O dirkalnikih formule ena se v letošnji sezoni veliko govori. Številni so prepričani, da so tihi šestvaljni turbomotorji brca v temo, organizatorji dirk si želijo, da bi bili dirkalniki precej močnejši in tudi glasnejši. Warwick je razkril še nekaj dodatnih rešitev, s katerimi bi pritegnil pozornost širše športne javnosti. Foto: EPA
O dirkalnikih formule ena se v letošnji sezoni veliko govori. Številni so prepričani, da so tihi šestvaljni turbomotorji brca v temo, organizatorji dirk si želijo, da bi bili dirkalniki precej močnejši in tudi glasnejši. Warwick je razkril še nekaj dodatnih rešitev, s katerimi bi pritegnil pozornost širše športne javnosti. Foto: EPA

Prepričan sem, da bi sledi z robov zadnjih krilc in iskre izpod dirkalnikov poskrbele za veliko navdušenje. Toda ne smemo ostati samo pri besedah, to se mora dejansko zgoditi.

Derek Warwick
Derek Warwick je v formuli ena dirkal med letoma 1981 in 1990, vrnil se je še za sezono 1993. V 162 nastopih je štirikrat stopil na oder za zmagovalce, zmage se nikoli ni veselil. Njegov brat Paul, ki je veliko obetal, se je julija 1991 smrtno ponesrečil na dirki serije formula 3000. Star je bil zgolj 22 let. Foto: EPA


Warwick, sicer predsednik podjetja, ki je lastnik dirkališča v Silverstonu, kjer vsako leto priredijo dirko za VN Velike Britanije, je prepričan, da je treba formulo ena napraviti spektakularnejšo za gledalce - zlasti na področju dirkalnikov. Ti naj bi bili dolgočasni in po videzu precej slabši od preteklih.

Kako poskrbeti za evforijo?
"Mislim, da mora biti formula ena vselej vrhunska in pred tehnologijo. To je dejansko tisto, kar imamo zdaj. Toda, ali moramo gledati tudi na šov kot končni proizvod? Seveda, saj je to tisto, kar privabi gledalce," je dejal Warwick, ki je v karieri nastopil na 162 dirkah in se štirikrat uvrstil na oder za zmagovalce. "Ljubitelji tega športa morajo ob prihodu na dirkališče dobiti kurjo polt. Prepričan sem, da bi sledi z robov zadnjih krilc in iskre izpod dirkalnikov poskrbele za veliko navdušenje. Toda ne smemo ostati samo pri besedah, to se mora dejansko zgoditi. Že v Španiji, ko bi gledalci kar naenkrat zagledali iskre izpod dirkalnikov. To bi se moralo zgoditi, saj ima lahko to na gledalca zelo velik vpliv," je dodal.
Odločen 'ne' aktivnemu vzmetenju
Še pred kratkim so bile iskre stalnica v kraljici motošporta, zagotovo pa je najbolj ikoničen posnetek medsebojnega obračuna Nigela Mansella in Ayrtona Senne z dirke za VN Španije leta 1991, ko so izpod obeh dirkalnikov v ravnini iskre švigale na vse strani. Toda od tedaj se je formula ena korenito spremenila, dirkalniki (in tehnologija) so postali vse bolj kompleksni. Warwick, ki je sicer naklonjen spremembam, pa ni navdušen nad eno, ki se zaradi manjšanja stroškov obeta v sezoni 2017, ko se bo, kot kaže, po letu 1993 vrnilo aktivno vzmetenje. "Mislim, da je to slaba poteza, saj so dirkalniki že zdaj preveč kompleksni, s tehničnega vidika jih je že zdaj zelo težko sestaviti skupaj," je povedal Warwick.
Sklenil je: "V Bahrajnu sem preživel nekaj časa v garažah in se na lastne oči prepričal, da so dirkalniki sestavljeni tako tesno, da ni prostora niti za prst. Že zdaj imamo tehnično zelo dovršene dirkalnike. Mar res potrebujemo še aktivno vzmetenje? Prepričan sem, da ne."

Prepričan sem, da bi sledi z robov zadnjih krilc in iskre izpod dirkalnikov poskrbele za veliko navdušenje. Toda ne smemo ostati samo pri besedah, to se mora dejansko zgoditi.