Slovenija
Janez Janša
Da bi volili SDS, se je v januarskem merjenju izreklo 17,8 odstotka vprašanih, medtem ko se jih je za SMC takrat izreklo 11,5 odstotka. Foto: Borut Živulović/BOBO
Miro Cerar
Cerar pravi - dobre menedžerje moramo dobro plačati. Foto: BoBo
VIDEO
Vox populi: SDS-ju podpor...

Dodaj v

Vox populi: SDS-u podpora narasla, SMC-ju padla

Na vrhu lestvice najpriljubljenejših politikov ostaja predsednik države
21. februar 2016 ob 18:37,
zadnji poseg: 21. februar 2016 ob 19:23
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Podpora vladi in največji koalicijski stranki SMC je upadla, po drugi strani pa je precej narasla podpora opozicijski SDS, ki z 21,4 odstotka ostaja na prvem mestu.

Delo vlade kot uspešno ocenjuje 28,4 odstotka vprašanih, SMC pa bi volilo 8,5 odstotka, je pokazala februarska anketa Vox populi. Da bi volili SDS, se je v januarskem merjenju izreklo 17,8 odstotka vprašanih, medtem ko se jih je za SMC takrat izreklo 11,5 odstotka.

SMC je tokrat tako rekoč izenačen s SD-jem, ki bi ga februarja volilo 8,3 odstotka vprašanih, kar je približno toliko kot januarja (8,5 odstotka). ZL-ju na četrtem mestu je podpora z januarskih 6,6 odstotka padla na 5,3 odstotka.

Sledita DeSUS s 3,8-odstotno podporo in NSi s 3,2-odstotno - obema je podpora nekoliko upadla. ZaAB, ki bi ga volilo 0,2 odstotka vprašanjih, bi z 1,6 odstotka prehitel tudi zunajparlamentarni SLS.

V tokratni anketi delo vlade kot neuspešno ocenjuje 69,4 odstotka vprašanih, kar je nekoliko več kot v januarski, ko je vlado kot neuspešno ocenilo 67,3 odstotka, nekoliko več kot februarja pa je bilo tistih, ki so delo vlade ocenili kot uspešno (29,2 odstotka).

Pahor ostaja najbolj priljubljen
Na vrhu lestvice najpriljubljenejših politikov ostaja predsednik države Borut Pahor. Sprememb ni niti na drugem in tretjem mestu, kjer ostajata evropska komisarka iz vrst SMC-ja Violeta Bulc in evropska poslanka iz vrst SD-ja Tanja Fajon. Sledijo evropski poslanec Lojze Peterle ter predsednika NSi-ja in SD-ja, Ljudmila Novak in Dejan Židan. Sedmi je premier Miro Cerar.

Anketirance so spraševali tudi, katerega politika iz obdobja po osamosvojitvi najbolj cenijo. Najvišje sta se uvrstila Janez Drnovšek (18,4 odstotka) in Janez Janša (18,3 odstotka). Na tretjem mestu je Borut Pahor (13,1 odstotka) in Milan Kučan (11,4 odstotka).

Telefonsko anketo je za Televizijo Slovenija in Dnevnik agencija Ninamedia opravila med 16. in 18. februarjem na vzorcu 700 anketiranih.

Cerar: Padec podpore nekaj povsem običajnega
Ker se škarje med dvema največjima strankama razpirajo, SDS gre navzgor in SMC navzdol, so na TV Slovenija za komentar vprašali predsednika stranke in vlade Mira Cerarja.

Zakaj takšen padec podpore največji vladni stranki? Premier suvereno - padec podpore vladi in vladnim strankam je nekaj povsem običajnega, pogovor s premierjem povzema Saša Kranjc.

"Če in ko bo prišla vsa, prava informacija ljudi, ko se bo videlo, kaj vlada dela, zato pa je potrebno nekaj časa, da se vidijo učinki, potem bo zadeva in slika popolnoma druga," je prepričan premier.

Bi lahko podpora vladi padala tudi zaradi razvpitih menjav v državnih podjetjih? Premier trdi, vlada nepotrebnih kadrovskih zamenjav ni izvedla. "Seveda pa ne morete pričakovati sprememb v družbi, če ne bomo tu in tam zamenjali tistih, ki ne delajo dobro oziroma ki so odgovorni za stvari, ki so bile v preteklosti slabe," pojasnjuje Cerar.

Precej razburjenja je v javnosti povzročila tudi podpora največje vladne stranke ukinitvi tako imenovanega Lahovnikovega zakona. Ta je pred leti omejil plače vodilnih v vladnih podjetjih. Cerar pravi - dobre menedžerje moramo dobro plačati: "Seveda pa ne kar povprek. Mi nismo za to, torej Stranka modernega centra, da bi to kar povprek naredili. Se moramo pa nekaj vprašati - od kod pa bo denar za pokojnine, za socialno pomoč, ki si ga vsi v tej vladi želimo dati ljudem, če ne bomo imeli uspešnih podjetij?"

Zlorabe naj bi preprečevala jasna strategija za upravljanje državnega premoženja. "Imamo strategijo, jasne kriterije, koliko je treba narediti v enem letu, kakšni naj bodo donosi. In jaz mislim, da smo prišli do točke, ko lahko na nekaterih mestih morda sprostimo nagrajevanja v prid večje stimulacije najboljšim," meni Cerar.

Najboljši pa so tisti, ki ustvarjajo nova delovna mesta ter povečujejo konkurenčnost in družbeni dohodek, je še dejal premier.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
veza
# 21.02.2016 ob 18:48
Ankete so vedno predmet različnih interpretacij, najbolj je smešen maneken Pahor, ki nas je potunkal še globje v krizo, pa se sedaj šlepa s populizmi in vsi ga častijo, tragikomedija...
veza
# 21.02.2016 ob 18:53
nekaj res ne štima, SDS na vrhu, Janša na dnu, kaj anketiranci ne vedo, kdo vodi SDS?
sirus
# 21.02.2016 ob 18:48
Partizan Miha

ZL in SMC jahajo open borders. Vsak po svoje.
Ribiič
# 21.02.2016 ob 18:51
Priča smo polarizaciji in radikalizaciji slovenske družbe, kar je slabo.
simpli
# 21.02.2016 ob 18:46
Narod bo počasi spregledal!!!
conanbarbarian
# 21.02.2016 ob 18:51
20% ljudi podpira trgovca z orozjem, neverjetno !
Partizan Miha
# 21.02.2016 ob 18:44
SDS-u podpora narasla, SMC-ju padla

Na valu strahu, ksenofobije in homofobije je lahko jahat.
veza
# 21.02.2016 ob 18:50
.GD

Ne veliko dobrega, veliko odličnega

pa naštej te odličnosti
Op
# 21.02.2016 ob 19:21
Pahorja imajo ljudje radi, ker je Grkom posodil pol milijarde evrov, vlada mu je pa razpadla?
Bulčevo imajo radi, ker ji je Cerar uredil službo ta pa je potem iz svojega podjetja dveh uredila službo v vladi?
Ljudje imajo očitno radi nesposoben kader poln floskul.
Blackbeard
# 21.02.2016 ob 18:51
Me zanima koliko ljudi bi volilo SNS in Jelinčiča?
OMNIC
# 21.02.2016 ob 19:02
GD: Če bi jaz pred nekaj urami kritiziral Mate-a (kot člana SDS), bi me ti, ravno ti, križal.
Zdaj, ko je izstopil, pa je to nenadoma plus za SDS, nenadoma je Mate kukavičje jajce, "ki ga marsikdo ni maral in zaradi njegove izključitve SDS le pridobiva ......"
vremenko
# 21.02.2016 ob 18:57
'Biister' slovenski narod bi volil sds... adijo pamet Slovenija, žal.
Ajaa
# 21.02.2016 ob 18:54
To so dejstva in zato lahko priznamo da smo lahko srečni da je leta 2012 vlado prevzel Janez Janša.

Eni so srečni, drugi pa trezni

poje Marko Brecelj
Ramus
# 21.02.2016 ob 18:52
"Vox populi: SDS-u podpora narasla, SMC-ju padla"

Mate pa pravi, da pri Janezu čuti pomanjkanje demokracije. Očitno si ljudstvo želi diktature.
veza
# 21.02.2016 ob 21:00
GD
# 21.02.2016 ob 20:51

veza
Nimaš prav. SDS je edina stranka ki ima pred volitvami program, ki je celovito dodelan.


vse stranke napišejo pred volitvami program, bolje rečeno, seznam želja, potem pa se začne kupčkanje in tudi od tega seznama želja na koncu ostane samo seznam ministrske ekipe in Erjavec, ki izsiljuje, to pač imamo...
Euricious
# 21.02.2016 ob 18:58
Laž ima kratke noge, kultura strahu pa globoke korenine.
Montijev Piton
# 21.02.2016 ob 21:57
Brez panike ne-volivci SDS in nobene evforije, volivci SDS. Glasove se šteje na parlamentarnih volitvah, vse ostalo je kost za glodanje.
Sklonjen
# 21.02.2016 ob 21:45
Iztok Mlakar prepeva; "Ko pade dež, prlezejo iz zemlje gliste"

Podobno se zgodi, ko je objavljen kakšen članek o SDS ali njenem predsedniku... na plano pride cvet hujskaštva, z najnizkotnejšimi značaji in njim lastnimi komentarji ter izbrano retoriko...
sv
# 21.02.2016 ob 20:29
Sorry, ampak nikoli ne bom razumel. Kako lahko nekomu, ki se zadnjih 10 let še samo po sodiščih vlači narašča podpora. To vse pove o Sloveniji in Slovenceljnih.
Leut
# 21.02.2016 ob 20:08
Ha, ha ha! Pa kdo še verjame temu zavajanju naroda?Na 700 ljudeh graditi javno mnenje državljanov? Da si ne bo kdo kaj naredu!
veza
# 21.02.2016 ob 20:29
Drugi problem Slovenije je pojav, pravzaprav oseba,
ki se imenuje Ivan Janez Janša, zaradi njega se nikoli
ne ukvarjamo v Sloveniji z vsebino problemov in težav,
ampak samo s tem, da smo eni proti, drugi za ideje,
ki jih predstavlja IJJ, tak pristop je katastrofalen
za bodočnost Slovenije in SLO naroda nasploh...
veza
# 21.02.2016 ob 20:17
Problem Slovenije je v tem, da večina misli,
da se da vse rešiti z nekimi čarobnimi
reformami, nihče pa noče priznati, da vsi mi,
kot celota, ne funkcioniramo, da še zdaleč
nismo prišli iz krize in luči na koncu tunela še ni...
nikhrast
# 21.02.2016 ob 18:54
Če Janša odstopi, potem bi pa res narasla podpora SDS-su.
felipesko
# 21.02.2016 ob 23:55
Popolnoma razumljivo,da zmaguje SDS,saj ima edina do potankosti izdelan program, ustreznestrokovnjake,pripravljena je na izzive,reforme.....
v parlamentu vlaga izredno dobre predloge,na komisijah se trudi,da ne izgubljamo časa za preteklost,temveč odpira teme,ki so vezane na prihodnost in gospodarstvo....zelo odprta,moderna demokratična stranka,ki je presegla stare okvirje in nudi oporo vsem članom,ki so uvideli zmotno enoumje preteklega sistema, področja imajo strokovno razdeljena in predsednik zelo redko posega po besedi v parlamentu....
če bo begunska kriza naraščala,so oni edina rešitev za nas,kar se je že sedaj pokazalo,saj imajo edini konkretne rešitve,od narodne garde naprej......
Menda jih ravno zato ljudje manj volijo,ker Slovenci nimamo radi perfekcionistov,v naprej znanih zmagovalcev,prepričljivih favoritov,ki vodijo na vseh anketah....itd....in raje izberemo kakšnega anonimnega skromnejšega kandidata,češ saj oni bodo itak zmagali.....
Škoda,da nimajo dovolj volilcev,pa tako dobri so.........no,vsaj za ankete....
bori
# 21.02.2016 ob 20:49
@GD, # 21.02.2016 ob 20:17
Se strinjam.
Zato je vlada Janeza Janše od leta 2004 od 2008 zmanjšala dolg države iz 27% BDP na le 22% BDP.
Poleg tega smo imeli takrat prvič v zgodovini proračunski presežek. Tako da ja, se je varčevalo, še posebej v primerjavi s prejšnjimi levičarskimi vladami...
---
Ma kje... v letih 2004-08 je Ivanova vlada dosegla enormen presežek. Za vsako sposojeno milijardo jih je dobil deset. In to brez obresti. J.P. Damijan ni mogel verjeti svojim očem... pa še marsikdo. Pa še ves denar od orožja je v humanitarne namene dal...
Bobr
# 21.02.2016 ob 20:26
Nekaj se kregate o levih in desnih(ki sodelujejo med seboj), begunci pa pri nas dobijo skoraj 800€ tri lete, penzionisti imajo pa v 40% penzijo manjšo kot 470€.

Kje ste pobrali teh 800EUR? Mesečna žepnina je 18EUR...
politik kritik
# 21.02.2016 ob 18:47
@ zanimivo, da so kar precej tiho zadnje časa, ko pa je Janez kaj spregovoril je bil zelo zelo zmeren. Tako da tole o jahanju na valu absolutno ne drži.
janez123
# 22.02.2016 ob 09:56
Delo vlade kot uspešno ocenjuje 28,4% vprašanih...

a le 20,4% bi isto sestavo vlade splet volilo (SMC+SD+Desus)

Ma koga imate s temi anketami za norca??????
Sebastjan666
# 22.02.2016 ob 08:03
slofbi111

Tudi sam sem začel razmišljat, da bi zaradi tele cenzure (pa ne samo brisanje komentarjev), po 10 letih spet volil SDS. Skratka volil bom proti, pa magari SDS.
Ker tako nizko glede enoumja pa nismo bili že od zlatih časov LDS.


Samo od SDS populizma in izkoriščanja imigrantskega navala, da si pridobivajo na popularnosti, se ne bo nič rešilo, ker SDS je dokazano del mafije, ki vlada Balkanu. SDS se ni še nič javno odrekla proti Merklovi, v EU parlamentu še vedno podpirajo vso uradno politiko te iste evropsko/ameriške neoliberalne oligarhije, ki vzpodbuja imigracije v EU.
Vedno so podpirali vse vojne, ki so se jih šli neoliberalci/neokonzeravtivci (ki so vsi isti šmorn wall streeta in njihove ideologije), katerih posledice so tudi tile imigracijski tokovi oz. navali.
Podpirali so vojne v Libiji, Siriji, Iraku, Afganistanu....... tudi od tu prihajajo imigranti. In ko so podpirali to ideologijo, za katero so stali gospodarji wall streeta, skupaj s Muslimansko Bratovščino, so rušili države po Severni Afriki in Bližnjem vzhodu.

Da ne govorimo o SDSovi bančni luknji in ukradenih in izropanih nekaj milijard evrov, kar Slovenci tako pozabljate. Pa kaj razmišljate?
A zato, ker je SDS sedaj tako glasna in hinavska se jo bo volilo, in ker si je našla tržno nišo (kljub zgoraj naštetim podporam vojn in zločinom), ter zaradi skromnega spomina volivcev?

Vsi držijo skupaj od leve proti desni in delajo tako kot jim ukažejo gospodarji. Vse ostalo besedičenje in populizem so nianse.
NejcA
# 21.02.2016 ob 20:17
Vse lepo in prav. Problem je edino numerus (700) in staromodno vzorčenje preko stacionarnih telefonov. Vsak kreten z malo osnovami statistike ve, da se na podlagi tega ne da pretirano sklepati (kdo od mladih pod 30 ima stacionarne telefone?). Zastarele anketiranje, kot vedno.
CT
# 22.02.2016 ob 00:05
>Celine

Slišala sem, da bo Janša če pride na oblast vsem kmetom zaplenil traktorje in ostale kmetijske stroje, ter jih postavil na mejo, da begunci ne bodo mogli noter!

Porkaduš! Pozabila si še na podjetje Volvo in njih akumulatorje. Le-ti bodo razporejeni tudi po notranjosti države. Ivan ima vse pod nadzorom.
CT
# 22.02.2016 ob 00:02
>felipseko

Popolnoma razumljivo,da zmaguje SDS,saj ima edina do potankosti izdelan program, ustrezne strokovnjake,pripravljena je na izzive,reforme.....

Res je:

ZeK
# 21.02.2016 ob 23:28
nonparel

jaz podpiram vsakega, ki pove svoje mnenje.

sem pa izrazito proti tistim, ki izražanje mnenj prepovedujejo, cenzurirajo ali pozivajo k cenzuriranju.

seveda so tudi takšni pozivi, k cenzuri, dovoljeni.

upoštevanje takšnih pozivov s strani države, lokalne skupnosti ali javnega RTV servisa pa je lahko že kazensko sporno.
131. čen KZ-1 je dovolj jasen.

prepovedano (kaznivo) je odrekati ljudem uveljavljanje njihovih ustavnih pravic in svoboščin (npr. svobode govora) na podlagi njihovega političnega ali drugega prepričanja.
Virunum
# 21.02.2016 ob 22:17
Dva največja natega v novejši zgodovini Slovencev: bančni rop in stranka SMC... Najbrž se bomo kaj naučili...
Vladoska
# 21.02.2016 ob 19:47
Če tako anketo objaviš pred volitvami je efekt ravno nasproten temu, kar naročiš, plačaš. Če bi bile volitve jutri bi taka anketa mobilizirala levo usmerjeno srenjo.
veza
# 21.02.2016 ob 19:24
GD
# 21.02.2016 ob 19:16

veza
Virant ni bil v vladi 2012-2013 v času predsedovanja Janeza Janše!!!


ja, bil je predsednik parlamenta, a njegovi so bili v vladi...
tihomir
# 21.02.2016 ob 18:59
GD
# 21.02.2016 ob 18:56
SDS izključi Matea in takoj pridobi na podpori naroda. Tako kot sem napisal pod eno drugo novico, marsikdo Matea ni maral in zaradi izključitve Matea iz UO SDS bo SDS le pridobila... že danes se kaže ta zgodba...


Kako bi šele zrasla podpora, če bi izključili Ivana.
Mindmaster
# 21.02.2016 ob 20:48
veza

se strinjam, meni se je zdel Cerar primeren za to, tudi prej Virant, pa pri nas sredinci na koncu pokadijo in vedno na koncu so ekstremisti prikazani kot rešitelji, to ni dobro..


Cerar ni noben sredinec, temvec del tranzicijske nomenklature. Virant je bil prototip sredinskega politika, ki je stremel k druzbeno in ekonomsko odprti Sloveniji, cemur nasprotujejo tako na tranzicijski levici kot na tranzicijski desnici.
tihomir
# 21.02.2016 ob 20:28
Bobr
# 21.02.2016 ob 20:26
Kje ste pobrali teh 800EUR? Mesečna žepnina je 18EUR...


Verjetno na nova24tv, tako kot vse druge laži. Ampak deluje, resnica pride z zakasnitvijo, škoda pa je medtem že povzročena.
Leut
# 21.02.2016 ob 20:25
Vsak ima pravico, da je zaveden in da ne misli s svojo glavo.
Morpheus2
# 21.02.2016 ob 20:20
Slovenski lažnivi mediji so že dobili navodila iz Murgl. V pripravljenosti je tudi policija. Tako lahko v kratkem pričakujemo kakšne hišne preiskave, kjer bodo ''novinarji'' prisotni že ob 6 zjutraj

zorovel
# 21.02.2016 ob 20:17
GD
Napisal si:
veza
Virant ni bil v vladi 2012-2013 v času predsedovanja Janeza Janše!!!
On ti odgovoril pravilno:
ja, bil je predsednik parlamenta, a njegovi so bili v vladi...

Napisal si še: "Za objavo resnice in dejstev dobim moralno zadoščenje."
Resnica je, da je Virant bil v vladi 2012-2013.
DE(j)MOKRA(s)T
# 21.02.2016 ob 20:01
Na vrhu anket Pahor in Janša, to je dokaz da ljudje ne spremljajo politike ampak se odločijo za tistega ki ga največ videjo po televiziji. Če bi kdo vedel za kaj se gre bi bilo drugače.
pepar
# 21.02.2016 ob 19:50
Ja,ko ima narod diktaturo,si želi svobode in demokracije,ko pa to dobi,bi nekateri spet radi diktaturo in diktatorja.
Političnega mislim,saj tistega ki je povezan s kapitalom in vsem kar spada zraven že imamo.
In ne enega.
aless70
# 21.02.2016 ob 18:55
veza
# 21.02.2016 ob 18:53
nekaj res ne štima, SDS na vrhu, Janša na dnu, kaj anketiranci ne vedo, kdo vodi SDS?


Ja, to je ena možnost.
Druga pa, da so te lestvice "malo prirejene".
Norland
# 21.02.2016 ob 18:54
Bogi mi, ce pride do predcasnih volitev...
mihecnihec
# 22.02.2016 ob 01:47
Nisem podpornik Janše ampak za tole anketo se pa lahko zahvalite wilkommerjem. Kar dajte še malo wilkommat, da boste zacementirali zmago SDS na naslednjih volitvah.
buhtl75
# 21.02.2016 ob 22:18
Sami Antijanšisti, trgovina z orožjem dokazano nič!, patria dokazano nič! Gospodarski uspehi-dokazno 100%, zmanjšanj primanjklaj dokazano 100% bolj ko vse gledam bolj se nagibam k temu kaj pa če ga ta rdeči da je vse skupaj zarota? Na vladi 4 leta a v tem času nam je bilo res tako zelo hudo?
Montijev Piton
# 21.02.2016 ob 21:58

Partizan Miha
SDS-u podpora narasla, SMC-ju padla
Na valu strahu, ksenofobije in homofobije je lahko jahat.


Še lažje je jahat slovenske volivce, davkoplačevalce, ki jih vsaka 4 leta nategne instant stranka z novimi obrazi. Menda je to manj sramotneje, kot da te vsaka 4 leta nategne SDS.

Meni je sicer vsaka natega sramotna, ostali pa po želji...
levak
# 21.02.2016 ob 21:09
Eno so ankete, drugo pa volitve.
Če v SDS še niso ugotovili, da ogromno ljudi voli "samo ne ON", potem jim jaz to povem.
Kazalo