Polde Bibič v Hrenovem filmu natrosi iskrene misli, pomenljive v aktualnem času, obenem pa dostojne umetnika in kulturno-politično angažiranega Slovenca. Foto: RTV SLO
Polde Bibič v Hrenovem filmu natrosi iskrene misli, pomenljive v aktualnem času, obenem pa dostojne umetnika in kulturno-politično angažiranega Slovenca. Foto: RTV SLO

Žal Polde Bibič ni dočakal prenove in osvežitve TV-nanizanke in filma Cvetje v jeseni, ki novo premiero prav v teh dneh doživlja na ekranih TV Slovenija. Cvetje je tudi Bibiču označilo kariero, njegovo podobo pa vtisnilo v spomin Slovencev za vse večne čase.

Scenarist in režiser oddaje, ki si jo danes ob 20.50 lahko ogledate na 1. programu TV Slovenija, je Slavko Hren.
Hren, ki se je z igralcem Poldetom Bibičem v zadnjih letih precej družil, je ustvaril tudi njegov filmski portret, Človek, ki ga moraš imeti rad, ter 15-delno nanizanko Hotel poldruga zvezdica. S karizmatičnim umetnikom je snoval še druge načrte, povezane predvsem z razkrivanjem malo znanih fenomenov iz zgodovine slovenskega gledališča in filma. Veliko gradiva sta Hren in Bibič tudi posnela, predvsem umetnikove spomine na mnoge soigralce in soigralke, na delo v različnih gledaliških hišah in tudi gledališke prelome, krize in njihovo reševanje v različnih obdobjih zadnjega pol stoletja.

Izjemno zanimivi so tudi Bibičevi spomini na snemanja slovenskih filmov, največkrat pod taktirko režiserja Matjaža Klopčiča, s katerim sta ustvarila bogat in pogosto nagrajevan opus kinematografskih celovečercev in tudi TV-igranih del (Nori malar in ne nazadnje tudi Cvetje v jeseni).

Kulturnik, aktiven v javnem življenju
V tokratnem kratkem poklonu v spomin na Bibiča je avtor miniature namenoma izbral igralčeva razmišljanja o njegovem kulturno-političnem angažmaju v različnih obdobjih umetniškega življenja. Bibič, ki se je angažirano odzival na družbeno stvarnost že v mladosti in bil zaradi svoje načelnosti tudi izključen iz gimnazije, je še v svojem zrelem obdobju mislil s svojo glavo in se dejavno vključeval v razreševanje družbenih, predvsem kulturnih problemov. Po veliki krizi SNG Drame v Ljubljani je prevzel tudi njeno vodenje in pozneje postal državni svetnik. Vseskozi pa igral na odrskih deskah, pred TV-kamerami in v celovečernih filmih.