Jure Koren je računalničar, zaposlen v Zemanti in kolesar. Ko se zjutraj odpravi v službo, na približno 10 kilometrov dolgo pot iz obrobja v središče Ljubljane, svojo pot posname.
Videokamera na krmilu beleži dogodke na cesti, senzorji mobilnega telefona pa številne dodatne vrste podatkov: lokacijo, hitrost, nadmorsko višino, zaviranje ter smer oziroma orientacijo.
Jure je nekatere posnetke objavil na portalu Youtube. Prikazujejo tudi večino podatkov, ki jih beleži Juretov telefon Samsungov Galaxy Nexus. V njem so vgrajeni barometer, merilnik pospeškov, magnetometer – ki meri orientacijo telefona – ter GPS sprejemnik za natančno pozicioniranje.
Videokamera posname približno 3 GB veliko datoteko, mobilni telefon pa še za približno 3 MB podatkov.
Jure je za eksperiment spisal svojo lastno aplikacijo, ki jo vklopi tik preden se kolesarska pot začne. Za obdelavo vseh podatkov nima časa, razmišlja pa o aplikaciji, ki bi združila video in podatke ter ponudila privlačno vizualizacijo, ki bi spominjala na računalniško igro Doom.
“Vse to beležiš za zabavo, da lahko pozneje pogledaš, kaj se je dogajalo s podatki. Tudi kamera, privijačena na ohišje kolesa, zelo dobro posname vibracije, ki se s ceste prenesejo na kolo. Iz tega se da razbrati, kako zanikrna je cesta. Če je to tvoj konjiček, je pot v službo manj dolgočasna.”
V trgovini z aplikacijami je vrsta preprostih aplikacij, ki beležijo poti in hitrost tekačev ali kolesarjev. Prometna služba v San Franciscu (SFCTA) je izdelala aplikacijo Cycletracks. Kolesarji se lahko z njo učijo o svojih lastnih kolesarskih navadah, prav tako pa podatke zbira tudi prometna služba. To je sploh prvič, da ima mesto podatke o poteh kolesarjev, na podlagi katerih bodo gradili kolesarsko infrastrukturo.
Vidik zasebnosti jih ne skrbi, razlaga Billy Charlton, SFCTA. “Sploh v dobi Facebooka, saj so ljudje navajeni o svojih aktivnostih nenehno, vsakih 10 minut, obveščati prijatelje.”
Raziskava kolesarskih poti pri nas
Če pa bi radi pomagali pri načrtovanju kolesarskih stez pri nas, lahko sodelujete v raziskavi Urbanističnega inštituta Republike Slovenije. Da bi mesto postalo privlačnejše in varnejše za kolesarje, že drugič analizirajo poti kolesarjev v Ljubljani.
Biba Tominc, kolesarka, zaposlena na Urbanističnem inštitututu razlaga, da želijo tako optimizirati metodo zbiranja podatkov. V prihodnosti bodo dragocen vir za urbanistično načrtovanje prostora. Če se boste raziskave udeležili, vam bodo posodili GPS napravo in prosili, da izpolnite anketni vprašalnik o kolesarskih navadah.
Z zbranimi podatki bo mogoče sklepati tudi o najbolj nevarnih točkah za kolesarje. Čeprav je Ljubljana vključena v program trajnostnega načrtovanja Civitas Elan, je delo mestne občine pogosto neusklajeno. Mestna občina kolesarjenje sicer vzpodbuja, hkrati pa postavlja kolesarjem nevarne količke, ki preprečujejo ustavljanje in parkiranje avtomobilov na pločnikih.

Jure Koren je računalničar, zaposlen v Zemanti, in kolesar. Ko se zjutraj odpravi v službo, na približno 10 kilometrov dolgo pot z obrobja v središče Ljubljane, svojo pot posname.

Videokamera na krmilu snema dogodke na cesti, senzorji prenosnega telefona pa zapisujejo številne dodatne vrste podatkov: lokacijo, hitrost, nadmorsko višino, zaviranje ter smer oziroma orientacijo.

Jure je nekatere posnetke objavil na portalu Youtube. Prikazujejo tudi večino podatkov, ki jih beleži Juretov telefon Samsungov Galaxy Nexus. V njem so vgrajeni barometer, merilnik pospeškov, magnetometer – ki meri orientacijo telefona – ter GPS-sprejemnik za natančno pozicioniranje.

Videokamera posname približno 3 GB veliko datoteko, prenosni telefon pa še 3 MB podatkov.

Jure je za eksperiment spisal svojo lastno aplikacijo, ki jo vklopi, tik preden se kolesarska pot začne. Za obdelavo vseh podatkov nima časa, razmišlja pa o aplikaciji, ki bi združila video in podatke ter ponudila privlačno vizualizacijo, ki bi spominjala na računalniško igro Doom.

Vse to beležiš za zabavo, da lahko pozneje pogledaš, kaj se je dogajalo s podatki. Tudi kamera, privijačena na ohišje kolesa, zelo dobro posname vibracije, ki se s ceste prenesejo na kolo. Iz tega se da razbrati, kako zanikrna je cesta. Če je to tvoj konjiček, je pot v službo manj dolgočasna.

Aplikacije za kolesarje
V trgovini z aplikacijami je vrsta preprostih aplikacij, ki zapisujejo poti in hitrost tekačev ali kolesarjev. Prometna služba v San Franciscu (SFCTA) je izdelala aplikacijo Cycletracks. Kolesarji se lahko z njo učijo o svojih lastnih kolesarskih navadah, prav tako pa podatke zbira tudi prometna služba. To je sploh prvič, da ima mesto podatke o poteh kolesarjev, na podlagi katerih bodo gradili kolesarsko infrastrukturo.

Vidik zasebnosti jih ne skrbi, razlaga Billy Charlton, SFCTA: “Sploh v dobi Facebooka, saj so ljudje navajeni o svojih dejavnostih nenehno, vsakih 10 minut, obveščati prijatelje.

Raziskava kolesarskih poti pri nas
Če bi radi pomagali pri načrtovanju kolesarskih stez pri nas, lahko sodelujete v raziskavi Urbanističnega inštituta Republike Slovenije. Da bi mesto postalo privlačnejše in varnejše za kolesarje, že drugič analizirajo poti kolesarjev v Ljubljani.

Biba Tominc, kolesarka, zaposlena na Urbanističnem inštitututu, razlaga, da želijo tako optimizirati metodo zbiranja podatkov. V prihodnosti bodo dragocen vir za urbanistično načrtovanje prostora. Če se boste raziskave udeležili, vam bodo posodili GPS-napravo in prosili, da izpolnite anketni vprašalnik o kolesarskih navadah.

Z zbranimi podatki bo mogoče sklepati tudi o najnevarnejših točkah za kolesarje. Čeprav je Ljubljana vključena v program trajnostnega načrtovanja Civitas Elan, je delo mestne občine pogosto neusklajeno. Mestna občina kolesarjenje sicer spodbuja, hkrati pa postavlja kolesarjem nevarne količke, ki preprečujejo ustavljanje in parkiranje avtomobilov na pločnikih.

Družabni vidik samosledenja
Samosledenje poti kolesarjev ali tekačev ima lahko tudi družabni vidik. Mobilna aplikacija Strava je le eden izmed številnih pripomočkov za trening, ki beleži dosežke in jih primerja med uporabniki.

"Glavna vaba storitve je, da meri posamezne odseke poti in primerja ljudi, ki se morda sploh ne poznajo. Sinoči sem prejel elektronsko pošto, ki me obvešča, da me je nekdo prehitel na severni obvoznici med Šmartinsko in rondojem Tomačevo. Predlaga tudi, da svoj čas popravim."

Jure takšno tekmovanje po mestu sicer odsvetuje.