Testiranje je opravil inštitut Skopos Next Gmb iz Kölna med 2. majem in 17. junijem letos na podlagi izkušenj
Testiranje je opravil inštitut Skopos Next Gmb iz Kölna med 2. majem in 17. junijem letos na podlagi izkušenj "skrivnostnih kupcev". Šlo je za "poslovneže", ki so imeli s seboj tudi večji kovček s koleščki. Foto: BoBo
Taksist v Münchenu
Taksistične storitve v Münchnu so bile ocenjene z dobro. Foto: EPA

Nobena izmed držav ni prejela ocene izvrstno, ljubljanski taksisti pa so se znašli na samem dnu.

V okviru Evro Test programa za raziskovanje varnosti in kakovosti cestnega prometa so Barcelona, Berlin, Köln, Lizbona, Milano, München in Pariz ocenjeni z dobro, Bruselj, Ženeva, Hamburg, Oslo, Rotterdam, Salzburg in Zagreb so dobili oceno sprejemljivo, Amsterdam, Luxembourg, Madrid, Praga, Rim in Dunaj slabo, Ljubljana pa zelo slabo, so povedali na današnji predstavitvi izsledkov raziskave v Zagrebu.

Najboljši taksisti v Barceloni, najslabši pa v Ljubljani
V Ljubljani je več kot polovica vseh potovanj dobila oceno, ki je slabša kot sprejemljivo. Glavni razlog za slabo oceno Ljubljane sta bila voznika, ki sta zavrnila vožnjo, ter pojasnila, da je do zahtevane lokacije mogoče priti tudi peš. Poleg tega so trije vozniki naredili "obvoz" za 150 odstotkov v primerjavi z najkrajšo potjo, eden izmed taksistov v Ljubljani pa je svojemu kolegu zaradi kratke relacije pokazal "srednji prst", so zapisali na spletni strani Haka (hrvaškega avtokluba).

Sicer pa je bilo najslabše potovanje s taksijem, ki so ga analizirali, v Rimu. Voznik se je dvakrat izgubil na poti od letališča do hotela, za 60 odstotkov je podaljšal pot in želel zaračunati 69 evrov namesto 62,9, kot je pisalo na taksimetru. Sicer pa bi moral zaračunati največ 50 evrov, kot piše v ceniku. Taksi v Rimu ni imel klimatske naprave, motor avtomobila je bil prehrupen, notranjost umazana, eno izmed oken pa razbito.

Najboljše taksistične storitve imajo v Barceloni, kjer so inšpektorji od letališča do glavne železniške postaje potovali skoraj brez kakršnih koli pripomb glede na 60 parametrov.

Težava taksistov - nepoznavanje angleškega jezika
V sklepu so ocenili, da je bila za storitev ključna vloga voznikov taksijev. S polovico je bilo veliko težav v komuniciranju v angleškem jeziku, večina ni mogla ponuditi informacij o turističnih atrakcijah in restavracijah, peljali so na napačne naslove ali lokacije, ki so bile oddaljene tudi 500 metrov od dogovorjenih. Nekateri so zavrnili storitev zaradi kratke razdalje. Prav zaradi tega je bila v vsakem mestu med petimi testnimi vožnjami tudi ena krajša, in sicer z razdaljo med enim in dvema kilometroma.