Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 21 glasov Ocenite to novico!
false
Do pridobitve ustreznega certifikata Urada za meroslovje kršiteljev ne bodo kazensko preganjali. Foto: BoBo
Cestninski nadzor Darsa
Pri Darsu si želijo izboljšati varnost trojanskega odseka štajerske avtoceste. Foto: BoBo

Dodaj v

Dars meri hitrost med trojanskimi predori, kaznovali še ne bodo

V trojanskih predorih prehiter vsak tretji
3. oktober 2015 ob 17:55,
zadnji poseg: 3. oktober 2015 ob 18:14
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Začelo se je šestmesečno poskusno sekcijsko merjenje povprečnih hitrosti na območju trojanskih predorov. Do pridobitve ustreznega certifikata Urada za meroslovje kazni ne bo.

Dars se je za takšen način merjenja hitrosti odločil, ker želi poskrbeti za umiritev hitrosti na avtocestah in spoštovanje predpisanih omejitev. Merjenje po odsekih bodo izvajali med Trojanami in Blagovico v smeri proti Ljubljani, območje se začne neposredno pred vstopom v predor Trojane in se konča 600 metrov za predorom Podmilj.

Za vzpostavitev sistema, ki omogoča merjenje povprečnih hitrosti vožnje, kakršnega poznajo že marsikje po Evropi, je poskrbelo podjetje 3M, je pojasnil predstavnik Darsa za prometno varnost Jan Sajovic. Odsek med trojanskimi tuneli so izbrali, ker je bil že večkrat prizorišče hudih prometnih nesreč, kar 57 odstotkov vseh voznikov pa po dosedanjih meritvah prekorači hitrost, ki je sicer omejena na 100 kilometrov na uro.

V trojanskih predorih prehiter vsak tretji
Med projektom bodo javnost sproti obveščali o rezultatih meritev, sprva seveda samo o statističnih podatkih, pozneje pa tudi o izrečenih kaznih. Podatki meritev prvih dni kažejo, da je hitrost kljub toleranci petih kilometrov na uro prekoračila skoraj tretjina vseh voznikov. Namen projekta je predvsem izboljšanje prometne varnosti, ki jo bo prineslo upoštevanje hitrostne omejitve.

Preventivne stacionarne meritve
Avtocesta je posebno okolje, ki zahteva dodatno prilagoditev policijskega dela, odsek, kjer je zapored speljanih nekaj predorov, pa je še toliko bolj specifičen, so dejali na policiji. Odkar izvajajo stacionarne meritve, so se hitrosti na teh odsekih dokaj umirile in policija ekstremnih prekoračitev skoraj ne zaznava več.

Izjeme še vedno obstajajo: tako so lani ujeli 385 voznikov, ki so hitrost prekoračili za več kot 60 kilometrov na uro, 917 takih, ki so bili prehitri med 50 in 60 kilometri na uro, ter slabih 12.000 takih, ki so peljali od 10 do 50 kilometrov na uro preveč. V primerjavi z letom 2010 se je število voznikov, ki so vozili več kot 188 kilometrov na uro, prepolovilo.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
levak
# 03.10.2015 ob 18:29
Veliko bolje je voziti 100 km na uro, kot pa stati v koloni!
Skippy
# 03.10.2015 ob 19:37
Treba je pač povedati, da je takšen sistem tudi marsikje prepovedan.

Itak pa da ne bo boljše varnosti, saj na tem odseku pravzaprav ni hujših nesreč. Posebej pa ne zaradi hitrosti.
DrMinistr
# 03.10.2015 ob 18:49
Podatki meritev prvih dni kažejo, da je hitrost kljub toleranci petih kilometrov na uro prekoračila skoraj tretjina vseh voznikov.

Em...a zdj pa izumljajo neka nova pravila? Po zakonu o varnosti v cestnem prometu (al kako je že ime zakona) je dovoljeno odstopanje od radarja 10%, kar pač v tem primeru pomeni 10km/h. Ne vem zakaj, ampak imam občutek da hočejo z glavo skozi zid...kazni bojo pisali za 106km/h, dokler ne bo kašno sodiščje jasno povedalo, da se to ne sme in bojo na koncu z obrestmi vračali. Tako, kot so že ljubljanski redarji (ko so pisali previsoke kazni) in kot so že v primeru radarjev na cestninskih postajah (kjer je omejitev povečini 60km/h, saj na tleh napisana omejitev po zakonu ne velja).
ronzi
# 03.10.2015 ob 20:23
Odsek med trojanskimi tuneli so izbrali, ker je bil že večkrat prizorišče hudih prometnih nesreč,

Ker se v trojanah ubije najvec samomorilcev.......

Ne zato,ker se vozi hitreje,kot je predpisano....
marvin42
# 03.10.2015 ob 22:10
Danes bi bil zelo vesel, če bi se lahko 100 km/h peljal skozi predore. Pa sem eno uro čakal v koloni na avtocesti, nato se pa cjazil po stari cesti.
Springbok
# 04.10.2015 ob 02:54
Čudi me, da DARS tako poniglavo sprejema vlogo rezervnega šerifa. Zakaj meri hitrost DARS in zakaj bi DARS kaznoval. Naj to stori policija!
joketr
# 03.10.2015 ob 23:32
Ne bi bilo slabo sankcionirati tudi tiste tovornjakarje, ki na prehitevalnem pasu v dolžini vseh štirih trojanskih predorov sploh nimajo kaj iskati. Tako pa naredijo zamašek in se voziš 85 km/h v dolžini enega kilometra - če mu sploh uspe prehiteti drugi tovornjak. Ne bi bilo slabo sankcionirati tudi tiste, ki se pri praznem voznem pasu vozijo po prehitevalnem pasu 95 km/h. Če ga prehitiš po desni, ti pa kaže, da si asocialec.
felipesko
# 03.10.2015 ob 21:39
Počasi bomo zreli že za kalorimetre......kar tako naprej....Več kalorij,kot boste zaužili,večji bo prispevek za zdravstvo,več kisika bomo vdihnili,večja bo trošarina pri letni registraciji.....
V Angliji je pravkar začel veljati zakon,ki kaznuje osebo v avtomobilu,ki kadi v prisotnosti mladoletne osebe,kar pokaže na bistroumnost snovalcev predpisov.....
svyatoslav
# 03.10.2015 ob 19:33
Bo zaradi radarjev kaj boljša prometna varnost? Dvomim.
Radar ne odkrije pijancev, povsem izgubljenih starčkov, konzumentov mamil, objestnežev v črnih avtih, nepredvidljivih Romunov in Avstrijcev, ki bivakirajo na prehitevalnem pasu.
Mefisto
# 03.10.2015 ob 18:36
Nadzor v predorih podpiram.
sonce12
# 03.10.2015 ob 20:33
Sam na slovenskih cestah v povprečju naredim približno 400km dnevno in stanje se iz dneva v dan slabša. Radarji pred predori, na cestninskih postajah, v delovnih zaporah, policija na izvozih, z sprednjim delom avta na odctavnem pasu, z zadnjim na priključku uvoza na avtocesto. Gres pri tem res za varnost,??? Ne gre za polnenje proračuna, ker če bi se jim šlo za varnost, bi se nekdo od vodilnih usedel v avto in šel iz Lendave do Kopra in od jesenic do Brežic, bi videl kako smotano so postavljene table, da je zelo malo kjer lahko nekaj časa voziš z nekim tempom, kjer je ob kakšni situaciji dovolj da samo spustiš gas in bi avto sam zaviral. Tako pa imamo stalno neko večje spreminjanje tempa, zaradi delovnih zapor, pred predori, ob prehitevanju tovornih vozil, romunskih kombijev, ljudi ki ne gledajo vzratna ogledal, vključevanje z 60km/h, to so stvari zaradi katerih pride do prometnih, ne zato, ker gre nekdo kakšen kilometer čez dovoljen odcek avtoceste. Če bi se njim šlo v prvi vrsti za varnost, bi uvedli avtocestno policijo, ki bi ob vsaki vožnji po AC, našla veliko kandidatov, ki bi jim lahko napisali kazen ali vsaj ustno opozorili na včasih hude nepravilnosti, ker pa vsi tranzitni potniki vedo, da na naših ac ni policije delajo kar hočejo in je stanje katastrofalno.
Coen
# 03.10.2015 ob 20:18
Omejitev v tem predoru pa je zadnji dve leti že konstantno 60 km/h.

Kaj ko bi vi malo dvignili omejitev na vsaj kakšnih 100 km/h? To pa ne, al? Trebamo pare!
DE(j)MOKRA(s)T
# 03.10.2015 ob 19:44
Kazni so nujno potrebne, kdor je vsak dan na cesti vidi, da pol metra mimo njega drvijo psihopati in norci in če jih vsaj par spametuje je bolje kot nič. Če je omejitev je omejitev, normalnemu človeku ni težko peljati po določeni hitrosti.
Binder Dandet
# 03.10.2015 ob 19:14
@DrMinistr:
Radarje ureja pravilnik o meroslovnih zahtevah o merilnikih hitrosti v cestnem prometu.

Pri izmerjenem rezultatu hitrosti se upoštevajo naslednje varnostne razlike:
- 5 km/h pri merilnem rezultatu do vključno 100 km/h;
- 7 km/h pri merilnem rezultatu od 100 km/h do vključno 200 km/h;
- 11 km/h pri merilnem rezultatu nad 200 km/h;
razen:
- pri merjenju v ovinkih, kjer se upošteva varnostna razlika 11% izmerjene vrednosti;
- pri merjenju s sledenjem, kjer se upoštevajo varnostne razlike iz tabele 1 v 10. členu tega pravilnika.

K temu pristej se napako stevca, ki je pri tej hitrosti recimo 5kmh. Kar znese, da tretjina pelje 110 ali vec po stevcu.
dajno
# 04.10.2015 ob 10:35
Povprečna hitrost na AC MB- Lj je že nekaj časa pod 100km/h zaradi "berlinskega zidu" ki se gradi zaradi provizij!
atom ant
# 04.10.2015 ob 01:04
Trojanski KrofKluksKlan je dosegel postavitev radarjev.
Zdaj sledi omejitev hitrosti na 80, pa na 60, potem na 40 km/h in obvezna smer mimo gostišča.
Končni cilj: plačilo cestnine v krofih (kolo z motorjem 2 kom., osebni avto 4 kom...)
Flegica
# 03.10.2015 ob 20:31
To pa kar se pri nas dogaja v zadnjih letih je ratalo čisto po domače povedano gladiatorske igre. In nekaj se mora spremeniti ker recimo primorka je samo po čudežu odprta glede na manevre voznikov in prepotenco ,objestnost...Kar se mene tiče bi mogl tko kot so nemški avtomobili zaplombirani na 250 dat plombo na 150 pa bi videli dramatične spremembe. Kar se mene tiče radar na vsako križišče-za take primitivce kot so pri nas druge rešitve ni-aja točno jih bomo požgal in kšnega župana odstavil (ker je veliko huje dobit kazen ker sem jest kršil zakon kot pa da bi ga odstavil zaradi korupcije ki te navidezno ni udarila po žepu )
Coen
# 03.10.2015 ob 20:21
Poleg tega, mene ni strah voznika, ki pelje 200 km/h na avtocesti. Mene je strah voznika, ki po AC vijuga, izsiljuje in se požvižga na ostale voznike.
Lobo
# 04.10.2015 ob 12:40
Če sem pravilno razumel članek, potem se bi DARS rad igral igro "kako zaslužiti na lahek način", nekaj podobnega kakor Kangler v Mariboru z radarji. Dajte me popravit, če se motim in bo prejemnik kazni državni proračun.
povratnik12
# 04.10.2015 ob 05:27
na nemalo odsekih so omejitve zato tako nizke, da se lahko polni proračun
A*
# 03.10.2015 ob 19:12
Ne razumem, zakaj bi merili samo v predorih. Tudi ne razumem, zakaj ne bi že sedaj kaznovali tiste, ki prekoračijo hitrost.
Zagor te Nej
# 03.10.2015 ob 18:32
Zakaj hitrost na AC ne zmanjšamo kar na 80 povsod. Tko, za vsak slučaj, da se komu kaj ne zgodi.
Spricar12
# 04.10.2015 ob 10:35
Omejitve na AC pa iste kot v casu Yugotog in katrc...katastrofa, vse da se polni drzavna malha
shemish
# 04.10.2015 ob 07:11
Nadzor v tunelih se opravlja že leta samo vi tega niste vedeli.
Nadzorni sistem je v tunelih vgrajen za varnost.
Več pa ne povem.
Kölm
# 04.10.2015 ob 00:13
Brez represije mi živeti ni.
StariVrh
# 04.07.2016 ob 12:07
Bo pa pri teh zadevah imela zelo veliko za povedat informacijska pooblaščenka. Resno dvomim, da ima DARS ali pa Policija od kje dovoljenje, da skenira tablice in vodi evidenco, kje in kdaj se kdo vozi po cesti. Dajmo se it "Big Brother-ja".
ZETAC
# 05.10.2015 ob 12:18
Dars meri hitrost med trojanskimi predori, kaznovali še ne bodo

Pa ne bi imel nič proti. Objestnosti, nestrpnosti, nespoštovanja cestnih pravil, sploh pa izsilevanja prednosti in divjanja po naših cestah je preveč.
arogantnež
# 05.10.2015 ob 08:45
Spet sama jamrarija.. Ueeee! Ueeee! Ne morem se več kot 100km/h peljati čez Trojane! Represija! Samo kasirajo! Kršene so mi ustavne pravice pritiskanja na GAS!!!1 Če pa so glupo znaki postavljeniiii! Če za samomorilce ne dela, potem ne dela spljoooh! *treska z nogo ob tla*
Bi vas človek pomotoma še v vrtec namesto na cesto poslal.

Ste se pred časom zgražali nad Mariborčani, ko se jih je 30% peljalo več od dovoljenega pri radarjih. Evo vam zdaj ogledalo. To je dejansko stanje na cestah na Balkanu.
veselo-na-delo
# 05.10.2015 ob 02:22
Če bo pa kdo hotel samomor narediti, ga pa te kamere nebodo prepričale da naj vozi pod mejo normale.
Miki Mause
# 04.10.2015 ob 14:16
Daj pa nogo malo iz plina. Omejitev hitrosti je 130 km na uro, če ni z znakom določeno drugače.
Nekateri zelo radi celo bolj na gas pritisnejo, da se jih ja ne sme prehiteti, potem pa spet cincajo.
In isto opažam na glavnih cestah že dalj časa, ko se lotiš prehitevat ti majstr šele na gas pohodi. Mislim res, polovici folka je za izpite pobrat, ker osnove bontona več ne znajo po cestah.

Ja in a dva avta z po 130km/h se lahko prehitevata med seboj...dva kamjona 90km/h in 85km/h se pa ne smeta. Ma ne mi govorit neumnosti, ker zadnje čase nekateri z avtomobili rabite več časa za prehitevati med seboj, kot pa se dva kamjona.
levak
# 04.10.2015 ob 14:08
Miki Mause
Žal ste z avtomobili popolnoma na istem, namesto, da bi na gas pritisnili pa prehiteli in se umaknili nazaj na vozni pas, raje počasu po polžje prehitevate....
-----
Daj pa nogo malo iz plina. Omejitev hitrosti je 130 km na uro, če ni z znakom določeno drugače. Nikjer v zakonu pa ne piše, da se mora prehitevati z max dovoljeno hitrostjo. Jaz z kombiniranim vozilom nimam navade voziti več kot 120 km na uro (že zaradi tovora), kar pa je dovolj za prehiteti kamione.
Umaknem pa se seveda takoj, ko prehitim kamione, oziroma upoštevam še varnostno razdaljo.
hepan
# 04.10.2015 ob 12:52
Balkancu ne pomaga nič drugega kot palica.
dajno
# 04.10.2015 ob 12:34
@inženir
Preberi si kaj piše!

Evo ti citat od zg. da ne boš iskal:
"Merjenje po odsekih bodo izvajali med Trojanami in Blagovico v smeri proti Ljubljani, območje se začne neposredno pred vstopom v predor Trojane in se konča 600 metrov za predorom Podmilj."
Miki Mause
# 04.10.2015 ob 12:26
Ne bi bilo slabo sankcionirati tudi tiste tovornjakarje, ki na prehitevalnem pasu v dolžini vseh štirih trojanskih predorov sploh nimajo kaj iskati. Tako pa naredijo zamašek in se voziš 85 km/h v dolžini enega kilometra - če mu sploh uspe prehiteti drugi tovornjak.

Žal ste z avtomobili popolnoma na istem, namesto, da bi na gas pritisnili pa prehiteli in se umaknili nazaj na vozni pas, raje počasu po polžje prehitevate in nakoncu vam je še na vozni pas pretežko se nazaj umaniti je lepše na prehitevalcu kampirati. Joj pa ne mi zanikati, da ni res ker imam ogromno videoposnetkov vaših nesposobnih voženj na slovenskih avtocestah, več kot z darsovih kamer.
Binder Dandet
# 04.10.2015 ob 11:42
@inzenir:
Toleranca ni 10%. Preberi citat iz pravilnika v mojem postu na prejsnji strani.
inženir
# 04.10.2015 ob 11:08
Zdaj bo pa Urad za meroslovje določil pogrešek in merilno negotovost, na podlagi tega se bo pa določila toleranca, ki bo verjetno 5 km/h.
inženir
# 04.10.2015 ob 11:07
Em...a zdj pa izumljajo neka nova pravila? Po zakonu o varnosti v cestnem prometu (al kako je že ime zakona) je dovoljeno odstopanje od radarja 10%, kar pač v tem primeru pomeni 10km/h. Ne vem zakaj, ampak imam občutek da hočejo z glavo skozi zid...kazni bojo pisali za 106km/h, dokler ne bo kašno sodiščje jasno povedalo, da se to ne sme in bojo na koncu z obrestmi vračali. Tako, kot so že ljubljanski redarji (ko so pisali previsoke kazni) in kot so že v primeru radarjev na cestninskih postajah (kjer je omejitev povečini 60km/h, saj na tleh napisana omejitev po zakonu ne velja).

Teh 10%je navadna fama. Kdor ima vsaj kanček znanja o meroslovju, ve kakšen je postopek.

Kako priti do teh 10%? Radarji izmerijo hitrost. Ta izmerjena hitrost je neka vrednost, za katero pa ne moremo s popolno gotovostjo trditi ali je točna, lahko pa določimo merilno negotovost. S pomočjo merilne negotovosti določimo interval, kamor pa merjena hitrost z neko gotovostjo (recimo 99,9%) spada. Zaradi tega so določili toleranco 10%, ne pa ker bi bili tolerantni in za minimalno prekoračitev ne bi pisali kazni.

predvidevam, da so meritve povprečne hitrosti dosti bolj natančne, saj jih je lažje meriti, napaki, ki se pojavita sta pozicija avtomobila(kje jih radar zazna) in odčitek časa, ki pa je verjetno zanemarljiv. Skratka, za to je tudi toleranca dosti manjša, saj so meritve bolj natančne. Uporablja se povsem druga merilna tehnika.
dajno
# 04.10.2015 ob 10:40
@slovannn
Meja je na Trojanah (ti lahko pokažem še mejni kamen) radarji pa so na vaši strani. Boš kaj ukrenil, zdaj ko veš kje je meja? :-)
Flegica
# 03.10.2015 ob 20:26
Ha ha mene ni strah voznika ki pelje 200kmh. Ej mene tud ni strah voznika ki pelje 399kmh-na pisti. Naše ceste nikoli niso in ne bodo primerne za take hitrosti če čisto pozabimo zakone!!
inženir
# 04.10.2015 ob 11:19
@slovannn
Meja je na Trojanah (ti lahko pokažem še mejni kamen) radarji pa so na vaši strani. Boš kaj ukrenil, zdaj ko veš kje je meja? :-)


Meri se na obeh straneh ;) na vsaki strani se odčita trenutni čas, dolžina predora se deli z razliko časov, da dobiš povprečno hitrost. Če na eni strani zmanjka kamera, bi dovolj
Zagor te Nej
# 03.10.2015 ob 18:33
Jaz v predorih vedno vozim kakih 20km/h nad omejitvijo. Ker te omejitve, 80, 100 so bolane. Zakaj sploh mamo pol AC.
aLpinist11
# 03.10.2015 ob 18:26
#swašta
inženir
# 04.10.2015 ob 10:52
Podpiram. Ničelna toleranca!
ms-360
# 03.10.2015 ob 18:41
Tam kar naj postavljajo saj so sami karamboli,tako,da bo težko prekoračit.Naj naredijo tako,da,če bo povprečna hitrost manjša kot na lokalnih cestah bodo vrnili za vinjeto,me zanima kolk časa bi bile kamere!
Miki Mause
# 04.10.2015 ob 12:11
. Radarji pred predori, na cestninskih postajah, v delovnih zaporah, policija na izvozih, z sprednjim delom avta na odctavnem pasu, z zadnjim na priključku uvoza na avtocesto. Gres pri tem res za varnost,??? Ne gre za polnenje proračuna,

Pa kaj misliš, da je to tako samo po Sloveniji??? Naredi ti teh tvojih 400km dnevno še po avstrijskih in nemških avtocestah pa boš videl da je popolnoma enako. Samo, da ste tm slovenčki pridni, kot angelčki a po naših avtocestah se niti voziti ne znate.

Trenutno je radar ozirom sekcijsko merjenje v gradbišču pri Beljaku skozi tadolg tunel. Pa kaj se lepo pelješ 60km/h in je to to. A pride slovenček pa vs pameten blenda, da se pokaže da prišel iz balkanske slovenije.

Če se niste sposobni voziti po omejitvah potem vrnite vozniška dovoljenja, ker nimate kaj početi na cestah nesposobneži. Osnove CPPja nekateri ne znate, kaj šele po omejitvah voziti. Da o vašem kampiranju po prehitevalnih pasovih ne omenjam, pol pa mal poblendaš da se umakne ti bedak pa še zanalašč napolno zabremza ker se je nesposoben makniti nazaj na vozni pas. Pa da o počasnem prehitevanju na avtocestah ne govorim, namesto, da bi na gas stopili greste prehitevati z enako hitrostjo.....

Isto opažam zadnje čase veliko povoženih domačih živali v naseljih. Pa kaj ste res totalno nesposobni mal dol z gasu stopiti ali pa na bremzo pa zavirati, če vidite da maček pri cesti stoji. Nekateri pa itak celo zanalašč na gas stopite da žival povozite.

Nujno avtocestno policijo da 65% slovenskih nesposobnežev dol z nje počisti.
Binder Dandet
# 03.10.2015 ob 22:07
Ta britanski ukrep se mi zdi pohvalen, kot prepoved kajenja na javnih mestih. Glede tega bi se strinjal tudi z omejitvijo v domovih ljudi. Za mladoletne osebe je odgovoren stars in sekundarno kajenje ima nedvoumno kvarni vpliv, na kar pa otrok ne more vplivati. Ce se stars odloci kadit v dnevni ali v avtu, je otrok izpostavljen kvarnemu vplivu. To ni neko psiholosko nasilje, kjer je tezko locnice potegnit. Tu je slika crno bela, zato bi pristal na prepoved. Kaksen mesec nazaj sem enga cliota gledal v kriziscu, pa je imel dojencka in se dva otroka, pa je veselo kadil cik v avtu.
vzdev
# 03.10.2015 ob 20:14
@DE(j)MOKRA(s)T če je omejitev pametna, se jo bi večinoma vsi držali. Toda ker so v SLO omejitve neumne jih pač je potrebno prekoračiti.
slovannn
# 03.10.2015 ob 20:39
kje ste Mariborčani ali ne boste izruvali radarjev..............aja vam ni ukazala levica, da je treba koga zrušit, kje si Kučan.............morda je pa Janša kriv za te radarje, ker jih postavlja Darsova uprava, ki jo je postavil Janša. Dr. Peter Gašperšič pa imaš vzrok za razrešitev vodstva Dar-sa. kako malo je potrebno pobrskati pa pride krivdna razrešitev.............................
..
Afnogunc-de lux
# 03.10.2015 ob 18:42
60 km/h bi bila primerna hitrost, pa še to za največje norce. Človekova varnost je največja dobrina in nobena, še tako bedasta omejitev ni prehuda za ovce (štajerci berite ofce).
Kazalo