Toni Erdmann, nemško-avstrijsko-romunska koprodukcija, je naletela na dober sprejem pri kritikih, poleg tega je nemški kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja. Foto: Liffe
Toni Erdmann, nemško-avstrijsko-romunska koprodukcija, je naletela na dober sprejem pri kritikih, poleg tega je nemški kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja. Foto: Liffe
Martin Schulz
Po besedah predsednika Evropskega parlamenta Martina Schulza film prikazuje, "kako se odnosi v družini spreminjajo in vplivajo na nas v tej starajoči se, tekmovalni družbi". Foto: EPA
Maren Ade
Režiserka filma Maren Ade je na podelitvi nagrade izrazila presenečenje, da "film deluje v toliko državah". Foto: EPA

Po Schulzevih besedah film prikazuje, "kako se odnosi v družini spreminjajo in vplivajo na nas v tej starajoči se, tekmovalni družbi". "Film ne ponuja preprostih odgovorov, vendar pa nas med valovi smeha tudi spodbuja k iskanju tistega, kar je treba obvarovati in negovati," njegove besede povzema sporočilo za javnost Evropskega parlamenta.

Silvia Costa, predsednica odbora za kulturo in izobraževanje, je spomnila, da je v desetih letih nagrada lux pomagala po vsej Evropi promovirati sto različnih filmov. Skozi leta je nagrada okrepila bogastvo in raznolikost evropske kinematografije, njenih tematik, občutij in jezikov. Z njeno pomočjo so številni neodvisni režiserji in njihovi mladi igralci postali prepoznavni v drugih državah, saj so bili filmi prevedeni in podnaslovljeni v 24 uradnih jezikov.

Prevpraševanje evropskih vrednot na filmu
Namen evropske filmske nagrade lux je podpreti evropsko kinematografijo in spodbuditi režiserje, da se lotijo vprašanj, povezanih z evropskimi vrednotami in socialnim položajem. Prvo nagrado je leta 2007 prejel film Z druge strani v režiji Fatiha Akina. Lani je nagrado lux prejel film Mustang režiserke Deniz Gamze Ergüven.

Letos sta bila v ožjem izboru za nagrado lux še filma Ko odprem oči v režiji Leyle Bouzid in Bučko, ki ga podpisuje Claude Barras. Nagrada za vse tri finaliste je kritje stroškov prevajanja in podnaslavljanja v 24 uradnih jezikov EU-ja, zmagovalni film pa je prilagojen tudi za slepe in gluhe in dobi še dodatna sredstva za mednarodno promocijo. Vse tri filme, ki so prišli v ožji izbor, bodo od septembra do decembra tudi predvajali v 28 državah EU-ja v okviru filmskih dnevov lux, ki jih organizira parlament v sodelovanju z lokalnimi distributerji in kinematografi.

Splošna evropska zgodba?
Toni Erdmann, nemško-avstrijsko-romunska koprodukcija, je naletela na dober sprejem pri kritikih, poleg tega je nemški kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja. Režiserka je na podelitvi nagrade izrazila presenečenje, da "film funkcionira v toliko državah", poroča nemška tiskovna agencija dpa.

V filmu sledimo zgodbi o odnosu med ambiciozno 30-letnico Ines, vodjo poslovnega sektorja v pomembnem finančnem podjetju, in njenim očetom Winfriedom, postaranim, nikoli zares odraslim hipijem, ki rad stresa neslane šale in ljudi okrog sebe spravlja v zadrego. Ker Winfried ob nenapovedanem obisku svojo hčer dojame kot izgubljeno ter podrejeno službi in skrajno formalnim srečanjem na najvišji poslovni ravni, se prelevi v Tonyja Erdmanna, alter ego z groteskno lasuljo in črvivimi zobmi, nato pa se kot lažen poslovnež nenapovedano pojavlja v hčerkinem službenem in družabnem okolju, so vsebino filma povzeli na spletni strani 27. ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala Liffe.

Od 14. decembra bo Toni Erdmann na sporedu ljubljanskega Kinodvora.