Denarja bo po rebalansu dovolj le za vzdrževanje, ne pa tudi za nove naložbe. Foto: BoBo
Denarja bo po rebalansu dovolj le za vzdrževanje, ne pa tudi za nove naložbe. Foto: BoBo
Cesta za gradbišče

Država bo morala najti rešitev za obnovo dotrajanega cestnega omrežja, drugače bo določene ceste preprosto treba zapreti.

Rebalans sprejet, investicije v prometu na pavzi

Vlada bo predvidoma jutri potrdila rebalans proračuna, po katerem bo največ denarja skoraj 130 milijonov evrov vzela ministrstvu za promet, je poročala RTV Slovenija. Tako oster rez pomeni, da bo denarja le še za nujne naložbe, pravi pristojni minister Patrick Vlačič in zatrjuje, da vzdrževanje cest pri tem ne bo ogroženo.
Ministrstvo za promet bo krčilo tam, kjer je vlaganje najdražje. Največ okoli 70 milijonov evrov manj bo investicij v železniško infrastrukturo. Za obnovo ne prav zglednih državnih cest pa bomo namenili 40 milijonov evrov manj.
"Kolikor imamo, toliko lahko naredimo. Kolikor si družina lahko privošči, za stanovanje za avto, toliko si tudi naša država lahko privošči. Vemo, da je polovica državnih cest v slabšem stanju, dejstvo pa je, s toliko denarja, kolikor ga imamo, s toliko denarja bomo delali," je dejal prometni minister. Ob tem je zagotovil, da bodo projekti, ki so že sklenjeni, potekali nemoteno, novih investicij pa ne bo.
Novi udarci po gradbeništvu
Na drugi strani, v gospodarski zbornici, so nad proračunom ogorčeni. Prepričani so namreč, da bo krčenje naložb krizo v gradbeništvu še poglobilo. Panoga se je v dveh letih prepolovila in takšen udarec bo potopil še kakšno gradbeno podjetje, so prepričani na Gospodarski zbornici.
Samo v prve pol leta je službo v gradbeništvu izgubilo 7.200 ljudi. "To je velika katastrofa, zlasti za tista podjetja, ki so še ostala živa. Klestenje proračuna, pomeni žaganje veje, na kateri sedimo vsi, in manjšanje sredstev, na katerih gradimo socialno državo. Prav zaradi zmanjšanja investicij v gradbeništvu dvoodstotne gospodarske rasti, ki jo ob koncu leta napoveduje minister Križanič, ni pričakovati," pravi izvršna direktorica, Gospodarske zbornica Slovenije Alenka Avberšek.

Državljani bodo morali stisniti zobe … ponovno
Čeprav minister Vlačič zagotavlja, da vzdrževanje cest ne bo trpelo, pa se bodo zaradi zamaknjenih naložb morali domačini na nekaterih delih Slovenije še naprej voziti po razdrapanih lokalnih cestah in obupavati nad nedokončanimi projekti.

Eden izmed njih je npr. nedokončano krožišče pri izvozu Tepanje na štajerski avtocesti . Zaradi rebalansa se bo njegovo dokončanje najverjetneje zavleklo v prihodnje leto, pravijo na direkciji za ceste.

Izgradnja škofjeloške obvoznice in obvoznice mimo Radelj ob Dravi ter obnova ceste od Rogaške Slatine do Rogatca zaradi sofinanciranja EU-ja naj ne bi bila ogrožena, pravijo na direkciji. Drugače bo z nekaterimi drugimi projekti.

Brez denarja zaprtje
"Že sedaj imamo 50 odstotkov državnih cest neustreznih oziroma ne ustrezajo standardom, ki so jih določili v Evropski uniji, in bojim se, da se bo to samo še nadaljevalo," pravi Gregor Ficko z direkcije.
Ob tem na direkciji za ceste, kjer so z rebalansom lanskoletnega proračuna prejeli slabih 79 milijonov evrov, opozarjajo, da bo država morala najti rešitev za obnovo dotrajanega cestnega omrežja, drugače bo določene ceste preprosto treba zapreti.

Država bo morala najti rešitev za obnovo dotrajanega cestnega omrežja, drugače bo določene ceste preprosto treba zapreti.

Rebalans sprejet, investicije v prometu na pavzi