Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
400 epizod
400 epizod
Informativni prispevki iz področja kulture
Ena najpomembnejših slovenskih ilustratork vseh časov, akademska slikarka Ančka Gošnik Godec, bi 5. junija praznovala 98 let, a se je žal za vedno poslovila. Ostale pa bodo njene legendarne podobe iz Muce Copatarice, Treh botrih lisičic, Zverinic iz Rezije in drugih pravljic, v katere je vnašala vedrino, a kdaj tudi mistično in temačno vzdušje. ''Ko ponoči rišeš in si sam, ko je vse tiho, ti pade vse možno na pamet. A jaz se strahov, divjih mož in velikanov ne bojim. Lahko vzamem radirko in jih izbrišem.'' Tako je nedavno povedala Ančka Gošnik Godec, ki spada v generacijo vélikih: Marlenke Stupica, Marjance Jemec Božič in Jelke Reichman – te, prve diplomantke ljubljanske akademije so v knjižno ilustracijo vnesle slikarski in študiozen pristop: slike so polne podrobnosti, ornamentov in natančnih barvnih prelivov. Lahko bi celo rekli, da so žanr ilustracije na novo izumljale. Pri Ančki Gošnik Godec zasledimo izrazito prepletanje fantastike, tradicije realizma 19. stoletja, srednjeveških iluminacij, etnografije in motiva slovenske pokrajine. A tu in tam se je odločila tudi za abstrakten pristop in tehniko tuša. Ustvarjala je za revije Pionir, Ciciban, Kurirček in Pionirski list, posebej rada je sodelovala s pisateljico Elo Peroci, tudi pri Muci Copatarici, sicer pa ilustrirala še pravljice Za lahko noč, Lukec in njegov škorec, Pestrna, Mamka Bršljanka, Zlata skledica, pa ljudske pripovedi v zbirki Pravljice in druge. In seveda, kdo bi lahko pozabil prizore v Treh botrih lisičicah: starinske avtomobile, pa preprogo, ki se zdi kot ribnik, da se lisica na obisku ne upa stopiti nanjo – in kaj je za otroka ob slikanici lepšega, kot da vsakdanje stvari oživijo. Ob številnih, tudi mednarodnih, je lani Ančka Gošnik Godec prejela še nagrado Riharda Jakopiča za likovno in vizualno umetnost, ob tem pa velja izpostaviti, da so vse od ustanovitve nagrade leta 1969 to za življenjsko delo prej podelili le petim ženskam in še nikoli za področje ilustracije.
Društvo slovenskih pisateljev je predstavilo dve novejši knjižni izdaji. Antologijo sodobne slovenske otroške in mladinske književnosti so začeli snovati že leta 2020 za bolonjski knjižni sejem in jo pozneje dopolnili za knjižni sejem v Frankfurtu. Od tod izhaja tudi čebelica na naslovnici slovenske izdaje antologije, ki ponazarja geslo Satovje besed, pod katerim je Slovenija gostovala kot častna gostja frankfurtskega sejma leta 2023. Vendar pa je bilo antologijo pomembno izdati tudi v slovenščini, saj se je za to pokazala potreba med kadrom v domačem izobraževanju. Antologijo je uredila prof. Dr. Dragica Haramija, ki predava otroško in mladinsko književnost na Filozofski in Pedagoški fakulteti v Mariboru. Antologija vsebuje 54 avtoric in avtorjev, katerih dela so razdeljena v pet kategorij glede na starost bralcev.
V tekmovalnem programu Festivala dokumentarnega filma se je letos znašlo kar nekaj filmov, ki so že ovenčani s takšnimi ali drugačnimi nagradami. Poleg z oskarjem nagrajenega filma Edina zemlja palestinsko-izraelskega kolektiva sta tu denimo film Vlaki poljskega režiserja Macieja Drygasa, prejemnik glavne nagrade v jeseni na nizozemskem festivalu IDFA in Glasba za vojaški udar belgijskega umetnika Johana Grimonpreza, ki je bil med letošnjimi nominiranci za oskarja za najboljši dokumentarni film.
V Ljubljani se odvija 27. festival dokumentarnega filma, na njem pa si je moč ogledati z oskarjem za najboljši dokumentarni film nagrajeni palestinsko-izraelski dokumentarec Edina zemlja režiserjev Basla Adre in Yuvala Abrahama, ki je eden od filmov tekmovalnega programa festivala in obenem prihaja tudi na redni spored ljubljanskega Kinodvora.
V grškem Solunu od četrtka že sedemindvajsetič poteka eden od največjih festivalov dokumentarnega filma na Balkanu - mednarodni festival dokumentarnega filma v Solunu. Pogovarjamo se z Luukom Bouwmanom, režiserjem filma Propagandist, ki spremlja vzpon in padec nizozemskega filmarja Jana Teunissena, ki je med drugo svetovno vojno postal najpomembnejši človek v nizozemski filmski industriji in je kot vodja filmskega oddelka SS postal znan kot „nizozemska Leni Riefenstahl“ ter sorežiserjem filma Gospod nihče proti Putinu Davida Borensteina, ki spremlja mladega ruskega učitelja Pavla Talankina, ki se odloči svetu pokazati politično propagando, ki so jo v času po ruskem napadu na Ukrajino primorani izvajati v ruskih šolah.
Pomenljiva in dostopna kot sam naslov je tudi vsebina nove knjige Sadje na slikah Narodne galerije. Pripravljena je tako, da bo privlačna tako tistim, ki jih zanima umetnost, kot tistim, ki so bolj za naravoslovje. Gre že za četrto publikacijo v seriji, nastali v sodelovanju Narodne galerije v Ljubljani in Arboretuma Volčji Potok. Avtorja besedil sta ponovno Jassmina Marijan, ki je poskrbela za umetnostnozgodovinske opise, in Matjaž Mastnak, ki je prispeval vrtnarsko-botanični del.
V zaključni fazi je projekt z naslovom Tartini BIS, ki ga sofinancira Evropska unija v okviru programa Interreg VI-A Italija Slovenija 2021-2027. Glavni cilj projekta je krepitev vplivov in sinergij kulturnega turizma v znamenju Giuseppeja Tartinija, velike humanistične osebnosti, izhajajoče iz Istre. Bližajo se dogodki, ki bodo v eno združili baročno glasbeno preteklost s sodobno elektronsko glasbo.
Med 12. in 19. marcem se bo v Ljubljani odvila 27. izdaja Festivala dokumentarnega filma – med drugimi bosta na ogled novi film Raduja Judeja o Romuniji v času tranzicije, posnet s pomočjo reklamnih spotov iz tistega časa, pa Edina zemlja, prejemnik oskarja za najboljši dokumentarec. O izboru filmov se Tesa Drev Juh pogovarja z direktorjem festivala Simonom Popkom, o retrospektivi, posvečeni dokumentarcem Maje Weiss, pa govori Anja Banko.
V mariborskem narodnem gledališču bo nocoj poseben večer: tukajšnji baletni ansambel bo odplesal štiri koreografije Edwarda Cluga. Projekt z naslovom Cluster sestavljajo štiri svetovne koreografske uspešnice, ki jih je mednarodno priznani ustvarjalec pripravil za Nizozemsko plesno gledališče – NDT. Premiere so bile v letih od 2015 do 2022, mariborska pa bo ob 19-ih 30 v dvorani Ondine Otta Klasinc.
Drevi se začenja festival literatur sveta Fabula s tematskim naslovom Izkrivljena resničnost. Tokrat bo uradno odprtje v celjskem gledališču. Na literarnem večeru bo nastopila prva gostja iz tujine Sharon Dodua Otoo, britanska pisateljica, publicistka in aktivistka ganskega rodu. Fabula ponuja številne dogodke, povezane z branjem in književnostjo za vse generacije v številnih krajih po Sloveniji.
Franca Saleškega Finžgarja, avtorja najbolj priljubljenega slovenskega zgodovinskega romana Pod svobodnim soncem in številnih drugih proznih in dramskih del, večina pozna predvsem kot književnika; kot celovito osebnost pa ga predstavlja znanstvena monografija z naslovom Franc Saleški Finžgar – župnik, pisatelj, akademik (1871–1962). Petindvajset prispevkov v petih razdelkih opozarja na poglavitne vidike njegovega življenja. Knjigo je izdala Celjska Mohorjeva družba.
V Gosposki dvorani Zemljepisnega muzeja v Ljubljani se je v organizaciji Filozofskega inštituta Znanstveno raziskovalnega centra SAZU začela dvodnevna mednarodna filozofska konferenca z naslovom Nečloveško, prečloveško: O živalih, pošastih in drugih Drugih. Na konferenci, ki poteka v angleščini, sodelujejo udeleženci in udeleženke z univerz in inštitutov z Dunaja, Newcastla, Prage, Maribora in Ljubljane. K vprašanju nečloveškega pa pristopajo z različnih interdisciplinarnih perspektiv, vključno s področji, kot so filozofija, kritična teorija, antropologija, okoljska teorija, filmska teorija, študije videoiger idr.
Na 97. podelitvi Oskarjev v Los Angelesu je kar pet zlatih kipcev, za režijo, scenarij, montažo, najboljši film in najboljšo glavno igralko prejel film Anora Seana Bakerja, tri, za izvirno glasbo, fotografijo in glavnega igralca pa Brutalist Bradyja Corbeta. Najboljši celovečerni animirani film je Valovanje latvijskega avtorja Gintsa Zilbalodisa, najboljši mednarodni film brazilski Še sem tu Walterja Sallesa, najboljši dokumentarec Edina zemlja palestinsko-izraelskega dvojca Basla Adre in Yuvala Abrahama, najboljši kratkometražni igrani film, za katerega je bila nominirana tudi slovenska manjšinska koprodukcija Mož, ki ni mogel molčati Nebojše Slijepčevića, pa je pripadla filmu Nisem robot Victorie Warmerdam.
Poslovil se je dr. Mirko Cuderman. Desetletja smo ga doživljali na koncertnih odrih, na predavanjih in v radijskih studiih na zborovskih snemanjih ter ga poslušali na številnih posnetkih. Trajno je obogatil slovensko kulturno zakladnico in za življenjsko delo leta 2022 prejel Prešernovo nagrado.
V Galerijo Jakopič v Ljubljani se je iz nemške galerije Fotografie Forum Frankfurt preselila razstava etiopske fotografinje Aïde Muluneh z naslovom Na robu pretekle prihodnosti. To mednarodno priznano ustvarjalko zaznamujejo močne barve, bogati vzorci in kot osrednja figura ženska – sporočila pa so, kljub na videz igrivim podobam, močno družbeno kritična, dotikajo se med drugim tém spolne neenakosti, nedostopnosti osnovnih dobrin, kot je čista voda, zlorabe moči – tako v Afriki kot globalno.
V Muzeju sodobne umetnosti Metelkova si je vse do konca avgusta mogoče ogledati razstavo Sama Duranta Spomeniki, načrti in utopije, s katero ameriški multimedijski umetnik Sam Durant nadaljuje svojo dolgoletno raziskovalno in konceptualno delo Predlogi za spomenike.
V Cankarjevem domu v Ljubljani je na ogled tradicionalna bienalna pregledna razstava članov Društva arhitektov Ljubljane Arhitektura inventura 2022–2024. Razstava je najobširnejši pregled arhitekturnega delovanja pri nas, na njej pa sodeluje več kot sto avtorjev in avtoric, ki predstavljajo svoja dela, nastala v zadnjih dveh letih.
V dvorani Deutsche Oper v Berlinu se je odvila svetovna premiera baleta Sen kresne noči, ki ga je na oder postavila ekipa slovenskih ustvarjalcev. Gre za novo baletno produkcijo, nastalo po motivih Shakespearjeve komedije, koreografa Edwarda Cluga in skladatelja Milka Lazarja. Prispevek so pripravili Maja Derčar, Simona Moličnik in Tone Jurca.
V Berlinu se bo nocoj s podelitvijo zlatega in srebrnih medvedov končal 75. mednarodni filmski festival. Najboljše filme festivala pa so že razglasili filmski kritiki iz mednarodnega združenja Fipresci. V novi sekciji Perspektive, kjer se je za nagrado potegovalo 14 prvencev, so za najboljšega izbrali slovenski film Kaj ti je deklica režiserke in soscenaristke Urške Djukić, ki je bil že med festivalom deležen odličnih kritik. Film, ki ga je posnel Lev Predan Kowarski, izstopajoči zvok prispeval Julij Zornik, v osrednjih vlogah nastopajo imenitni Jara Sofija Ostan, Mina Švajger in Saša Tabaković na zelo senzibilen in senzualen način prikazuje odraščanje. Producenta filma sta Jožko Rutar in Miha Černec, med koproducenti pa je tudi RTV Slovenija.
Program Ars v sodelovanju z Glasbeno matico Ljubljana pripravlja nov ciklus radijskih koncertov V etru pesem. Od 23. februarja do 6. aprila bodo na sporedu trije koncerti za glas in klavir, na katerih se bodo predstavili domači in tuji uveljavljeni umetnice in umetniki.
Neveljaven email naslov