Marija Šarapova je pravi magnet za gledalce in sponzorje. Foto: EPA
Marija Šarapova je pravi magnet za gledalce in sponzorje. Foto: EPA

Hja, pri denarju pač zmaga pragmatizem. Dejstvo je, da ženski tenis privlači ogromno sponzorskega denarja in zato ste krivi prav vi (moški tule), ki vam dol visi za ženske forehande in voleje, naslajate se pa nad vsako Anino ali Marijino fotko. Sponzorjev ne zanima ali ima ženski tenis veliko gledanost zaradi kvalitete ali zaradi dolgih nog in jedrih ritk ...

Uporabnica Tanja8
Ana Ivanović
Ana Ivanović je nova marketinška zvezda, ki ženskemu tenisu daje še dodatno veljavo. Foto: EPA
Sestri Williams sta v središču pozornosti kamor koli prideta. Foto: EPA

Ženske v tenisu so dolgo veljale za nekakšen moški priklopnik, njihova igra je bila šibkejša, počasnejša, vse se je vrtelo okoli moških. Seveda se je oko od nekdaj rado ustavilo na lepoti in gracioznosti deklet, a dlje od tega niso prišle.

Sledili zgledu Roland Garrosa in Wimbledona
Šele večji vpliv sponzorjev in seveda skorajda nesluten kakovostni razvoj ženskega tenisa, so postopoma odplakovali nekdanje pridržke. Letos ženske v svetovnem cirkusu slavijo najpomembnejšo zmago - denarne nagrade na turnirjih za grand slam in WTA so za ženske in moške enako visoke. Lanskemu zgledu Wimbledona in Roland Garrosa bodo letos sledili tudi drugi prireditelji.

Več oddiha, bolj redna udeležba
Priredili pa so tudi igralna pravila. Igralcem zagotavljajo več oddiha (30 % krajšo tekmovalno sezono), zato pa zaostrujejo obveznost udeležbe na turnirjih, ki so v koledarju. Ta je bil do zdaj preveč natrpan in je povzročal nezadovoljstvo, odsotnosti zaradi nepotrebnih preobremenitev in poškodbe. Sponzorji in organizatorji so se zato dogovorili, da bodo sezono skrčili (končala naj bi se konec oktobra), s tem pa naj bi na vseh turnirjih zagotovili enakovredno vrhunsko udeležbo. Da bi odločitev igralcem posladkali, so sklad za nagrade povečali kar za 40 % - na 86 milijonov ameriških dolarjev.

Recesija tenisa ni prizadela
Prireditelji množično razširjajo in posodabljajo teniške stadione za vrhunske turnirje. Vanje bodo samo v dveh letih vložili 710 milijonov dolarjev. Zaključna turnirja sezone bosta še prihodnji dve leti v Dohi in 2011-13 v Carigradu. Samo v tamkajšnje objekte so vložili 84 milijonov dolarjev. Čedalje več turnirjev bo skupnih za moške in ženske (letos 31 %). V prihodnjih letih bodo ob primernem odzivanju igralcev – kot je zanesljiva udeležba in sodelovanje pri promociji – nagrade še povečevali.

Najboljši bodo pogosteje nastavljali hrbet
Toda kjer je korenček je tudi past - zaostrili bodo obveznost udeležbe najboljših, ki pritegnejo tudi največ pozornosti in ki so se večkrat izogibali nastopom, saj so do točk prihajali tudi z umnim kalkuliranjem. Deset najboljših s svetovne jakostne lestvice bodo praktično obvezali k udeležbi, saj bo vsak izostanek znižal položaj na lestvici. To seveda odpira več možnosti za manj zavezane in tako tudi manj utrujene izzivalce, ki bodo pogosteje iskali in verjetno osvajali "skalpe" boljših. Tako naj bi popestrili turnirje in pritegnili javnost, ki se hitro naveliča večnega zmagovalca.

Kitajska perspektiva
Tenis počasi, a zanesljivo osvaja Kitajsko, ki je poleg bogatih šejkatov potencialno zanimiva tudi za sponzorje. Zato uvajajo več turnirjev na teh območjih.

Letošnjo sezono ženskega tenisa bodo zaznamovali močni "nacionalni paketi" - Ana Ivanović in Jelena Janković iz Srbije, Marija Šarapova, Jelena Dementjeva, Vera Zvonarjova, Dinara Safina iz Rusije (polovica prve deseterice na svetu prihaja iz Rusije), podjetje sester Williams iz ZDA, pa tudi nove zvezde, ki prihajajo iz Kitajske, wimbledonska polfinalistka Ženg Jie ter vse boljši Li Na in Peng Šuai.

Pika na i novosti v vrhunskem tenisu pa je ustanovitev medomrežne ponudbe (TennisTV.com), ki bo po vsem svetu ekskluzivno razširjala in prodajala različne pakete tekmovanj grand slam in ATP – vsekakor več kot 40 najpomembnejših turnirjev. S tem naj bi pridobili nove ljubitelje, že potrjenim pa omogočili dostop do tekem, ki jih ni bilo nikoli mogoče videti.

B. B.


Hja, pri denarju pač zmaga pragmatizem. Dejstvo je, da ženski tenis privlači ogromno sponzorskega denarja in zato ste krivi prav vi (moški tule), ki vam dol visi za ženske forehande in voleje, naslajate se pa nad vsako Anino ali Marijino fotko. Sponzorjev ne zanima ali ima ženski tenis veliko gledanost zaradi kvalitete ali zaradi dolgih nog in jedrih ritk ...

Uporabnica Tanja8