BMW-jeva novost, ki jo poganja vodik, je bila podrobneje predstavljena na frankfurtskem sejmu 2007. Foto: MMC RTV SLO
BMW-jeva novost, ki jo poganja vodik, je bila podrobneje predstavljena na frankfurtskem sejmu 2007. Foto: MMC RTV SLO
BMW koncept X6
Koncept X6, ki ga bo poganjal hibridni pogon, bo na ceste zapeljal še letos. Foto: MMC RTV SLO
Črpalka za vodik
Prva črpalka na vodik je bila preizkušena v času nogometnega SP-ja v Nemčiji leta 2006. Foto: EPA

Ob tej priložnosti smo se pogovarjali s predsednikom BMW Group Slovenija, Miho Ažmanom. Zanimalo nas je predvsem, kakšna so pričakovanja o vodikovem avtomobilu bavarskega proizvajalca in njihova vizija ekološke prihodnosti avtomobilov.

Naš sogovornik je dejal, da v zvezi z vodikovo sedmico pričakovanja niso prodajne narave, temveč je njihov prvotni cilj slovenski javnosti predstaviti, da se da uživati v vožnji, ne da bi onesnaževali okolje. Ažman pričakuje, da se bodo v prihodnosti v Sloveniji vozila samo vozila na vodikov pogon. Kdaj pa bo ta prihodnost, pa je drugo vprašanje. Prav tako nas je zanimalo nekaj podrobnosti o (hibridnem) konceptu X6, ki je bil širši javnosti predstavljen lansko jesen na frankfurtskem sejmu.

Po besedah vodilnega moža bavarskega avtomobilskega proizvajalca v Sloveniji bo koncept X6 (ki bo po neuradnih informacijah na evropske ceste zapeljal še pred koncem letošnjega leta, op. a.) predstavnik t. i. druge generacije do okolja prijaznih avtomobilov. Bavarci namreč menijo, da s(m)o zdaj na prvi stopnji, tj. pri zmanjševanju porabe in emisij motorjev na fosilna goriva. Naslednja stopnja bo porast števila vozil na hibridni pogon, zadnja pa so vozila na vodikov pogon, ki v ozračje spuščajo le vodno paro.
Ob tem je seveda potrebno poudariti, da je število avtomobilov z vodikovim motorjem odvisno od vrste drugih dejavnikov, na primer omrežja črpalk za vodik.

12-valjnik, ki v ozračje spušča le vodno paro
Kaj sploh je vozilo hydrogen 7? Je avtomobil, ki ga poganja šestlitrski V12 motor z 191 kilovati (260 konjskih moči), ki ga poganjata tako bencin kot tudi vodik. Dobrih osem kilogramov utekočinjega vodika zadošča za okrog 200 kilometrov poti, potem pa bo potrebno preklopiti na bencinski pogon. To lahko voznik stori s pritiskom na poseben gumb na volanskem obroču, pogon pa lahko poljubno preklaplja tudi med vožnjo samo. A vendar je pomembno omeniti, da poleg ekološko neoporečnega vodikovega motorja limuzino poganja tudi bencinski motor. Ta pa je ne samo "požrešen" (13,9 l/100km), ampak tudi dosti bolj umazan, saj pri izgorevanju v ozračje izpusti 332 gramov emisij na prevoženi kilometer.

Vodikovi motorji so torej največji projekt, v katerega svoje upe polagajo Bavarci. Ideja o vodikovem pogonu je sicer stara že okrog 20 let, a je z napredkom glede skladiščenja vodika v avtomobilu prišla tako daleč, da postaja realnost. Bolje rečeno, postaja realnost prihodnosti. Kljub temu pa so največja ovira na poti do te prihodnosti prav gotovo interesi naftnih družb in z njimi povezano vzpostavljanje omrežja vodikovih črpalk. Trenutno je v Evropi le nekaj (po naših podatkih šest) tovrstnih črpalk, kar pa nikakor ne zadostuje za nekaj sto kilometrov dolgo pot po stari celini.

Jernej Sobočan