Žirija se ni mogla odločiti, komu podeliti prvo nagrado, zato jo je razdelila med dve predstavi. Foto: Bitef
Žirija se ni mogla odločiti, komu podeliti prvo nagrado, zato jo je razdelila med dve predstavi. Foto: Bitef
Prizor iz ene od dveh zmagovalnih predstav, iz Eraritjaritjake. Foto: Bitef

Med 12 predstavami iz 9 držav je žirija, ki ji je predsedoval britanski teatrolog Ian Herbert, izbrala tudi dobitnico posebne nagrade - namenili so jo britanski predstavi Just for Show. Družba Politika pa je izbirala najboljšega režiserja in se odločila za Švicarja Heinerja Göbbelsa. Iz Slovenije je na festivalu, ki je v Beogradu potekal od 16. do 29. 9., sodelovala SNG Drama Ljubljana z Edvardom Drugim, ki je Janezu Škofu prinesla razglasitev občinstva za kralja gledališča.

Združena spretnost in talent
Eraritjaritjako je pod vodstvom nagrajenega režiserja Göbbelsa izvedlo gledališče Tatre Vidy iz Lausanne, žirijo pa so prepričali, ker so v predstavi uspešno združili "spretnost in talent igralca, ki je bil rojen in vzgajan v 20. stoletju, s tehnologijami 21. stoletja, skupaj pa pripovedujejo večno temo z novim jezikom". Za najboljšo predstavo so jo izbrali tudi obiskovalci festivala, ki so svoje odločitve sporočili v anketi. Z njo so za kralja gledališča izbrali Janeza Škofa.

Švicarji odkrivajo lastno življenje
Za delitev prve nagrade se je žirija odločila, ker jo je enako kot švicarska predstava navdušil tudi izdelek litovskega gledališča avtorja Alvisa Hermanisa. Pri Dolgem življenju so pohvalili, da je "na prvi pogled videti naturalistično, ob globlji analizi pa razkriva živo umetniško instalacijo kot bridek družbeni komentar in predstavitev igralskih virtuoznosti, predvsem pa delo, ki občinstvo subtilno spominja na lastno življenje".

Seznanjanje s plesom
Z elementi plesa gledalce podrobno seznanja predstava Just for Show, ki jo je ustvaril koreograf in režiser Lloyd Newson. Žirija je ocenila, da je "produkcija, ki povezuje moderno tehnologijo s klasičnimi plesnimi spretnostmi, da bi tako opisala ne le kratek delovni vek plesalcev, temveč tudi naše stalno iskanje lastne podobe".