Avtomobilnost

Poudarki

  • 24 tisoč volvov za Uber
  • Namenjeni bodo avtonomni vožnji četrte stopnje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Volvo bo Uberju dobavil vozila z opremo za avtonomno vožnjo in dodatnimi specifikacijami za vožnjo brez voznika po specifikacijah kalifornijskega podjetja. Foto: Volvo

Dodaj v

Več tisoč volvov za Uberjeve avtonomne taksije

Dogovor o dobavi vozil
21. november 2017 ob 07:20
San Francisco - MMC RTV SLO

Volvo bo med letoma 2019 in 2022 Uberju dobavil več tisoč vozil, ki bodo omogočala avtonomno vožnjo.

Dogovor naj bi vključeval 24 tisoč avtomobilov, zasnovanih na prilagodljivi platformi SPA (Scalable Product Architecture). Gre za najbolj napredno platformo švedske znamke, na kateri slonijo modeli nove serije 90 ter športni terenec XC60. S tem dogovorom sta švedski avtomobilski proizvajalec v kitajski lasti ter ameriški ponudnik prevozov okrepila sodelovanje, ki traja že od avgusta leta 2016, obenem pa le-ta spodbuja sodelovanje med avtomobilskimi proizvajalci ter tehnološkimi podjetji iz Silicijeve doline.

Razvojni oddelek podjetja Volvo Cars tesno sodeluje z Uberjevimi inženirji za razvoj premijskih športnih terencev X90, ki jih bodo dobavili kalifornijskemu podjetju. Avtomobili v osnovi premorejo vso potrebno varnostno opremo ter opremo za avtonomno vožnjo, ki ji bo Uber dodal želene specifikacije za uporabo za vožnjo brez voznika. Poleg avtomobilov za Uber bo Volvo uporabil enako osnovo za razvoj svojega samovozečega modela, ki bo ugledal luč sveta leta 2021.

Prej, kot si mislimo
Na vprašanje Autonewsa o tem, kdaj bodo vpeljali samovozeče avtomobile v Združenih državah Amerike, je Jeff Miller, šef Uberjevega oddelka za sodelovanje z avtomobilskimi proizvajalci, dejal, da se bo to zgodilo prej, kot si večina ljudi misli, ter dodal, da je cilj podjetja uporabljati avtomobile brez voznika v določenih mestih ter v določenih okoljih. To pomeni, da imajo v mislih avtonomno vožnjo četrte stopnje.

Miller je še povedal, da Uber ni in ne bo posegal v pogonski sklop modela XC90, potrebne pa so bile prilagoditve krmilnega in zavornega sistema. Poleg strešnih je bila na primer potrebna vgradnja številnih tipal okoli vozila.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
intelekt
# 21.11.2017 ob 09:37
Kako se bo na samovozeče avtomobile prilagodila zakonodaja? Kdo bo nosil odgovornost v primeru prometnih nesreč? Proizvajalec? Res da bo dolgoročno število prometnih nesreč pri samovozečih vozilih verjetno padlo na pozitivno 0, a sem prepričan da bo na začetku še kar nekaj "horoščev" v programski opremi, ki bodo verjetno krivi za kar nekaj nesreč, tudi s smrtnim izidom. In ko bodo vozila dejansko samovozeča in "avtonomna vožnja" ne bo več le pripomoček vozniku, ki še vedno nosi odgovornost, bo ta odgovornost pač padla na nekoga drugega (proizvajalca). Zanimivo bo tudi videti, kako so bodo prilagodile zavarovalnice. Zavarovanje bi se moralo precej poceniti, ali pa povsem izginiti - oz. bi lahko bilo vključeno z nakupom/najemom vozila - saj bi glede na zgoraj zapisano tudi zavarovanje morala biti stvar proizvajalca, ne uporabnika.
amigo
# 21.11.2017 ob 12:01
Ni denarja za katerega bi se peljal z avtom brez šoferja.
hervard
# 21.11.2017 ob 09:56
A smo zadnja generacija ki je delala izpit za avto?
zapravico
# 21.11.2017 ob 08:50
Bolj je vse moderno in napredno vse slabše je življenje
mile952
# 21.11.2017 ob 14:43
@HOR

# 21.11.2017 ob 09:52
Prijavi neprimerno vsebino To počasno premikanje bi pa rad videl.
..

Sploh ni nujno. Prej se bo pomet pospešil kot upočasnil. Vsaj v mestih pred semaforji, ko sedaj pol voznikov bulji v GSM-e in piše mesiče, kolona pa stoji do rdeče luči. Tudi na AC bo lahko promet hitrejši. Reakcijski časi elektronike so bistveno hitrejši kot pri vozniku, zato se bodo lahko najvišje dovoljene hitrosti vožnje povečale.
hervard
# 21.11.2017 ob 09:57
Kaj bodo pa policaji počeli?
Canis.Lupus
# 21.11.2017 ob 09:50
intelekt

# 21.11.2017 ob 09:37
Prijavi neprimerno vsebino Kako se bo na samovozeče avtomobile prilagodila zakonodaja? Kdo bo nosil odgovornost v primeru prometnih nesreč? Proizvajalec? Res da bo dolgoročno število prometnih nesreč pri samovozečih vozilih verjetno padlo na pozitivno 0, a sem prepričan da bo na začetku še kar nekaj "horoščev" v programski opremi, ki bodo verjetno krivi za kar nekaj nesreč, tudi s smrtnim izidom. In ko bodo vozila dejansko samovozeča in "avtonomna vožnja" ne bo več le pripomoček vozniku, ki še vedno nosi odgovornost, bo ta odgovornost pač padla na nekoga drugega (proizvajalca). Zanimivo bo tudi videti, kako so bodo prilagodile zavarovalnice. Zavarovanje bi se moralo precej poceniti, ali pa povsem izginiti - oz. bi lahko bilo vključeno z nakupom/najemom vozila - saj bi glede na zgoraj zapisano tudi zavarovanje morala biti stvar proizvajalca, ne uporabnika.


Ja taka in še več drugih vprašanj čaka. Tehniologija je zrela a implementacija zna biti počasna.
Vprašanje je tudi koga bo avto ščitil? Uporabnika, ali druge?
Primer. Avto pelje po cesti in v avtu šofer spi, recinmo. Na cesto skoči nosečnica z dojenčkom v naročju in avto jo lahko reši, če zapelje v prepad in tako fenta spečega, nič krivega šoferja. Kako se bo avto odločil? Skratka vprašanj je veliko za javno uporabo teh avtov, dolgoročno pa bo žrtev manj, promet bolj tekoč in ljudem se bo vrnilo čas, ki ga seaj zapravijo z buljenjem na cesto.
koristni
# 21.11.2017 ob 11:34
Prevoz se bo podražil za 100%, dostopnost le-tega pa bo bistveno manjša.... Ampak bo tudi 80-90% manj uporabnikov....
sani_hot
# 21.11.2017 ob 09:26
@zapravico
resno me zanima zakaj je tvoje življenje slabše ob takem napredku v avtomobilizmu
Lion007
# 21.11.2017 ob 17:52
Kdaj si bil lahko šel rezervirat prvi avto brez volana????
E24
# 21.11.2017 ob 17:31
Rad bi videl kako takle avto pelje npr. v Tolminske Ravne po ozki gorski cestici in dvakrat vmes pelje 100 m nazaj, da se umakne nasproti vozečemu traktorju na ozek prostorček ob prepadu.
Luka Novak
# 21.11.2017 ob 14:04
@jankoP

Kdo je pa danes? Če gre za pravo nesrečo, nihče. Če gre za malomarnost, pijanost, divjanje itd., pa tist, ki je to naredil. Pri avtonomnih avtih vse to odpade. Zavarovalnica plača škodo, in gremo naprej.

Otročja naivnost.
kislec
# 21.11.2017 ob 12:52
Zanimivo, da tole spada v rubriko "Zabava"...
jankoP
# 21.11.2017 ob 12:49
Kdo bo nosil odgovornost v primeru (hujše) nesreče?

Kdo je pa danes? Če gre za pravo nesrečo, nihče. Če gre za malomarnost, pijanost, divjanje itd., pa tist, ki je to naredil. Pri avtonomnih avtih vse to odpade. Zavarovalnica plača škodo, in gremo naprej.
happy schimetzky
# 21.11.2017 ob 09:38
čim prej zlezemo na elektriko in avtonomna vozila, bolje bo.
Luka Novak
# 21.11.2017 ob 18:28
@E24

Rad bi videl kako takle avto pelje npr. v Tolminske Ravne ..

Ha, ha pa kje si Tolminske Ravne dobil ? Samo čakam, da kdo omeni Čadrg ali kakšne podobne kozje steze. Na cesti v Tolminske Ravne imajo težave povprečni nedeljski vozniki, če greš na turo proti pl. Kal, T. Migovcu ali pl. Razor ali daljše ture je treba računat z njimi (odpraviš se pravočasno, da se jim izogneš, enako velja za povratek). V Tolminske Ravne sicer pripelje avtobus za + 20 potnikov (podjetja Avtobusni prevozi Rižana sem videl na lastne oči pred nekaj leti).

Predlagaj Audiju, naj si za testni poligon izbere Tolminske Ravne – v primeru interesa bodo cesto ustrezno opremili ter demonstrirali avtonomno vožnjo. Domačini in obiskovalci vasi, gora, planin itd. bodo dodatno veseli za izboljšavo infrastrukture.
Luka Novak
# 21.11.2017 ob 14:03
Avtonomna vožnja po črki zakona oz. uradno dovoljena za predstavitev Audija A7 Jack, izbrali so nemško AC A9, za piko na I so v avto posedli ministra.

http://www.omniauto.it/magazine/38569/ja
ck-audi-piloted-driving-video

Uber je še daleč od tega.
tocco
# 21.11.2017 ob 13:14
Kislec kje si bil, ko je elon musm predstavil novo definicijo moškosti :)
friks
# 21.11.2017 ob 11:18
Yeah sure

dobro vprašanje. Tehnično bi najbrž še lahko spravili skupaj do 2022 (seveda v precej omejenem obsegu), za pravno razmejitev odgovornosti pa bodo potrebovali vsaj še 10 let.

Sam predvidevam, da takšnih vozil fizične osebe ne bomo več kupovali oz. jemali v trajno last, ampak jih bomo preprosto najemali pri nekom, ki bo moral biti v prvi vrsti tudi odgovoren za njihovo delovanje. Poleg seveda države, ki bo dovolila vključitev teh vozil v javni promet.
Yeah sure
# 21.11.2017 ob 10:27
Kdo bo nosil odgovornost v primeru (hujše) nesreče?
HOR
# 21.11.2017 ob 09:52
To počasno premikanje bi pa rad videl...
nonparel
# 21.11.2017 ob 18:02
Nafto, ribje bogastvo morij in oceanov ter ostale naravne vire bodo izropali do konca, brezposelnost se bo zaradi raznih novotarij ekstremno povečala, zato bo vse manj ljudi, ki bo imelo sredstva za uporabo teh novotarij. Res krasna prihodnost se nam piše.
ElTorro
# 21.11.2017 ob 12:54
Na cesto skoči nosečnica z dojenčkom v naročju in avto jo lahko reši, če zapelje v prepad

Čisto vsakdanja situacija v prometu.
Mici92
# 21.11.2017 ob 19:02
Dajte pisat raje o kakšnih "tuzemeljskih" problemih pri nas v Sloveniji in ne samo nek futurizem prepisan nekje it neta...
(pišite raje zakaj v Sloveniji dobivamo še vedno čist oskubljene avte in zastarelo tehnologijo i.t.d.

Drugače pa ukinite že to rubriko ker ni več ničemer podobna...
kislec
# 21.11.2017 ob 09:36
" @zapravico
resno me zanima zakaj je tvoje življenje slabše ob takem napredku v avtomobilizmu"

Zato, ker se sedaj dokazuje za volanom (svojo moškost!) - zdaj mu bodo pa to odvzeli. Le s čim bo zdaj dokazoval, da je mačo?
Volvo
link
Volvo XC60 D5 AWD: skandinavski dizajn v mestu oblikovanja
7
5. februar 2018 ob 14:57 Že odkar Volvo izdeluje SUV-je, je deležen navdušenja med družinami, saj njegovi terenci niso terensko okorni, nikakor ne rapersko nastopaški, tudi ne ameriško požrešni.
Več novic ...
Kazalo