Nektarjev nakup naj bi bil
Nektarjev nakup naj bi bil "logična poteza", saj gre za družbo, ki je vodilna na področju proizvodnje sokov v Srbiji, BiH-u in Črni gori, pišejo srbski mediji. Foto: MMC RTV SLO

Obvezujoče ponudbe za nakup Fructala naj bi oddala od tri do štiri podjetja, med katerimi bi izbrali končnega kupca, piše srbski časnik Presse, ki navaja, da je prav Nektar iz Bačke Palanke najresnejši kandidat za nakup, pri čemer se sklicuje na slovenske poslovne kroge.

Dokumentacijo naj bi prevzelo 170 podjetij, neobvezujoče ponudbe pa jih je oddalo 10. Med štirimi resnimi ponudniki naj bi bil tudi avstrijski Spitz. Slovenski mediji so med mogočimi kupci v preteklih dneh navajali tudi avstrijska Pago in Rauch, češko Kofolo, slovenske Ljubljanske mlekarne in celo občino Ajdovščina, ki si sicer prizadeva, da bi Fructal ostal v večinski slovenski lasti.

Razprodaja slovenskih podjetij?
Kot največjega slovenskega prodajalca navajajo Pivovarno Laško, ki je, kot piše srbski Presse, zaradi dolgov v velikih težavah, hkrati pa je lastnik ne le Fructala, ampak tudi dela Mercatorja in časopisne hiše Delo. Na prodaj so tudi banka Celje, Adria Airways in Ljubljanske mlekarne, še piše časnik.

Med zainteresiranimi srbskimi kupci omenjajo lastnika MK Grup Miodraga Kostića, ki naj bi ga zanimal nakup ljubljanskega Žita, saj je po njegovem mnenju odlična blagovna znamka, ki pa na ozemlju nekdanje Jugoslaviije nima pravega tržišča. "Surovine imamo v Srbiji," je dejal Kostić, in dodal, da bi bile naložbe v Sloveniji za srbske kmetovalce dobra odločitev.

Bodo za Srbe evropski standardi težava?
Predstavnik srbske gospodarske zbornice Mitar Pržulj pa med podjetja, ki bi lahko bila zanimiva za srbske vlagatelje poleg Mercatorja in Fructala prišteva tudi Iskro Avtoelektriko. "Dobro bi bilo, da bi katero od naših podjetij kupilo Fructal. Dejstvo je, da se deli slovenskih podjetij prodajajo, nekatera tudi v celoti. Vprašanje je le, koliko srbskih podjetij je finančno in menedžersko dovolj sposobnih kupiti slovenska podjetja, ki v veliki meri poslujejo po EU-standardih, " je dodal.

"Odpora do srbski podjetij v Sloveniji ni. Zdaj je pravi trenutek, da se srbska podjetja pozicionirajo v Sloveniji," je še prepričan Pržulj.