Gledamo
(6)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 8 glasov Ocenite to novico!
Roparsko gnezdo
Ogled Roparskega gnezda ustvari nelagoden metafilmski vtis, da se pred našimi očmi odvija resničen rop, pri čemer je tarča kultna filmska mojstrovina Michaela Manna Vročina iz leta 1995. Foto: Kolosej
Gerard Butler
Gerard Butler vodi okorelo ekipo policijskih preiskovalcev z nekonvencionalnimi prijemi, ki prekrižajo načrte ekipi elitnih, a že malo okorelil roparjev. Foto: Kolosej

Filmska recenzija: Roparsko gnezdo

Film, prežet prežeto s testosteronom, mišično nabuhlostjo in vulgarizmi
2. februar 2018 ob 20:14
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ekipa okorelih kriminalcev pod vodstvom izurjenega vojaškega veterana, ki ga igra Pablo Schreiber, po Los Angelesu prazni eno banko za drugo. Med načrtovanjem velikega podviga pa jim stopi na pot druga ekipa, in sicer podobno okorela ekipa policijskih preiskovalcev z nekonvencionalnimi prijemi, ki jo vodi Gerard Butler. In ti dajo prvi večkrat jasno vedeti, da naj v svojih postopkih raje uporablja orožje kot lisice. A to ne ustavi ne enih ne drugih.

Ogled Roparskega gnezda ustvari nelagoden metafilmski vtis, da se pred našimi očmi odvija resničen rop – pri tem pa tarča ni kakšna velika izpostava centralne banke ali druge denarne ustanove, ampak kultna filmska mojstrovina Michaela Manna Vročina iz leta 1995. Roparsko gnezdo je brezsramna kopija izhodišča, pripovednega loka, vsebinskih motivov in vizualnih detajlov, še razpoloženjska glasbena oprema Cliffa Martineza, ki plava nad izpraznjenimi urbanimi pejsaži Los Angelesa, tu samo oponaša hladno elektronsko krajino Elliota Goldenthala iz Vročine. Še največ ustvarjalnosti novo delo pokaže v tem, da med seboj obrne vrstni red nekaj sekvenc in da jekleno moder filter na objektivu zamenja z zemeljsko sepijastim. Res je sicer, da je Vročina, katere veličini se ni več s svojimi nadaljnjimi deli približal niti sam Michael Mann, v dobrih dveh desetletjih od nastanka vplivala na cele generacije filmarjev, in da režiser Christian Gudegast še zdaleč ni prvi, ki je skušal parirati osupljivim prizorom izvirnika z uporabo polavtomatskega orožja pri obračunu med policisti in roparji.

Skratka lahko bi govorili o večnem vračanju enakega in Friedrich Nietzsche je bil temeljna filozofska referenca že pri Vročini – tako ropar kot policist počneta tisto, kar znata in morata početi. Veličina filma je tudi v prikazu, da roparji in policisti v nekem širšem pogledu niso na nasprotnih straneh, ampak da gre le za dve plati istega kovanca. Svet, ki ga eni in drugi naseljujejo, je isti, so del istega življenjskega habitata, ukvarjajo se z enakimi vprašanji in rešujejo enake probleme. Gre za neke vrste tovarištvo.

Razlika med Mannom in Gudegastom je predvsem v tem, da se je novinec na vseh ravneh znebil Mannove eksistencialne estetiziranosti. Tu ni prostora za meditativna občutja tesnobe in sofisticirane melanholije, Roparsko gnezdo je prežeto s testosteronom, mišično nabuhlostjo in vulgarizmi. In morda lahko damo v tem pristopu avtorjem celo prav: v vzajemnem svetu kriminala, ki si ga delijo roparji in policaji, je glamurja v resnici zelo zelo malo.

VIDEO
Pokliči me po svojem imenu, Demokracija, Roparsko gnezdo, Rotterd...

Gorazd Trušnovec, iz oddaje Gremo v kino na 3. programu Radia Slovenija (ARS)
Prijavi napako
Komentarji
liliput793
# 02.02.2018 ob 20:25
Dobr je Žerard.
davide
# 02.02.2018 ob 23:20
Batler pa s tole brado mal spominja na Jeffa Bridgesa
simon-rupsi
# 08.02.2018 ob 16:12
Butler v tem filmu deluje kot ena od inkarnacij tudi po karakterju Martina Riggsa iz Smrtonosnega orožja , ki ga je odlično uprizoril Mel Gibson.
simon-rupsi
# 08.02.2018 ob 16:11
Ta film sem si včeraj ogledal v kinu. Bilo nas je veliko. Film je , kar redko napišem enostavno prekratek, pa je dolg 140 minut a niti v eni sekundi ne vleče. Butler je v tej vlogi mačota vrhunski.. vrhunska pa je na drugi strani izbira glavnega negativca v roparski tolpi.

Film ne komplicira. Ponudi nam kot je avtor omeni takojšno primerjavo s kultnim filmom heat. Strelski obračuni v tem filmu so posneti vrhunsko. metki letijo naokoli, vendar vidimo ob tem, kako luknjajo avtomobilska stekla, pločevino in človeške ude in pri tem se pocedi kri.

tako realistično posnetih strelski bojev nisem videl že zelo dolgo. mogoče res na zadnje ko sem si ogledal film Heat. Občutek ob streljanju je mogočen, posneteto je tako, da se dejansko zavedaš , da naboji povzročajo škodo in ne kot pri večini filmov, kjer tega občutka ne dobiš. In dobiš ga ne, ker ni prikazano,kako naboji prebijajo, cefrajo, trgajo.

Butler je v vlogi, ki mu najbolje pristoji. Mačo, glavni v mestu , ima težave, vmes se mu zgodi ločitev, kar je tako noramlen pojav, če si v službi 24 ur... Vendar film iz tega ne dela drame.. to je življenje, ima dve hčerki , pravi maeričanki, vmes Butler tudi zajoče, da pokaže, da tudi alfa moški jočejo.. nato si obriše oči in se odpelje v vzhod er.. na policijsko postajo, kjer se oboroži za zadnji veliki dvoboj.

Film prikaže tudi tisto, ker mi je zelo všeč. Očesni dvoboj med Butlerjem in vodjem roparskega klana.. brez besed, samo očesni kontakt... odlično tempiran film, ki se ne ukvarja z bedarijami.

Letošnje leto se je iz filmskega stališča začelo čudovito, glede, da je bilo lanskoletno slabo, čeprav je bilo polno filmov s težkokategornimi imeni, a so na koncu izpadli mlečno.

Film, ki se ga splača pogledat tudi v kinu in ponudi za denar ogromno. Film, ki se ne pretvarja, sicer ima za pikici nejasnosti a kot celota deluje odlično, vrhunska igralska zasedba in še boljša zgodba.

Sedi 9.5 od 10.
PartyTime
# 02.02.2018 ob 22:45
Niste vi barabe :O mi smo barabe :D... BUM xD
oziris.va
# 02.02.2018 ob 21:53
Jep, komaj čakam tretji del franšize "... je padel".
Kazalo