Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard med vzponom na Puy de Dome. Foto: EPA
Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard med vzponom na Puy de Dome. Foto: EPA

Gost podkasta Tour 202 Primož Čerin pravi, da je prednost pred zadnjima dvema tednoma zdaj na Pogačarjevi strani.

Sorodna novica Pogačar v zaključku zlomil Vingegaarda; etapa Woodsu, Mohorič tretji

Pogačar je bil lani v podobnem položaju. V drugi polovici dirke je skušal stopiti Vingegaardovo prednosti. Velikokrat se je skušal odlepiti od Danca, a mu ni uspelo. Letos mu gre veliko bolje. Dvakrat je napadel in dvakrat pridobil čas. Čerin meni, da bo lahko Pogačar svojo že tako visoko formo v nadaljevanju dirke še dvignil, ni pa prepričan, da je tega sposoben narediti Vingegaard.

"Pogačar je v naletu, vprašanje pa, kako bo na to odgovoril Jonas. Resda je imel lepše možnosti, da se je dobro pripravil, dirkal je tudi po Dofineji. Mogoče je tam tako prevladoval, da je bil že predober," razmišlja dvakratni udeleženec Toura.

Sorodna novica Pogačar: Položaj je skoraj idealen; Vingegaard: Prvi teden mi ni ustrezal

Radijskemu reporterju na prizorišču in stalnemu gostu podkasta Tour 202 Igorju Tomincu se je v spomin zasidrala Vingegaardova izjava po koncu pete etape, ko je Danec pometel s tekmeci na vzponu na Marie Blanque. Tominec je tedaj začutil, da je bil morda preveč samozavesten. Vingegaard je v Larunsu dejal, da je presenečen, kako hitro in na kako lahek način se je otresel Pogačarja. "Največkrat je kaznovan tisti, ki prehitro postane nekako aroganten. Takšna izjava se mu v preteklosti ni primerila," pravi Tominec.

Napad Tadeja Pogačarja na Puy de Domu

Večina strokovnjakov je pred in med Dirko po Franciji trdila, da ima Jumbo boljšo ekipo kot UAE, da ima Vingegaard boljše pomočnike kot Pogačar, a Čerin meni, da se je razmerje moči med obema ekipama prevesilo na stran Emiratov. Opozarja, da je zaključek dirke bolj pisan na njihovo kožo. Pogačarjeva ekipa tudi ni trošila veliko energije v zadnjih dneh, za razliko od Jumba, ki je bil pogosto v ospredju in zelo aktiven. Proti vrhu Puy de Doma je bil na čelu nekaj časa van Aert, potem Kelderman, sredi vzpona pa je znova vlekel voz Kuss.

"Pri Jumbo očitno ne razumejo, v kakšen položaju so. Znova so pokazali, da se ne znajo prilagajati realnemu stanju. Kot bi vozili svojo dirko, ki so si jo zamislili že pred meseci, zdaj pa se tega držijo, ne glede na to, kaj se dogaja," meni 61-letnik.

Sorodna novica Poskrbi za varnost, osvoji medaljo Continentala

Razmerje moči se je namreč spremenilo v zadnjih dneh. Če se je še po peti etapi zdelo, da je Vingegaard močnejši in mu oster ritem ustreza, pa sta naslednji gorski etapi, šesta in deveta, pokazali, da ni več tako. "Zelo predvidljivi so. Praktično na začetku etape, ko se postavijo na start, vidiš, kako bodo vozili. To je za UAE idealen scenarij. Tisti, ki se potem zna prilagajati, je v prednosti. In Tadej se zna prilagajati. To mu tudi omogoča, da bistveno lažje dirka. Že pred Tourom sem mu dajal bistveno več možnosti za prvo mesto. On je mašina za zmage," trdi Čerin.

Ni prvič, da se pod vprašaj postavlja taktika ekipe Jumbo Visma. "Že pred leti se je to dogajalo s Primožem Rogličem, ko smo se velikokrat spraševali, kaj ta Jumbo dela," pravi Čerin. Jumbo je lani končno osvojil kolesarski sveti gral. Vingegaard je ekipi zagotovil prvo zmago na Touru, pri tem pa je ključno vlogo odigral Primož Roglič. Pogačar je lani v etapi s ciljem na Granonu pokrival Rogličeve napade in ostal brez moči za zadnji napad Vingegaarda. Čerin se sprašuje, zakaj se Jumbo ni odločil za podobno taktiko letos.

"Manjka jim 'joker'. Manjka jim še en kolesar, ki bi vse videl drugače in bi znal kaj novega storiti." Je to Primož Roglič? "Glede na to, kako je Primož Roglič končal Giro, bi večina pametnih trenerjev v tistem trenutku spremenila še tako pripravljeno taktiko in poskušala Primoža pripeljati na Tour, vsaj kot osmega tekmovalca. V tem primeru bi lahko Jumbo kakšno etapo malce drugače odpeljal," pravi Čerin.

V podkastu Tour 202 lahko tudi slišite, kako je bilo na Puy de Domu leta 1986, ko je tam tekmoval tudi Čerin. Tedaj je bilo prav tako zelo vroče, le da je bilo manj dreves, pa še tekmovalci niso imeli toliko vode na voljo kot zdaj, saj je bila zadnja okrepčevalna postaja 20 kilometrov pred ciljem. Podrobneje tudi o izjemno zahtevnih alpskih etapah. Prvi trojček gorskih etap pride na vrsto na koncu drugega tedna, po naslednjem prostem dnevu pa še dve zelo zahtevni etapi. Najprej edina vožnja na čas, potem pa še 17. etapa, ki bi lahko bila najtežja med vsemi, meni Čerin.

Tour 202: Tadej je mašina za zmage, pravi Čerin