Nakupna cena dizelskega agregata je bistveno višja

kupis avto v akciji in te pride enako kot bencin, pa se pri kasnejsi prodaji ga drazje prodas kot bencinarja.

servisiranje dizlov je v povprečju dražje

razliko prisparas pri tankanju, ako si avto kupil v akciji.

da ne govorim o ekološki oporečnosti

itak, ker se bencinarjem iz izpuha kadi vonj po svezih gorskih cvetlicah ane?

udobju vožnje. Vsi dizelski agregati, pa naj si bodo še tako izpopolnjeni, so glasnejši od bencinskih.

ce imas nizkocenoven avto potem vsekakor - v dobro narejenih avtih se agregatov (katerihkoli) sploh ne slisi. ce se vozis vecinoma na relaciji in ac potem je dizel neprimerno udobnejsi za voznjo.

Dizelski agregati so najpogostejši le v Evropi, kjer so s spretnimi propagandnimi akcijami prepričali kupce, da morajo na vsak način kupiti dizla, če kaj veljajo.

ne. najpogostejsi so, ker je cena v gorivih brutalno visja. recimo pri meni je razlika v ceni za nekih 0,25€ po litru goriva. kar pri mojem tankanju nanese na nekih 15€ razlike, kar ni malo.
ce se nekdo hoce pokazat si bo kupil ravno bencinarja s kraticami tipa AMG ali M in ne dizla.

ni potrebna propaganda - naj spustijo ceno bencina na ravan dizla pa bodo dizli izginili v roku nekaj let oz. jih bomo kupovali samo se tisti ki jim dizel dejansko ustreza in ne samo ker je ceneje za tankat.
Bivši uporabnik
# 08.09.2016 ob 10:58
jankop, point vsega je, da če lažejo in varjajo, naj potem posledice nosijo vsi, tudi gm je zraven, če si recimo pozabil in stokrat sem povedal, kako v zda poteka poteka certificranje novih modelov vozil, ki omogoča že dosti več manevra za prirejanje kot v eu. vsi vemo, da recimo poraba ni takšna kot v rensici in jasno s tem tudi izpsuti, sploh pri polnem plinu in da pri isti tehnilogiji motorjev razlik fizično ne more biti, pa jim še takšen softer načipiraš notri. (vse to se je potem izkazalo kot resnica).
medtem, ko se od vw zahteva, da vsakemu američanu, ki je kupil avto od njih, povrne stroške za novo vozile in še zraven, aplle recimo naj bi plačal kazen v višini mogoče 1 procenta ali celo mogoče promila tistega, kolikor je vs vseh teh letih utajli davkov (oz s tem oškodoval dražvne proračune) v eu, na primer. ko bo vzpostavljeno takšno pravičbno ravnotežje in bod kzani zato, ker tako pravi zakon, ne pa zaradi nekih geopolitičnih prepucavanj in izsiljevanj, bom tiho, do takrat pa sigurno ne.
jankoP
# 07.09.2016 ob 22:37
To bo pa še hitreje kot sem jaz napovedoval.

teh 2% je očitno tako nevarnih, da treba zapret fabrike cele evropi, lol.

Tega ni nihče nikoli rekel, razen paranoičnih teoretikov zarot kot si ti. Američanom se fučka za VW in dizel, ker je prodaja obojega v rangu statistične napake.
marelnd
# 07.09.2016 ob 13:59
Moj dizelaš renault je top.
Redn servis kilometrov pa malo morje.
Space Voyager
# 07.09.2016 ob 13:52
Renault ima preprosto slabe dizelske motorje. Za razvoj ustreznih bi porabili preveč sredstev, ki jih lahko vložijo v kaj drugega.
slorevolucija
# 07.09.2016 ob 12:14
Vidim, da ste tu v glavnem sami anti-dizel ljudje, zato lahko pričakujem minuse za tole spodaj.

Naj samo omenim, da so prvi dizelski motorji lahko brez težav delovali na širok izbor čistih rastlinskih olj (recimo arašidovo), kar je potrdil tudi sam Rudolf Diesel. Kasneje se je kot glavno gorivo pač uveljavilo t.i. dizelsko gorivo, derivat nafte. In ker so z leti in razvojem motorja dodajali vse več stvari za izboljšanje porabe in "zmanjšanje izpustov" se je uporabnost rastlinskih olj za gorivo precej zmanjšala. Zato imajo danes nekateri dizelski avtomobili na pokrovu rezervoarja na veliko prečrtano besedo bio-diesel. Vseeno pa lahko z minimalnimi (včasih celo povsem brez!) spremembami motorja brez skrbi tankate razna rastlinska olja, biodizel, celo rabljeno olje za pomfrit.

Izpusti CO2 in CO so pri izgorevanju dizelskega goriva izredno majhni in nižji kot pri bencinu, tako zaradi lastnosti goriva kot principa delovanja motorja. Problem so drobni delci in dušikovi oksidi. Gre za rakotvorne in toplogredne snovi. Del tega se da zmanjšati z izgorevanjem organskih goriv, ne pa povsem.

Čeprav imam doma avto z dizelskim pogonom, vidim prihodnost v električnih vozilih. Samo ne misliti, da bodo zdaj dizli kar izginili s tega sveta. Mogoče jih bo čez nekaj let na cestah le še za vzorec, ampak dizel ima veliko širši spekter uporabe kot bencin.
Mike1825
# 07.09.2016 ob 11:32
patria

To je ta logika naša samo, da je nemc pa so vsi veseli. Pa imata lahko oba iste motorje od Reanulta pa ti garentiram, da je od Mercedesa boljši, ker baje da sam logo od mercedesa na motor deluje blagodejno in je že zato motor bolj vzdržljiv in seveda bolj varčen ob tem razvije še kakšen konj več.
ana85mu
# 07.09.2016 ob 11:19
Dizli se bodo še vedno vgrajevali v Renaulte, razlika bo samo v tem da bodo kupili komlet motor od drugega proizvajalca. Ker bo to ceneje in proizvajalec motorjev bo moral stati za tehničnimi podatki.

Mogoče bo čez 15 let samo eden ali dva proizvajalca motorjev. Vsi ostali pa jih bodo kupovali.
juk
# 07.09.2016 ob 10:54
hahah teoretik zarot Izo pa piše o ZDA. Kolk si ti obremenjen človek
pozitivc
# 07.09.2016 ob 10:47
Pomoje bodo kmalu tud za bencinarje pogruntal, da zarad svoje kompleksnosti ne bodo več cenovno konkurenčni električnim.

Največ 5 let jim dam..
AM
# 07.09.2016 ob 10:36
"Renault naj bi počasi umaknil svoje dizelske različice"

Škoda.
RenatoP
# 07.09.2016 ob 10:17
Hidria in njihiva svečka?
Lutzen
# 07.09.2016 ob 09:55
@Izo

Razvite države v Evropski uniji rešujejo, problem izpustnih plinov na način, da jim omejijo prevoz v mesto. Npr. s 1.1.2017 se v mestih v Nemčiji uvaja sistem, da bodo vozili le še z euro 6 motorji. In to je ta problem, katerega v Sloveniji politiki roke samo dvignejo. Ja res pa je, da euro 5 motorji, ne dosegajo standardov, ki so zapisani na listu papirja.

Stvar tudi ni v tem, da starejši avtomobili predelajo več izpustnih plinov. Največji problem so veliki motorji 2.0+ kateri predelajo največ emisij. Dizli so sicer precej bolj izpostavljeni prečiščevanju in tako lahko dosežejo tudi 60g/km CO2 in drugih plinov.

In tudi podatek ni tak, da avtomobili predelajo samo 15% vseh emisij. Realen podatek je nekje 40 - 60. In še to okoli 20% od 60% Kitajskega onasneževanja zaradi premoga, ki jim poganja industrijo. Kar se tiče Evrope imamo precej bolj zaostrene zakone za emisije.
Kris
# 13.11.2016 ob 10:01
Luka Novak
# 10.09.2016 ob 08:31
@Geriboy

Edina prednost dizlov, v primerjavi z bencinskimi motorji, zadnjih 20 let je bilo prisiljeno polnjenje, ki je povišalo navor in učinkovitost izgorevanja. A s turbinskimi bencinskimi motorji dandanes smo nekako na istem.


Tako kot smo nekako na istem, če primerjamo doma pridelano vino za domačo uporabo z vinom za en euro v trgovini.
jankoP
# 10.09.2016 ob 07:40
Evo, Američani so našli inženirja, ki bo vse sčivkal, pogooglajte James Robert Liang.
Najprej so naredili cheat device, mašine so se preveč kvarile, pa so ga izboljšali, da se je avto še manj časa vozil v testnem režimu, popravek so na servisu namestili tudi starim.
To več ni delo parih ljudi, ampak planirano z vrha, zato bo nekdo sigurno šel v zapor, vprašanje samo kako visoko bojo dokazi prilezli. V Evropi, ki jo tako strašno skrbi za ljudi in okolje, seveda ne nič, in nobene kazni.
Geriboy
# 09.09.2016 ob 07:47
Večina ljudi se sploh zaveda na kakšna svinjarija je dizel. V prejšnem stoletju je bila odmevna debata o škodljivosti svinca. Podobno se danes začenja dogajati z aferami o izpustih dizlov. :/ Pa kot so že mnogi povedali CO2 in tudi NOx tu sploh niso glavno bistvo. Bistvenso trdi delci, svinjarija, ki se nam počasi nabira v pljučih. Žal.

Že v 90ih bi morali dizel postopoma rezervirati le za težja transportna vozila. A vzporedno tudi tam razmišljati o alternativi.
Dandanes pa je konkurenčnost dizla pravzaprav umetno ustvarjena.
1. Nezavedanje kupcev o razliki kupne cene in cene vzdrževanja. (+tudi teže vozila)
2. Lobiji umetno vzdržujejo nižje cene dizelskih goriv - v tem prednjači predvsem Nemčija in interes njihove avtomobilske industrije.
3. Edina prednost dizlov, v primerjavi z bencinskimi motorji, zadnjih 20 let je bilo prisiljeno polnjenje, ki je povišalo navor in učinkovitost izgorevanja. A s turbinskimi bencinskimi motorji dandanes smo nekako na istem.
Bivši uporabnik
# 08.09.2016 ob 18:12
banditi!
Kazalo