FuTurist
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 119 glasov Ocenite to novico!
Podkast Fu-turist
Marjan Batagelj odnos med javnim in zasebnim v turizmu pogosto primerja s cesto. Zasebni turistični delavec se po njej pelje v avtomobilu, javni počasi zadaj s kolesom. Za nameček ni povsem jasno niti to, ali peljeta v isto smer. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Mi se bojimo v Sloveniji povedati, da je neki izlet vreden petsto evrov. Takoj rečejo – a si ti nor?! Kaj pa mu boste dali za petsto evrov? In jaz pravim doživetje. Personificirano in postreženo na pladnju. In to danes iščejo ti bogati gostje, za katere mislimo, da so bogati samo v sobi za tisoč evrov. Dejansko pa so bogati zato, ker hočejo imeti najbogatejšo izkušnjo.       
Marjan Batagelj
"Na začetku so mi očitali, kako pa boš ti v turizmu, saj o turizmu nič ne veš … Veste, jaz zelo otroško in naivno gledam na to. In sem jim rekel - jaz se bom v turizmu vedel tako, kot si želim, da z mano ravnajo, ko sem gost. In gostu moramo pokazati, da je zaželen. Na turista je treba gledati z očmi gosta, to je vsa skrivnost. Mi pa se včasih obnašamo, kot da so turisti nujno zlo. In ne vemo, kaj bi na cesti delali, ko nas vprašajo, kje je lekarna," pravi Marjan Batagelj. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Milijonti obiskovalec v jami nam je dal sporočilo, v katero smer naj se od tu naprej obračamo. Ali v še bolj doživet in interpretativen način dela z gosti ali zgolj v številke. Številke sem pa vedno sovražil. Bistveno je, kako čim bolj kakovostno napolniti uro in pol obiska v jami, kako jo pri tem doživljaš, kaj od tega odneseš in kaj sporočaš okolici, ko se vrneš. Od tu naprej bomo razvijali produkte, ki ne bodo množični. Produkte za zaključene družbe, za največ petnajst do dvajset ljudi.       
Človeška ribica
"Zelo so ješči, tako da si sploh predstavljamo, če so tudi v naravi tako požrešni. Te ribice, čeprav imajo tako ljubkovalno ime, so v resnici zelo napadalne živalce. Prav plenilske. Ko jih vidiš, kako se preganjajo po akvariju - ta igra je boj za preživetje." Foto: BoBo

Batagelj: Googlu smo odločno rekli ne, ko je hotel snemati Postojnsko jamo

FuTurist : Prva epizoda novega turističnega podkasta na rtvslo.si
30. december 2016 ob 07:30
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Jezi me, ker vedno občudujemo nekaj, kar je daleč stran od nas. Ne znamo pa dvigniti brade in reči - to je naše. To morate videti. To morate občudovati. To morate priti gledat." pravi Marjan Batagelj, prvi človek Postojnske jame.

Marjan Batagelj – geograf in etnolog je v turizem prišel iz nekega čisto drugega filma. Človek, ki si je s prodajo vodnih sesalnikov in usmeritvijo v gradnjo nepremičnin ustvaril dovolj kapitala, da je kupil podjetje, zdaj upravlja Postojnsko jamo. Turistično Slovenijo si predstavlja kot edino državo na svetu z dvema nadstropjema, pri čemer so v spodnjem podzemna nebesa z enajst tisoč jamami.

Tako v življenju kot tudi v turizmu zagovarja športno logiko – lahko si drugi, a drugega nikoli ne zapišejo v anale. Velja za perfekcionista, ki želi imeti stvari pod nadzorom in vse v zvezi z jamo jemlje zelo osebno.

Za pogovor smo ga ujeli pred začetkom Živih jaslic, spektakla, ki se v Postojnski jami dogaja že trideset let. Letos so v jami dočakali 37-milijonto obiskovalko in prvič po razpadu Jugoslavije so imeli spet več kot milijon obiskovalcev. Pred nekaj meseci je bil odprt novi Hotel Jama, kot ena izmed letošnjih največjih naložb na področju turizma. Za povrh pa se je letos izleglo še dvaindvajset zmajevih mladičkov. Trenutno so veliki okoli štiri centimetre, zelo živahni in zelo lačni.

"Zelo so ješči, tako da si sploh predstavljamo, ali so tudi v naravi tako požrešni. Te ribice, čeprav imajo tako ljubkovalno ime, so v resnici zelo napadalne živalce. Prav plenilske. Ko jih vidiš, kako se preganjajo po akvariju – ta igra je boj za preživetje.«

Postojnska jama je pod Batageljevim vodstvom doživela turistično renesanso in odmik od starega načina turizma. Batagelj je mnenja, da so ljudje iz turistične panoge na odločevalskih položajih pogosto neinovativni, kot da bi sami sebe kastrirali. In da je pogosto učinkoviteje, če vodja prihaja s čisto drugih področij. Kako torej človek, ki je v turizmu komaj šesto leto, razume delovanje te občutljive industrije?

"Na začetku so mi očitali, kako pa boš ti v turizmu, saj o turizmu nič ne veš ... Veste, jaz zelo otroško in naivno gledam na to. In sem jim rekel – jaz se bom v turizmu vedel tako, kot si želim, da z mano ravnajo, ko sem gost. In gostu moramo pokazati, da je zaželen. Na turista je treba gledati z očmi gosta, to je vsa skrivnost. Mi pa se včasih obnašamo, kot da so turisti nujno zlo. In ne vemo, kaj bi na cesti delali, ko nas vprašajo, kje je lekarna".

Neprestane spremembe so edina stalnica v sodobnem turizmu. Prilagajanje jutrišnjemu gostu je stvar raziskav in razvoja. Prej ko bomo prepoznali njegovo potrebo, prej ga bomo zadeli tudi pri trženju. Danes turizem prihodnosti oblikujeta spretna komunikacija prek digitalnih orodij in nova generacija popotnikov, ki ceni hitrost, učinkovitost in racionalnost medmrežne izbire. In tega gosta javni zavodi ne dohitevajo dovolj dobro. Problem pa sta tudi pretirana spletna virtualizacija, razgaljenost turističnih znamenitosti. Tu je Postojnska jama – kot ena redkih na svetu – izrekla odločni NE Googlu, ko je ta hotel snemati jamo za aplikacijo Google Cave.

"Mi vedno pravimo, da mora jama vedno biti pod tančico. Da si jo želiš videti. Ne pa, da mi gostu jamo v celoti virtualno ponudimo. S tem ga oropamo senzibilnosti. Jamo pa moraš doživeti z vsemi čutili. Ko smo videli, kaj je Google posnel v drugih jamah – iz njihovih posnetkov se sploh ne prepozna značaja jame. Zelo vulgarno narejeno. Tu se ne morem pomiriti, kako nalahko vzamejo to virtualno tehnlogijo, ne da bi pomislili na kakšne posledice in negativne učinke."

V prihodnosti bodo v Postojnski jami razvijali butične produkte, sebe pa vidijo v vlogi agencije na relaciji Plitvička jezera—Postojnska jama—Benetke. Marjan Batagelj je v podkastu FuTuristi spregovoril tudi o pred kratkem odkriti sobi za prisluškovanje – o vrnitvi dragocenega jedilnega pribora, zaradi katerega so v prejšnjem režimu skoraj letele glave – in o neuspeli filmski karieri v filmu Winnetou.

Pa tudi o tem, kako povprečnost ubija turizem.

"Če si strasten, ne moreš biti mlačen. Povprečje je kot navada. Ta ubija ustvarjalnost in življenje v meni. Ko vidiš, da si nekje v sredini, je čas, da izstopiš in greš drugam."

Turizem ni samo način življenja. Je tudi stanje našega duha. Kdo so ljudje, ki oblikujejo nove turistične trende? Katere zgodbe vas odpeljejo na pot – in kaj vse nas dela turiste? Na vse to in še več bomo iskali odgovore v novem podkastu, v katerem bomo razpravljali o dobrih in slabih praksah iz sveta turizma. Turizem osebno.

.

Marjana Grčman se v prvi epizodi podkasta pogovarja z Marjanom Batageljem, prvim človekom Postojnske jame.

Marjana Grčman, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
AM
# 30.12.2016 ob 07:48
"Jezi me, ker vedno občudujemo nekaj, kar je daleč stran od nas. Ne znamo pa dvigniti brade in reči - to je naše. "

Se zelo strinjam.
vojnaslo91
# 30.12.2016 ob 08:18
Veste, jaz zelo otroško in naivno gledam na to. In sem jim rekel - jaz se bom v turizmu obnašal tako, kot si želim, da z mano ravnajo, ko sem gost. In gostu moramo pokazati, da je zaželjen. Na turista je potrebno gledati z očmi gosta, to je vsa skrivnost.
-------------------
No... to pa je zelo profesionalen način gledanja na turizem....
črnogled
# 30.12.2016 ob 08:27
Stavim,da se bo v prihodnjosti našel kak nadpovprečno inteligentni politik,ki mu bo začel metati polena pod noge,ko bo zavohal denar,za katerega mu ne bo treba nič narediti.Upamo lahko samo,da bo g.Batagelj dovol trden in bo znal odbiti vse nizke udarce.Če so naši politiki sposobni kaj narediti,je to pravgotovo uničenje česa dobrega.To jim gre perfektno od rok.Kjer je polna skleda se hitro najdejo podgane,ki bi se rade hranile na tuj račun.
Rtvrtv
# 30.12.2016 ob 08:24
Zanimiva je domoljubnost ko dobiček izgine.
Nikec3
# 30.12.2016 ob 08:11
Vsaj eden – ki se še zna postaviti v bran – nečemu.
~
Tiste, ki so Googlu dovolili snemanje vseh naših krajev, ulic in uličic ... bi pa npr. v Jugi obsodili kot narodne izdajalce ...


Pa dajte no, prvi komentar in že nostalgija po diltatorski jugi. Da mi prav pokvari razpoloženje po sicer odličnem branju.
naš človek
# 30.12.2016 ob 09:55
Nekateri ne razumete, da je jama v postojni naravni spomenik in NIKOLI ne bi smela biti privatizirana.

Saj ni bila, nekdo jo pač mora upravljati in razvijati. Kako dobro to znajo državni in občinski uradniki in prijatelji, pa vidimo v Lipici, Mariboru, na Veliki planini itd itd. Spet stara pesem, en sposoben podjetnik služi in komunisti mislijo, da je treba samo prepisati vse na državo, pa bo podjetje delovalo enako dobro, samo par evrov več bo ostalo državi ...
Booch
# 30.12.2016 ob 09:02
V Postonjski jami sem bil nazadnje v osnovni šoli na izletu, pa bi šel še pogledat, me večkrat zamika, ko se peljemo mimo Postojne, ampak za najini dve povprečni slovenski plači, za družino z dvema otrokoma je enostavno predrago. Predrago.
Freesytler
# 30.12.2016 ob 08:03
8x Postonjska jama?! Kje je Postonja, draga Marjana Grčman?
Hotelski gost
# 30.12.2016 ob 08:24
Bravo, vi si lahko rečete maneger.
aless70
# 30.12.2016 ob 09:49
@Modelar
Aja pa tisti, ki omenjate hrvate pa srbe. Na hrvaskem ali pa v srbiji niti v sanjah ne bi bilo mogoce, da bi tak naravni spomenik kot je postojnska jama pristal v rokah enega cloveka. Ni variante.


S tabo vse OK? Dihaj!!
.
Batagel ima Postojnsko jamo v upravljanju, najemu za ?? let.
Ne bo je nikamor odpeljal ali zaprl, da bodo v njej imeli privat žurke s frendi.
On plačuje državi najemnino/koncesnino in tudi v pogodbi je naveden namen uporabe Postojnske Jame - da mora biti odprta za turiste.
Mislite, da lahko Baragel jamo ker zapre in predela v, ne vem, skladišče premoga??
.
Pa kaj vam je ljudje, imate res tako oprane glave?
Mindmaster
# 30.12.2016 ob 07:54
@Krimsky

In hvalabogu, da Jugoslavije ni vec, da se ljudi ne more odkrizati, ker "napacno" mislijo.

Google Street View je izjemna zadeva. Mnogo turistov si z njim pomaga pri navigaciji po tretjerazrednih krajih s predpotopno prometno infrastrukturo, kot je Ljubljana.
frisk2k
# 30.12.2016 ob 10:31
V času moje OŠ (90-98) je izlet v "Postojnsko" stal cca 3000 tolarjev (s kosilom in prevozom vred). Danes stane 24€ vstop v jamo, 12€ vstop v predjamski grad, 32€ za oboje. Poleg tega gospod omenja "experience" za 500€. Jasno je, na katere goste cilja... in kateri bodo počasi izpadli iz ciljne publike.

Lepo, da je podjetje rešil rdečih številk. Upam, da se to ne pozna samo majhni skupini zaposlenih v vodstvu.
Hkrati me pa zaskrbi vsakič, ko preberem, da nekdo na stari slavi priljubljenih turističnih točk gradi luksuzno znamko, ki povprečnim državljanom ne bo več dostopna. Slovenija je majhna. Obalo, smučišča, hribe, jezera... vse počasi spreminjajo v butične produkte, ki so namenjeni bogatim, če se le da, tujim gostom. A bo tako kot v Bolgariji, kjer lokalni otroci skozi mrežasto ograjo gledajo fancy letovišča, ki so bila še 20 let nazaj normalna kopališča, kjer so se njihovi starši vsako poletje zastonj namakali, danes pa jim niti sladoleda ne morejo kupiti tam?

Noben se več ne posveča turizmu za nižji/srednji sloj. Kot da si ti ljudje ne zaslužijo/mo drugega kot napihljiv bazen na vrtu. Še kampi niso več sprejemljivi, jih je treba pretvorit v "glampe" za petkratno ceno nočitve. Vsi hočejo čim manj gostov, ki čimveč zapravijo. Če nudiš storitve za povprečnega človeka, si očitno luzer v turizmu.
Zvonko11
# 30.12.2016 ob 08:35
Ne to ni juga, če samo pogledamo Srbe ali pa Hrvate. oni znajo skup stopit in se postavit zase, znajo reševat probleme v skupno dobro. Pri nas pa kak hoče nekdo nekaj dobrega narediti, se vedno najde nekdo ko je bolj pameten in začne tožit in je*at. Vedno je njekje nekdo ki pravi da določen projekt ali nebo uspel, da je to brezveze itd.. Samo tak nikam nebomo prišli!
henodarling
# 30.12.2016 ob 08:46
Bravo Batagelj! Da bi le bilo še kaj takih pogumnih Slovencev. Da bi le še naprej ohranjal ta naš biser.

In dragi vi vsi, ki ga pljuvate: kar prevzemite kako propadlo podjetje in obogatite!!!
Vam iz srca želim milijonske dobičke!
Haloo
# 30.12.2016 ob 07:50
Sama ušesa so me glede "prisluškovalne sobe".
Kje so jo našli?
V jami? :-)
COP
# 30.12.2016 ob 09:52
Ampak dati v najem ali celo prodati naravno znamenitost neke države je zločin in bi moral tisti, ki je to dovolil, odgovarjati in odsedeti 10 ali raje 20 let

Zanimivo razmišljanje. Priznavate, da je bila naravna znamenitost slabi upravljana, vendar odločno nasprotujete dobremu upravljanju in pozivate k razlastitvi. Saj je za vas dobro upravljanje zločin, vreden 10 ali 20 let zapora.
Vprašajmo se, je Postojnska jama ali druga naravna znamenitost oddana v najem kaj manj naravna znamenitost? Mar ni ravno obratno, Postojnska jama je z novim upravljalcem doživela kot naravna znamenitost še večjo prepoznavnost. Je to zločin?
Yanez
# 30.12.2016 ob 08:02
Haloo; # 30.12.2016 ob 07:50
Saj je danes že znano, da so bile te sobe marsikje. V vsaki pošti npr. je bil tudi poseben prostor za prisluškovanje vsem telefonskim pogovorom. Pa še marsikaj se bi našlo.
Ni kaj, Snowden in Yenkiji bi se lahko učili tudi v Jugi...
neutrino
# 30.12.2016 ob 10:30
No, sicer ga spoštujem zaradi vseh dosežkov. Ampak tole je pa kar precej hinavska poteza: Najprej naviješ cene na nivo evropskih, ne slovenskih družin - kar je sicer legitimna poslovna poteza in ni tako zelo sporna sama po sebi - ampak da pa potem pozivaš te slovenske družine, naj delajo reklamo in pa se sprašuješ, zakaj ni tako velikega zaminanja med slovenskimi družinami - to pa človek težko sprejme...
Guliarth
# 30.12.2016 ob 08:30
Platon, vprašaj se za katero nesmiselno igračo zapraviš več denarja.
Prehiter internet za povprečnega uporabnika, okvir za očala DG ali TV sprejemnik UHD, kateri bo začel služiti čez cca 5 let, ko bodo operaterji pošiljali to kar sprejemnik že danes nudi.
Batagelj, poklon in hvala za odločni NE kapitalistom.
gj
# 30.12.2016 ob 07:45
Kwa je to juga.
Banban
# 30.12.2016 ob 12:01
Guliarth me je pa nsmejal. Ne kapitalistom? G. Batagelj je kapitalist prve kategorije. Ni pa tajkun. Ni posvecenec. Denar je zasluzil sam. Na legalen nacin. In placal davke! Brez sct style prisesevanja na drzavo.

O jami in okolici iam zelo deljeno mnenje. Ljudje so na minimalcih in zacasnih, kratkotrajnih pogodbah. Vcasih je bilo nekaj 100 ljudi stalno zaposlenih z dobrimi placami. Po drugi strani, pa je tocno tem nekaj 100 stalno zaposlenim spuscal bazen in do neuporabnosti razpadel hotel. Turisti v mestecu ne pustijo centa(res je tudi ponudba borna), zdaj, s hotelom, pa bo odlicni poslovnez napadel se oddajalce sob in apartmajev. Ne samo s ponudbo. Tudi z vsemi pravnimi sredstvi, tako kot je z vsemi pravnimi klavzulami zavaroval podpoprecno kvaliteto in stiskasko izvedbo biserne soseske in zabarikadiran parking na novem trgu. Stvari ima pod kontrolo in urejene do vejice in pike.

Zelo sposobn meneger. Odlicn upravljalec virov. Prepricljiv nastopac. Bol malo od cloveka.
Krimsky
# 30.12.2016 ob 10:42
@ Insider No. 1
Daj se pokrij z alufolijo.
~
Zlahka se pokrijem, še pol rolce folije ne porabim, ampak ... kako se bodo pokrili Avstrijci, Nemci, ... ki so rekli Googlu: Ne, hvala!

Ni kar tako samoumevno, da smo morali dovoliti snemanje svoje domovine tujcem, ... ni nujno, da je to dobro z varnostnega vidika, ... in ni nujno, da je to ravno znak domoljubja ...
naš človek
# 30.12.2016 ob 09:50
če samo pogledamo Srbe ali pa Hrvate. oni znajo skup stopit in se postavit zase, znajo reševat probleme v skupno dobro.

V nekem vzporednem vesolju. Že izvolijo si take kljukce, da je Cerar pravi Salomon v primerjavi z njimi.
mikic007
# 30.12.2016 ob 09:49
@booch

Stvar preferenc. 2 povprečni plači sta 2000, kar je recimo 120000€ v petih letih. Strošek 150€ za nekaj, kar si želiš oz bi razveselilo otroke je smešen...
Insider No. 1
# 30.12.2016 ob 08:35
@Krimsky

Daj se pokrij z alufolijo.
rahella
# 30.12.2016 ob 10:20
Letos je Batagelja zapustilo kar nekaj ljudi. Zakaj tega človeka nikoli nihče ne vpraša koliko ljudem na postojnskem zares daje nek zanesljiv kruh. Koliko ima redno zaposlenih in koliko prekarcev, sezoncev. Kako jim podaljšuje pogodbe in podobno.
Če imajo novinarji, ki ga stalno vabijo in nam skupaj z njim servirajo vse polno zviška potalanih lekcij o tem in onem, če imajo kaj jajc, naj raziščejo še to. Prav zanima me, kaj bo padlo ven.
Kolikor se da izvedeti mimo uradno zapovedanega neoliberalnega čveka in samohvalisanja je tip kar zadeva odnos do zaposlenih in samo zaposlovanje vse prej kot svetnik.
Modelar
# 30.12.2016 ob 10:10
Postojnska jama je bila v bliznji preteklosti slabo upravljana. V malo bolj oddaljeni preteklosti pa zelo dobro.
DLeagueStar
# 30.12.2016 ob 09:16
Ce ne bi bila Postojnska jama tako popularna bi Batagelj na kolenih prosil Google, da pridejo slikat.

Tako reklamo zavrnes samo ko se ti stvar sama prodaja.
krosnjar
# 30.12.2016 ob 11:17
Težko je biti podjetnik v Sloveniji. Če ustvarjaš dobiček, si izkoriščevalec, sužnjelastnik...narodni sovražnik št.1.
V kolikor bi se šel socialno podjetništvo, in bi zaposlene redno zaposlil, kot je za nekatere samoumevno, bi ti izven sezone hodili pasti zijala, ker ni turistov in bi zmanjkalo denarja za obnovo hotela Jama in plačilo koncesije. Pozneje še za plače, če bi bila na željo plebsa še vstopnina minimalna. Bi ga v takem primeru hvalili kot socialno čutečega? Ne, proglasili bi ga za grobarja postonjskega turizma.

Podjetništvo pač ni državna služba, kjer enostavno zvišaš davke, ker si nesposoben upravljanja in vračaš predvolilne usluge.
juk
# 30.12.2016 ob 14:29
Na očitek, da Postojni ne dam nič, lahko odgovorim tudi takole: lani je bila povprečna bruto plača pri Postojnski jami dvakrat večja kot povprečna slovenska, zaposleni so dobili največji možni regres, dodana vrednost na zaposlenega je bila 53 tisoč evrov, precej več od državnega povprečja.

Čisti dobiček je pred šestimi leti znašal 580 tisočakov, lani 2,6 milijona. Občini Postojna in Pivka dobivata najvišjo mogočo koncesnino. Vse dobičke, razen milijona evrov, ki smo ga v štirih letih razdelili za dividende, vlagamo v razvoj. Vlagali smo celo več, kajti za obnovo pritličja v hotelu Jama in razstavnega paviljona Expo smo se deloma tudi zadolžili in denar pridno vračamo.

Triinštirideset odstotkov od prihodkov plačamo državi in občini za davke, prispevke, nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, koncesnino … Od 22,9 evra za vstopnico gre torej 43 odstotkov v javne blagajne! Smo redni plačnik, ki zaposluje in pravkar investira v nova delovna mesta v hotelu, od katerega bo občina dobila še dodatno turistično takso. Ali najdete podjetje v Sloveniji, ki plačuje višje skupne dajatve? Kaj bi še morali narediti?
endrug
# 30.12.2016 ob 11:03
Ne vem zakaj paranoja. Velikokrat si ogledam kraj preko Street view-va, da se seznanim s krajem in potem na licu mesta še bolj uživam. S posnetki bi imeli še več gostov.

Je pa privatizacija poslabšala kakovost vodenja. Večkrat sem že tujce (prijatelje) peljal na ogled jame, a sem jim moral veliko sam dodatno povedati. Dodatno sem jim povedal prav tisto, kar sem pred leti slišal od vodičev v jami. Hitenje po jami in nato čakanje na vlakec za odhod mi je naredilo slab vtis o vodičih.
Sedaj tujce, če si želijo ogledati jamo napotim same vanjo. Jaz raje čakam zunaj.
hexen
# 30.12.2016 ob 10:47
mikic007
# 30.12.2016 ob 09:49
Stvar preferenc. 2 povprečni plači sta 2000, kar je recimo 120000€ v petih letih. Strošek 150€ za nekaj, kar si želiš oz bi razveselilo otroke je smešen...


2 povprečni japonski plači pa sta 10000€, kar je recimo pol milijona v petih letih. Ta vstopnina za enega Japonca ne predstavlja nobenega stroška.
Lahko bi Slovencem omogočili npr. slovenski aranžma, sploh za družine z otroki, tako pa nobene dobrodošlice domačinom. Zato me iz *principa* tam ne bodo videli.
jasnicka100
# 30.12.2016 ob 10:19
"Če si strasten, ne moreš biti mlačen. Povprečje je kot navada. Ta ubija ustvarjalnost in življenje v meni. Ko vidiš, da si nekje v sredini, je čas, da izstopiš in greš drugam."

Točno! Vsi uspešni ljudje, ki so dosegli kaj pomembnega, so izstopali iz množice. Povprečneži so neprepoznavni del množice.
Banban
# 31.12.2016 ob 10:10
Juk malo mespominjas na vodeteljico odmevov, ko sem samo cakal, da bo g. Batagelja oralno zadovoljila pred kamerami, medtem pa je g. direktor ukazal zabarikadirat nekaj deset parkirisc sr3di mesta. Iz principa jih noce oddati obcini, pa jih je zagradil s koriti. Ne uporablja jih. Dobil bi najemnino. Mestu bi zelo koristila. Nak. Zagradil je tudi prehod na javno parkirisce, da ima le to zdaj samo en izhod/vhod.

Spostujem dobro opravljenodelo, ni pa vse zlato kar se sveti. Njegovi nastopi so izredno izr3dno prepricljivi, dokler jih ne gledas v druzbi zaposljenih pri jami. Ker ne poznas nikogar iz jame, lipice ali pivke, si si ustvaril svoje mnenje na podlagi PR intervjujev. Tudi prav.
Skippy
# 30.12.2016 ob 12:08
Tiste, ki so Googlu dovolili snemanje vseh naših krajev, ulic in uličic ... bi pa npr. v Jugi obsodili kot narodne izdajalce ...

Ti očitno Jugoslavije nisi doživel.
hexen
# 30.12.2016 ob 12:06
Take naravne in narodne znamenitosti kot so Postojnska jama, Bled, na tem se gradi narodova identiteta. Če se takšne znamenitosti podeli zasebniku v upravljanje in on nabije ceno vstopnice na nivo bogatih Japoncev, lastnemu narodu postavi betonski zid pred njegovim narodnim izvirom. Narod takšne znamenitosti ne obiskuje, se z njo ne more identificirati, je ne oglašuje tujcem, s tem pa izgublja tudi kapitalist. Vse, kar ima država od teh kapitalistov, so sicer pobrani davki od prihodka tujcev, s katerimi malce omeji škodo, ki jo povzročajo lastni državljani lastni državi, ki razbijajo po njej, ker je ne čutijo kot svoje. Pobrani davek nima imena, ne vsebuje simbolike kot jo ima Postojnska jama in ne more nadomestiti narodne identitete.
hexen
# 30.12.2016 ob 11:18
the law, Postojnsko jamo obišče dober milijon obiskovalcev na leto, od tega en piškav drobec Slovencev. Nas je pač malo. Če slovenskim družinam omogočiš boljši dostop, se na izplenu prav nič ne pozna. Gospodarstva ne poganja lastna poraba ampak izvoz, kapiš?
mike81
# 30.12.2016 ob 08:57
Zarad mene si lahk vstopnino ki stane 25 € nekam vtakne....
Jajaja
# 31.12.2016 ob 20:54
Mogoče je pa Batagel samo rad v novicah ........

Če bi bil res dober kot govori bi prevzel tudi Lipico ko je bila na voljo. Prodajat karte v Postonjski jami ni hud dosežek.

Žalosti me samo to da nam mediji že nekaj let poskušajo dopovedati da je to maksimalni dosežek ki ga zmoremo slovenci, da prodajamo karte tega kar je ustvarila narava. Žalostno in ponižujoče.

Vprašati se moramo zakaj Akrapoviča para Login češkota in ostalih uspešnih ni videti v medijih.... Batagelj pa skoraj kot predsednik Pahor prosi da ga uvrstijo vsaj nekam
pikam_dopust
# 30.12.2016 ob 21:55
BTW Tip ima povezana podjetja, skozi katera lahko gladko pobere še dodaten denar (poleg tistih dividend). In "najvišja možna koncesija" je lahko tudi 20 EUR, če je tako dogovorjeno s pogodbo. Plače redno dobivajo tudi v Lidlu (celo nagrado!), ampak ti povem, da je tako nizka, da so danes bile prav poklapane, ko so videle, koliko so vredne (sm bil slučajno priča temu "veselju").

Itd, itd, itd itd.....
Skratka, nauči se brati, kaj tam res piše in kaj ne!
Očitno pa je, da dečko ni ravno neka silna dobričina.
juk
# 30.12.2016 ob 14:42
Ker so nekateri menedžerji pred njim bili svinje od človeka hitro posplošimo še ne njega. Pa pejt nazaj v Jugo, bomo vsaj ostali noramlno živeli. Pa to ne moreš verjet no, kakšno butasto razmišljanje.
vsx1016
# 30.12.2016 ob 12:44
Kaj pa vem. Jaz pa bi dovolil googlu, da posname vsaj vhod ter cesto do jame pa mogoče kakšnih 100 metrov notranjost jame. Vsega ne bi dovolil.
Pa mogoče bi dal na net kakšen kratek posnetek z vlakcem na spektakularnem delu jame, kjer spletni gledalec lahko za 360 stopinj obrača kamero.
miki331
# 30.12.2016 ob 12:26
Modelar
@rahella saj to vsi vemo. Ampak po tv se pac Postojnsko jamo predstavlja kot naravni biser(kar v resnici tudi je) ostalo pa pac ostane zamolcano. Zlati casi postojnskega turizma so ze zdavnaj mimo. Kaj lahko postojna kot kraj ponudi turistu, da bi ta ostal vec kot le nekaj ur? Nic. Postojna pac ni Bled, da bi poleti lahko cela druzina ostala vec dni in uzivala svoj dopust. Druzina si lahko ogleda jamo in predjamski grad in tu se zgodba konca. Ampak lokalnim politicnim tepcem se vedno ni jasno, da ti kraji ne morejo ziveti od turizma ampak morajo ziveti od industrije. Tako je vedno bilo in tudi vedno bo.


Nebi se mogel bolj motiti, vendar s takim razmišljanjem bo tu vedno samo jama, je pa recimo pivški muzej lepo pokazal, da se stvari dajo narediti pa priznam, da sem bil sam precej skeptičen. Če se ne motim pa je g.Batagelj prekinil sodelovanje z le tem in vprašanje koliko se v jami propagira ostalo ponudbo, močno mu gredo v nos tudi lastniki privat trgovin in dela vse z namenom, da jih onemogoča, čeprav bogatijo ponudbo z drugačnostjo.

Kot sem že napisal poln sladkih besed in samohvale, novinarjem pa dol visi, da bi stvar malce bolj poglobljeno raziskali.
reorah
# 30.12.2016 ob 12:16
Pravilno. Danes vse postaja virtualno. Saj ima tudi to neskončno plusov, po drugi strani pa... ne vemo več, kaj so to pristni medsebojni odnosi, kaj je to prava knjiga - s platnicami in papirnatimi listi v roki, kaj je to resnična narava, njene lepote in občutja v njej... Zadnjič se je ob morju ponudil prečudovit sončni zahod. Vsi so trumoma pohiteli k obali.... in kaj se je dogajalo? Vlekli so ven telefone, hiteli s slikanjem, kot bi tekmovali, kdo bo "ujel" več dobrih fotk, in potem so skupaj stikali glave in primerjali fotke na telefonih, ugotavljali, katera je najboljša.... MEDTEM PA JE SONČNI ZAHOD RISAL ČUDOVITO SCENO NA NEBU IN MORJU, ki se je iz sekunde v sekundo poslavljala, a ki jo oni sploh niso opazili, kaj šele da bi jo doživljali in ob njej uživali, ker so vsi buljili v telefone...
mikic007
# 30.12.2016 ob 11:33
@hexen

Se povsem strinjam, ampak za slovenske družine bi morala poskrbeti dajalka koncesije, torej država. Batagelju ne more biti v interesu poceni masa, ker je bolje operirati z manj obiskovalci, ki pustijo več denarja. Država pa bi morala preko različnih služb urediti, da naravno znamenitost za minimalen denar obiščejo tudi šole in marginalizirane skupine.

Saj marsikje v tujini imajo to dobro rešeno, lokalci imajo obisk poceni, tujec pač plača. Vse se da, če je volja, a pri nas te manjka na vseh nivojih...
hexen
# 30.12.2016 ob 10:58
frisk2k
# 30.12.2016 ob 10:31


Meni se pa zdi v redu, da so cene take, da zavirajo masovni turizem. Od masovnega turizma je samo gužva in smeti. Ampak naj bodo take cene za tujce, Slovenec pa naj uživa dostop pod posebnimi pogoji, saj to so naša narodna slovenska naravna bogastva.
Ejga
# 31.12.2016 ob 08:05
Mesto New York si lahko oglašaš na Google street view. S tem tudi pod razno nisem izgubil želje po fizičnem obisku tega mesta !
Lupo
# 31.12.2016 ob 00:01
Tu je Postojnska jama – kot ena redkih na svetu – izrekla odločni NE Googlu, ko je ta hotel snemati jamo za aplikacijo Google Cave.

Kdo se skriva pod "Postojnska jama" ?
pikam_dopust
# 30.12.2016 ob 23:03
Še enkrat: jaz čakam, kako bo ta razvoj jame pozitivno vplival na ljudi v Postojni.
Kar je sam obljubljal, ko je prevzel ta posel.
Zaenkrat tega ne vidim.

Počakal bom še 5 let.
Vesel bom, če bom postavljen na laž.
Predvsem zaradi ljudi v Postojni.
Ni mi težko priznati, da sem se motil (in se opravičiti).
In upam, da se bom moral opravičiti.
pikam_dopust
# 30.12.2016 ob 21:48
Glej, simpl primer. Slovenija zadnjih nekaj let podira rekorde v turizmu. Ker smo tako odlični? Ne. Preprosto folk več potuje in pač pride tudi k nam.

Zdaj pa kar nadaljuj s svojim malikovanjem nekoga, o katerem očitno ne veš nič (razen, da ima dobiček), niti novinarskih novic ne znaš prebrat, da bi razumel, kaj vse se v teh stavkih (investiramo, plačujemo plače, plačujemo davke...) lahko vse skriva.
FuTurist

Turizem ni samo način življenja. Je tudi stanje našega duha. Kdo so ljudje, ki oblikujejo nove turistične trende? Katere zgodbe vas odpeljejo na pot – in kaj vse nas dela turiste? Na vse to in še več iščemo odgovore v novem podkastu FuTurist.

Ture avanture
link
Pri Pablu
15
20. november 2017 ob 06:48 "Prvič v Kolumbiji torej?" je vprašal carinik in nadaljeval: "Kje ste se pa naučili špansko?" Sem mu povedal, da na ulicah Mehike, Gvatemale, Belizeja, El Salvadorja, Hondurasa, Kostarike in Paname.
Več novic ...
FuTurist
link
"Izvirni greh Prekmurja je nizkocenovni turizem"
38
15. julij 2017 ob 06:27 Janko Kodila velja za zavetnika prekmurske šunke in gibanice ter za prvoborca pri ohranjanju kranjske klobase.
Več novic ...
Kazalo