Avtomobilnost

Poudarki

  • Na sestanke v Helsinke kar z avtomobilom
  • S tremi audiji A8 prevozil še skoraj dva milijona kilometrov
  • Evropo pozna tako dobro, da navigacije sploh ne potrebuje
  • Najljubša cesta je povezana s spomini na stare čase
Menardova najljubša cesta je nekdanja cesta bratstva in enotnosti – povezava Ljubljana–Skopje, kamor se večkrat odpravi, predvsem zaradi spomina na stare čase. Posebej prijetno se mu je peljati po novi cesti proti Berlinu, ki so jo naredil na novo, ko se je združila Nemčija. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slo
Menard pravi, da vseskozi testira avtomobile. Odločitev, da potuje z audijem, ni naključna. Od začetka vozniške kariere je zamenjal veliko avtomobilov, tudi konkurenčne Audiju. Pravi, da je A8 za njegov način opravljanja dela najboljše orodje. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slo
Sogovornika pri Audiju najbolj prepriča quattro tehnika štirikolesnega pogona. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slo
Prepričan je, da bo njegov najstarejši audi A8 obrnil milijon kilometrov. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slo
Menard je prvega audija kupil leta 1972. Takrat je imel Audi prednji pogon v nasprotju z drugimi premijskimi vozili. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slo
Pred 25 leti so se mu vsi smejali in pravili, da je audi quattro kot džip, traktor. Pravi, da se danes nihče več ne smeji, saj ima vsa konkurenca štirikolesni pogon. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slo

Dodaj v

V 50 letih z avtomobili nabral kar tri milijone kilometrov

Slovenski podjetnik na poseben način šokira poslovne partnerje
14. december 2017 ob 06:56
Ljubljana - MMC RTV SLO

Stanislav Menard o svoji navadi pravi: "Naj po zraku letajo ptice, jaz se bom raje vozil."

V oddaji Avtomobilnost smo se pogovarjali s Stanislavom Menardom, direktorjem podjetja Kuverta, ki je zaradi slabih izkušenj z letali začel vsa svoja službena potovanja opravljati z limuzinami. S svojimi tremi audiji A8 je na službenih poteh nabral že skoraj dva milijona kilometrov.

Menard je že skoraj vso svojo vozniško kariero zvest le eni znamki vozil, čeprav jih je do zdaj preizkusil že mnogo. Danes ima v svoji floti tri audije A8, vsak od najbolj luksuznih limuzin s štirimi prstani na motorni maski spada v svoje časovno obdobje. Vsi trije avtomobili so še danes vozni in registrirani, in vsak od njih ima svoje ime.

Vsak ima svojo zgodbo
Najstarejšemu pravi "ta lep", ta je zanj nekaj posebnega. Avto ima tudi posebno zgodbo, povezano z barvo. "To je barva, ki je bila leta 1995 v Audijevem programu, potem pa nikoli več. Zelo malo osmic je bilo pobarvanih s to barvo. Po mojem vedenju je moj audi A8 edini na cesti s to barvo,“ razloži sogovornik in nadaljuje z drugim: "Temu pravim „ta nesrečni“. Zato, ker mu je nekdo v Bruslju strl sprednjo masko in jo je bilo treba zamenjati.“ Tretji, ki sicer ni več tako nov, je zadnji model, ta pa je "ta nov.“ Po imenih jih ločijo tudi na servisu ločijo.

Trije audiji A8 bodo kmalu skupaj nabrali dva milijona kilometrov. Kako to človeku uspe? "Ni tako težko. Prvi pogoj je ta, da se bojim letala,“ zgodbo o svoji ljubezni do Audijevih osmic začne Menard, ki tako vse poslovne poti opravi z avtomobilov. "Druga stvar je, da poslovne poti opravljaš iz leta v leto, tako se naberejo kilometri,“ dodaja.

Pred davnimi leti je sicer potoval z letali, a negativna izkušnja je bila dovolj, da je rekel ne: "Od takrat naprej ne grem v zrak. Jaz pravim, da naj po zraku letajo ptice, jaz bom raje vozil.“

Anekdot za celo knjigo
Od leta 1995, ko je kupil "ta lepega" je z njimi prevozil skoraj dva milijona kilometrov. Seveda se je v tem času nabralo za celo knjigo anekdot. Kot naslednja recimo: "Na servisu so mi rekli, da se vidimo po 15 tisoč prevoženih kilometrih. Prav takrat je slučajnost nanesla, da sem imel takoj pot iz Ljubljane na Portugalsko, od tam v Skandinavijo in nazaj v Ljubljano. Mojster na servisu me je čez dva tedna po nakupu vozila vprašal, kaj je z vozilom narobe? Odvrnil sem, da nič, le kilometri so se mu nabrali.“

Mnogi bi pričakovali, da moraš pa res uživati v vožnji, da raje kot z letalom po Evropi potuješ z avtomobilom. Menard pravi, da te vožnja ne sme obremenjevati. Po njegovih izkušnjah je potovanje z avtom udobno, hitrejše, bolj prilagodljivo kot s katerim koli drugim prevozom. Je pa res povezano tudi s prometom, razmerami na cesti in vremenom. "Vse, kar pride, je treba vzeti za dobro,“ pojasnjuje.

Avtomobili so zelo napredovali
Je bilo lažje voziti pred 20 leti, ko je bilo manj avtomobilov, ali zdaj, ko imamo navigacije in množico sistemov, ki so med vožnjo v pomoč vozniku? "Vsekakor je danes lažje. Že zaradi tega, ker tehnika prevzema določene funkcije namesto voznika. Po drugi strani pa je to tudi nevarno, saj ni vedno dobro slepo zaupati tehniko. Še vedno je voznik odgovoren, kaj se z avtom dogaja na cesti,“ meni Menard.

Nikoli ga ni bilo strah vremenskih razmer. Na Finskem je v težkih vremenskih razmerah, neprestano je snežilo vseh 1000 kilometrov, prevozil celotno Finsko do Stockholma na Švedskem. Pravi, da brez preverjenega Audijevega štirikolesnega pogona quattro ne bi šlo.

Slovenski podjetnik se še danes z nasmehom na obrazu spominja pogledov poslovnih partnerjev, ko so ga namesto pred pisarno, kamor se je pripeljal z avtomobilom, čakali na letališču. "Danes me že dobro poznajo. Vedo, da se bom pripeljal kar pred pisarno. Včasih pa so me največkrat, predvsem v Skandinaviji, res čakali na letališču. Niso dojeli, da bi se nekdo iz Ljubljane v Helsinke pripeljal z avtomobilom.“

Do zdaj najdaljša trasa je bila pot iz Ljubljane v Madrid in nazaj. V 19 urah je prevozil 2.200 kilometrov. Seveda s postanki za kavo in počitek, pojasnjuje.

Evropo pozna kot lastni žep
Pravi, da danes navigacijske karte resnično pomagajo vozniku, a je še vedno dobrodošlo poznati tudi avtokarte. Včasih je bilo treba naštudirati vse glavne ceste, cestninske postaje itd. Ko se je prvič odpravil z avtomobilom v London, je pot trajala tri dni in tri noči, saj predora med Francijo in Veliko Britanijo še ni bilo in je na otok peljal trajekt. "Današnja tehnika je zame prišla 30 let prepozno," se nasmeji sogovornik, ki pove, da danes bolj kot ne testira kakovost podatkov na navigacijski napravi v svojih vozilih, saj svoje poslovne poti pozna na pamet.

Zato, ker je avtomobil njegov drugi dom, v njem najbolj ceni dobro glasbo, ki jo zagotavljajo dobri avdiosistemi.

Z gospodom, ki je v skoraj 50 letih vozniškega staža prevozil že več kot tri milijone kilometrov, smo spregovorili tudi o kaznih za prometne prekrške. Ni ostal tiho, ampak priznal, da je najvišjo kazen dobil pred mnogimi leti, v Franciji. S "ta lepim“ audijem A8. Šlo je za močno prehitro vožnjo: "Mudilo se mi je na trajekt za Anglijo, takrat še ni bilo predora. Francoska policija seveda ni imela razumevanja zato, da se je meni mudilo.“

Zanimiva je tudi zgodba z nadomestnim vozilom. Ko je imel avto na servisu, je potreboval nadomestno vozilo. Šel je namreč na poslovno pot na Portugalsko. Verjetno so na servisu sklepali, da potrebuje avto, da se odpelje do letališča. Nihče ni pomisli, da se bo z njim odpeljal na Portugalsko. "Tisti, ki je organiziral nadomestni avto, je bil na servisu še nov. Prišel sem tri dni pozje, ker sem moral skočiti še v Amsterdam, je imel avto ob vrnitvi domov za 7.000 kilometrov več na števcu. Danes so povsod po Evropi avtoceste, povprečna potovalna hitrost je 120 km/h in kilometri se hitro naberejo,“ zaključuje sogovornik.

Daljši pogovor s Stanislavom Menardom si lahko pogledate v spodnjem videoprispevku. Za oddajo Avtomobilnost je zaupal tudi to, kaj ga najbolj moti pri drugih voznikih in zakaj se počuti na cesti ogroženega.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Peacemaker
# 14.12.2017 ob 07:52
Lj-Madrid-Lj je 3200 km. Ce je to dejansko sam prevozil v 19h ga je za take "dosežke" pred sodnika poklicat ne pa da pristane na naslovnici drzavnega portala kot glavna faca...
TyTo
# 14.12.2017 ob 08:56
Do zdaj najdaljša trasa je bila pot iz Ljubljane v Madrid in nazaj...
V zadnjem odstavku pa pise kako je potoval z izposojenim vozilom na Portugalsko... mislim da je portugalska malo dlje od Madrida...
petr144
# 14.12.2017 ob 08:49
Od Lj do Madrida in nazaj seveda ni 2200 km.... ampak tudi 2200 v 19 urah ni možno prevoziti pod normalnimi pogoji, to ve vsak, ki je kdaj delal take ture. Govorim pa nevarnosti, da zaspiš za volanom (torej o vožnji brez počitka) ali pa o mnogo prehitri vožnji, ki je v kombinaciji z utrujenostjo lahko smrtonosna. Torej se ni za hvalit s tem.
(pustimo zastoje, pa cestnine v predvsem v Franciji - dejstvo da ne razumem zakaj je šel do Madrida z avtom in se takoj obrnil nazaj - pogledat če je v istem časovnem pasu kot LJ ?)
zapravico
# 14.12.2017 ob 07:31
19 ur,2200 km,in vi se s tem hvalite,in govorite o varnosti na cesti,kdo je tle normalen,jtm
Pistorius
# 14.12.2017 ob 10:25
Če Brglez & Co. ne morejo brez sponzorja (AUDI), bolje da oddajo ukinejo.
Bivši uporabnik
# 14.12.2017 ob 10:25
enkrat sem bil primoran voziti 2000 km ...na sever nemčije in nazaj...porsabil sem 24 ur...
brez spanja, nekaj pavz...po nemčiji, kjer ni bilo prometnih konic in brez omejitve...170 po avtovcesti...

domovsme prišel zblojen in si obljubil da kaj takega nikoli več....

tak podvig ogroža
ElTorro
# 14.12.2017 ob 09:55
nič drugega kot razredu primerna potovalna hitrost oz. potovalno povprečje, avtomobili so za hitrosti 200 km/h in več preprosto ustvarjeni.

Na polprazni nemški avtocesti morda, če se voziš 200 po avtocesti, ki je polna kamionov in počasnejših osebnih vozil (torej tistih, ki vozijo okrog omejitve) pa si precej nevaren.

2200 kilometrov takšne vožnje je za moje pojme samomorilsko, ker zahteva nekajkrat več koncentracije (in torej napora) kot vožnja z zmernih 130.

Nikakor pa z vožnjo 130 v realnem svetu na takšni cesti ne moreš imeti povprečja 115.
ettelewen
# 14.12.2017 ob 08:51
Po cele dneve na cestah... no, kakor komu paše, a "udobno in hitrejše" pa to definitivno ni od avionov. Morda 20 let nazaj, ko je prvič naredil primerjavo. :) Za ta denar, ki ga vloži v audije in potne stroške, bi 20 urne poti skrajšal na kakšne 3 ure v business classu in vip ložah.
K_ris
# 14.12.2017 ob 08:45
@brkomir

Mešaš dva različna podatka. Število prevoženih kilometrov v 50 letih, kllikor ina izpit, in število kilometrov, ki jih imajo skupaj trije njegovi Audiji.
maher
# 14.12.2017 ob 09:48
Skrajni čas, da se oddaja Avtomobilnost preimenuje v Audimobilnost!
neterk
# 14.12.2017 ob 09:08
Glede na google maps; Lj-Madrid ca 2058 km, 19,5 ur (v povprečju in brez kakršnihkoli postankov 105 km/h)
Yeager
# 14.12.2017 ob 07:53
Pravi da so bli vmes postnaki za kavo in počitek.
Binder Dandet
# 14.12.2017 ob 10:03
Kdorkoli si je kadarkoli povprečje meril, ve, da preko povprečnih 100 težko prideš. Za vsak km čez moraš "trdo delat".:) Je pa res, da v enem A8 avtomatiku je lažje. Če imaš pa novejšega, da ima asistenčne sisteme (pameten tempomat itd.), pa sploh.
Radoveden
# 14.12.2017 ob 09:32
Prišel nekam do polovice članka in ugotovil, da gre v bistvu za reklamo in prenehal brat.
timoti
# 14.12.2017 ob 09:23
Saj je užitek voziti avto.

Ampak za potovanje grem pa najrajši na vlak.
Peacemaker
# 14.12.2017 ob 07:29
Bi pa na pamet rekel da je do madrida vec kot 1100km...
mike81
# 14.12.2017 ob 08:15
V 50 letih 3 miljone kilometrov.. Nic posebnega...js jih mam ze zdej nekje 1 miljon 500 000 pa se samo 18 let vozim 200 km v obe smeri v sluzbo tako da naredim priblizno 75 000 km na leto samo za pot v sluzbo in nazaj + ostala kilometrina...
ElTorro
# 14.12.2017 ob 14:06
@Luka
Nima veze s kontekstom.
To, da je avto ustvarjen za hitrosti 200+ še ne pomeni, da se je z njim varno tako hitro voziti.

Superšportniki so ustvarjeni za 300+, pa menda ne boš rekel, da je z Koenigseggom varno priti iz Ljubljane v Marseille (1000km) v petih urah?
serpent
# 14.12.2017 ob 10:03
3 milijone prevoženih kilometrov in že na prvi sliki ima volan občutno predaleč nastavljen. Bi ga fantje iz avtomobilnosti lahko vsaj naučili pravega položaja za volanom, ne pa da ima praktično iztegnjene roke da doseže volan...
fotrM
# 14.12.2017 ob 07:19
Faca!
V 19h- 2200km...enkaj normalnega, ker so vecinoma avtoceste in ocitno ni naletel na nobeno guzvo..vozis okoli 150km/h kar ni neka brzina za katero bi te policisti ustavljal, ce la ze naletis na "picajzla", ti pa pac napise kazen 40€.
svyatoslav
# 23.12.2017 ob 10:44
Čestitke gospodu za takšen podvig.
Na začetku kariere bi lahko posegel po resničnem premijskem razredu, ki so stopnično nad znamko s štirimi prstani; mercedesova S klasa ali BMW-jeva 7.
ElTorro
# 14.12.2017 ob 21:41
@vzdev
Če to ni veliko, zakaj imajo tovornjakarji omejen čas vožnje in obvezne počitke?
Pa je voziti kamion po AC s tempomatom na 90 manj naporno kot osebni avto s 130-150.
Andrej52
# 14.12.2017 ob 10:31
Vozi Miško!
Peacemaker
# 14.12.2017 ob 09:31
Od Lj do Madrida in nazaj seveda ni 2200 km.... ampak tudi 2200 v 19 urah ni možno prevoziti pod normalnimi pogoji, to ve vsak, ki je kdaj delal take ture.

Itak, da ni mozno. Je pa glede na komentarje vidno kaksno je misljenje slo. voznikov. Ce ga pac teras 200 na uro po ITA/FR avtocestah si "car" ne pa "norc".

Meni je bil extrem ko sem se selil v Nemcijo: Ljubljana - Minhen; Minhen - Ljubljana in takoj spet nazaj Ljubljana - Minhen. Torej 1200 km v cca 20 urah s tem da sem na prvi poti v Minhen in nazaj imel sovoznika in sva se menjala. Vseeno sem bil na koncu dneva crknjen ko pes.
Luka Novak
# 14.12.2017 ob 09:08
Do zdaj najdaljša trasa je bila pot iz Ljubljane v Madrid in nazaj. V 19 urah je prevozil 2.200 kilometrov. Seveda s postanki za kavo in počitek, pojasnjuje.

Z Audijem A8 (+ MB razred S + BMW serijo 7 + Porsche Panamero itd.) nič drugega kot razredu primerna potovalna hitrost oz. potovalno povprečje, avtomobili so za hitrosti 200 km/h in več preprosto ustvarjeni.

Zmogljivi bencinarji se pri 150 km/h vrtijo z približno 1500 vrt/min, kar je praktično malce več kot prosti tek.

Enako barvo "ta lepega“ je imel A8 na Goriškem, primerljivo barvo je nekaj let pred tem ponujala Alfa Romeo, pa še kakšen proizvajalec. Audi je imel sredi 90' tudi zelo široko barvno paleto (barve v prospektih še zdaleč niso bile vse možne), možne pa so bile od vstopnega A4 dalje na vseh modelih. V Sloveniji t.i.posebnih/individualnih barv na Audijih ni bilo veliko v primerjavi z tujino.

A8 prve generacije so bili v 90' posebnost zaradi aluminijaste karoserije, 4x4 pogona, 2,5 l dizel je bil dobra kombinacija zmogljivega 6 valnjika, ter stroškovno ugodne registracije v primerjavi s konkurenčno dizelsko ponudbo, pa tudi ostalo ponudbo. Zgodnja downsizing ponudba/poiskus iz 90' (desetletje kasneje sta sledila 2 l dizel v MB S ter 1,6 l dizel v Volvotu S80). Kasneje je ponudbo obogatil V8 3,3 l TDI - prvi Common rail v VW skupini. Bencinarji tudi niso bili od muh, posebnež je bil W12. Veliko posebnosti je bilo tudi v vseh ostalih generacijah A8.

G.Stanislav Menard lepa zbirka ter še veliko srečnih km.
polarisprox440
# 14.12.2017 ob 08:12
To je to, audi A8, motor V8 bencinar, quattro pogon, ZF avtomatski menjalnik, aluminij sasija... ce ga das se na plin si pa itak zmagal :). Nekaj let nazaj je zal nasa ljuba drzava dvignila cestnino s 193 na 580eur, s tem pa pljunila v svoj kroznik...
anban
# 14.12.2017 ob 07:53
Se opravičujem za prejšnji post...spregledal pravo številko prevoženih kilometrov :(
sonce12
# 22.12.2017 ob 22:18
No saj, če si s tovornjakom se moraš držat predpisov glede vožnje. Če si z kombijem ali osebnim avtom lahko voziš dokler ne zaspiš za volanom
izo
# 15.12.2017 ob 20:31
Quattro je zakon.

tudi quattro ni več to, kar je bil (torej stalni mehanski 4wd pogon).
ElTorro
# 14.12.2017 ob 14:18
@tocco
Pri 200 kar pošteno žre, ne glede na klaso, ker pač - fizika. Jasno, limuzina je bolj aerodinamična kot terenci, ampak pri visokih hitrostih pač ne moreš mimo zračnega upora.

Je pa malo smešno, če nekdo z avtom tega cenovnega ranga gleda na porabo....večinoma jim je tudi za občasno globo vseeno. Moj bivši direktor je recimo imel v bavarski sedmici nastavljen opozorilnik na 180....ker nad to hitrostjo pač dobiš točke.
Luka Novak
# 14.12.2017 ob 10:09
@ElTorro

Drugega kot vzet besede/besedilo iz konteksta, pa odkrivat toplo vodo nisi sposoben?
artoum
# 14.12.2017 ob 07:56
dober je. verjamem, da je dober voznik. pa tele številke .
dajte še kakšen intervju naredit s kakšnim špediterjem, ki ima redne linije na zahod Evrope.
anban
# 14.12.2017 ob 07:52
No, dajte naredit en preračun preden komentirate... povprečna hitrost, da bi v 19 urah prevozil 22.000 km bi morala biti cca. 115 km/h, kar ni nič pretresljivega, če voznik ni nič počival in se ustavljal. Tako, da je realna pravorečna hitrost (če se je moral nekajkrat ustaviti) cca. 130 kmh.
Luka Novak
# 15.12.2017 ob 08:11
@ElTorro

Iz konteksta vzetih besed ne mislim komentirat.

Nauči se vsaj etike komentiranja, potem se lahko pogovarjamo o vožnji ali poljubni drugi temi.

Če pa je tvoja etika komentiranja odsev etike tvoje vožnje, vrni izpit, pa uporabljaj javni prevoz. Vožnjo pa prepusti bolj sposobnim.
vzdev
# 14.12.2017 ob 17:22
Se popolnoma strinjam z njim. Rajši se na službeno pot zapeljem z avtom, kot pa da grem z letalom. Letalo uporabljam samo če grem na drug kontinent. Ker vožnja avta je užitek, samo sedenje na letalu pa dolgčas.

@Peacemaker, kaj se delaš norca. 2000 km v 19 urah pa res ni tako veliko. Nasploh pa ne tvojih omenjenih 1200km.
celtic1888
# 14.12.2017 ob 09:48
Tak avto mel bi tudi jaz. Quattro je zakon.
K_ris
# 14.12.2017 ob 08:42
Če zamenjate datum, to še ni nov članek. Isto smo brali tu že pred enim mesecem.
tocco
# 14.12.2017 ob 10:26
Saj še nobenega nisem srečo, da bi se z luxus klaso po avtocesti peljal 100. Ker je izguba. Avto pa pri 200 ali 150 za to klaso ne žre v primerjavi z kakim novim suv za 15000 jurjev, ki mu začne pri hitrosti nad 160 tečti voda v grlo.
oziris.va
# 14.12.2017 ob 09:25
Peacemaker
# 14.12.2017 ob 07:52

19 ur,2200 km,in vi se s tem hvalite,in govorite o varnosti na cesti,kdo je tle normalen,jtm


Mogoče pa je shekal svoj samovozeči avto.
brkomir
# 14.12.2017 ob 08:20
Kvaj zj 3miljone km ali že skoraj 2 miljona km ali že več kot 3 miljone km...
Alfaromeo
link
Alfa stelvio 2,2 JTDM 180 AT8 Q4: SUV za dinamično ovinkarjenje
9
9. februar 2018 ob 13:27 Stelvio ni prvi Alfin avtomobil, ki se dobro počuti na makadamih, spolzkih in zgrbančenih cestah.
Več novic ...
Audi
link
Audijevim zaposlenim skoraj pet tisoč evrov nagrade
12
16. marec 2018 ob 13:57 Audi je leta 2017 dosegal odlične finančne rezultate, zato bo bogato nagradil svoje zaposlene. Vsak bo ob majski plači prejel še dodatek v višini 4.770 evrov.
Več novic ...
Kazalo