Johnny Cash si ni delal iluzij. Vedel je, kdaj se bliža njegov konec. Foto: EPA
Johnny Cash si ni delal iluzij. Vedel je, kdaj se bliža njegov konec. Foto: EPA
Bruce Springsteen
Cash si je melodijo izposodil tudi pri Brucu Springsteenu. Foto: EPA
Trent Reznor
Johnny Cash je nekoč priredil tudi skladbo Hurt skupine Nine Inch Nails. Foto: EPA

Pesmi je Cash posnel le malo pred smrtjo leta 2003, ob njihovem poslušanju pa menda postane vsakomur jasno, da je legendarni country-glasbenik slutil, da so mu dnevi na tem svetu šteti. Preberimo si samo vrstico iz Casheve priredbe skladbe Larryja gaitlina Help Me: '' Oh Lord, help me to walk another mile, just one more mile. (O, Gospod, pomagaj mi prehoditi še eno miljo, samo še eno miljo.)''

Johnnyju Cashu lahko oprostiš prav vse
Zgoščenko - na njej sta le dve Cashevi kompoziciji -, ki bi jo mnogi odpravili kot poosebljanje črnogledosti, pa so nekateri kritiki označili kot dokaz, da Johnny Cash ni znal le živeti. Bil je tudi eden redkih ljudi, ki znajo dostojanstveno pričakati smrt. Zdi se torej, da je Johnny Cash svoj sloves odličnega kovalca rim in še boljšega avtorja besedil zgradil na tako trdnih temeljih, da sicer pogosto prav 'pasji' glasbeni kritiki častijo prav vse, pri čemer je imel prste vmes 'mož v črnem'. Pikolovski kritiki so tako Johnnyju Cashu oprostili celo krhkost njegovega nekoč mogočnega glasu. Krhkost naj bi namreč tokrat le še podkrepila kontemplativni značaj skladb, ki so – tako so zapisali v Washington Timesu – oda človekovi veri.

Ne popolnoma avtorsko delo
H končni podobi tokratnega zavojčka 12 pesmi so veliko seveda prispevali tudi drugi možje. To so prav gotovo avtorji glasbe, med katerimi zasledimo celo Bruca Springsteena (Cash je ponovno posnel njegovo Further Up (On the Road)) in glasbenega junaka 40-ih in zgodnjih 50-ih Hanka Williamsa (On the Evening Train). Še bolj ključno pa je morda ime Rick Rubin. Producent je namreč po Cashevi smrti temeljito obdelal v studiu.

Začelo se je leta 1994
Album American V: A Hundred Highways je peti album iz serije albumov, ki jo je Cash leta 1994 zagnal z zgoščenko American Recordings. Album, na katerem je Cash priredil vrsto skladb avtorjev, ki nimajo prav nič skupnega s country glasbo – pa saj je tudi oznaka country glasbenik popolnoma neustrezna, kadar govorimo o Johnnyju Cashu, ki se je lotil še marsikaterega drugega žanra -, je Cashu prinesel vrsto novih, predvsem mlajših oboževalcev. Na albumu, ki črpa med drugim črpa tako iz divjega kot tudi iz umirjenega rocka, najdemo tako med drugim priredbe skladb Glenna Danziga, Toma Waitsa in Leonarda Cohena.