"Manija za vstopnice" je bila po Popkovih besedah letos le za komedijo Angelski delež režiserja Kena Loacha. Foto:
Simon Popek
Programski direktor Liffa Simon Popek pravi, da ima Liffe ima dva zelo močna sponzorja, pomembna so tudi evropska sredstva iz programa MEDIA v višini 50.000 evrov. Od vseh treh skupaj dobijo približno 130.000 evrov, kar je več kot tretjina vsega proračuna. Od države dobijo 65.000 evrov, od prodaje vstopnic pa se v blagajno steče približno 200.000 evrov. Foto: STA
Ljubezen
Za film Ljubezen, cannskega zmagovalca Michaela Hanekeja je bilo še dan pred projekcijo na voljo kar nekaj vstopnic.
Prvenec režiserke Maje Miloš Klip na Liffe

Obiskovalci so se "razporedili" na vse filme in se niso že avtomatično odločili za običajne favorite: predpremiere, cannske in beneške zmagovalce. V Ljubljani se danes ponuja še zadnja priložnost za ogled filmov Liffe, ki je ponovno naletel na izvrsten odziv gledalcev. Po Popkovi oceni bodo do konca festivala prodali med 45.000 in 46.000 vstopnic, kar je standard zadnjih desetih let.

Več kot polovico pokrijejo z vstopnicami
Lansko leto je bilo s skoraj 50.000 prodanimi vstopnicami rekordno in nad vsemi pričakovanji, Popek si letos niti ni obetal ponovitve takšnega uspeha. Toda ključno je, da so vstopnice šle v promet, kajti z njimi festival stoji in pade. "Liffe je res zelo odvisen od prodaje vstopnic, saj imamo na razpolago izjemno malo javnega denarja. Kar 55 odstotkov proračuna pokrijemo s prodajo vstopnic. S tem načinom financiranja je Liffe svetovni fenomen," je dejal Popek in za primerjavo ponudil Italijo.

"V Italiji ima tako rekoč vsaka vas svoj festival, prodane vstopnic predstavljajo zgolj kakšnih pet odstotkov proračuna. Tam zelo dobro podpirajo filmske festivale, tako na nacionalni, regionalni in lokalni ravni. Podobno je v Nemčiji, pri nas je to povsem podrto," je povedal Popek in opozoril, da v 23 letih Liffe na lokalni ravni ni prejel nikakršne finančne podpore. "Imamo čuden sistem. Če prejmeš sredstva na državni ravni, do lokalnih nisi upravičen. Toda prepričan sem, da če bi mesto želelo sodelovati, bi že, gre le za izgovore," meni Popek.

Film se je vedno znašel
Minula leta so bili "veliki" filmi, predpremiere in zmagovalci festivalov, že vnaprej razprodani. Letos pa se je občinstvo zanimalo za vse filme. Za film Ljubezen, cannskega zmagovalca Michaela Hanekeja je bilo še dan pred projekcijo na voljo kar nekaj vstopnic. "Morda si zdaj gledalci, če imajo manj denarja, rečejo, da si bodo te filme ogledali kasneje, v rednem programu, prej pa je vladal 'elitizem', da si je bilo potrebno film ogledati med prvimi. Zdaj si gledalci raje ogledajo filme, za katere v kinih ne bodo imeli več priložnosti," je dejal Popek.

"Toda nas seveda zanima končna številka, ta pa bo v skladu s pričakovanji. Smo zadovoljni, kajti v kulturi je res opazen upad obiskovalcev, letos se mi zdi, da je prvo leto, ko se zares čuti recesija," je še povedal Popek. "Toda po drugi strani moramo vedeti, da film sodi med cenejše kulturne dobrine. Filmu je šlo, gledano zgodovinsko, v času recesije vedno dobro oziroma boljše kot drugim kulturnim produktom. V času ameriške gospodarske krize, v 30. letih, je Hollywood denimo vpeljal koncept B filma, za ceno ene vstopnice je ponudil dva filma, enega dragega in enega, ki je bil posnet poceni. Film se je, skratka, vedno znašel," je sklenil programski direktor Liffa.

Prvenec režiserke Maje Miloš Klip na Liffe