Evropski komisiji se uvedba takega sistema cestninjenja zdi posredna diskriminacija na podlagi državljanstva, slovenska vlada pa se s tem ne strinja. Foto: MMC RTV SLO
Evropski komisiji se uvedba takega sistema cestninjenja zdi posredna diskriminacija na podlagi državljanstva, slovenska vlada pa se s tem ne strinja. Foto: MMC RTV SLO

V pismu ponovno zatrjujejo, da niti uvedeni vinjetni sistem cestninjenja niti njegove posledice nikakor ne morejo predstavljati ukrepa z neposrednimi ali posrednimi diskriminatornimi učinki na podlagi državljanstva. Kot je znano, je Evropska komisija v svojem prvem uradnem opominu glede vinjet Sloveniji očitala kršenje 12. člena pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti, ki obravnava diskriminacijo na podlagi nacionalnosti.

Odgovor do 2. novembra
Odgovor mora biti na Evropsko komisijo prek stalnega predstavništva Slovenije pri EU-ju posredovan do 2. novembra, torej natanko mesec dni po tem, ko je Slovenija dobila prvi opomin. Za posredovanje odgovora je vlada pooblastila prometnega ministra Radovana Žerjava.

V opominu so še zapisali, da Slovenija z uvedbo le letnih in polletnih vinjet posredno diskriminira tuje državljane, ki se po slovenskih cestah vozijo zelo redko ali za krajše časovno obdobje.

A na vladi razlagajo, da občasna uporaba slovenskega avtocestnega sistema ni omejena zgolj na tuje državljane, saj je veliko tudi slovenskih državljanov, ki domače avtoceste uporabljajo redko, kar jih postavlja v enak položaj kot občasne uporabnike iz drugih držav.

Podobni odgovori že poleti
Sicer pa je prvo pismo glede uvedbe vinjet vlada prejela že 13. junija, v njem pa je Evropska komisija zahtevala, da se ji razloži, zakaj niso bile predvidene vinjete za krajše časovno obdobje. Podobne argumente, kot jih je navedla zdaj, je navedla tudi v odgovoru na pismo, ki ga je komisiji posredovala 8. julija.

S. Z.