Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 27 glasov Ocenite to novico!
Ljubljanski mestni svet je potrdil odlok o določitvi turistične takse, ki bo po novem poenotena. Foto: BoBo

Dodaj v

Turisti, pozor: Ljubljana turistično takso dviguje na 2,5 evra

Poleg turistične še promocijska taksa
17. april 2018 ob 11:58,
zadnji poseg: 17. april 2018 ob 12:12
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA, Radio Slovenija

Turistična taksa v Ljubljani se bo s prvim majem zvišala z 1,265 evra na 2,5 evra, je potrdil ljubljanski mestni svet. Po novem letu pa kar na tri evre in 12 centov, saj bodo turistični taksi dodali še promocijsko.

Skok bo še večji pri sobodajalcih, ki so doslej plačevali 0,63 evra. Mestni svetniki so namreč po poročanju Radia Slovenija odpravili 50-odstotne olajšave za sobodajalce, avtokampe in mladinske hotele. Tako bo turistična taksa po novem enaka za vse vrste nastanitev. Tri evre in 12 centov na dan na enega turista se sicer ne sliši veliko, za mlajše popotnike pa vendarle nekaj.

Poleg dviga turistične odlok s 1. januarjem 2019 uvaja novo, promocijsko takso, ki jo predvideva zakon o spodbujanju razvoja turizma in ki bo predstavljala 25 odstotkov turistične takse, tako da bo skupna višina takse 3,12 evra. Promocijska taksa bo namenjena načrtovanju in izvajanju trženja ter promociji celovite turistične ponudbe Slovenije, denar pa bo prejela Slovenska turistična organizacija.

Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik je ob tem dodal, da je dvig turistične takse nujen, saj bo le tako mogoče zagotoviti dodatna sredstva za spodbujanje razvoja turizma, kar je nujno za doseganje razvojnih ciljev in projektov, opredeljenih v Strategiji razvoja turistične destinacije Ljubljana 2014—2020.

V NSi-ju so z dopolnilom predlagali, da bi bili plačila turistične takse v celoti med drugim oproščeni študentje iz tretjih držav, ki so prejemniki državne štipendije ali so udeleženci organizirane mobilnosti v programih EU-ja, a so svetniki dopolnilo zavrnili.

Zlasti med svetniki opozicije je bilo slišati pripombe glede visoke spremembe turistične takse pri sobodajalcih. Ljubljanski župan Zoran Janković je pojasnil, da so imeli na občini tehtno razpravo o tem, ali bi z višine 2,5 evra izločili hostle in sobodajalce, a bi se te izjeme nato širile. Po premisleku so jo poenotili. So pa po besedah župana ugotovili, da nekateri hoteli štiri leta niso plačevali te takse in bodo zdaj kaznovani.

K. K.
Prijavi napako
Komentarji
Sorrento
# 17.04.2018 ob 12:07
Npr. v Milanu je ta taksa 4 EUR, zato je višina primerna. V bistvu je prav, da turisti, ki jih je k sreči vedno več, sami plačujejo za turistično infrastrukturo kot so turistično informacijski centri in podobno.

Seveda pa je treba Jankoviću močno gledati pod prste, da se ta denar res troši namensko in da se ne bo (kot se pogosto dogaja) znašel v nekakšnih "projektih" Juretovih ali Damjanovih podjetij oz. podjetij njihovih družinskih prijateljev.
K_ris
# 17.04.2018 ob 12:36
@ajvard

meščani od tega nimajo kaj veliko

Že samo prek takse imamo od vsakega turista po novem po dobre 3 evre na dan. Poleg tega je v Ljubljani tudi ogromno delovnih mest, ki jih imamo na račun turistov.
Plavix
# 17.04.2018 ob 12:14
Jurčkove kredite je treba nekako odplačati ... aja saj res. Saj je oči zrihtu, da mu jih je zdržava odpisala :D
watwat
# 17.04.2018 ob 13:10
Seveda imamo tudi prebivalci veliko tudi od turizma. Izboljšala se je kvaliteta življenja, izboljšala se je kvaliteta ponudbe. Ponudba restavracij, ki strežejo kaj drugega kot pohane lignje je višja. Ponudba vin, kave... Tudi ponudba samih dogodkov in kulturnega življenja je višja zaradi turistov. Od uličnih festivalov do ostalih kulturnih dogodkov...

Dajte si nehat nekaj izmišljevsti kako ljudje nimamo nič od turizma. Center je urejen, mesto je polno in živi. Seveda, če sediš v svoji sobci na Viču iz dneva v dan, se ti kvaliteta življenja pač ni izboljšala in nimaš nič od tega. Če bi pa rad da se ti trola še vedno fura po tromostovju in si videl romantiko v zaparkiranem Petkovšku, sem pa prav vesel, da ti moderna Ljubljana ni všeč.
K_ris
# 17.04.2018 ob 13:30
@soylent green

Turistična taksa gre v skupno vrečo, ki se ji reče proračun. Od tega pa imaš lahko obnovljene ceste, zgrajeno kanalizacijo, subvencioniran vrtec ...
vremenko
# 17.04.2018 ob 12:27
Kaj pa tisti turisti, ki imajo že potrjene rezervacije s turistično taksi 1,27 Eur?
K_ris
# 17.04.2018 ob 14:34
@Slavkoo

Oba imata prav glede Milana, če bi pa kdo rekel 2 ali 5€, bi pa tudi imel prav. Tam je namreč taksa odvisno od kategorije nastanitve.

Za hotele velja:
* 2€
** 3€
*** 4€
**** 5€
K_ris
# 17.04.2018 ob 13:35
@soylent green

Turistična taksa ni namenjena temu, da boš ti kot ponudnik turističnih storitev bolje živel ali izključno zato do bo turist dobil dodatne storitve (čeprav se iz nje financira delovanje TIC ipd.). Turistična taksa je tudi zato, da turisti prispevajo svoj delež za storitve občine, ki jih uporabljajo (npr. hodijo po prenovljeni ulici), a bi jih sicer plačali samo domačini.
Rocknrolla
# 17.04.2018 ob 12:33
Pa nevem zakaj imaš parkirnine SAMO po 70centov na uro? Ne more met en faking Bled parkirnino 2,5€/h ti pa kaseraš samo 70centov na uro?
Rocknrolla
# 17.04.2018 ob 12:30
Zakaj si Zoki tko malenkosten? Prbi ceno 5 evričev, da ne bomo cenkal...
vrtojb5
# 17.04.2018 ob 15:24
To je 12 evrov za familijo na dan. Nice.
K_ris
# 17.04.2018 ob 13:43
@ajvard

Naj ti pomagam povezati tvoj prvi in drugi odstavek. Če drži, kar namiguješ v prvem, da si Ljubljančani in turisti ne želimo tlakovane Gosposvetske, potem naj te ne skrbi za fancy kafič na tej ulici, ker bo prazen. Če bo pa poln, si se pa motil v prvem odstavku.
prizemljen
# 17.04.2018 ob 14:19
Kot nekdo, ki dela v turizmu, vem čemu služi TT in kako ter zakaj se jo viša. Na veliko jo zvišujeta samo dva tipa destinacij: tisti, ki lahko, ker bodo vseeno imeli goste in tisti, ki imajo prazno blagajno (Včasih so to eni in isti. npr. Rim). Sedaj se pa lahko odločite, kam spada Ljubljana, ki jo zvišuje za 100%, torej zelo. Ko se boste odločili med a in b možnostjo, se vprašajte še zakaj. Torej zakaj ima dovolj gostov ali / in zakaj ima prazno blagajno?

Pa še to. Nekateri so se z zvišanjem tudi precej opekli, saj so se prenočitve "preselile" v kraje z nižjo ali brez takse.
ajvard
# 17.04.2018 ob 12:34
meni je prijatelj, ki je kot turist prvič obiskal Ljubljano pred 20 leti rekel, da mu je bila tista Ljubljana bolj všeč.

se tudi sam strinjam.sedaj se je zgubila vsaka romantika mesta. videti je odlično, kot iz kataloga, a brez neke "duše". lepo, a generično.

seveda je naval, tak je trend v svetu turizma. a kdo ima pravzaprav koristi od tega? nekaj uspešnih gostincev (s Tošićem na čelu), nekaj premetenih bogatašev, ki so pokupili pol centra za oddajanje sob...

meščani od tega nimajo kaj veliko. tudi turisti, ki bi radi doživeli kraj ne.

to ni zelena, temveč generična destinacija.
Rocknrolla
# 17.04.2018 ob 12:33
Mislm Zoki... Vsi te šišajo po levi...
sl0v3nc
# 17.04.2018 ob 19:09
Pravilno, treba pobrat v casu debelih krav in navala. Romantična ljubljana pred dvajsetimi leti , ne me j...., obdobje zanemarjenih fasad, vrtickov in druge ciganarije
vranek
# 17.04.2018 ob 18:42
30 kako lažeš. Vzpenjaca se je namesto v 30 v celoti poplacala v 10 letih. Prispevek je bil objavljen na teh straneh pred novim letom.nti LJ se videl nisi.mnerentabilna....havha. Kmtvz.
K_ris
# 17.04.2018 ob 12:34
Mislim, da bo celo bolj kot sama višina takse (ki je v primerjavi s tujino kar zajetna) marsikaterega gosta zmotilo to, da mu zaračunavamo dve taksi. Tega pa res še nisem nikjer videl.
mali_piscek
# 17.04.2018 ob 17:18
Pohlep nima meja.
Celjan27
# 17.04.2018 ob 15:53
Slavkoo:

Delno se strinjam s tabo, ker delam v turizmu.

Tisti, ki delamo v njem prek airbnb-ja/bookinga podpiramo povisanje takse, ker bo slo se vec denarja v marketing in bo se vec gostov.

Mi smo sli na visji nivo, dvignili cene in turistov ne manjka. Tako da ne hodijo samo revezi k nam. Srednji sloj bi rekel, je pa res da ni bogatasev, ampak teh ni nikjer v bivsi jugi (izjema Dubrovnik in morda Rovinj).

Je pa Ljubljana iz res grdega mesta pred Jankovicem postala tako lepa, da privablja tudi bolj zahtevne goste. Njim ni panike placati par 100 eur na noc in 12 eur takse.
Mimobeznik
# 17.04.2018 ob 14:30
Saj je dovolj rogovcvev, da je vedno posvinjano.

Danes ponovno sprejarska akcija po celotnem centru, tako da, bomo ljubitelji čistih in gentrificiranih mest spet morali čakat par dni ali tednov ali mesecev, da počistijo za levimi vandali.
K_ris
# 17.04.2018 ob 14:24
@ajvard

mesto se po mojem mnenju dela za en del meščanov in en del turistov, ki jih naslavljajo določeni podjetniki.
plačujemo pa to vsi meščani. in vsi turisti.


Tudi če postavijo nov vrtec v Vevčah, bo ta prav prišel samo enemu majhnemu delčku prebivalcev Ljubljane, plačamo ga pa vsi. Je zato narobe, če se ga zgradi?
Chopin
# 17.04.2018 ob 23:31
Meni se zdi zvisanje pretirano. 100% je ogromno in se bo poznalo predvsem malim biznisom ki bodo manj konkurencni. Bolje bi bilo da bi se ta denar od turistov stekal v profite podjetij in posameznikov, ki oddajajo namestitve in se obracal na odprtem trgu. Visje pa bi obdavcili tiste z res visokimi prihodki oziroma bi lahko uvedel visje turisticne takse za luksuzne namestitve. Zdi se mi absurdno da imajo hostli in sobodajalci enako turisticno takso kot luksuzni hotel, kar predstavlja precej vecji delez cene nocitve kot pri luksuzni namestitvi.
30
# 17.04.2018 ob 14:58
K_ris...

Malo si poglej Večno neprofitno vzpenjačo, ki tolče minus kljub skoraj milionskem letnem prometu. Potem pa podrobneje pogledaš in vidiš, da več kot 50% predstavljajo stroški plač (direktorjem in drugim pijavkam).

In tebi prav nič ne bo pomagala dražja turistična taksa, ker to pomeni podražitev Ljubljane za do 10% oziroma bodo turisti sklepali kompromise in manj denarja zapravljali za razne spominke, kavice, prigrizke, ročna dela itd...
FrancL
# 18.04.2018 ob 16:24
@Sorrento
"Ljubljančan slovenskih korenin
(ja, tudi taki zaenkrat še obstajamo...)
"

Kako pa veš, da si slovenskih korenin? Do katerega kolena že? Imaš potrdila o tem, rodovnik? ;-) Pa tudi če ja, kako veš, da katera izmed tvojih ((pra)pra)...babic ni legla s kakšnim Nemcem... ali, bog ne daj, čefurjem? Kako ste nekateri pametni!

Kot drugo pa: zakaj mora biti župan slovenskih korenin. Če smo že pri tem, a lahko pa bi bil Grosupeljčan, Mariborčan ali pa iz Blatne vasi? Če že sledimo tej logiki, bi lahko bil župan samo Ljubljančan. Ampak smo spet pred dilemo: kdo je Ljubljančan? Tisti, ki je rojen tukaj ali tisti, katerega rod živi tukaj vsaj od časa Črtomirja? Da je Emonec pač ni potrebe... ali pač? ;-)
biba007
# 18.04.2018 ob 07:49
Za Ljubljano to nekako še ne predstavlja velik problem, ker so gostje večinoma enodnevni/ ali max 2 do 3 noči, zdaj bo teh enodnevnih še več
Če pa se ta trend razširi drugod po Sloveniji, v turistične kraje, kjer je dolžina povprečnega bivanja okoli 5/7 dni, pa si predstavljajte strošek za 4 člansko družino.

3,12 eur na dan na osebo.. vem si predstaviti, da bo tole zadišalo Bledu, Bohinju, obali ter v zimskih središčih.. predstavljajte si, da greste na smučanje z družino v času počitnic in k redni ceni dodate še skoraj 90 eur samo takse..in upam, da se tega zavedajo drugje, da je ok za mesta, kjer je res prehodni turizem ,ni pa to ok za vse preostale, ker drugače bodo izgubljali goste.
Puma
# 17.04.2018 ob 15:22
Zoki je gazda.
dego47
# 17.04.2018 ob 13:29
Seveda ni nič narobe če bi bili sigurni,da je denar namensko porabljen.V Ljubljani pa to dokler bo vladal ta župan ni nič pregledno v katere žepe odtekajo sredstva pridobljena na bilo kakšen način,saj v bistvu je v vsej državi isto.
soylent_green
# 17.04.2018 ob 13:29
Kot ponudniku storitev me tudi zanima, ali mi bodo zadeve, za katere je bila turistična taksa porabljena (karkoli to že je), dvignile promet/dobiček za toliko, da jo bom rad zaračunal? So bile na to temo opravljene kake analize?
soylent_green
# 17.04.2018 ob 13:20
In kaj imamo od turistične takse? Je kje kak dokument, razčlenitev, za kaj točno se ta denar porabi?
Celjan27
# 17.04.2018 ob 12:54
Pravilno. Itak tujci placajo TT, njim se ne bo poznalo, hkrati pa bo se kaksen eur vec kapnil v Slovenijo...
DamnDyD
# 19.04.2018 ob 08:34
Ta je dobra "Turisti pozor"! Kot, da kdo od turistov razume tole!!?
Franc 1952
# 18.04.2018 ob 22:23
Kdo pa sploh mora plačevati turistično takso? Si, če prespiš pri ljubici iz Ljubljane turist, ali le obiskovalec, nategovalec iz sosednjega mesta? Je neprijavljen študent pri svoji teti turist, ali pijavka ki koristi Jankovićeve usluge? Še vedno velja, da se moraš v 24 urah prijaviti policiji, če poleti prespiš v Tivoliju? Etc...etc!:(
Rocknrolla
# 18.04.2018 ob 15:41
K_ris - 17.04.2018 ob 12:36 - Že samo prek takse imamo od vsakega turista po novem po dobre 3 evre dan....

K_ris, kako to misliš IMAMO? Kaj imaš kot Ljubljančan od teh 3€/dan/turist?
A je kej mn gužve? A vanzemalci kej bolš vozjo? A imaš kkšne olajšave? A so manjše čakalne vrste v bolnišnicah? Je futr bl pocen v štacun? Ti pr plači odtrgajo kej mn davka?

KAJ IMAMO LJUBLJANČANI OD TEGA???
dr.Mockba
# 18.04.2018 ob 00:20
Haters gonna hate!
Za vse ostale je najlepše mesto na svetu.
K_ris
# 17.04.2018 ob 17:18
@soylent green

V zakonu je med nameni našteto tudi:
4. razvoj in vzdrževanje skupne turistične infrastrukture,
5. razvoj in vzdrževanje javnih površin namenjenih turistom,


In če se v centru z denarjem od turistične takse prenavlja ulice (kar je skladno z zakonom), potem tega ni treba financirati iz davkov občanov, ampak ta denar lahko porabiš za druge namene.
ikn1
# 17.04.2018 ob 14:41
Predlagam seveda da se oblikujejo nadzorne komisije, ki bodo to kontrolirale in skrbele za ustrezno dokumentacijo. Zaposleni tam pa bratranci in sestricne "zasluzenih".
Slavkoo
# 17.04.2018 ob 14:19
Sorrento ni res. V Milanu je taksa 3 Evre. Kot Firenze. Rim,Pariz itd. A bi ti res primerjal eno Ljubljano s nastetimi? ;)))))))) v cemu?
Rocknrolla
# 17.04.2018 ob 12:31
pa nevem zakaj zaperaš samo center LJ za avte, zapri VSE ZNOTRAJ OBVOZNICE in bo Ljubljana najlepše mesto na svetu, de...
enbody
# 18.04.2018 ob 19:54
Naj še tujci vidijo, v kakšni državi živimo. To je 98% podražitev !!! Čakam na tako povišanje plač, pokojnin itd.
topol
# 17.04.2018 ob 22:14
Mogoče je podražitev vseeno malo pretirana. Slovenija se šlepa na račun Hrvaške, Avstrije in Benetk. Redki so tisti, ki gredo zgolj v Slovenijo. Tudi naše agencije organizirajo ogled Baltika, ne pa ogled Latvije denimo. Ljubljana vseeno ni nek cilj, ki bi ga bilo za videti. Gradec je prav podoben, pa še Slovenci ne hodimo tja.Malo zmernosti ne bi škodilo. Nismo Dunaj in tudi nikoli ne bomo. Če pa pridejo turisti na Dunaj in se odpravijo skozi Gradec, Ljubljano, Postojno do Benetk, naj bodo dobrodošli, Ne prihajajo zaradi nas, morda jim bomo pa všeč in se še vrnejo. Najslabše pa je, da si nas zapomnijo kot največje oderuhe.
amfora
# 17.04.2018 ob 18:25
Ja, treba je pohiteti, da bo uvedba takse zagotovljena pred volitvami. STO - Pak
Ministrstvo za gospodarstvo-Počivalšek-Podglogar=naveza, ki je uredila 1. povišanje takse,
2. promocijsko takso, ki jo bo prejela STO, da bo lahko prisotna na vseh dogajanjih
( oglejte si slike zadnje Planice, ZOI, raznih dogodkov, kjer je lepo videti 3xP..
soylent_green
# 17.04.2018 ob 15:59
Torej, kje se lahko dobi informacijo, kako se bo s povečanjem takse povečal obseg "izvajanja dejavnosti ter storitev v javnem interesu na področju turizma."? Če je taksa dvignjena, predvidevam, da imajo tudi načrt, kako ta denar porabiti.
soylent_green
# 17.04.2018 ob 15:49
@K_ris ne bo držalo, za to kar naštevaš naj bi poskrbeli že 'ostali' davki:

"V skladu z Zakonom o spodbujanju razvoja turizma je turistična taksa namreč namenjena za izvajanje dejavnosti ter storitev v javnem interesu na področju turizma."
ap72
# 19.04.2018 ob 09:57
kreden, en t ti manjka

to da grejo v sloveniji stvari na bolje, ni županova zasluga. kar je on zrihtal so ogromni krediti, "donacije" odpis dolgov za sorodnike, ... moraš bit pa res inteligenten da povišaš takso

kakorkoli, poglej tudi druga mesta... maribor, novo mesto, ajdovščina, nova gorica, koper, bled ... da ne naštevam, gre za odprti trg, smo v eu, imamo več denarja, več prometa... slovenija se lepša

janković... poglejte kaj se je zgodilo s stožicami, kako zlorablja položaj, kaj se dogaja v ljubljanskih lekarnah...

tako visoka taksa je sramotna... sicer pa, če jo želijo turisti plačat pa naj jo. ta taksa je namenjena odganjanju turistov. mogoče je to namen.
kreden2
# 18.04.2018 ob 23:21
Ma daj, ne me z...., men je tut blo romantično v Tuniziji v neki na pol podrti vasi v katero lahko prideš samo s kamelo... kot turistu, tisti reveži pa tut minute ne bi tam živel, če bi lahko odšli. Sem živel v centru Lj 12 let. Pred in po Zokiju. Pred njim je bil obup. Utapljanje v smeteh in pločevini. Z njim se je kvaliteta življenja domorodcev 10x izboljšala, čeprav je malenkost dražje. V Bruslju je mestna taksa 6eur na dan, al še neki več. In vsakič vidim podgane ponoči. Takšne in drugačne. Zjutraj se utapljajo v smeteh. Imajo pa dober javni prevoz, ampak samo zato ker je podzemna. Imajo enormno veliko denarja in najnovejše tramvaje in avtobuse, samo nad zemljo je še vedno gužva za ubit. Slabše kot pri nas. Tako da, je kar v redu v Lj, brez skrbi. Je pa nujno treba zrihtat dobre tramvaje in jih ločit od ostalega prometa. Zoki če to zrihtaš, si za vse večne čase takoj za Hriberjem. Njega ni mogoče prehitet. Je gospod raje skočil v Ljubljanico in umrl, kot pa bil okupatorjev župan.
kolesar666xl
# 17.04.2018 ob 17:42
@MikM

Tovariši nas želijo še bolj molsti ...
-------------------


...pa ti, v svoji rdeče/črno zaslepljenosti veš, kaj je turistična taksa?

ps/ne vem ali ti bo kaj v tolažbo ampak, po vpisih sodeč, to še nekaterim ni jasno.
ajvard
# 17.04.2018 ob 12:42
K_ris

saj tega ne zanikam. govorim o kvaliteti življenja meščanov.
te takse tako ali tako gredo v neko novo tlakovanje z ledicami v centru. v neko generično obnovo mesta.

teh nekaj več delovnih mest, po mojem subjektivnem občutku, ne odtehta razvrednotenja mesta v vsebinskem smislu.

kot da bi rekel, da imamo od novega (naprimer) hotela pod triglavom vsi veliko, nova delovna mesta,več taks...v resnici bi pa imeli zgolj dodatno uničeno naravno okolje.korist za peščico, škoda za skoraj vse ostale. podobno je v smislu kulturne dediščine Ljubljane.

kar se tiče dveh taks, če se ne moti, sem v NY plačeval celo tri (mestno, državno in še eno, ki se plačuje po sobi).

seveda je vse to le moje subjektivno mnenje, moti pa me, da o tej temi sploh ni neke resne razprave med prebivalci, na mestnem svetu...če kdo sploh kaj pripomni, je takoj ožigosan za "zaviralca razvoja".
menitosi
# 18.04.2018 ob 16:36
Zvišat na 20 eur. Preveč turistov v centru Ljubljane. Vsa stanovanja skoraj namenjena za oddajo. Nekater želimo živeti tu ne služiti s turisti. Višja taksa, bolj petični in bogati turisti in več dohodka za vse. Predvsem pa več miru.
jang
# 17.04.2018 ob 20:46
opa...pa skoraj noben ne pljuva podražitve. če bi to Bled ali Bohinj naredila bi tu pregorelo
Kazalo