Avtomobilnost

Poudarki

  • Nižji stroški in družbena plat
  • Zanesljivost tovrstnih prevozov je zelo velika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 33 glasov Ocenite to novico!
Stacionarni radar
Tovrstni način prevoza je priljubljen tudi zaradi hitre in enostavne organizacije. V času modernih telefonov in spletne povezljivosti imaš povsod možnost hitrega iskanja potnikov za v avtomobil. Foto: G. Pr.
Bencinska črpalka
Zaradi naraščajočih cen goriva število delitev prevoza narašča. Foto: Pixabay
false
S pametnim telefonom si je mogoče prevoz priskrbeti v nekaj trenutkih. Potrebujemo je le nekaj časovne prilagodljivosti. Foto: Pixabay

Dodaj v

V službo ceneje s sosedom, sorodnikom, neznancem

Souporaba avtomobila
18. avgust 2017 ob 06:59
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Vozimo se iz Trebnjega. Vozimo se skupaj tri, dve sva prijateljici, tretja je sorodnica," nam je zaupala Špela Cugelj, ki je na ta, vse pogostejši način znižala stroške prevoza na delo in z dela domov, hkrati pa je to bolj družaben način prevoza.

Glavni razlog za velik razmah souporabe avtomobilov je znižanje stroškov na poti na delo in domov. To pa ni edini razlog. Kakšni so pravzaprav motivi za souporabo avtomobila pri tistih, ki prevoz ponujajo, in tistih, ki ga uporabljajo, ter za kakšne poti ga najpogosteje uporabimo, so se spraševali v eni od preteklih oddaj Avtomobilnost.

Nič več težav s parkiranjem
Špela Cugelj pravi, da so se za sovožnjo na delo odločile zaradi težav s parkirnim mestom: "Pri meni v službi ni možnosti parkiranja. Prijateljica to možnost ima. Vsak teden vozi ena, teta, ki se vozi tedensko, pa doda tedenski znesek za vožnjo.“

Saša Pagon, ki prav tako uporablja metodo delitve avtomobila ali carpoolinga, pa pravi, da se vozi s prijatelji iz istega kraja. Plačujemo na teden. Za vožnjo v obe smeri. Pod črto privarčujejo. "Veliko ceneje je, kot če bi se vozili z avtobusom," pravi Pagonova.

Razlogov za delitev avtomobilov je torej več, ne le nižanje stroškov. Souporaba avta se ne konča niti konec tedna, ko jo izkoristi druga vrsta voznikov oziroma potnikov.

Postali so prijatelji
Neda Pagon
pravi: "Za ljudi moje starosti in mojega načina življenja cena ni najbolj odločilna. Za študente, ki se z mano vozijo, pa je. V ceni so ugodnosti, ki jih javni prevoz ne nudi. Kje te bodo pobrali in odložili. Pogosto se zgodi, da si izmenjamo telefone."

Še en uporabnik tovrstnega načina prevoza, Matija Cergolj, pa poudarja: "Skupaj si razdelimo stroške prevoza. Pomemben pa je tudi socialni vidik. Gre za druženje, nova poznanstva, prej se nismo spoznali, nikoli ne veš, kdaj poznanstva pridejo ponovno prav."

Sogovorniki priznavajo, da jih je kdaj v avtomobilu tudi pet, po večini pa štirje, zato je vožnja udobna, predvsem pa krajša. Tovrstni prevozi so priljubljeni tudi pri daljših razdaljah, na primer Ljubljana–Dunaj. Vožnja z vlakom traja tudi sedem ur in več, nam je povedala ena od uporabnic prevozov, z avtomobilom pa je na Dunaju v manj kot štirih urah. Hkrati je finančno delitev avtomobila veliko cenejša od vozovnice za vlak.

Zanesljivost voznikov je velika
Kaj pa nesreče? Na zavarovalnici Triglav pravijo, da oškodovani potnik v vozilu ne glede na objestnost in škodo, ki je bila povzročena namenoma, vedno dobi odškodnino. Tako je povzročitelj nesreče tisti, ki utrpi več škode, ker mu je ne povrnejo.

Zanesljivost tistih, ki ponujajo prevoz, je zelo velika, pravijo sogovorniki. Tudi Nada Pagon razkrije, da ima s ponudniki voženj dobre izkušnje: "Predvsem bonton je tisti, ki velja pri tovrstnih prevozih. Če kaj pride vmes, se opravičijo."

V Avtomobilnosti so se posvetili souporabi avtomobilov.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
anze00
# 18.08.2017 ob 07:14
Delavec nima obveznosti s takšnim dejstvom seznanjati delodajalca. Lahko pa seveda delodajalec namesto povračila stroškov za prevoz na delo sam organizira ustrezen skupinski prevoz.
alah
# 18.08.2017 ob 07:29
Še vedno trdim, da so prevozi.org naredili več za izboljšanje prometnih povezav in zmanjšanje prometnih obremenitev, kot vsak občinski, državni ali evropski projekt skupaj... Še čudim se, da jih pravno dovolijo, ker v naši državi bi znali še to prepovedat...
Luka Novak
# 18.08.2017 ob 07:59
V službo ceneje s sosedom, sorodnikom, neznancem = neurejen javni prevoz.

V eni razviti državi bi sedli na vlak, avtobus .. itd.
ThePianoGuy
# 18.08.2017 ob 07:36
Problem, ki ga imam jaz, je, da velikokrat podaljšam šiht in bi me morali nato voznik/vozači čakati. Ali pa bi rad še kam skočil po šihtu na poti. Ali pa te pokličejo iz vrtca, da je mali zbolel in moraš na vrat na nos sredi dneva oditi. Osebno mi "car sharing" vzame (pre)veliko svobode.
robi82
# 18.08.2017 ob 07:18
Čim več takih..pohvalno!
jankoP
# 18.08.2017 ob 07:23
Ali to dejstvo javijo delodajalcu, da ima z zaposlenim manjše stroške nadomestila za prevoz?

Kje v zakonu je osnova, da bi dobil manj plačanega prevoza, tudi če bi to javil podjetju?
Wasabi
# 18.08.2017 ob 07:48
Pa še z okoljevarstvenega vidika je učinkovito.

To že, ampak ti ljudje tega ne počno iz okoljevarstvenih vzgibov, pač pa zaradi ekonomskega izračuna. Ob boljših plačah se bi še vseeno vsak s svojim avtom vozili v službe. Ni ga čez bicikl kar so dolžine do 15 km. Je ekonomsko še bolj učinkovito kot deljenje vozila, za naravo prav nič škodlivo, blagodejno vpliva na počutje posameznika, ne povzroča hrupa, ne financirajo se razne korporacije in države z nafto. Sami plusi, ampak žal pri nas premalokdo razmišlja v tej smeri. Danes obstajajo drugače električna kolesa za jurja, s katerimi je tudi 30 km mala malica. Ampak seveda mi v bananastanu nimamo prave infrastrukture, namesto, da bi najeli par nizozemskih urejevalcev prometa in bi nam naredili kolesarske steze kot se spodobi (to kar imamo po večini sedaj Nizozemci leta 1975 niso tako bedasto gradili. V glavnem rešitev je v drugačni miselnosti ne pa v tem, da imajo ljudje tako bore plače, da si avto delijo samo zaradi finančne plati.
KekecPRO
# 18.08.2017 ob 07:55
Deljeni prevozi so super zadeva! Sploh ce ljudi poznas ali si se z nekaterimi ze vozil.

Naceloma sem z deljeni prevozi zadovoljen, ampak sem imel v svojih nekaj 10 prevozih tudi slabe izkusnje:
- Voznik je bil pijan (ker sem prevoz nujno rabil, sem sel...)
- Nekajkrat se vozniki nekaj ur pred prevozom niso vec javili (nazadnje relacija: Ljubljana - Minhen)

Tujina ima spletno platformo "Bla Bla Car", kjer voznik ocenjuje sovoznike in obratno. Tam hitro ves kako zanesljiv je prevoz. To se manjka trenutno popularni Slovenski spletni platformi "prevozi.org" in bi prevozi se bolje delovali.
lamesa
# 18.08.2017 ob 08:27
prevozi.org so kar ugodna in udobna rešitev. Žal pa moram nekaj reči čez bonton iskalcev prevoza, nekateri si pod tem predstavljajo taxi službo! Če ponujaš prevoz preko prevoz.org to ne pomeni dostave door2door, pač pa pomeni, da jaz nudim prevoz od točke A do točke B in na tej relaciji kjer se jaz peljem se mi lahko drugi pridružite. In to ne pomeni, da te pridem iskat na vrata in te odložim na drugih vratih, pač pa, da ti kot iskalec prevozy prideš do točke A in se od točke B naprej znajdeš sam.
...drugače pač se pelji z busom, vlakom, ali pa si plačaj taxi!
ForwardThinking
# 18.08.2017 ob 08:24
7up# 18.08.2017 ob 07:33
Povračilo za javni prevoz je ena najbolj nepoštenih praks, ki jih ne poznajo v nobeni normalni državi!
Car sharing je po drugi strani odlična rešitev za vse...


To enostavno ni res! Avstrija mi na koncu leta povrne potne stroške v (zamisli) Slovenijo! Tudi v Nemčiji dobiš povrnjeno vozno karto (mesečno), za druge države pa ne vem.

In, če se že naslanjaš na to - druge države imajo tudi precej višje plače. Tudi pri nas, če bi vsem dali 200€ višjo plačo in ukinili potne stroške se ne bi nihče pritoževal.

Predvsem sem pa za urejen javni prevoz, ki ga Slovenija žal nima!
robi82
# 18.08.2017 ob 07:22
Moja narava dela je takšna ,da sem večino dneva v avtu in na poti. Če bi imel stalni delovni urnik in stalno lokacijo dela, se zagotovo ne bi vozil sam.

Na obvoznicah naših mest, pa v veliki večini vidiš enega potnika v avtomobilu v prometnih konicah.
Na regionalnih cestah je delež "telefonistov" vsaj 90%,, bi bilo bolje če vozili zraven sodelavca/sodelavko.
urle
# 18.08.2017 ob 07:43
kaj neki, seveda je hotela država piskrček pristaviti, pa so eni ali drugi uvideli, da nima smisla niti (UPAM) zakonske osnove...ampak... zakaj pišete o tem, to je kot rdeča cunja za te birokratke, ki iščejo kost??
ForwardThinking
# 18.08.2017 ob 08:42
ZETAC# 18.08.2017 ob 08:18
Povračilo za javni prevoz je ena najbolj nepoštenih praks, ki jih ne poznajo v nobeni normalni državi!
To drži in se strinjam s tem. Tudi obveznost šol. da organizira prevoze, vsaj kolikor je meni znano, v tujini večinoma ne poznajo poznajo.

Tudi to ne drži!! Organiziran prevoz v šolo ima največja demokracija na svetu, Amerika. Ima ga Avstrija, ima ga Nemčija, ima ga Anglija...Kanada... še kaj?
don_draper
# 18.08.2017 ob 07:51
Smo se vozili 3 skupaj. Ne hvala!
Raj sem ob 100€ kot pa vsak dan gledat na nekoga... da ne govorim, da se še v avtu po službi nemoreš popolnoma sprostit če ti nekdo visi tam zracen, da ne govorim o kakšnih cvetkah, ki že zjutraj celo pot nakladajo.
Tistih nekaj evrov ne oddtehta svobode. Samo še to se gleda, kje se da kaj prišparat ali izkoristit, pa čeprav imaš zaradi tega probleme ali pa se posledično počutiš nekoliko slabše, omejeno....
slovenkaaaa
# 18.08.2017 ob 08:15
V eni razviti državi bi sedli na vlak, avtobus .. itd.

Ja, v eni bolj obljudeni državi, z maso ljudi... Slovenci smo v vrhu v Evropi po deležu ljudi, ki živijo na podeželju... kako v vsako vas spraviti vlake, ki bodo vozili na 10 minut v vse možne smeri? Jaz si tega v Sloveniji ne predstavljam. Preprosto je premalo ljudi. Pa če vsi prodajo avte in so samo še na vlakih... ne bo možno, da vozijo iz vsake vasi 4 vlaki na uro, severno, južno itd. V naši vasi vozijo avtobusi parkrat dnevno, gor pa komaj kak potnik, v glavnem srednje-šolarji.
Acinho
# 18.08.2017 ob 08:42
prevozi.org si res odlilčna stvar. Vedno sodeloval kot ponudnik prevoza in še nikoli nobenih slabih izkušenj. Kdo recimo ni za debato in takrat si tiho (kot bi bil tiho če bi bil sam v avtu :D), več ljudi pa je za debato in tako vožnja mine hitreje, pa še koga lahko spoznaš (običajno povsem skuliran folk).

Kar se pa tiče delodojalcev pa ne vem zakaj za vraga bi to njih brigalo, kako se nekdo pelje v službo. Če gre nekdo na kolo pa dela denimo 15-20 kilometrov tudi dobi plačano, stroška pa praktično nima. Namesto, da se omenjajo takšne bedaste ideje, naj se omeni raje dobra praksa enega večjega podjetja v Kranju, kjer je ogromno zaposlenih iz Jesenic. Delo je organizirano v štirih izmenah in ko zaposlujejo nove ljudi, podjetje samo poskuša pomagati na način, da novo zaposlenega umesti v takšno izmeno, kjer bi lahko našel kakega sopotnika s katerim bi se peljal v službo. Pa dobijo vsi polno nadomestilo stroškov.
crnuskagmajna
# 18.08.2017 ob 11:31
Potni stroški vam gredo v nos? LOL, pač butale! Tisto kar ti povrnejo kot potne stroške ni niti za bencin dovolj, kaj šele amortizacija (dobro razen če se še s kom voziš). Veliko pogosteje moraš kupiti nov avto, tako da pod črto so vozači veliko na slabšem - imate ostali nevozači še vedno več od svoje plače!

Mislim v kaj se grejo vtikat! To, da smo pa miljradne dolgove tajkunom odpisali je pa normalno, a ne ljudje? Foušija, ker vaš sodelavec iz nekje daleč dobi 100€ več plače, od česar tako ali tako še 1x toliko pokuri za bencin, troši drag avto...

Zaradi 3 goljufov, ki se švercajo s prevoznimi stroški so zdaj vsi vozači na udaru? Ful inteligentno slovenci, ja. Ja, pač slovenci - razjedlo vas bo, ker ima sosed eno slivo več na drevesu!

Ni pa težava, da na periferijah ni služb? Ljudje doma ne dobijo službe, zato so se pač primorani voziti daleč, stanovanje v Ljubljani pa si večina žal ne more privoščiti, saj se umetno drži nerealna cena nepremičnin, ker jih imajo nekateri v lasti po 6 in pravtako ilegalno služijo na ta račun (neobdavčene najemnine!!) - dajte se še v to vtakniti. Aja, to pa ne bi, ker Ljubljančanom je pa treba omogočiti ilegalno bogatenje!

Če je kdo tukaj goljuf, je to država in mafija, ki jo iz ozadja vodi. Ta mafija, ki ji nikoli ni dovolj in privija in privija narod in ga izžema in na njegov račun razmetava z denarjem, zapitek plača pa narod - ja to je vse v redu, pa še jih boste nagradili za to na naslednjih volitvah.
Park
# 18.08.2017 ob 08:43
Vsaka normalna razvita država ima urejen javni prevoz. Ne pa da zvečer ne morem domov iz službe, ker ni ne vlaka ne busa več!
Zjutraj grem na prvi vlak, pa zamudim v službo.... toliko o tem!
slovenkaaaa
# 18.08.2017 ob 07:52
wasabi, vse, kar ni Nizozemska, še ni bananistan...

Sicer pa car sharing je nekaj drugega kot to, opisano v članku. Car sharing pomeni, da plačaš članarino za leto dni uporabe avtomobila in potem plačaš avto po uporabi na km. Opisano je pa car pooling, v to kategorijo sodi tudi Uber...
KOR
# 18.08.2017 ob 11:50
Hvala za prevoz.org! Kdorkoli ga je že izumil!
Slovenija je pač tekom balkanske skupnosti (SFRJ) postala pohabljena dežela (državna administracija) S propadlim-nefunkcionalnim javnim potniškim prometom, vrsto ukinjenih železniških povezav, hitrost vlakov na nivoju dobe Franza Jozefa...
Nekaj bolj naprednih ljudi pač zna poiskati rešitve in dobili smo prevoz.org.
baabu
# 18.08.2017 ob 07:37
Kot pravi alah...

Pa še z okoljevarstvenega vidika je učinkovito.
tim sein
# 18.08.2017 ob 11:32
No, da se ne vrtimo kot mačka okoli vrele kaše lahko povemo, da je spletna stran prevoz.org kriva za normalno potovanje po naši deželi in širše. V mislih imam dnevne ali občasne prevoze. Hitreje, ceneje. Brez tega bi bili res ubogi. Pohvale ustvarjalcem spletne strani!
Coen
# 18.08.2017 ob 07:38
@alah,

pred leti so imeli neke pravne težave, to se spomnim in nekaj časa stran ni bila dosegljiva. Potem pa ne vem, kaj se je zgodilo.
AM
# 18.08.2017 ob 08:16
7up
"Povračilo za javni prevoz je ena najbolj nepoštenih praks, ki jih ne poznajo v nobeni normalni državi!"

Kr nekaj govoriš....
Povračilo za javni prevoz ima večina vzhodno evropskih držav. Razlog pa je v tem da so plače prenizke in se tako kompenzira majhna plača. Seveda je v tem na boljšem predvsem delodajalec, ki tako plačuje predvsem manj prispevkov.

Res pa je, da zahodni kapitalistični sistem tega ne pozna.

Se pa stavim, da bi 98% SLO delavcev reklo, da ne rabi prevoza in malice, če mu da delodajalec vsaj 1.500 EUR neto plačo (za tako plačo je v Avstriji strošek delodajalca cca 2.550 EUR)
whiteswan
# 18.08.2017 ob 08:11
Kot ze receno vse to so "domace" pogruntavscine ki so izboljsale mobilnost po lastni iznajdlivosti in ne drzavni pomoci. Avtobusi in vlaki so se zmeraj enostavno porazni.
Po drugi strani je platforma prevozi.org zelo cenena in preprosta, drugje imajo bolj dodelano zadevo - npr ze omenjeni blablacar.
enajstica
# 18.08.2017 ob 10:44
Kaj vi ste iz Ljubljane?
Ne veste, da se ostala Slovenija že 20 let vozi tako? Res članek stoletja.
Dinozavri so že izumrli.
jankoP
# 18.08.2017 ob 10:03
Po moje bi FURS znal kaj povedati na to temo!
V tem primeru zaposleni namreč dobi izplačane neobdavčene stroške prevoza, ki jih dejansko nima.


FURS ne bi nič rekel, ker podlaga za to izplačilo niso dejanski stroški, ampak oddaljenost od delovnega mesta. Goljufija je (seveda) samo, če ne prihajaš v službo iz kraja kjer trdiš da prihajaš.
Če vsak dan prehodiš 10 km peš, tudi nimaš nobenih stroškov, razen novih superg vsake 3 mesece, pa ti stroški vseeno pripadajo.
To ni goljufanje, ampak zdrava pamet. In tudi to seveda ni zastonj, na nek način se tudi to plača. Stroški, ki jih dobiš, pa itak niso dovolj za amortizacijo avta, goriva, zavarovanje, itd.
megan
# 18.08.2017 ob 10:59
V službo ceneje s sosedom, sorodnikom, neznancem = neurejen javni prevoz.

V eni razviti državi bi sedli na vlak, avtobus .. itd.


Neurejen javni prevoz je glavni razlog. Razen ob glavnih poteh je problem frekventnost, hitrost in cena pa povsod. Kdo si pa želi npr. iz Celja v Ljubljano se z vlakom vozit 1,5 ure, vmes presedat in plačat 7 eur v eno smer? Z avtom prideš v 45 minutah, če je avto sredje varčen je strošek goriva okoli 6 eur, nekaj še amortizacija avta, vinjeta ... ampak že če sta v avtu samo 2, pride ceneje, kot vlak. Na tej relaciji so vlaki vsaj pogosti - vozijo pogosteje, kot vsako uro, marsikje drugod pelje morda 5x na dan, če to ne povsod.
Drug razlog za množično uporabo osebnih avtomobilov pa je razpršena poselitev. Slovenci smo naseljeni po vseh hribih. Razdalje do postajališč javnega prometa so velike (pred vsako do vsake hiše avtobus res ne more peljat). Mnogi imajo 5 in več kilomtrov do postajališča in nunjo rabijo avto. Ni časa, da bi vsak dan pešačil 10 km. Tudi kolo ne pride v poštev, ker teh 5 km marsikje še zdaleč ni ravninskih. Pa tudi podnebje je pri nas tako, da je kar nekaj mesecev v letu, ko je uporaba kolesa vsaj zelo neprijetna, če ne nevarna.
celtic1888
# 18.08.2017 ob 08:14
Tudi sam imam dobre izkušnje. Sicer ne uporabljam pogosto takšne oblike prevoza. Pozdravljam skupinsko obliko prevoza, nižji stroški, manj ubadanja s parkiranjem, manjša obremenitev cest in okolja. So omejitve, vendar če ljudi poznaš oz. imaš stalne sopotnike potem ni problem. Se pa popolnoma strinjam tudi z zgornjimi komentarji o preveliki porabi časa in v nekaterih primerih tudi nefleksibilnosti (otroci, nenadni opravki,...).
Sussudio
# 18.08.2017 ob 11:30
don draper
se strinjam. Včasih sem tudi jaz dajal oglase na prevoz.org sedaj pa se že 2 leti raje vozim sam. Delitev stroškov mi ne odtehta več moje svobode in mojega miru. Ni mi treba poslušati jamračev (ogromno jih je).
valcek2010
# 18.08.2017 ob 08:05
preko prevoziorg sem se vozil veliko studentov, pa moram rect da njihova postenost vcasih ni bila to kar bi morala biti, tako ko je plačal je šel zmano drugače ne,

pa se to izgubis dnevno do pol ure, da se fijakas do zbirnega mesta, čakaš, itd, itd,...
včasih ti zamudiš, otrok zboli, itd, itd,....

pol ure na dan je veliko časa do tedaj sem že skoraj doma,...
sopotniki so kakšni so, z vsemi sem se dobro razumel
slovenkaaaa
# 18.08.2017 ob 08:01
Tudi zame je deljenje avta nemogoče. Že zaradi začetne lokacije, otroke peljem zjutraj v šolo, pa ker nikoli ne vem, kdaj bom zaključila s službo, potem moram še po hrano, da skuham kosilo, od službe do doma imam pol ure, če bi ljudje še nekje pobirala in potem odlagala, bi bilo takoj še pol ure zraven...
celtic1888
# 18.08.2017 ob 12:57
V kolikor bi imeli bolje organizirani javni potniški promet, sharinga ne bi potrebovali.
klopecki
# 18.08.2017 ob 12:27
Precej več komentarjev govori o ceni kot pa o neugodnosti alternativnih prevoznih možnosti. Kot v prispevku omenja Neda Pagon, z deljenimi prevozi potuje tudi marsikdo, ki mu cena ni prva postavka - bi si brez težav privoščil vlak ali pa avtobus; in bi zaradi ugodja vožnje z vlakom (možnost branja, dela, uporabe računalnika) to tudi prej izbral. Ampak če vlak rabi 3 ure, avto pa 1 uro (npr. Nova Gorica), bo z vlaka na deljen avtoprevoz zelo hitro šaltal bolj ali manj vsak, ki se na taki relaciji pelje več kot dvakrat na leto.
slovenkaaaa
# 18.08.2017 ob 10:48
Vsaka normalna razvita država ima urejen javni prevoz. Ne pa da zvečer ne morem domov iz službe, ker ni ne vlaka ne busa več!
Zjutraj grem na prvi vlak, pa zamudim v službo.... toliko o tem!


Koliko ljudi pa bi bilo po tvoje zraven tebe na busu? Nobeden? Kot sem že napisala, problem je, ker je premalo ljudi, preveč nas živi na podeželju, mesteca so majhna, po 20h ni več nikogar nikjer. Pa to ni slabo. Vsak dan vidimo, kaj se dogaja v mestih po Evropi, kjer je gužva. Samo javni prevoz je pač težko organizirati. Pa idi v majhne kraje v Skandinaviji, ti tudi ne zagotavljajo javnih prevozov kot kak London.
ElTorro
# 18.08.2017 ob 10:32
Kje v zakonu je osnova, da bi dobil manj plačanega prevoza, tudi če bi to javil podjetju?

Po moje bi FURS znal kaj povedati na to temo!
V tem primeru zaposleni namreč dobi izplačane neobdavčene stroške prevoza, ki jih dejansko nima.

Po zakonu so stroški prevoza nastali, če je delavec prišel na delo. Pri tem ni pomembno, ali je prišel peš, s kolesom (in ga prevoz ni stal nič), s svojim avtomobilom, s car sharingom, z avtobusom ali s taksijem. Nadomestilo dobi v vsakem primeru enako.

Kot je napisal že JankoP pa je navajanje napačnega kraja prebivališča davčni prekršek (če je seveda dejansko bivališče bližje službi).
Prav tako je prekršek, če si prijavljen na naslovu, kjer ne prebivaš.
KosmataPazduha
# 18.08.2017 ob 09:49
Lol, kot da bi odkrili toplo vodo. Mi se že 10 let tako vozimo v službo
army2500
# 18.08.2017 ob 08:37
Nekaterim ustreza, nekaterim ne, sam definitivno podpiram, ker je bolj prijazno do okolja. Sedaj ima že vsak družinski član svoj avto. Se tudi na kosilo/večerjo peljete vsak zase?
josh k.
# 18.08.2017 ob 08:13
Taka zadeva zahteva prilagajanje in potrpežljivost, kar pa marsikomu ne diši. Pa še ob "svobodo" si.
Mommy_Kitty
# 19.08.2017 ob 01:33
Vam js iz svojega primera povem, namreč v službo hodim peš, ker mam manj kot pet minut hoje, in za takšno plačo kot jo dobim, pa je vseeno kakšna je, no če bi se za takšno plačo morala vozit v službo nebi več delala tam kjer pač delam. In kljub temu, da so potni stroški plačani dokaj normalno mi je dejstvo, da mi ni treba biti vezana na promet vredno 500€, tako da tistih 130€ kot jih dobi negdo, ki je oddaljen nekje 10km od tovarne nikakor ne odtehta dejstva da mora biti vsak dan v prometu, in obenem tudi spremljat vremensko prognozo v zimskem času, saj nikoli ne veš koliko snega lahko čez noč zapade, ter morebitna dela na cesti in podobno. Je pa vedno potrebno priti v službo pravi čas, se ne more sedaj zgovarjat, da zaradi snega ni mogu prit prej, ker je treba avto odkidat. Je treba v zimskih časih zjutraj prej se zbudit, da si lahko še avto odkida če je potreba, prej it od doma ker ne veš kake so razmere na cesti in podobno. Tako, da nadomestilo za prevoz je v vsej svoji meri upravičeno, tisti, ki pa kršijo to s tem ko imajo naveden naslov na eni relaciji živijo pa nekje bližje pa so seveda kršitelji in jih je potrebno kaznovati, razen če dobijo samo del nadomestila za potne stroške, če zgolj ob vikendih hodijo domov v tisti dalji kraj prebivanja.
amigo
# 18.08.2017 ob 21:37
Zijam od začudenja. Pred 32 leti smo se štirje skupaj vozili v službo, a takrat še nisem slutil, da bo to daljnega leta 2017 nekakšen izum. Že za časa naftne krize 1973 (večina vas takrat še ni bila na svetu), je švicarska vlada državljanom priporočala naj se jih po več skupaj vozi v službo. Švicarji so bogati, mi pa bedaki, zato nikoli ne bomo druga Švica.
klopecki
# 18.08.2017 ob 12:27
Ob omenjanju cenovne ugodnosti se kot relevantno izpostavlja tudi samo izbiro med tem, da se peljem sam ali pa da peljem še koga / se peljem s kom drugim. Obstajajo tudi ljudje, ki ne vozijo ali nimajo svojega avtomobila. Ti se odločajo samo v primerjavi z javnim prevozom, ne pa z v primerjavi samostojne vožnje s svojim avtom. V krajih, kjer javni prevoz ni realna možnost (nepovezanost, predolg čas potovanja), ima za take ljudi možnost deljenega prevoza izjemno pomembno vlogo.
dego47
# 18.08.2017 ob 11:30
Mi so se vozili na delo trije brez problemov nekih 8let.Če si normalen se da vse in je mnogo ceneje,vsak en teden.
yowie
# 18.08.2017 ob 09:27
Podpiram pa car sharing, tudi inšpekcija je povedla da je to "čisto". Imate na njihovi strani lepo zapisano:
Delo na črno
Iz pojasnila Direktorata za trg dela in zaposlovanje sledi, da deljenje zasebnih prevozov, ki jih tako ali tako opravite za svoje osebne potrebe, ne predstavlja dela na črno. Prav tako ni delo na črno, če si med seboj razdelite stroške prevoza/goriva/cestnin.
Delo na črno (droben tisk)
Iz pojasnila Direktorata za trg dela in zaposlovanje je prav tako razvidno, da v primeru, da iz oglasa izhaja, da upravljate svojo prevozniško podjetje (ponujanje količinskih popustov, redne vožnje na zahtevo iskalca prevoza — torej vožnje, ki jih v primeru, da sopotnika ne bi bilo, ne bi opravili), Republika Slovenija tovrstno početje šteje za opravljanje dejavnosti.
seba goričan
# 18.08.2017 ob 11:06
niti enkrat še nisem dobil prevoza v smeri Zreče Celje, pa čeprav je pleha na cesti, kot smeti...sam se vozim skoraj vsak dan na relaciji Zreče Celje in obratno, zaradi službe a nikoli nikogar ni, ki bi si delil stroške...tale prevoz.org laufa samo na relaciji MB CE LJ...
slovenkaaaa
# 18.08.2017 ob 10:49
Da vam bolj plastično predstavim: zaposleni na minimalni plači, in dobi 1.000 EUR potnih stroškov za 10km poti...

yowie, kako pa veš, da je tako? Če pride inšpekcija, je tak primer kaznovan za par let nazaj. Saj obstajajo predpisi, koliko se lahko plačuje. Jaz dobim za mesečno avtobusno karto, kar je manj kot polovica dejanskih stroškov, ki jih imam s prevozi, da ne omenjam amortizacije za avto.
Peacemaker
# 18.08.2017 ob 09:45
@7up...

Je pac drugace urejeno... se vedno dobis stroske, ki ti nastanejo zaradi prevoza povrnjene. In ja...tudi v nemciji lahko "goljufas" davcno oziroma te sploh noben ne vprasa kako se pripeljes na siht saj ti davcno osnovo v najslabsem primeru avtomatsko zniza oddaljenost od dela. Pa ni vazno ali gonis beciklej ali se vozis s sosedom ali pa uporabljas vlak...
yowie
# 18.08.2017 ob 09:25
Pri "povračilih stroškov" je res največ goljufij, zato bi jih morali nekako omejiti...
Da vam bolj plastično predstavim: zaposleni na minimalni plači, in dobi 1.000 EUR potnih stroškov za 10km poti...
Peacemaker
# 18.08.2017 ob 09:07
Res pa je, da zahodni kapitalistični sistem tega ne pozna.

Zgolj delno res... vsaj v Nemciji lahko te stroske porocas pri oddaji davcne napovedi kot olajsavo in dobis kar nekaj nazaj...
DAbears
# 18.08.2017 ob 08:32
Hahaha ste smesni le ker dec bo gledal da se mu zena punca z drugim tipom v sluzbo voz ali kera bo gledala da njen moz zenske vozi na siht
Lepo vas prosim ljubosumnost je se vedno en velik problem na tem svetu
kavica pred sluzbo pijacka po sluzbi evo problemi lol
Kazalo