Stane Jerko je za svoje delo prejel več medalj in diplom. Foto: BoBo
Stane Jerko je za svoje delo prejel več medalj in diplom. Foto: BoBo
false
Del razstavljenih del, ki odsevajo duha časa, v katerem so bile posnete. Foto: MMC RTV SLO
false
Njegove fotografije so sinonim za zlato dobo slovenskega modnega in estradnega utripa, je zapisal Brane Kovič. Foto: BoBo

Na slavnostnem odprtju razstav v nabito polni galeriji se je kar trlo obiskovalcev in predvsem obiskovalk, med katerimi so se lahko številne občudovale tudi na razstavljenih fotografijah. Legendarni fotograf je namreč v dolgih desetletjih pred objektiv postavil na stotine manekenk, voditeljic, igralk in še bi lahko naštevali. Na vprašanje, ali je bilo težko izbrati fotografije za razstavo, je pričakovano odgovoril pritrdilno. "Zelo težko je bilo izbrati fotografije, ker sem želel, da imajo skupno nit, in sicer gre za pregled obdobja od začetka mojega dela leta 1958 do nekje 1996," je dejal v kratkem pogovoru, ki so ga prekinjale številne čestitke z vseh strani.

Kot je dejal, je bilo pomembno za razstavo, da lepo teče, da so fotografije zaporedne in da se ujemajo tako barvno kot kompozicijsko. "Uživam, ker je na razstavi veliko črno-belih fotografij, ker se tako vidi, da je lahko tudi črno-bela fotografija kakovostna," je povedal fotograf, ki se je že kot absolvent Elektrotehnične fakultete predal fotografiji.

Kot je zapisano v opisu razstave, so bila prelomnica v njegovi karieri fotografije klobukov Alje Košak, ki jih je ljubljanska modistka izdelovala tudi za Jovanko Broz in celo angleško kraljico.

Na vprašanje, kako je gledal na izjemen tehnološki napredek fotografije v času svoje dolge kariere, odgovarja, da vsako delo zahteva celega človeka. "Tako črno-bela fotografija kot barvna in zdaj digitalna. Če zdaj pogledam nazaj, je bilo z razvijanjem fotografij na začetku res zelo veliko dela, a takrat se mi je pač to zdelo samoumevno." Pri vsaki stvari so pozitivne in negativne stvari in tako je tudi pri napredku fotografije. "Digitalna fotografija je pa po svoje spet zanimiva, ker veliko lažje popravljaš fotografije, če je na njih kakšna napaka. Tako da je ta tehnika fotografom omogočila lažje delo, ponuja izjemno veliko možnosti. Je pa tako: več kot znaš, več časa porabiš, ker hočeš res narediti popolno fotografijo."

Od leta 1959 je sodeloval s številnimi revijami in med drugim tudi prisostvoval ustanovitvi Društva fotografov Slovenije in Društva modnih delavcev. Kot je dejal, se ne spomni, da bi ga kdaj kdo zavrnil in ne bi želel stopiti pred njegov objektiv.

Lepotice ga niso premamile
Upoštevaje, da so na njegovih fotografijah številne lepotice, se poraja logično vprašanje, kako se je "spopadel" z vso to lepoto. "Čisto enostavno. To je delo kot vsako drugo. Človek mora vedeti, kaj je zasebno in kaj profesionalno življenje," je odgovoril diplomatsko in dodal, da še vedno zelo rad fotografira, a se posveča pred vsem dogodkom, medtem ko so studijska modna fotografiranja del bogate preteklosti. Razstava je na ogled do 24. januarja. Vstop je brezplačen.

Legendarni fotograf je bil gost v petkovi oddaji Dobro jutro. Vabljeni k ogledu pogovora z njim.