Vzrok nesreče še ni znan. Foto: PU Kranj
Vzrok nesreče še ni znan. Foto: PU Kranj
Na gorenjski avtocesti trčil avtobus z otroki

Policisti so na kraju ter z zbiranjem obvestil ugotovili, da je 54-letni voznik avtobusa, sicer državljan Nemčije, vozil po desnem voznem pasu iz smeri Kranja proti cestninski postaji Torovo. V trenutku, ko je z vozilom pripeljal mimo izvoza z avtoceste Kranj vzhod, je v blagem levem ovinku zapeljal desno čez neprekinjeno robno črto na odstavni pas. Voznik je nato vožnjo nadaljeval prek odstavnega pasu in neutrjene bankine na travnato površino, nakar je zapeljal v obcestni jarek, zaradi česar se je vozilo prevrnilo na desni bok ter tako drselo okoli 40 metrov.

Novico o nesreči je zaslediti tudi v medijih sosednjih držav in Kanade, razumljivo pa so se o njej najbolj razpisali na nemških straneh. O nesrečni vožnji na Krk je najbolj obširno poročala tamkajšnja tiskovna agencija dpa, novico pa so objavile tudi spletne strani medijev, kot so Spiegel, Bild, Focus, Stern in mnoge radijske in televizijske postaje.

Ogleda kraja sta se udeležili tudi tožilka in dežurna preiskovalna sodnica, ki je tudi prevzela preiskovalna dejanja. Odrejena sta bila izredni tehnični pregled vozila ter odvzem telesnih tekočin za voznika za ugotovitev morebitne prisotnosti alkohola, so pojasnili na Policijski upravi Kranj.

Kot so sporočili z Uprave za zaščito in reševanje, je bilo v nemškem avtobusu 41 ljudi, od tega 36 otrok, štirje spremljevalci in voznik.

Šest poškodovanih bo ostalo v bolnišnici
"Na našo kliniko so pripeljali 29 poškodovancev te nesreče, organizirana je bila dežurna služba, s tem da so ostali še od nočne službe tako sestre kot zdravniki, nekaj zdravnikov pa je prišlo pomagat še izredno," je v prispevku Ane Gajič za TV Dnevnik pojasnil travmatolog iz Univerzitetnega kliničnega centra v Ljubljani Boštjan Sluga, ki je še potrdil, da so bile poškodbe v "glavnem lahke, večina poškodovancev je utrpela ureznine po telesu in obrazu, morda globlje odrgnine in udarnine".

Trije ponesrečenci so utrpeli nekoliko večje poškodbe, zato so jih kirurgi nemudoma operirali. "Med temi tremi ima eden od spremljevalcev, odrasla oseba, huje poškodovano koleno, zato je operiran. Potem pa še dva otroka, ki sta imela nekoliko več ureznin, tako da sta bila oskrbljena v splošni anesteziji," je še dodal Sluga.

Do zgodnjega popoldneva so bili vsi potniki pregledani in oskrbljeni. Šest poškodovanih - med temi tri najstnike - so za nekaj dni zadržali na opazovanju, za preostalih 23 otrok pa je nemško veleposlaništvo organiziralo prevoz v hotel, kjer je zanje poskrbel pogodbeni psiholog uprave za zaščito in reševanje. S pomočjo še nekaterih prostovoljcev se je z njimi pogovoril ter jih z različnimi sproščujočimi dejavnostmi skušal predvsem zamotiti, da bi pozabili na nesrečni dogodek.

Vozniki opozarjajo na problem utrujenosti
Na Zvezi združenj šoferjev in avtomehanikov Slovenije so pojasnili, da za Slovenijo glede časa vožnje, odmorov in časa počitka za voznike, ki opravljajo notranje in mednarodne prevoze, veljajo enaka pravila kot za ostale države Evropske unije. Voznik lahko brez postanka vozi največ štiri ure in pol, na dan pa s postankom za odmor največ deset ur, čemur sledi dnevni počitek, ko mora vozilo stati.

Za daljše vožnje zato v številnih družbah uporabijo dva voznika, kjer pa glede seštevka vseh aktivnosti, ne samo vožnje, še vedno velja zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev. Razlik med pravili za voznike tovornjakov ali avtobusov praktično ni, le odgovornost pri prevozu ljudi je načeloma večja, so še pojasnili na Zvezi.

Pri uporabi varnostnih pasov "nekaj več tolerance"
Uporaba varnostnih pasov je obvezna le na avtobusih, ki imajo vgrajene pasove, pri tem pa so izjema avtobusi mestnega potniškega prometa oziroma avtobusi, ki imajo stojišča. Na tem področju naj bi bilo sicer "nekaj več tolerance", saj voznik avtobusa težko stori kaj več, kot da potnike opozori na obvezno uporabo varnostnih pasov, dodajajo na Zvezi.

Opozorili so še na splošno težavo poklicnih voznikov, ki ni nujno povezana s primerom nesreče na gorenjski avtocesti: če se delodajalci ne držijo pravil glede omejitve ur vožnje in ostalih pravic mobilnega osebja, je zlasti v turistični sezoni obremenitev voznikov avtobusov večja kot običajno.

Fotografije: Arhiv GRS Kranj (2-4) in Reuters (5-9)

Na gorenjski avtocesti trčil avtobus z otroki