Do pridobitve ustreznega certifikata Urada za meroslovje kršiteljev ne bodo kazensko preganjali. Foto: BoBo
Do pridobitve ustreznega certifikata Urada za meroslovje kršiteljev ne bodo kazensko preganjali. Foto: BoBo
Cestninski nadzor Darsa
Pri Darsu si želijo izboljšati varnost trojanskega odseka štajerske avtoceste. Foto: BoBo

Dars se je za takšen način merjenja hitrosti odločil, ker želi poskrbeti za umiritev hitrosti na avtocestah in spoštovanje predpisanih omejitev. Merjenje po odsekih bodo izvajali med Trojanami in Blagovico v smeri proti Ljubljani, območje se začne neposredno pred vstopom v predor Trojane in se konča 600 metrov za predorom Podmilj.

Za vzpostavitev sistema, ki omogoča merjenje povprečnih hitrosti vožnje, kakršnega poznajo že marsikje po Evropi, je poskrbelo podjetje 3M, je pojasnil predstavnik Darsa za prometno varnost Jan Sajovic. Odsek med trojanskimi tuneli so izbrali, ker je bil že večkrat prizorišče hudih prometnih nesreč, kar 57 odstotkov vseh voznikov pa po dosedanjih meritvah prekorači hitrost, ki je sicer omejena na 100 kilometrov na uro.

V trojanskih predorih prehiter vsak tretji
Med projektom bodo javnost sproti obveščali o rezultatih meritev, sprva seveda samo o statističnih podatkih, pozneje pa tudi o izrečenih kaznih. Podatki meritev prvih dni kažejo, da je hitrost kljub toleranci petih kilometrov na uro prekoračila skoraj tretjina vseh voznikov. Namen projekta je predvsem izboljšanje prometne varnosti, ki jo bo prineslo upoštevanje hitrostne omejitve.

Preventivne stacionarne meritve
Avtocesta je posebno okolje, ki zahteva dodatno prilagoditev policijskega dela, odsek, kjer je zapored speljanih nekaj predorov, pa je še toliko bolj specifičen, so dejali na policiji. Odkar izvajajo stacionarne meritve, so se hitrosti na teh odsekih dokaj umirile in policija ekstremnih prekoračitev skoraj ne zaznava več.

Izjeme še vedno obstajajo: tako so lani ujeli 385 voznikov, ki so hitrost prekoračili za več kot 60 kilometrov na uro, 917 takih, ki so bili prehitri med 50 in 60 kilometri na uro, ter slabih 12.000 takih, ki so peljali od 10 do 50 kilometrov na uro preveč. V primerjavi z letom 2010 se je število voznikov, ki so vozili več kot 188 kilometrov na uro, prepolovilo.