Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 15 glasov Ocenite to novico!
Za potniški promet bodo železnico odprli šele prihodnje leto. Foto: EPA
Takole so voditelji kavkaških držav slovesno odprli progo. Foto: Reuters

Dodaj v

V Azerbajdžanu odprli železnico, ki bo povezala Azijo z Evropo

Alternativa progi prek Irana
5. november 2017 ob 14:04
Baku - MMC RTV SLO

V Azerbajdžanu so po večletni zamudi končno odprli železnico čez Kavkaz, ki naj bi postala nov transportni koridor med Azijo in Evropo.

"Odprtje železnice je zgodovinskega in strateškega pomena," je na otvoritveni slovesnosti v kaspijskem pristaniškem mestu Alat povedal azerbajdžanski predsednik Ilham Alijev. Povezava iz Bakuja prek gruzijske prestolnice Tbilisi do Karsa v Turčiji je "najkrajša in najzanesljivejša povezava med Evropo in Azijo", je dejal.

Odprtje 846 kilometrov dolge proge zaznamuje konec desetletnega projekta, s katerim želijo ponuditi alternativo obstoječi železniški povezavi za prevoz tovora čez Rusijo in Iran. Za prihodnje leto načrtujejo tudi potniški vlak, vključno s spalniki med Bakujem in Carigradom.

Številne zamude
Železniška proga bi morala biti dokončana že leta 2010, nato so datum prestavili na 2012, zaradi kroničnih zaostankov pa so se stroški gradnje povzpeli v nebo. Finančne podpore ZDA in EU-ja niso dobili, ker se je proga načrtno ognila prečkanja Armenije, katere proga iz sovjetskih časov bi zagotovila najneposrednejšo pot do Turčije, navaja Bloomberg.

Azerbajdžan in Armenija imata namreč nerazrešen spor glede Gorskega Karabaha, ki si ga lastita obe državi. Turčija je v podporo Azerbajdžanu leta 1993 v obdobju vojaških spopadov med državama zaprla svojo mejo z Armenijo.

Z novo železnico bo kitajski tovor do Evrope potreboval le 12-15 dni, je napovedal turški predsednik Recep Tayyip Erdogan, ki se je odprtja udeležil skupaj z gruzijskim premierjem Giorgijem Kvirikašvilijem, kazahstanskim premierjem Bakižanom Sagintaevom in uzbekistanskim premierjem Abdulahom Aripovom. "Železnica je nov evrazijski most, ki ne povezuje le gospodarstev naših držav, ampak tudi naše državljane," je povedal Kvirikašvili. "Povezava bo ustvarila popolnoma nove možnosti - ne le v naši regiji, ampak po vsem svetu."

Konkurenca ostra
Železnica naj bi sprva letno prevozila pet milijonov ton tovora, postopoma pa naj bi se ta številka dvignila na 17, je napovedal Alijev. Pristanišče v Alatu, za katerega Azerbajdžan napoveduje, da bo največje v kaspijski regiji, bo po dokončani prvi fazi širitve sredi leta 2018 potrojilo svojo kapaciteto na 15 milijonov ton tovora letno.

In čeprav bo proga ponudila krajšo pot za prevoz azijskih dobrin v Evropo, pa je konkurenca res ostra, opozarja Akif Mustafajev, predstavnik medvladne komisije TRACECA v Azerbajdžanu. Azerbajdžan in druge države vzdolž proge bodo tako morale ponuditi nižje cene in poenostaviti carinske postopke, da bi si pridobile posel in se ognile zamudam. Azerbajdžan celotnega stroška projekta ni razkril, je pa privolil v posojilo 775 milijonov dolarjev Gruziji, da je ta lahko financirala gradnjo železnice na svoji strani.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Majestic12
# 05.11.2017 ob 16:54
@Skippy

Srbi (kot npr. help) so so zvesti mamici Rusiji kot ubogljivi cucki, ne bi pa šli tja za noben denar. Medtem pa sanjajo službice v Nemčiji, Avstriji, ZDA, Kanadi, Avstraliji itd., skratka so narod, ki je izgubljen v lastni hinavščini.
neutrino
# 06.11.2017 ob 09:08
Imam eno tako res noro idejo, MMC...
Kaj ko bi objavili kakšen ZEMLJEVID te proge?!

vi pa vaša mapofobija...
politik kritik
# 05.11.2017 ob 20:22
Povezava iz Bakuja prek gruzijske prestolnice Tbilisi do Karsa v Turčiji je "najkrajša in najzanesljivejša povezava med Evropo in Azijo", je dejal.

Proga je že ob prvem pogledu na specifikacije katastrofa. Azarbejdžan in Armenija uporabljata 1520mm širino tirov, Turčija in preostala Evropa pa 1435 mm širino tirov. Na Armensko Turški meji se bodo tako morali presesti vsi potniki in potrebno bo preložit ves tovor kar je zamudno in drago opravilo, ker vlaki iz EU ne morejo zapeljati na njihovo širino tirov....
help
# 05.11.2017 ob 17:03
in kakšen plus točno imaš od Rusije?

In kakšne imaš ti od Azarbejdžana? Ali Turčije? Raje vidim, da je močnejša veliko sorodnejša Rusija kot pa te države. Veliko raje tudi kupujem cenjši ruski plin, kot pa načrtovane ameriške "alternative".
Triglavski zmaj
# 05.11.2017 ob 16:45
Torej to ne bo direktna železnica od Kitajske, temveč bo tovor vmes šel še po Kaspijskem morju.
Gepard007
# 05.11.2017 ob 15:31
@ElTorro: Luka Koper vsako leto tolče rekorde ti pa polagaš upe v to železnico? Ladijski promet je najcenejši...
help
# 05.11.2017 ob 14:56
Jap, zahodni svet uživa, če je odvisen od komunistične Kitajske in demokratičnea Azarbejdžana Turčije in Savdske Arabije. Sam da ni Rusija LOL. Užival bom tudi jaz v alhakbarizaciji Zahoda.
K_ris
# 05.11.2017 ob 21:28
@roni77

Bo šlo kar čez Kazahstan (in ne čez Turkmenistan in Tadžikistan). Kazahstan ima pa že zdaj solidno železniško progo od Aktaua do kitajske meje.
help
# 05.11.2017 ob 17:07
Srbi (kot npr. help) so so zvesti mamici Rusiji kot ubogljivi cucki, ne bi pa šli tja za noben denar. Medtem pa sanjajo službice v Nemčiji, Avstriji, ZDA, Kanadi, Avstraliji itd., skratka so narod, ki je izgubljen v lastni hinavščini.

Kakšna veze ima tale zapisana masturbacija s temo? Tu gre za neke konkurnnčne trase, ki grejo čez Rusijo ali pa Azarbedjžan in Turčijo in nekateri se iz nekega razloga veslijo, da bo močnejša slednja grupica kot pa Rusija. OK vsak k svojim.
drop dead
# 06.11.2017 ob 17:53
Po zemljevidih sodeč bo ta železnica povezovala Azijo z Azijo
m72
# 06.11.2017 ob 12:11
Borba proti korupciji? Nenadno razsvetljenje? Ker so ob padcu cen nafte pogruntali, da se le od črpanja ne bo dalo večno živeti, zmanjšanje korupcije pa naj bi ugodno vplivalo na tuje naložbe in razvejanost gospodarstva? Ne, ne bo to. Prej nasprotno. Bakšiš in podkupovanje sta srž Arabske duše, ostali svet pa tudi ne zaostaja kaj dosti.
Tolčejo se za prestol. Korito se je zmanjšalo in zato je gneča huda. Nič drugega.
Peca
# 06.11.2017 ob 11:11
Kako do konca izprijeno se mi zdi, ko vidim te politike kako se nastavljajo kot k**be kameram ob otvoritvi nekih stvari, kako držijo lopate in krampe v rokah - kot, da so oni to gradili, pa nimajo čisto nič pri tem.
Okronali so se z slavo drugega! Isto kot plagiatorstvo!

Tisti, ki so pa žulje dobivali, švicali,...so pa za male denarje stran potisnili!
izo
# 06.11.2017 ob 09:19
đabe železnica, če si natikamo (oz nam natikajo) embarge, lol. če pa bo zadeva operativna, pa vemo, pod čigavo komando bo.
ishgilliath
# 06.11.2017 ob 07:49
tuhtam
Direktnega potniškega vlaka do Kitajske ni, se da it pa v dveh korakih, čez Moskvo. Do Moskve je 30 ur vožnje z Dunaja recimo (plus, minus) od tam pa šest ali sedem noči do Pekinga, odvisno od tega ali gre vlak čez Mongolijo ali pa okoli.
Resnica123
# 06.11.2017 ob 07:38
Selitve narodov
roni77
# 05.11.2017 ob 20:34
Sem šel pogledat zemljevid, pa mi res ni jasno kaj so s tem dosegli. Saj rabijo še okol 2000 km proge čez Turkmenistan in Tadžikistan, da pridejo do zadognega dela Rusije. Pa še pol bojo mogl nekak čez Kaspijsko morje prepelat robo.
Skippy
# 05.11.2017 ob 15:48
@help
in kakšen plus točno imaš od Rusije?
tuhtam
# 05.11.2017 ob 15:20
Koliko časa pa traja potniski vlak do kitajske? Obstaja kakšen euro-china express?
galoper
# 06.11.2017 ob 15:59
V Evropi bomo dodali še eno tračnico, da bodo tuje kompozicije lahko vozile naprej brez prekladanja.
HOR
# 05.11.2017 ob 23:39
Kdo se je izognil Rusiji...!?

Rusi dobro vedo kaj delajo in zadnje čase jim v predvsem v Aziji zelo uspeva, tudi v Azerbajdžanu...
LINK ali
www.logicno.com/politika/iran-i-gazprom-protjerali-sad-iz-plinskog-posla-u-sredisnjoj-aziji.html
Skippy
# 05.11.2017 ob 14:30
@ElTorro
po železnici gre v teh državah zato, ker jo je lažje in predvsem veliko ceneje zgraditi kot delujočo cestno infrastrukturo.
Gasper Struznik
# 05.11.2017 ob 14:53
Elegantno so zaobšli Rusijo in njenega razpadlega pudlja Armenijo. S tem so se na dolgi rok izognili ruskim carinskim otročarijam in političnemu izsiljevanju. Čestitke za novo svileno pot.
Skippy
# 05.11.2017 ob 14:24
Vse, kar se izogne Rusiji, je plus.
ElTorro
# 05.11.2017 ob 14:09
Vse več tovora bo šlo po železnici, mi pa vlagamo milijardo v infrastrukturo za Luko Koper....
Kazalo