Slovenija
Posledice nočnega zažiga radarja
Stacionarni radarji so v nekaj dneh "ujeli" več tisoč prekrškarjev. Foto: Nina Cverlin
VIDEO
V Mariboru zagorel že pet...

Dodaj v

V Mariboru ponoči gorel že peti radar

Kangler vztraja: Radarji ostanejo
24. oktober 2012 ob 10:10,
zadnji poseg: 24. oktober 2012 ob 20:17
Maribor - MMC RTV SLO, STA

V Mariboru je ponoči zagorel že peti stacionarni radar. Neznanci so radar na Ptujski cesti zažgali nekaj po tretji uri zjutraj, so sporočili z uprave za zaščito in reševanje.

Radar na Ptujski cesti je že peti zažgani radar v zadnjih štirih dneh. V noči s ponedeljka na torek so namreč gasili radar na ulici Heroja Šercerja, kjer je neznani storilec spodnji del kovinskega ohišja radarja polil z vnetljivo tekočino in ga zažgal. Nastalo škodo ocenjujejo na 800 evrov. Na poti na kraj dogodka so preprečili še požar na cesti Proletarskih brigad.

V noči s sobote na nedeljo pa so gasilci gasili radar na križišču na Ptujski cesti in radar na Lackovi cesti.

Več tisoč kršilcem cestnoprometnih predpisov, ki so jih radarji ujeli v le nekaj dneh, ne bo treba plačati kazni, je sporočil mariborski župan Franc Kangler, ob tem pa dodal, da bodo radarji ostali. Mariborska opozicija je namreč zahtevala začasno ustavitev meritev hitrosti, a predloga niso uvrstili na dnevni red seje mestnega sveta.

A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 24.10.2012 ob 10:17
se marsikej bi moralo goret v tej vedno bolj gnili drzavi
boomslang
# 24.10.2012 ob 10:22
"Lačni Franci", znova gorijo...." Analize prvih nekaj tisoč kršiteljev razkrivajo, da jih je 90 odstotkov prekoračilo dovoljeno hitrost na semaforiziranih mestnih vpadnicah za manj kot 10 kilometrov na uro. »Hitrost v mestu ni poseben varnostni problem,« je na Facebooku zapisal Bartolo Lampret, tiskovni predstavnik policijske uprave Maribor. Lampret je prepričan, da radarji niso postavljeni na mestih, kjer bi obstajalo večje varnostno tveganje, temveč tam, kjer je največja možnost zaslužka"........ in ........ »Če v prometno razvitih državah v Evropi ugotovijo, da se na neki cesti ljudje gibljejo s hitrostjo 60 kilometrov na uro, omejitev pa je 50 kilometrov na uro, ne razmišljajo o tem, kako zaostriti nadzor in ljudi kaznovati, ampak o tem, kako je mogoče prometno infrastrukturo prilagoditi, da bi bila omogočena vožnja z višjo hitrostjo,« opozarja presojevalec varnosti cest Iztok Ciglarič."......... Franc te gleda, Iskra ti materina.....
kazam123
# 24.10.2012 ob 10:14
V Mariboru očitno še imajo jajca.
diazepam
# 24.10.2012 ob 10:25
Bravo Mariborčani, morda pa bodo goreči radarji v MB začetek vstaje naroda !

Lp iz Ljubljane
stewie
# 24.10.2012 ob 10:29
Nov mariborski pregovor: Kjer je dim, je tudi radar.

Tokrat so požigalci veliki heroji, zato ni treba oprezati za njimi, če slučajno vidi kdo kakšne sumljive ljudi, ki se vozijo s kolesi (da jih tisti radarji, ki še stojijo, ne morejo zaznati) in imajo pri sebi torbe, not pa neki trdega, naj jih pustijo pri miru. Ziher imajo dobre namene.
Jožeine
# 24.10.2012 ob 10:30
Vprašanje je samo tolerance. Če je 90% voznikov prekoračilo hitrost za 5-7 km/h bi to pomenilo, da bi morali imet radarji toleranco 10 km/h in bi bila koza cela, vovk pa sit. Tako nisi živčen, ko se mimo pelješ saj imaš še vedno prijeten občutek, da se lahko zanašaš na občutek hitrosti in nad pregledom okolice in s tem dvojne varnosti.
Kosana
# 24.10.2012 ob 10:20
Sklepam, da hočejo mehko-teroristični efekt doseči ne z množičnim zažiganjem radarjev, ampak z enim po enim, kar zna biti isto efektivno.
Gravesen
# 24.10.2012 ob 10:45
burn madafaka burn...
rolandpc
# 24.10.2012 ob 10:33
To so predpriprave za ognjemet na Lentu za novo leto :)
miki84
# 24.10.2012 ob 10:45
radarji se vžgejo od preobremenjenosti, bo treba hlajanje poštimat :)
Valuk_
# 24.10.2012 ob 10:56
Ne gre za vandale, gre za ljudi, ki jim dokončno prekipelo.

Takšni radarji na vsakem metru je nasilje nad ljudi. Dobesedno zaje**vanje v glavo in polnjenje praznega občinskega proračuna, zaradi nesposobnose občinske uprave in župana.

Prav je, da ljudje končno niso več pasivni in ne padajo na puhlice, da je to za povečanje varnosti v prometu.
cannex
# 24.10.2012 ob 11:54
Problem radarjev je premajhna toleranca. Tako kot drugod, bi morali meriti nad 10km/h prekoračitve. Problem je tudi nepregledna označitev hitrosti na nekaterih odsekih. Sam osebno pa menim, da je največja bedarija, da radarje postavljajo v križišča. Ker glede na statistiko problem v Mariboru ni ne hitrost in ne vožnje skozi rdečo luč. Koliko prometnih se zgodi v semaforiziranih križiščih?? Malo! Tukaj jim je cilj zgolj zaslužek! Zakaj jih ne postavijo na nevarne odseke, kjer so nesreče bolj pogoste? Zakaj denarja ne vložijo raje v preventivo za prepčevanje vožnje pod vplivom alkohola? To so problemi!! Ampak tukaj ne bi nilo takih bajnih zaslužkov za MoM in Iskro. Večja varnost je pa tukaj pač drugotnega pomena.
Kunguruj
# 24.10.2012 ob 11:22
To mi delaj !!!! Včasih so ljudje odšli na barikade in se borili za svoje pravice, danes pa skupaj z mano znamo samo pametovati preko računalnika, postali smo pravi mehkužci. Duh Maistra in zažigalcev tovornjakov v Volkmerjevem prehodu še živi v Mariboru. Na naslednje demonstracije proti skorumpirani vladi (levi in desni) grem tudi sam.
t-bone
# 24.10.2012 ob 11:17
@ SORAK

Država je v SLUŽBI državljanov. Kot taka polaga račune državljanom. Mora skrbeti za varnost vseh nas, ker smo ji to zaupali.

Ti radarji ne bi bili sporni, če bi bili postavljeni dejansko na mestih kjer LJUDJE STRADAJO, ampak ne, postavljeni so na mestih, kjer bos ujel najvecje število prekrškarjev. In seveda se tukaj vprašamo "Kdo bo pa imel kaj od tega denarja, ki se bo nabral?" odgovor na to vprašanje se glasi "GOSPODARSKA DRUŽBA".
Stern4president
# 24.10.2012 ob 13:18
Rajši zažgemo radarje, kot da bi se držali predpisov, ki skrbijo za NAŠO varnost

Vidim da so nekaterim ze konkretno oprali mozgane
onzy25
# 24.10.2012 ob 11:18
Bravo, pokažite tiranom, da ne bo šlo tko na izy. To niso vandali ampak borci za svobodo ljudi!
Bambola
# 24.10.2012 ob 10:53
Maribor, evropska prestolnica gorečih radarjev. Projekta pohlepnih Iskre Sistemov in občinskih funkcionarjev Mariborčani očitno v svojem mestu nočejo.
KLIPAN
# 24.10.2012 ob 10:50
Mariborčani so mi vsak dan bolj všeč.
Vabljeni pred parlament ob prvi priložnosti.
Ivo Lola
# 24.10.2012 ob 12:31
V Mariboru ponoči gorel že peti radar

Moje globoko spoštovanje, Štajerci!
semrola
# 24.10.2012 ob 11:18
prej ali slej bo še kaj drugega gorelo :)
Binder Dandet
# 24.10.2012 ob 11:16
Jaz podpiram uporabo radarjev v mestih, če so postavljeni smotrno. Ne podpiram pa zlorabe le teh v zaslužkarske namene kot se kaže, da gre v primeru Maribora. Zato sem pri teh zažiganjih razdvojen. Ne podpiram huliganstva, podpiram pa upor proti zlorabi s strani oblasti.
MartinEs
# 24.10.2012 ob 12:41
Najverjetneje spet samovžig! Toliko je slikal, da je pregorel!

@fafaron
Ja, Ribič. Rajši zažgemo radarje, kot da bi se držali predpisov, ki skrbijo za NAŠO varnost.

Ti pojma nimaš! Ta policijska država se obnaša do nas, kot neki fajn zateženi in zakompleksani starši, ki svojemu otroku omejujejo svobodo in mu ne dovolijo čisto nič...s tem, da vsakič ko prekršiš te njihove stroge zakone, te fajn denarno kaznujejo! Radarji nimajo čisto nobene veze z varnostjo! Vse statistike potrjujejo, da Maribor nima nobenih problemov z nesrečami zaradi neprilagojene hitrosti. S tem, da so omejitve iste kot pred več desetletij, od takrat pa so varnostni sistemi v avtomobilih tudi zelo napredovali. Na toliko in toliko ljudi, se bo pa zmeraj dobil kakšen norec, samo če pogledamo statistiko je na 16000 kršiteljev bilo 6 res hudih! To je 0,04% to praktično ni nič! Se strinjam, da bi te ljudi morali polovit in jih sankcionirat, samo ne s takimi hinavskimi fašistični ukrepi, ki prizadanejo več 1000 ali 10000 ljudi, ki ne pomenijo nobene grožnje varnosti v prometu in vsi podatki to dokazujejo. To je čisti fašizem!

Če si izmislim omejit hitrost na AC na 30km/h, boš tudi verjel, da je to zaradi varnosti...mislim, varen boš definitivno bolj kot pri 130...kaj pa to pomeni s stališča izkoriščanja infrastrukture, pretočnosti prometa, pa da prideš iz točke A do točke B v nekem razumnem času...ravno to je cilj razvoja varnostnih sistemov v avtomobilski industriji, doseganje tudi nekoliko višjih hitrosti brez negativnih vplivov na varnost. Če se nekdo počuti varen in se zaveda da je varen tudi če vozi v mestu 60km/h in sedi v novem avtomobilu opremljenem z ABS, ESP,... avto je tudi dobro zvočno izoliran, ima dobro vzmetenje, tako da niti ne zavedaš, da voziš 60km/h...je ta oseba s takim avtomobilom bolj varna kot pa nekdo ki se je pred 30imi leti v mestu peljal 50km/h s katrco ali fičotom? Noben normalen človek ne prekorači namerno hitrosti, ker bi želel škodovati ostalim udeležencem v prometu...Kangler jih pa tretira kot da to hočejo, neglede na to, da je od vseh teh kršiteljev resno problematičnih samo 0,04%...Kangler jih bo vse izenačil, uporabil fašistične metode represije, samo da napolni občinski proračun (za katerega je čisto sam kriv, da je prazen) in žepe svojih prijateljev na Iskri!
To pa veze nima z varnostjo v prometu!
Adijo-Svet
# 24.10.2012 ob 12:05
Vsi, ki zagovarjate Kanglo, naj vas Franc gleda! To, kar se dogaja trentno na naših cestah je več kot izredno stanje, tempomati so nastavljeni na 30, vožnja je daleč od vzdržne in kultivirane! Zadeva pa ni nastavljena zato, da bi se izboljšalo početje voznikov, temveč da bi pobrali čim več denarja!
urko23
# 24.10.2012 ob 11:34
Škoda, da nimajo teli dobri ljudje enga koordinatorja/organizatorja in bi stvar zorganiziral tko k je treba, da bi vseh 30 na enkrat bruhal ogenj. Škoda se je vsak dan posebi izpostavljat, zdej bojo poostril še nadzore nad nadzori, ki nadzorujejo ljudi za dobro katerih so vsi te nadzori. Vse za dobro nas državljanov
ma_ri_bor
# 24.10.2012 ob 11:19
S srcem za Maribor !
Lobo
# 24.10.2012 ob 13:22
Opazil sem da kar nekaj na novo registriranih uporabnikov zagovarja postavitev radarjev
Upam da je honorar dober :)
Adijo-Svet
# 24.10.2012 ob 12:50
...nič slabega ni, da ob takšnih trenutkih med ljudmi zažarijo majhne iskrice "tihega upora"! Čisto situaciji primerno, ne moreš biti vedno in ob vsem "tlačenju" samo tiho!
B in .
# 24.10.2012 ob 12:47
Bravo Maribor, samo tako dalje.. naj gorita pretveza varnosti za polnjenje zasebnih žepov in big brother sistem!
Kunguruj
# 24.10.2012 ob 11:47
Obstajajo kje kakšna tehnična navodila kako onesposobiti radar? Verjetno se da še kako drugače kot pa s kurjenjem. Vprašanje tudi če je kurjenje zelo učinkovito.

Kolega iz Bosne mi je rekel, da pri njih to enostavno rešijo s šibrovko.

Včeraj je poslušalka po radiu govorila kako vidi Kanglerja vsak divjati iz Dupleka v službo. Očitno je njegov avto imun na radarje. da boste lažje razumeli od kod revolt ljudi. Pa nimam nič proti redu v prometu, samo to inkasanstvo pa je šlo predaleč.
kornilov
# 24.10.2012 ob 11:08
Ljudje ne marajo velikega brata.
david-kraner
# 24.10.2012 ob 10:55
Mariborska opozicija je namreč zahtevala začasno ustavitev meritev hitrosti, a predloga niso uvrstili na dnevni red seje mestnega sveta.......
Kot zgleda bo jih se moglo par zagoret da bojo ustavli meritve hitrosti po mestu =)
24000
# 24.10.2012 ob 10:44
Ne podpiram vandalizma, prav tako ne podpiram kaosa na cestah, kot tudi ne podpiram izkoriščanje zakonov za bogatenje oz. pokrivanje izgub , ki so jih ustvarili lokalni šerifi. Postavljanje radarjev hitrosti v javno-ZASEBNEM partnerstvu je točno to zadnje. Zakon o VARNOSTI v cestnem prometu naj bi izvajali policist ne KAnler in njegovi pajdaši iz ISKRE. Globe na mestih kjer težav z varnostjo ni je eno navadno zažiranje raje. Ljudje se mormamo temu upret! mestni redarji in GOSPODARSKI SUBJEKTI nimajo kaj počet pri izvševanju zakonov ! Prvo se je tega dobislil Jankovič zdej še ostali šerifi. Prepričan sem da ta dejanja nimajo veze z zagotavljanjem varnosti... v več kot 90 % primerih.
Jezni Smrk
# 24.10.2012 ob 13:40
Sovražim nadzor imbecilov.
jakec1
# 24.10.2012 ob 13:37
Bravo, recimo STOP kraji ljudstva.
Ljubljana je z vami...
Binder Dandet
# 24.10.2012 ob 13:33
Gospe in gospodje, promet je tema, kjer je vsak pametnejši. Brezveze se je prepirat okoli subjektivnih občutkov.

Dejstvo je, da ti radarji v MB niso postavljeni na podlagi študije, ki bi ugotovila najkritičnejše točke. Hkrati je zelo sporno, da je v pogodbi določeno, da se s kaznimi odplačuje sistem. Poleg tega po tednu ali dveh debate sploh ni jasno, kaj je stalo 30 mio €. Prenova semaforizacije, ampak kje so rezultati tega?

Je pa še en drug vidik. Zadnjič sem videl, da imajo ti radarji stalno kamero in računalnik opozori redarja, ki sedi za ekranom v nadzorni sobi, na prekoračitev, ta pa arbitrarno določi ali je bil storjen prekršek ali ne. Kamera pa ves čas snema. Kaj je problem? Problem je, da slovenska zakonodaja nalaga, da mora vsako snemanje javnega prostora biti označeno in da morajo mimoidoči biti opozorjeni, da jih snemajo. Kakor razumem druge radarske sisteme, slikajo, ko radar zazna prekoračitev. In to ni problematično, ker slika le v primeru prekrška, ne pa vseh vsak trenutek. Zato drugi radarji tudi ne potrebujejo obvezne table, ampak je zgolj informativne narave, dobra volja policije oz. upravljalca ceste.

Vglavnem, tako ihtavo in nestrokovno kot so se lotili teh radarjev, slovenska javnost že dolgo ne pomni.
sanja25
# 24.10.2012 ob 13:29
Lobo :)

Tomažin
# 24.10.2012 ob 13:02
@šurda
# 24.10.2012 ob 11:35
Kaj napisati ?, prometne predpise treba spoštovati !
Škodo na teh radarjih boste tako ali tako plačali davkoplačevalci,...


Prometni predpisi so namenjeni pomagati voznikom k varni vožnji. Kadar in kjer so predpisi zlorabljeni, jih je potrebno ukiniti, odstraniti ali spremeniti tako, da služijo svojemu namenu. Tako je to v demokraciji.
onzy25
# 24.10.2012 ob 12:49
Tisti ki zagovarjate take ukrepe ste preprosto neumni... Nisem Mariborčan pa mi je kristalno jasno da se počasi uvaja fašizem po Evropi. NWO je blizu in žalostno je da je veliko ljudi zaslepljenih in ne vidi nevarnosti pred nosom... Wake the fuck up!
pingo69
# 24.10.2012 ob 12:07
Kornilov , res je ne maramo velikega brata, smo že čisto nervozni od teh kamer. Kamere na križiščih, panoramske kamere v mestu, kamere v službi, kamere na nogometni tekmi, kamere na banki, kamera od soseda. Dovolj imam kamer.
samomb
# 24.10.2012 ob 12:03
@Franjop-to je stvar katera se dotika samo samo Maribora-ne Slovenije ne HRVAČKE.tako da se zadrži komentarjev z namenom provokacije.Še za ostale ki ne sledijo;radarji v MB so postavljeni zato da se z njimi služi ne pa VARUJE!Moje mišljenje:g. župan to je vaš zadnji mandat!!!!!
sanja25
# 24.10.2012 ob 12:03
Mr.Mr.
# 24.10.2012 ob 12:02
Spet pohvale nepohlevnim Mariborčanon.
Tistim z ukrivljeno hrbtenico pa nasvet, naj ne dovolijo vsakomur, da hodi po njih.
Iz komentarjev se lahko razbere, da so nekatei pohlevni že do bolečine.
Drugače pa vsi nezadovoljni vabljeni z isto opremo na "silvestrovanje" pred parlament in mestne občine 31.12. ob 23h,
Zahtevamo prekeinitev kraje našega denarja in vrnitev vsega nakradenega v državno blagajo in to za desetletja nazaj.
generacija56
# 24.10.2012 ob 11:48
stewie
Napravil si napako.
Na sliki zgoraj je res radar pred šolo, a ta ŠE ni gorel.
Radar, ki pa JE nocoj gorej, stoji blizu vstopa na avtocesto s Ptujske.
NIČESAR blizu, niti hiše. Najbolj inkasantski radar od vseh, saj ničesar ne varuje!
Ta bo še gorel.
t-bone
# 24.10.2012 ob 11:10
Vidim, da nekateri še vedno niste dojeli kaj je težava s temi radarji..

Ni problem v CPP in varnosti. Niti so ljudje prestrašeni nekih kazni.

Kar so se prebivalci MB odločili storiti, je posledica tega, da bo denar od teh radarjev stekel v ZASEBNE ŽEPE. To dragi moji, je pa začetek konca pravne države vseh državljanov.

Kaj sledi? Privat policija? Privat Vojska? PRivat DRŽAVA?

8% od kazni bo šlo za proračun, 92% bo šlo v žep nekih "podjetnikov".

Oprostite, ampak tako ne gre več!
blef
# 24.10.2012 ob 13:27
Z mariborske občine sporočajo, da je od danes naprej obvezen gasilski aparat v osebnem vozilu in sopotnik gasilec, če gasilec ni voznik.
sanja25
# 24.10.2012 ob 13:27
pikador2000
Lahko ti naštejem lastne razloge zakaj se je v Avstriji lažje voziti po pravilih.
-dobre ceste
-normalne oznake, voziš se 90 in 70 ob naseljih in ti ni potrebno ves čas bremzati iz 50 na 60 na 90 in 70. To je na naših cestah konstantno, da ne moreš držati nekega normalnega tempa, ampak lahko samo preskakuješ iz ene v drugo hitrost, ker radarji vedno vsepovsod prežijo, znaki so pa "nasrani" tako na gosto, da že skoraj ne moreš gledati na cesto. To velja predvsem za regionalne ceste.
-bolj si sproščen, vozniki ne divjajo.
Si v tuji državi in se avtomatsko obnašaš bolj previdno.
x1ijn
# 24.10.2012 ob 12:15
Kar se tiče tega, da denar od kazni gre v zasebne žepe, bo verjetno Računsko Sodišče hitro reklo, da to ne gre.

Že DARS je imel neverjetne težave spravit denar od kazni zaradi vinjet v svoj žep. Ta finta z Iskro je pa res konkretno mimo.
dante123
# 24.10.2012 ob 11:54
Vsi tisti ki tako vneto zagovarjate pravila sploh veste koliko butastih pravil in zakonov je ze bilo sprejetih in se marsikje veljajo samo zato ker si jih je v svojo neumno glavo vtepel kak mestni veljak?!
Ti doticni radarji na mestnih vpadnicah vsekakor niso za izboljsanje varnosti v prometu, kvecjemu so jo se poslabsali. Voznja je postala nocna mora, vecina ljudi se vozi 30km/h po celem mestu in gleda samo se na stevec.
Guliarth
# 24.10.2012 ob 11:46
Da so ti radarji v Mariboru omogočeni se sploh ne čudim, ker se po celi Sloveniji tako nenadzorovano in prosto uničuje 'nefunkcionarja' brez posledic. Vse skupaj jemljem kot kost za glodanje Kanglerju iz strani OČETOV ki vodijo Slovenijo, v imenu : Naredi si radarje pa služi, ne gnjavi za naš denar, ker ti ga ne damo.
Sem za varno vožnjo motornega vozila, pregled nad cesto, upoštevanje CPP in vseh udeležencev v prometu, zato sem proti radarjem, ne bi bil, če bi imeli do 10km/h prekoračitve toleranco, zaračunavanje pa se bi začelo po 10 km/h
Zame predstavlja pisanje smsov veliko večji problem v avtu, kot da za 7km/h prekoračiš hitrost imaš pa oči na cesti, reakcijski čas se zelo razlikuje.
viper81
# 24.10.2012 ob 11:12
@fafaron, brez skrbi, po uspešnem zaslužku projekta v MB bodo radarje uvedli tudi v tvojem selu in drugod, takrat boš pa najbrž obrnil ploščo.

@Bombek, očitno nisi iz MB; radarji niso postavljeni tam kjer bi bilo potrebno zaradi varnosti, pač pa tam kjer je varno voziti tudi 70 namesto 50, npr. na ravnih ograjenih 4-pasovnih cestah.

Varnost se bo vsaj delno najbrž poslabšala, saj bodo ljudje sedaj panično gledali na kazalec da se ne dvigne nad 50, namesto da bi sproščeno vozili in pazili na druge udeležence v prometu.
Skratka, če bi občina hotela pokazati da so radarji tukaj zaradi varnosti in ne zaradi lupljenja ljudi, bi morali biti postavjeni ob šolah in črnih točkah (z obširnim obveščanjem in javno razpravo pred uvedbo), toleranca bi morala biti 10 km/h, obratovala bi recimo polovica radarjev (ljudje seveda nebi vedeli kateri delajo in kateri ne), označeni bi morali biti z živimi barvami, večjim opozorilom in omejitvijo ki se vidi od daleč in ne ko si že mimo, itd.;
da ne govorimo o sporni "javno zasebni" pogodbi; do takrat bo tak sistem pač namenjen kasiranju in ne preprečevanju nesreč in ljudje bodo še naprej naklonjeni zažigom radarjev.
Kazalo