Na predlog Nevena Korde so za skladbo Pridi, dala ti bom cvet posneli videospot v slogu 70. 'S podvajanjem, spreminjanjem podob in izraznostjo, kot jo je imel Bowie v svojih Heroesih, smo lahko prikazali vse karakterje hrepeneče ženske in hkrati še to, da sem vse vokalne linije odpela sama,' pravi LadyBird. Foto: Žan Rojc
Na predlog Nevena Korde so za skladbo Pridi, dala ti bom cvet posneli videospot v slogu 70. 'S podvajanjem, spreminjanjem podob in izraznostjo, kot jo je imel Bowie v svojih Heroesih, smo lahko prikazali vse karakterje hrepeneče ženske in hkrati še to, da sem vse vokalne linije odpela sama,' pravi LadyBird. Foto: Žan Rojc

Zame je poanta prirejanja in ustvarjanja avtorske glasbe v tem, da ustvarjalec brez kakršnih koli pomislekov pesem interpretira tako, kot jo čuti sam, ker bo le tako najprej iskren do sebe, posledično pa tudi do poslušalcev. V interpretacijo pesmi tako nisem dala zgolj svojega glasu, temveč celo sebe, svojo dušo in telo. Ravno to pa je v glasbi razlog, da jo tudi začutimo in ne samo slišimo.

LadyBird za MMC
LadyBird
Čeprav ima v mislih še nekaj slovenskih pesmi, ki bi jih lahko priredila, se zdaj posveča ustvarjanju avtorske glasbe. Foto: Robert Hutinski

Med poglabljanjem v besedilo, se mi je v mislih vedno pojavljalo hrepeneče dekle, ki poje svoji neizpolnjeni ljubezni - včasih nežno, polno upanja, včasih žalostno in včasih celo obsesivno. Svoje čutenje in dojemanje pesmi sem tako po zapisani osnovni ideji aranžmaja začela interpretirati z vokalom.

LadyBird o nastajanju priredbe Pridi, dala ti bom cvet.
LadyBird
Glasba in umetnost jo spremljata na vsakem koraku, pravi LadyBird. Foto: Žan Rojc

Vsekakor menim, da se mnogo preveč podpira nebulozne izvajalce, saj so zaradi tega velikokrat na stran potisnjene zares kakovostne stvari.

O podpori slovenskim izvajalcem
LadyBird
Beseda LadyBird jo navdaja z občutkom harmonije. Foto: Žan Rojc

LadyBird oz. Barbara Mratinkovič je širši slovenski javnosti postala znana s priredbo skladbe Dušana Velkaverha in Mojmirja Sepeta, ki jo je v 70. letih pela Eva Sršen. Sprva je delovala v vokalnem triu LadyBird, Drum`n`bass & Multitask, a eksperimentalni glasbeni projekt, kot pravi, zaradi različnih pogledov in želja v glasbenem udejstvovanju ni imel možnosti za obstoj in razvoj. "Po treh letih je prišel čas za novo zgodbo," pravi LadyBird.

Umetniško ime, ki ga sama raje prevaja kot gospodična ptica (ptice so namreč svobodne in tega si v glasbi želi tudi sama), si je izbrala, ker želi, da jo ljudje poznajo po njenem glasbenem ustvarjanju, in ne zasebnem življenju.

Študentka muzikologije, ki poučuje tudi flavto in vrti črnsko glasbo, je prepričana, da sta recept za uspeh v glasbi pristnost in delo zaradi glasbe same. Z njo smo se pogovarjali o nastajanju uspešne priredbe Pridi, dala ti bom cvet, njenemu pogledu na slovensko glasbeno sceno in željah za prihodnost. Vabljeni k branju!


Čemu pripisujete uspeh skladbe Pridi, dala ti bom cvet, ki vam je na neki način prinesla širšo prepoznavnost?
Prepričana sem, da je v glasbi le pristnost tista, ki zadene, kar mi potrjujejo tudi odzivi poslušalcev. To prepričanje je pravzaprav moj odgovor na vprašanje o tem, kakšen je namen ustvarjalca – ustvarjati glasbo zaradi nje same in pri tem slediti lastnim občutkom, idejam ali pa se v ustvarjalnem procesu ukvarjati s tem, kaj bodo rekli drugi oz. kako ustvariti pesem, da bo poslušalcem čim bolj všečna. Slednje se lahko pri prirejanju pesmi zgodi še hitreje kot pa pri avtorski glasbi, saj gre vendarle za preobleko dela, ki je ljudem že znano, vendar menim, da ustvarjalec z željo po ugajanju nevede izgubi stik s samim seboj in ponuja nekaj, kar sploh ni. Zgodi se ironija, saj ravno to dojemljive poslušalce odvrača.

Pri pisanju aranžmaja za pesem Pridi, dala ti bom cvet sem seveda čutila strahospoštovanje do avtorjev, Dušana Velkaverha in Mojmirja Sepeta, saj gre za delo z izjemno čutnim besedilom in uglasbitvijo, vendar se zaradi tega nisem odmaknila od svojega doživljanja pesmi, ker je bilo le to ves čas iskreno. Dejstvo je, da mi je to lahko uspevalo tudi in predvsem zaradi producenta Alda Ivančiča, saj je ravno on ves čas verjel v moje ideje in jim pustil, da dozorijo.

Zakaj ste se odločili prav za priredbo te skladbe?
Ideja za vokalno priredbo pesmi, ki jo je podal producent Aldo Ivančič, je bila prvotno zamišljena ravno za zasedbo LadyBird, Drum`n`bass & Multitask, vendar je nismo realizirali. Tako je potem lebdela nekje v zraku vse do dne, ko je soavtor projekta LadyBird Črt Lipovšek poklical Alda in mu predlagal, da morda pesem prirediva sama. Aldov odgovor je bil: "Ravno to noč sem sanjal, da je Barbara pri meni v studiu." S tem smo dobili jasen znak, da moramo idejo absolutno realizirati, čeprav je to pomenilo, da bom morala vse vokalne linije posneti sama in seveda napisati aranžma.

Kako je nastajala ideja za priredbo in nato snemanje videospota?
Aldova ideja je bila, da pesem prirediva izključno vokalno, in ker sem si do takrat nabrala že kar nekaj izkušenj v različnih vokalnih zasedbah, mi je zamisel seveda predstavljala velik izziv. Od ideje pa do njene končne realizacije je minilo skoraj leto dni. Sliši se morda veliko, vendar sama vem, da je moralo miniti toliko časa, da je pesem v moji izvedbi lahko dozorela. Nenazadnje sem se prvič seznanila z delom v studiu, napisala prvi aranžma, sama posnela vse vokalne linije, beatbox in bas ter najpomembnejše – prirejala izjemno čutno pesem, kar je zahtevalo svoj čas.

Oba z Aldom sva se prepustila ustvarjalnemu procesu in pustila idejam, da so prihajale spontano, zato imava zdaj v rokah resnično iskren izdelek. Proti koncu snemanja pesmi se je Črtu porodila še ideja o snemanju videospota. Ker sva z Nevenom Kordo uspešno sodelovala že v najinem umetniškem projektu Umestusiumetnosti, jaz osebno pa v Nevenovem projektu Stranska veja 3: jazzktakel Žalibog, sva se odločila, da ga povabiva k sodelovanju. Njegova ideja, da posnamemo videospot v slogu 70. me je enostavno prepričala, saj smo ravno s podvajanjem, spreminjanjem podob in izraznostjo, kot jo je imel Bowie v njegovih Heroesih, lahko prikazali vse karakterje hrepeneče ženske in hkrati še to, da sem vse vokalne linije odpela sama.
Menite, da imajo slovenski glasbeni ustvarjalci doma dovolj podpore? So njihovi projekti "uslišani"?
Vsekakor menim, da se mnogo preveč podpira nebulozne izvajalce, saj so zaradi tega velikokrat na stran potisnjene zares kakovostne stvari. Moja izkušnja z radii in mediji je sicer za zdaj pozitivna, vendar vam bom kaj več o tem lažje povedala v prihodnosti, ko bom izdala svoja avtorska dela in začela izvajati žive glasbene performanse.

Delujete precej skrivnostno ... Kdo je torej LadyBird oz. Barbara Mratinkovič?
Da delujem precej skrivnostno, je samo nepotrebna fikcija, ki so jo ustvarili določeni mediji. Resnično, ampak žalostno je, da danes skorajda ni več dovolj, da se ustvarjalec predstavlja "zgolj" s svojim delom. Čeprav ne gre za dve različni osebi, imam umetniško ime LadyBird ravno zato, ker želim ljudem predstavljati svojo glasbo, svoj pogled na svet, in ne, kdo sem v zasebnem življenju. Če se torej pogovarjamo o delu, lahko še omenim, da študiram muzikologijo, poučujem flavto in vrtim črnsko glasbo. Glasba in umetnost sta z menoj res na vsakem koraku.

Od kod pa ideja za umetniško ime LadyBird?
Beseda LadyBird me resnično navdaja z občutkom harmonije. Čeprav v prevodu iz angleščine pomeni pikapolonico, sama dajem prednost pomenu gospodična ptica. V glasbi sem svobodna, neomejena, torej takšna, kot so ptice. Pri ustvarjanju mi je najpomembneje to, da najprej izpolnim samo sebe, kajti šele takrat lahko postanem srečna pikapolonica, ki pozitivno energijo nese naprej.

Za konec morda še to: Kje vas bomo še slišali? Se obeta še kakšna priredba znane skladbe na vaš način?
V mislih imam kar nekaj prelepih slovenskih pesmi, vendar se trenutno posvečam ustvarjanju avtorske glasbe. Pripravljam se tudi na snemanje svojega prvega avtorskega dela pri producentu Aldu Ivančiču. Sicer imam v tem letu namen posneti še nekaj avtorskih del in kakšen videospot, vendar težko rečem, kaj od namenjenega bo tudi zares realizirano, saj je na eni strani projekt velik finančni zalogaj, na drugi strani pa prisegam na spontanost in ustvarjalni proces, ki pa bo morda zahteval več časa, kot si predstavljam zdaj. S Črtom vsekakor ves čas razmišljava in nadgrajujeva tudi ideje o živih glasbenih performansih, ki pa jih bova s somišljeniki poskusila realizirati prihodnje leto v nekaterih atraktivnih prostorih po Sloveniji.

Spodaj lahko poslušate skladbo Pridi, dala ti bom cvet.

Zame je poanta prirejanja in ustvarjanja avtorske glasbe v tem, da ustvarjalec brez kakršnih koli pomislekov pesem interpretira tako, kot jo čuti sam, ker bo le tako najprej iskren do sebe, posledično pa tudi do poslušalcev. V interpretacijo pesmi tako nisem dala zgolj svojega glasu, temveč celo sebe, svojo dušo in telo. Ravno to pa je v glasbi razlog, da jo tudi začutimo in ne samo slišimo.

LadyBird za MMC

Med poglabljanjem v besedilo, se mi je v mislih vedno pojavljalo hrepeneče dekle, ki poje svoji neizpolnjeni ljubezni - včasih nežno, polno upanja, včasih žalostno in včasih celo obsesivno. Svoje čutenje in dojemanje pesmi sem tako po zapisani osnovni ideji aranžmaja začela interpretirati z vokalom.

LadyBird o nastajanju priredbe Pridi, dala ti bom cvet.

Vsekakor menim, da se mnogo preveč podpira nebulozne izvajalce, saj so zaradi tega velikokrat na stran potisnjene zares kakovostne stvari.

O podpori slovenskim izvajalcem