Uspeh pri štopanju se močno razlikuje od države do države. Po ZDA, recimo, pobiranje štoparjev sploh ni dovoljeno. Foto: Reuters
Uspeh pri štopanju se močno razlikuje od države do države. Po ZDA, recimo, pobiranje štoparjev sploh ni dovoljeno. Foto: Reuters
K upadu štopanja naj bi pripomogle tudi cenovno ugodnejše karte potovanj z vlakom, denimo. Foto: EPA

Sodeč po novi britanski raziskavi, je število (britanskih) voznikov, ki pravijo, da najverjetneje ne bi ustavili štoparju, v zadnjih dveh letih poraslo s 75 odstotkov na 91.
Le en odstotek voznikov, zajetih v raziskavi AA/Populus, je v zadnjem letu samih dvignilo palec. In le en odstotek jih je tudi odgovorilo, da je verjetnost, da bi ustavili štoparju, "zelo velika".
Upad avtoštopanja je kot kaže povezan tudi z generacijsko razliko. Mladi popotniki tako raje plačajo vozovnico za vlak ali pa bencin, kot pa da bi se zanašali na prijaznost neznancev.
Več kot tri od petih ljudi je odgovorilo, da niso še nikdar štopali, vključno s 93 odstotki mladih med 18. in 24. letom starosti ter 88 odstotkov tistih med 25. in 34. letom starosti. Ta številka pade s starejšimi popotniki - več kot polovica vprašancev med 55. in 65. letom starosti je že vsaj enkrat štopalo.
Največ možnosti v Walesu
Če boste skušali dvigniti palec v Veliki Britaniji, boste imeli najmanj možnosti za uspeh na vzhodu in severozahodu Anglije, največ pa v Walesu, a še to le 12 odstotkov tamkajšnjih voznikov pravi, da je verjetnost, da poberejo štoparja, "zelo velika".
Predsednik avto-moto zveze AA Edmund King, tudi sam nekdanji avtoštopar, je za Daily Mail ob tem povedal: "Na žalost je videti, da smo dosegli konec poti za avtoštop. Vozniki dajejo prednost praksi "palec dol". Pri starejši generaciji je verjetnost, da so štopali, večja, zato je zanje tudi verjetneje, da bodo pobrali štoparja. Morda je cenejše potovanje z vlakom, porast avtolastništva, spletne strani za deljenje stroškov prevoza in osebni pomisleki glede varnosti tovrstnega potovanja so prispevali k upadu avtoštopa."