Robot je dodatni sodelavec in je v sezoni dejaven sedem dni na teden. Običajno pa menja platišča višjega cenovnega razreda. Foto: MMC RTVSLO
Robot je dodatni sodelavec in je v sezoni dejaven sedem dni na teden. Običajno pa menja platišča višjega cenovnega razreda. Foto: MMC RTVSLO
Robot za menjavo pnevmatik
Vulkanizer pnevmatiko s platiščem prisloni na točno določeno mesto. Le-to potem stroj samodejno prestavi na ustrezno mesto in s postopki meritve ugotovi dimenzijo pnevmatik. Nato s pomočjo robotske roke, dodatnega mazanja in vnaprej določene programske opreme začne postopek premontaže. Foto: MMC RTVSLO

Popolnoma nova generacija montirnih premontažnih strojev kaže, v katero smer gre razvoj v gumarski industriji. Robot je namenjen premontaži najzahtevnejših nizko-presečnih pnevmatik in velikih ter dražjih aluminijastih platišč. Namenjen je montaži vseh kompletov gum, ki imajo vgrajen senzor za nadzor tlaka.
"S tem strojem je montaža izjemno enostavna. Ne prihaja do nobenega dotika aluminijastih platišč z raznoraznimi montirnimi železi in drugimi orodij. Menim, da bodo čez desetletje namesto vulkanizerjev, ki bodo le nadzorovali postopek, premontažo opravljali takšni stroji," pravi Boštjan Gorc iz vulkanizerstva Špan, kjer so v takega robota investirali prvič prav letos. Gre za napravo, ki je certificirana pri proizvajalcih, kot so Porsche, Lamborghini, Audi, Volkswagen in drugi proizvajalci vozil višjega cenovnega razreda.
Primeren za platišča večjih presekov
Vulkanizer je mnenja, da robotika prihaja v vse sfere življenja. Tako danes določene nemogoče operacije na srcu kirurgi opravljajo samo še z roboti. Podobno meje mogočega spreminjajo roboti tudi na vulkanizerskem področju. Ker se premer platišč vedno bolj povečuje, ob hkratnem manjšanju višine pnevmatik, se je postopek premontaže teh pnevmatik namreč precej otežil.
Robot deluje tako, da pnevmatiko zamenja z veliko natančnostjo in povsem brez poškodb samih platišč, kar je bilo v nekaterih primerih zelo težko. Robotska premontaža namreč omogoča, da lahko menjujejo pnevmatike še večjih presekov, kot je bilo to do zdaj.
Človek le nadzira postopek
Ob premontaži stroj rob platišča tudi podmaže, da zmanjša trenje. Pnevmatika se s pomočjo stroja optimalno odstrani iz platišča. Z obratnim postopkom potem novo pnevmatiko namesti spet na platišče. Naloga človeka je zgolj potrjevanje postopkov in nadziranje naprave. Le-to se upravlja z zaslonom na dotik in je izjemno enostavno.
"Tu ne gre za tekmovanje v hitrosti, temveč v natančnosti. Hitrost premontaže običajne pnevmatike na robotu je malenkost hitrejša, predvsem pa bistveno varnejša," pravi sogovornik, ki dodaja, da so platišča v zadnjih letih močno napredovala. Stranke namreč želijo poudariti individualni videz vozila.
"Časi, ko so vulkanizerji »pod kozolci« menjavali in ob premontaži popraskali robove platišč, so mimo. Robotska menjava omogoča popolno natančnost pri menjavi in je neprestano zbrana. Tudi če dela cel dan in ne glede na velikost platišča," dodaja vulkanizer. Pomemben je tudi vidik varnosti upravljalca stroja. Vulkanizer je v takem procesu le nadzornik menjave pnevmatik in možnost poškodb na delovnem mestu se močno zmanjša.