Foto: Primorski dnevnik Foto:
Foto: Primorski dnevnik Foto:

Pred natanko letom dni so na Trgu Oberdan odprli Tržaško knjižno središče, ki je bilo zasnovano kot dom knjige in tudi kot kulturni prostor ter prostor za promocijo slovenskega gospodarstva. V tem letu so prodali veliko knjig, med katerimi primat ohranjajo otroške in mladinske knjige, med posameznimi naslovi pa turistični vodič Kako lep je Trst, pripravili serijo dobro obiskanih književnih srečanj, ponudili več kot 700 kavic na sredinih matinejah in se tudi nasmejali ob nenavadnih željah strank. Najbolj zabavna anekdota, ki se je v prvem letu delovanja vtisnila v spomin prodajalki in duši knjigarne Ilde Košuta, je tista o italijanskih strankah, ki so vstopile v trgovino in vprašale, koliko stanejo lične knjižne police, sicer vidno obložene s knjigami. To bi lahko bil dober kompliment za arhitekturni biro SoNo arhitekti, ki je z lesenimi knjižnimi policami prostoru dal toplino.

Koliko topline pa so slovenski knjigarni prinesli kupci in v kakšni meri so se pričakovanja in želje idejnih snovateljev dejansko uresničile, smo vprašali protagoniste središča. Generalna konzulka v Trstu Ingrid Sergaš, ki je v projekt ureditve nove slovenske knjigarne verjela vse od trenutka, ko se je zaključila zgodba Tržaške knjigarne, je zelo zadovoljna s sezono, ki je bila posvečena zlasti književnim delom, a konzulka verjame, da bo knjigarna kmalu v pravem pomenu besede postala stičišče in kulturni prostor, ki bo namenjen različnim vsebinam. Knjigarna želi biti, kot je opozorila generalna konzulka, kulturno stičišče za tržaške Slovence, za Slovenijo pa okno v Trst in v svet. Po njeni oceni je TKS v prvem letu delovanja dovolj dinamično zaživel, seveda pa so tudi točke, ki bi jih lahko izboljšali. »Morda je bilo v tem letu premalo vsebin za mlade generacije, a najbrž zato, ker se je TKS najprej želel utrditi kot knjigarna, ki jo vsi nameravamo nadgrajevati,« je dejala generalna konzulka.

To namero je potrdil tudi predsednik podjetja TS360, ki upravlja TKS, Ivo Corva. Na vprašanje, ali je TKS v tem času postal tudi napovedani prostor za promocijo slovenskega gospodarstva, je Corva odgovoril, da ne v zadostni meri, to pa zato, ker so se osredotočili na knjigotržni posel, ki ga obvladajo. »Po naši analizi smo v zadnjih mesecih v povprečju priredili 2,5 dogodka na teden, kar je zelo veliko, če to število primerjamo s prireditvami osrednje slovenske knjigarne Konzorcij v Ljubljani. Ta je v istem obdobju pripravila 2,8 dogodka na teden,« je razložil sogovornik, ki je zadovoljen tudi z obiskom prireditev, še posebej tistih, ki so jih oblikovali velikani, med katerimi je izpostavil Miroslava Košuto in Borisa Paternuja. Je pa Ivo Corva izpostavil še en pozitiven podatek. V lanskem šestmesečnem obdobju je TKS ustvaril več kot 240 tisoč evrov prometa in 1700 evrov dobička. »Kar se financ tiče, smo v dobrem stanju, knjige gredo zadovoljivo v prodajo tudi v prvem polletju letošnjega leta. Zdaj, ko smo nastavili in utrdili knjigotržno dejavnost, se bomo intenzivno posvetili drugim vsebinam, mladim generacijam, ki so poglavje zase, in promociji slovenskega gospodarstva in turizma« je optimistično napovedal predsednik podjetja TS360 in s tem tudi dokazal, da je večstransko sodelovanje, ki so ga začeli lani, dejansko mogoče.

Več novic na www.primorski.eu