Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Koncert evroradia

4 epizod

Koncert evroradia

4 epizod


Iz ponudbe evropske zveze radijskih postaj izbrani najaktualnejši posnetki simfoničnih koncertov najimenitnejših orkestrov, solistov in dirigentov s prizorišč po vsem svetu.

17.06.2024

Boulanger, Dutilleux in Berlioz

Sprehod skozi 200 let francoske glasbe s tremi postanki bomo spremljali na posnetku koncerta Nemškega simfoničnega orkestra iz Berlina, ki ga je 21. maja v Berlinski filharmoniji vodil Andris Poga. Hector Berlioz je, navdušen nad Shakespearjem, Beethovnom in angleško igralko, s svojo umetnostjo iskal nekaj velikega, drznega, brez primere. Zložil je Fantastično simfonijo, jo strukturiral kot dramo, jo opisal kot zgodbo in vanjo čarobno vključil sebe: svojo ljubezen, ki poganja celotno delo kot glasbena ideja fixe, svoje razočaranje, svoje nočne more, ki jih povzročajo droge. Na koncu zmeša Valpurgino noč in Sodni dan. Berliozov sodobnik in sorodna duša je bil pesnik Charles Baudelaire, začetnik moderne poezije. Njegova poezija je navdihnila Henrija Dutilleuxa, da je napisal koncert za violončelo Ves daljni svet. Solist nas vodi skozi pet stavkov kot prizore iz videnja. Občutki in strasti se na začetku zbirajo in simbolično krožijo v nizu variacij. V drugem stavku je solist potisnjen v položaje, ki niso več dosegljivi – v pesem, ki presega vse. Spreten tretji stavek dobi diabolične in burleskne poteze. V finalu Dutilleux končno združi vse motive kot v sklepnem prizoru.


10.06.2024

Janine Jansen in Orkester romanske Švice

Tri mojstrovine v enem večeru! Maurice Ravel deli z nami svojo ljubezen do dunajskega valčka, ki jo najdemo v številnih njegovih delih. Vendar je Schubert tisti, ki tukaj deluje kot pretveza s svojima klavirskima zbirkama Plemeniti valčki in Sentimentalni valčki, od katerih je Ravel vzel naslov, ne da bi ju zares citiral. Ta veličastno orkestrirani vrtinec se konča v nekakšnih sanjah, v katerih se različni motivi razpršijo kot toliko reminiscenc življenja. Sibelius, ki je bil tudi sam violinist, je zapustil Violinski koncert v d-molu velike instrumentalne moči z očarljivimi melodičnimi motivi. Čeprav se je uveljavljal počasi, je danes eden izmed stebrov velikega repertoarja. Dvořák je svojo znamenito simfonijo Iz novega sveta komponiral, ko je bil direktor newyorškega konservatorija. Zanikal je uporabo indijanskih tem, vendar je priznal, da je uporabil “posebnosti glasbe črncev in rdečekožcev z dodajanjem sredstev sodobnega orkestra”. Ta mladi, pisani narod je češkega skladatelja, nostalgičnega po daljni domovini, navdihnil, da je ustvaril delo močne romantike, v kateri prevladujejo živahna čustva.


03.06.2024

Pesmi z gradu Gurre Arnolda Schönberga

Oratorij? Ali morda cikel pesmi? Simfonija? Opera? Schönbergove Pesmi z gradu Gurre ne sodijo v nobeno kategorijo. In komaj spadajo na oder! »Enormno« ne pomeni samo velikosti obsega izvajalcev. Gigantski, razkošen, osupljiv in voluminozen je zvok te postavitve divje romantične pravljične pesmi Jensa Petra Jacobsena in zadnjega vrhunca pozne romantike (ali celo njen žareči labodji spev). To monumentalno delo je bilo uresničeno le trikrat v zgodovini Simfoničnega orkestra Bavarskega radia: leta 1965 pod vodstvom Rafaela Kubelíka, leta 1988 pod vodstvom Zubina Mehte in leta 2009 pod vodstvom Marissa Jansonsa. Sir Simon Rattle ga obožuje že od mladih nog in opisuje kot "seksi, elegantno, čutno". In ne bi moglo biti primernejše mojstrovine za letošnje praznovanje 75-letnice delovanja bavarskega orkestra in 150. obletnice rojstva Arnolda Schönberga.


27.05.2024

Arnold Schönberg in Johannes Brahms

Rekviem, torej pogrebna maša – ampak veliko več: s svojim mogočnim »Nemškim rekviemom« Johannes Brahms ni le presegel meje liturgično vezane cerkvene glasbe. Delo, ki bolj kot na mašo spominja na oratorij, pravzaprav močno presega navezanost na veroizpovedi in celo na sakralni okvir. Brahms je ustvaril osebno spoprijemnje z neizogibno usodo smrti, ki združuje vse ljudi. Pred tem monumentalnim delom bomo v izvedbi Simfoničnega orkestra Zahodnonemškega radia iz Kölna poslušali Komorno simfonijo št. 2 Arnolda Schönberga.


Stran 1 od 1
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov