Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 10 glasov Ocenite to novico!
Reforma zdravstva bi po mnenju zdravniških organizacij morala med drugim zdravnikom zagotoviti ustrezne delovne razmere in spremeniti organizacijo javnih zdravstvenih zavodov. Foto: BoBo

Dodaj v

"Potrebujemo resno reformo zdravstva, ne pa obližev na razpadajoče truplo"

Zdravniške organizacije želijo izstop iz enotnega plačnega sistema
5. junij 2018 ob 20:54
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Koordinacija zdravniških organizacij od nove vlade pričakuje, da bo reformna in da jih bo vključila k pripravi potrebnih sprememb zakonodaje, so pojasnili po seji koordinacije.

Kot je na kratkem sestanku za novinarje po seji koordinacije pojasnil predsednik Sindikata zdravnikov in zobozdravnikov Slovenije Konrad Kuštrin, so na seji izoblikovali temeljne točke, ki bi jih reforma slovenskega zdravstvenega sistema morala vključiti. V koordinaciji zdravniških organizacij si želijo izhod celotnega zdravstva oz. vseh storitvenih dejavnosti v državi iz enotnega plačnega sistema.

Želijo si tudi spremembe organizacije javnih zdravstvenih zavodov. "Stvar očitno ne deluje," je dodal Kuštrin in opozoril, da zaradi sistema imenovanja v nadzornih odborih in svetih zdravstvenih zavodov zdravnikov skoraj ni.

Poleg tega pa bi morali zdravnikom zagotoviti tudi ustrezne delovne razmere tako z vidika financiranja zdravstva, zadostnega števila zdravnikov in opreme kot tudi zadostnega časa zdravnikov za njihove bolnike.

Absolutna svoboda dela
Absolutna svoboda zdravnikovega dela v zdravstvenem zavodu, pri zasebniku ali kombinirano bi po mnenju koordinacije morala biti ena izmed temeljnih točk reforme zdravstva. "Ob ekstremnem porastu potreb po zdravstvenih storitvah in majhnem številu zdravnikov je seveda omejevanje delovanja zdravnikov strel v koleno in logično je, da se čakalne dobe podaljšujejo," je pojasnil Kuštrin.

Na teh temeljnih točkah bodo izoblikovali tudi svoje zahteve, ki jih bodo naslovili na novo vlado, za katero pa upajo, da bo reformna. Pri tem pa bodo po Kuštrinovih besedah vztrajali, da bo vlada, kakršna koli že bo, upoštevala zakonsko določbo, da mora Zdravniška zbornica sodelovati pri oblikovanju zdravstvene zakonodaje.

"Potrebujemo resno reformo zdravstva, ne pa obližev na razpadajoče truplo," je dodal predsednik Strokovnega združenja zasebnih zdravnikov in zobozdravnikov Slovenije Igor Dovnik. Dovnik si želi tudi, da bi bolnik postal osrednji deležnik v zdravstvenem sistemu.

Minister bi moral poznati zdravstveni sistem
O tem, s kom bi radi sodelovali kot z ministrom za zdravje, pa je predsednica Zdravniške zbornice Slovenije Zdenka Čebašek Travnik dejala, da si želi, da bi bil sogovornik poznavalec zdravstvenega sistema. Predsednik Slovenskega zdravniškega društva Radko Komadina je poudaril, da koordinacija od novega zdravstvenega ministrstva pričakuje, da se bo vzpostavil dialog in da bodo skupaj zgradili boljši sistem od zdajšnjega.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
slovenc1
# 05.06.2018 ob 21:44
No ja,šibka in nestabilna koalicija bo bolj težko reševala kakršnekoli probleme v zdravstvu.
alcatraz
# 05.06.2018 ob 22:44
"Potrebujemo resno reformo zdravstva, ne pa obližev na razpadajoče truplo"

vsi to vemo, nihče pa si ne upa ugriznit v to mafijo.
penzl
# 05.06.2018 ob 22:13
@slovenc1 šibka in nestabilna koalicija bo v glavnem reševala samo sebe. Tako da vsaj do naslednji volitev žal ne gre pričakovati kakih pametnih ukrepov.
DiscoViking
# 05.06.2018 ob 21:51
Bo Šarac vse to reformiral, mala malca za našega malega "tišlerja":
vipmit
# 05.06.2018 ob 22:05
Zdravstvo privatizirat in bo polovica problemov manj.
Emsho
# 06.06.2018 ob 09:50
Po prejšnjih volitvah sem zapisal, da če bo ministrica milojka, bomo imeli kozmetične (finančne) popravke, sistem pa se bo bistveno poslabšal z daljšanjem čakalnih dob.

Po teh volitvah pa bo v primeru vlade, ki ne bo začela z reformo zdravstva (primerljivo s severnimi evropskimi državami) 20% zdravnikov šlo v pokoj, 10-15% pa v tujino. Novih kadrov pa ni... Sami potegnite zaključke...
slovenc1
# 05.06.2018 ob 22:27
@penzl
Zato pa potrebujemo koalicijo 4 strank iz levega in desnega pola,ki bo stabilna in bo lahko tudi kaj naredila. To je v tem trenutku najbolj optimalen scenarij če želimo,da bo sploh možno kaj postoriti.
Emsho
# 06.06.2018 ob 10:04
Vrstni red reforme:
- reforma financiranja in (vsaj delna) sprostitev zavarovalniškega trga za nudenje storitev obveznega zdravstvenega zavarovanja (po domače vsaj še eno privatno zavarovalnico, ki nudi obvezno zavarovanje)
- opredelitev košarice pravic - po domače sestaviti morajo polico obveznega zdravstvenega zavarovanja (opredeliti koliko € pripada na državljana na leto iz košarice obveznega zavarovanja)
- uvedbo dodatnih zavarovanj, ki pokrijejo vse ostale pravice, ki niso v košarici obveznega paketa

pri izvajalcih pa:
- opredelitev standardov, ki naj bi jih izpolnjevali izvajalci zdravstvenih storitev (in zaprtje tistih zasebnih IN javnih zavodov, ki jih ne dosegajo)
- sprememba upravljanja v javnih zavodih v gospodarske družbe (z upravljalsko strukturo)
- Specializacija bolnišnic
- dovoljenje javnim zdravstveim zavodom, da poleg javnega programa ponujajo tudi storitve na trgu (samoplačniške)
- ukinitev koncesij in uvedba sistema, kjer lakhko vsak izvajalec z licenco in izpolnjevanjem prej omenjenih standardov kandidira na razpisu za programe javne mreže.
- pripraviti resen strateški načrt neinstitucionalizirane in institucijske oskrbe starejših

Stvar je enostavna, dela pa veliko. Če prav razumem nove poslance, se jim pa nikamor ne mudi. Do decembra bodo vlekli plačo, nato nas čakajo nove volitve.

Če bodo res pametni, bodo postavili sistem, ki bo primarno nagrajeval izvajalce, ki delajo dobro in nagrajeval paciente, ki skrbijo za svoje zdravje. šele nekje pot točko Ž naj razmišljajo o kaznih za slabo delo ali neodgovorno ravnanje s svojim zdravjem.
solinar
# 06.06.2018 ob 06:43
Reformo ki bo po vaši meri g. Kuštrin, a ne !
Pa plače v nebesa, če ne pa štrajk, kajne g. Kuštrin?
Radio
# 05.06.2018 ob 23:33
@atlet400:

Vzor Anglija? Se pravi vsi družinski zdravniki koncesionarji in dovoljenje za popoldansko zasebno delo specialistom?
alcatraz
# 05.06.2018 ob 22:45
Kuštrin pojdi domov. Samo za plače vam gre. Še nimate dovolj? Bomo zbirali zamaške za zdravnike.

vsaka slaba stvar je za nekaj tudi dobra.
sindikati so dobili hladen tuš na svoj pohlep.
tudi njim bo koristilo malo daljše hlajenje.
Hmeljar
# 05.06.2018 ob 22:35
Še dolgo časa bod prisesana Cerarjeva garda molzla proračun in sredstva davkoplačevalcev, namesto, da bi končno le zadihalo zdravstvo razbremenjeno neverjetno prisesane ministrice in njenih res dolgoročnih katastrfalnih posledic
tu in tam
# 06.06.2018 ob 15:01
@AlBundy
>>Pa si se kdaj vprašal, zakaj jih primanjkuje
>>in da je krivec za to izključno njihova Zdravniška
>>zbornica, ker v preteklosti ni bilo dovolj razpisanih
>>specializacij.
To si pa malo okoli obrnil.
Zbronira razpiše toliko specializacij, kolikor dobi povpraševanj "s terena".
Na "terenu" pa bolnice iz ZDji iščejo toliko specializantov, kolikor jim ZUJF dopušča.
Letos te omejitve ni več, se je pa pojavila ena velika antireklama v obliki Milojke.
Pa tudi speciaista ne dobiš v letu ali dveh, ampak 4-6 let, če so res pridni.

Kakšno razpoloženje je ustvarila Milojka, se je lepo videlo ob letošnjih razpisih za specializacije.
Od 45 mest za družinske zdravnike so jih dobili 7, ki so se upali v to spustit.
Jih čisto razumem. Naredijo 80% vsega dela v zdravstvu za 20% stroška zdravstva. Pa najnižje na plačilni lestvici, pa grožnje s kaznimi od ministrice, ...
(pa, bodimo iskreni, tudi nezmožnost služiti v privat ordinaciji)

Ko je že nekdo omenil Veliko Britanijo, pa njihov model zdravstva.
Tam so družinski med bolje plačanimi, ker jim je jasno, da so osnova zdravstva.
tu in tam
# 06.06.2018 ob 12:19
@AlBundy
>>Vsem zdravnikov, zaposlenim v javnem
>>sektorju, obvezno določiti dnevno normo.
Iz tvojih ust v ministrska ušesa.
Če se mogoče spomniš, kakšni 2 leti nazaj, so zdravniki celo "stavkali" z zahtevo, da se določijo norme in standardi.
Pa ni bilo nekega večjega efekta.
Neke številke so se sicer določile, ampak se jih nihče ne drži.
(povprečno PRESEGANJE normativov na primarnem nivoju je okoli 30%)
to bo to
# 06.06.2018 ob 10:04
A res?! Ma ne me j...
Keber je to že zdavnaj goboril, pa ni bil opodpore. ME prav zanima če bo končno kaj drugače in bodo imeli jajca kaj narediti v dobro državljanov, ne pa samo za najbolje plačane. Ker zdravniki začetniki niso neki na boljšem od kar je bilo nuuuujno treba dodat prej neobstoječe plačne razrede za na naj naj zdravike.
Pa družinski zdravniki... ne bi jim dali večje plače in dovolili, da delajo kjer želijo... neeeee, dejmo jih raje kaznovat, če hočejo opravljat svoje delo v dobro bolnikov... >:(
Ta zadnja ministrica in njena ekipa pa... no coment. Gantar pa itak ves pameten, čeprav je sam zviznu takoj, ko je vidu kaki lobij je zadaj...
Radio
# 06.06.2018 ob 08:12
@johann:

Eden od razlogov bi lahko bil, da zdravniki ne želijo delati v takšnem sistemu in zato bežijo ven iz javnega. Argument za to pa niti ni neprepričljiv - takšno ureditev so poznali samo še v Romunini iz katere pobegnilo skoraj pol zdravnikov.

Zdaj, če to nista dobra razloga za izstop je stvar presoje državljanov.
NNNP
# 06.06.2018 ob 07:37
atlet400 # 05.06.2018 ob 22:22
...... Za vzor bi jim lahko bila Anglija.
Atlet, očitno še nisi bil v Angliji in se ti ne sanja kako stvari tam delujejo. Ali pa bi rad, tako kot ponavadi počne tudi oblast, od drugod prenašal samo tisti del, ki ti je všeč, neprijetnost pa ignoriral.
SamoRes
# 05.06.2018 ob 22:03
Med zdravniki so tudi taki, ki to ne bi smeli biti. Brez empatije in čustev, karieristi, ki gredo preko trupel, psihopati – morda jih je med zdravniki celo več kot med drugimi poklici. Žal.

kirurg Erik Brecelj
Emsho
# 06.06.2018 ob 19:49
plansko gospodarstvo... in tako že 25 let.
petrap
# 06.06.2018 ob 09:33
Polna usta zdravstvenega sistema in zahtev po reforni le-tega so jih. Nihče od njih pa ne konsistentno razloži kako si zdravstveni sistem sploh zamišlja.
Kuštrin in njemu podobni vidijo v središču "sistema" predvsem zdravnike in ne bolnike.
Zase hočejo pri delu absolutno svobodo!
Če parafraziram nekdanji izrek Tomaža Domicelja: sami bi radi režirali, sami prepevali in sami kasirali!
"Sistem" in država ( medicinski analfabeti, kot bi rekel nek akademik iz zdravniških vrst), pa naj poskrbita le za čim več denarja!
Bolniki so za mnoge od njih le "predmet dela", s pomočjo katerih zadovoljujejo predvsem svoje interese, pri čemer želijo maksimirati svoje profite, kar jim v precejšnji meri tudi že zdaj omogoča njihov monopolni položaj. Pri tem jih (logično!) ovirajo nadzorniki sistema, kot opaža Kuštrin, trenutno tudi še ministrica, ki ni zdravnik, zaradi česar Čebaškova menda meni, da zato ni poznavalka zdravstvenega sistema.
V resnici pa je danes prav ta monopolni položaj zdravnikov v zdravstvenem sistemu največja hiba sistema.

Ima pa Komadina prav, ko pravi, da pričakuje od bodočega ministra dialog z zdravniki. Le kaj več pripravljenosti na pošten dialog bodo morali zdravniki pokazati v tej smeri kot dosedaj. Do sedaj so namreč praviloma zdravniki vsem ministrom postavljali le ultimate. Predvsem v zvezi z zahtevami in pričakovanji zdravnikov, bistveno manj pa v zvezi upravičenimi pričakovanji bolnikov.
Coli
# 06.06.2018 ob 08:15
Ah, mokre sanje, žal! Samo počakajte, da po počitnicah štrukljev pavijan zopet na gabico po pol miljarde skoči in prepotrebne slovenske reforme bodo birokratski teroristi zopet premaknili vsaj za 4 leta v prihodnost!
johann
# 06.06.2018 ob 08:01
To naše obvezno zdravstveno zavarovanje je absurd. Prideš k zdravniku, pa moraš doplačati to pa ono, na koncu pa prideš na vrsto pri specialistu čez eno leto ali več.
Sicer pa ne vidim niti enega razloga, da bi zdravstveni sektor izločili iz plačnega sistema. Če pa to dohtarji želijo, pa lahko gredo v privatni sektor, in si tam sami nabavijo opremo za svoje delo.
Emsho
# 06.06.2018 ob 19:48
V resnici pa je pridobitev za paciente, če zdravniki delajo tudi popoldne. Predstavljaj si, da ukinejo vse te ambulante. Sedaj imaš izbiro, potem si obsojen na vrsto.

Poleg tega kar nekaj ljudi ima finance, da si to lahko privošči. Zakaj bi jih silil v javno vrsto, da bodo še povečevali gužvo?

In če že dovoliš da se pogledajo samoplačniško, zakaj ne bi teh pregledov naredil (tudi) v javnem zavodu. Decembra npr. na ortopediji gledajo v zrak, ker so že opravili 120% programa, naprej pa ne smejo delat. ...no v resnici sičez leto razporedijo tako, da je tega čimmanj in raje malo manj naredijo, da ni decembra prevelika luknja. Vsake toliko pa jih reši ZZZS, da jim da dodaten program in dodatno plačilo... pol delajo pa še sobote...

tako to deluje, pa lahko dobim 100minusev in ne bo spremenilo dejstev.
AlBundy
# 06.06.2018 ob 13:48
@tu in tam

Si pa ravno prave našel. Tiste, kjer jih na sek. nivoju največ primanjkuje.
In zaradi pomanjkanja anestezilogov odpadajo operacije.


Pa si se kdaj vprašal, zakaj jih primanjkuje in da je krivec za to izključno njihova Zdravniška zbornica, ker v preteklosti ni bilo dovolj razpisanih specializacij. In morda je bil namen ravno to, da se doseže stanje, kot ga imamo sedaj, ko takšni zdravniki lahko dobesedno izsiljujejo. Normo bi se že dalo definirat, brez problema, če bi bila le volja, a v vsakem primeru zagovarjam to, da je zdravnik, ki je na plačilnem seznamu javne ustanove, tam 8 ur tudi prisoten. Pika.
Emsho
# 06.06.2018 ob 13:43
Večina zdravnikov krepko presega normo. Večina ustanov tudi krepko presega količino programa, ki ga zakupi ZZZS, zato minusi vsepovsod...

So pa kakšna gnila jajca vmes, tako kot v vseh poklicih, ja.
tu in tam
# 06.06.2018 ob 13:31
@AlBundy
>>me nihče ne bo prepričal, da npr. kirurgi ali anesteziologi
Si pa ravno prave našel. Tiste, kjer jih na sek. nivoju največ primanjkuje.
In zaradi pomanjkanja anestezilogov odpadajo operacije.

In kako boš anesteziologu al pa kirurgu normo definiral?
A je to 5 ali 15 operacij v 8 urah?
5 slepičev ni problem v dnevu ven dat, 5 otganov /dan presadit, to pa je že težava.

Pa še to: za 24/7/365 prisotnost na enem delovnem mestu potrebuješ 5 ljudi.
Običajno pa bolnice eno tako delovno mesto pokrivajo s tremi zaposlenimi.
Pač malo nadur, malod ežurstev, malo upajo na srečo, da ne bo hkrati kake redne operacije, pa kaj nujnega.
Emsho
# 06.06.2018 ob 11:30
@radio

jap. odidejo ponavadi najbolj zagnani...ki jih trenutni sistem uravnilovke tepe po buči že vrsto let...
Radio
# 06.06.2018 ob 11:27
@Emso:

in tisti, ki bodo ostali bodo v povprecju opravili 30 % manj ur kot zdaj.
Valentin57
# 06.06.2018 ob 07:37
Izhodišča za reformo:
- skrajšanje dopusta na največ 35 dni
- konkurenčna klavzula, kar pomeni, da zdravnik lahko dela pri koncesionarju le z dovoljenjem svojega delodajalca in da ta dobi del zaslužka
nevem
# 06.06.2018 ob 06:52
Kako bo s prihodnjo levosredinsko vlado, je jasno pokazala vlada v odstopu. Namesto dobre in korenite reforme zdravstva, so s kadrovanjem v UKC le olajšali plenjenje. Saj so namesto sposobnega in odločnega managerja, ki pozna posel, kar za nekaj časa postavili anemično marioneto, ki brez vprašanj podpisuje, kar mu je predloženo. In kdor tega ni prepoznal, mu ni pomoči. In med temi je bil očitno tudi predsednik vlade v odstopu.
21.12.2012
# 05.06.2018 ob 23:14
Ne, minister ne rabi poznati obstoječe sistemske kraje, temveč mora imeti vizijo za sistemski red. Čez noč je treba odrezati pijavke.

Svoboda dela = zdravstveni denar v žepe zdravnikov!

Vse napore za skrajševanje čakalnih vrst dejansko rušijo zdravniki sami,,saj jim ni v interesu, da bi naredili kaj dodatno za klasičen denar. Želijo namreč živeti v oblakih, zato morajo tako tudi služiti.

Da nas imajo za takšne talce, res podlo.
tedomedo
# 05.06.2018 ob 22:05
Kaj so zdravniške organizacije? Bolnišnice? Hočejo samo več denarja, kvaliteta bo pa še naprej kot v Afriki.
Emsho
# 08.06.2018 ob 15:01
@petrap

Bojim se da imaš prav kar se tiče sfiženja novih ureditev...Saj se strinjava glede večine. Jaz sem pač zagovornik tega, da če nekaj ne deluje, zamenjaj idejo in poskusi s čim drugačnim. Zaresne spremembe od 1994 nismo imeli.

Nihče si ne želi razpada ali popolnega odprtja zdravstva tržnemu modelu. A tisto kar politiki in ljudje ne razumejo je to, da z vztrajanjem na sedanjem modelu, pospešeno drvimo v to smer. Nihče ne bo želel delati v javnem sistemu.

Ja, imamo uspešne ustanove, a prepogosto so zadaj požrtvovalni (in izgoreli) zaposleni, ne tako briljanten sistem. Cilj je zagotoviti sistem, ki je vzdržen tako, da ne uničuje zdravja zaposlenih, ki primarno regulira samega sebe, ter nagrajuje uspešne (zaposlene in blnike). Kako bomo to naredili, pa je stvar politike (nihče drug tega ne more). Ker pa so predominirajoče ideje v stilu ohranitve državnega zdravstva in še večje moči vpliva države/lokalnih oblasti, pa so obeti slabi. In kot sem napisal...če bo v vladi Levica, SD ali desus, jaz spokam. In precej nas je takih...
Emsho
# 06.06.2018 ob 19:41
@homer

a si ti prebral, kaj sem jaz napisal? Ni dvojna plača. Plača je ena, le ustanovam bi bilo lažje zagotoviti financiranje za te plače. Ki bi pa lahko bile sestavljene iz fiksnega in variabilnega dela...
Homer.
# 06.06.2018 ob 17:49
Kombinirano delo?
Nikakor ne!
Ali privat ali javno!
na dveh stolih sedet in vleči dvojno plačo, pač ni pridobitev za paciente
Emsho
# 06.06.2018 ob 17:32
Ravno zaradi tega, bi zdravniki radi iz enotnega plačnega sistema. Sedanja ureditev je absurdna. Tudi za javne zavode je sistem nevzdržen.
Emsho
# 06.06.2018 ob 17:31
Zanimivo, da je danes potekal sestanek na ministrstvu, kjer zdravstveni domovi hočejo tožiti državo, ker jim ne zagotovi dodatnih sredstev za napredovanja.

To kaže, kako v resnici tudi ZDji ne razumejo kako sistem pravzaprav deluje. Razumljivo, da ljudje nimajo pojma. Plačo zaposlenim določa zakonodaja in kolektivna pogodba. To nima veze s financiranjem programov s strani ZZZS.

Nekdo je prej omenil, da mora biti zdravnik 8 ur na delovne mestu...jaz imam dodatno vprašanje - če je ZZZS zakupil (plačal) samo toliko storitev, kot jih zaposleni naredi v 4 urah, kaj naj dela preostale 4 ure? Če bo delal naprej, bo porabljal (povečini drag) material in svoji ustanovi delal minus, ker tega nihče ne plača.

Zdravstveni domovi pa ne morejo biti v priviligiranem položaju. Eno je organizacija storitev in plačilo s strani ZZZS. S prerazporejanjem teh sredstev morajo zagotoviti plače, da bodo skladne s kolektivno pogodbo. Ali pa izboriti dodaten program od ZZZS ali poiskati dodatne vire.

Ne more država reševat njihovih riti. Koncesionarjem jih nihče ne in so enako plačani in morajo izplačati enake plače.
Emsho
# 06.06.2018 ob 15:01
@alBundy

Zbornica razpiše specializacije, ki jih določi ministrstvo. Zbornica je samo izvajalec. Zadnja leta pa sprejemnik naročil o potrebah.

@petrap
To kar ti opisuješ kot organizacijsko strukturo imamo že 25 let in poglej kje smo. Takšno ureditev ima samo še romunija, nekatere države bivše juge in ultra socialistične države (kuba).

V programih, ki jih plačuje ZZZS po večini ni (ali pa so smešno podhranjena) sredstev za operativno delovanje ustanov (računalniška in medicinska oprema, pohištvo, elektrika, voda...). Od kje naj ustanove dobijo denar zanje? Poleg tega imamo po svetu dokazan mešani model kot najbolj optimalen za izkoriščenje kadra/opreme in napredka. Ločitev javnega od zasebnega bo počasna smrt za javni sektor. Noben javni zavod v sloveniji, ki danes opravlja samoplačniške storitve (npr. medicino dela, ali pa UZ preglede na primarnem nivoju), nima izgube na zasebnem delu. Ponavadi celo furajo zasebni del izključno zato, da polnijo luknjo, ki nastaja na javnem delu.

ZZZS je prevelik konglomerat in prav imaš, imamo premalo prebivalcev za tako veliko ustanovo. Problem je, ker je en sam in se mu ni treba spreminjati, ker ga nihče v to ne prisili. Politika tega ni sposobna, upokojenci, ki ga vodijo pa ne razumejo v čem je problem.

Stvar je enostavna. Problem je, da politike ne razumejo v čem je problem in še huje, se o tem niso pripravljeni pozanimati. Zato se rešitve lotevajo s puhlicami in floskulami ohranitve javnega zdravstva, hkrati pa sploh ne vedo kaj to je, kako se financira in kdo ga izvaja. Za pacienta jim je pa tako vseeno, dokler ni predvolilni čas. Računaj, da je ministrica v prejšnjem mandatu sprejela nekaj zakonov, ki DOKAZANO (!) povečujejo smrtnost (študije takšnih ukrepo po svetu).
Binder Dandet
# 06.06.2018 ob 14:56
Ne potrebujemo reforme. Imamo gospodarsko rast.
petrap
# 06.06.2018 ob 14:04
@Emsho

V marsičem se strinjam, kar si napisal glede reforme sistema, a ne z vsem.
Kar se tiče dodatnih zdravstvenih zavarovalnic in vsebin košaric zdravstvenih storitev, se s tabo ne strinjam, ker menim, da je za 2 mio državljanov še ena zavarovalnica preveč. Preveč denarja potroši sama zase, zdravstvenega denarja, ki bi ga bilo mogoče bolj racionalno zbirati in tudi bolj racionalno porazdeliti med izvajalce zdravstvenih storitev. V tem pogledu se absolutno strinjam z mnenjem priznanega profesorja in poznavalca zdravstvenih sistemov iz V. Britanije, ki ga je zapisal v članku v zadnji Sobotni prilogi Dela ( z dne 2.6.18). Priporočam v branje.
Z omenjenim profesorjem se absolutno strinjam tudi v pogledu komu in čemu naj bi bile namenjena dodatna zavarovanja.

Za naš ZZZS menim, da ni toliko problem v njegovem monopolu, temveč v že desetletja trajajočem zelo pomanjljivem nadzoru zdravstvenih storitev, ki jih plačuje v imenu zavarovancev. Veliko jih namreč plača, ki niso bile ravno potrebne,nekatere tudi niso bile nikoli opravljene ali pa v resnici niso bile opravljene takšne, kot so jih izvajalci zaračunali. To je zato, ker ZZZS vse bolj plačuje posamezne storitve, namesto potrebnega zdravljenja bolnikov. Pri tem so cene za takšne storitve mnogokrat izračunane čez palec. Izvajalci seveda imajo izračunano katere storitve se jim jih splača opraviti. Radi jih opravijo, četudi so brez večje koristi za bolnika. Posledično zmanjkuje denarja za resnično bolne ljudi, ki čakajo za zdravljenje v vrstah.

Strinjam se s tabo glede vodenja javnih zavodov, ne strinjam pa se s samoplačništvom v takšnih zavodih. Javni zavodi bi morali biti tako organizirani in tako zasedeni s programom storitev, ki se plačujejo iz javnega denarja, da jim še na misel ne bi hodilo samoplačništvo.
V tem pogledu imajo javni zavodi očitno že danes prekomerne kapacitete, da lahko opravljajo tudi storitve za samoplačnike. Zaradi tega lahko pridelujejo tudi izgube, če samoplačnikov ni dovolj. In tudi takšne izgube potem nekritično pokriva država iz proračuna.

Kar se nagrajevanja izvajalcev tiče, bi bilo najbolje najprej razčistiti plačevanje le-teh. Plačilo sledi le za dejansko in korektno opravljeno delo. Ne samo o morebitnih kaznih, tudi o nagradah bi se kazalo ukvarjati šele pod "ž", kot si zapisal. Za korektno opravljeno delo sledi korektno plačilo, ne nagrada. Smisel nagrad in kazni je povsem drugačen.

Pa še nekaj: če bi bila stvar tako enostavna, kot si zapisal, bi težave najbrž uspele odpraviti že prejšnje vlade. Sedmim to ni uspelo. Ne verjamem, da bo v tem pogledu revolucionarna tudi bodoča, osma. Mislim, da bo do dobrih rešitev nogoče priti postopoma. Korak po korak, vendar naprej, ne nazaj.
Emsho
# 06.06.2018 ob 13:41
Vsem zdravnikov, zaposlenim v javnem sektorju, obvezno določiti dnevno normo. Šele takrat, ko jo izpolnijo, gredo lahko dodatno služit v privatni sektor ...

Precej bolje bi bilo, da namesto tega omogočijo zdravnikom (ki to želijo), da so plačani za dodatne storitve v lastni ustanovi, pa jim ne bo treba delati naokrog po privatnih ambulantah...

Oprema in prostori bi bili bolje izkoriščeni, dobiček, pa bi ustanove lahko uproabile za prepotrebno obnovo opreme in prostorov..

Ja, dobiček, ja. Tako kot v 99% držav razvitega sveta. Pri nas pa dobička ne sme biti, minusa pa ne maramo (a ga kljub temu vsako leto pokrivamo).
Sklonjen
# 06.06.2018 ob 07:46
Bravo Janša ... korektna, zrela in načelna drža se obrestuje, kar se je potrdilo tudi na volitvah.

Veliko uspeha želim!
jureimacure
# 06.06.2018 ob 06:28
Nadaljevanje umiranja v čakalnici in občutek nemoči bolnikov se bo nadaljevalo v kolikor bo leva vlada.
Obvezno desno sredinska vlada.
kralj matjaž
# 06.06.2018 ob 06:28
Problem je, da nihče ne ve kako zgleda normalno zdravstvo. In dokler ne pride na oblast politika, ki razume normalnsot, bodo težave v zdravstvu.
Alchemist
# 05.06.2018 ob 22:50
Privatizatorji pač.
petrap
# 08.06.2018 ob 10:20
@Emsho
Dokazljivo je, da ne drži vse, kar pišeš.
Nekateri ZD in bolnišnice v Sloveniji kar dobro shajajo z izvajanjem programov, ki jih financira ZZZS. Poglej n.pr. Zdravstveni dom Nova Gorica, Osnovno varstvo, SB Izola.
Ne samo, da dobro shajajo, in to že dolgo, tudi kar precej investirajo v lasten razvoj iz svojih sredstev.
Samoplačniške storitve so pri teh izvajalcih bolj obrobnega pomena. To lahko vsak vidi, saj so njihove bilance javno dostopne.
Država, ki izvaja sistemski nadzor nad zdravstvom, bi si morala čimprej priti na jasno, zakaj nekateri v takšnem sistemu uspevajo, drugi pač ne.
Je pa res, da se morajo izvajalci nenehno boriti z državo, ki mimo njih določa višino plač za njihove zaposlene, ne zagotavlja pa jim za takšne plače dovolj denarja prek cen zdravstvenih storitev.

Prav imaš. To organizacijsko strikturo imamo že 25 let. Ta je velika težava in kar kliče reformo. Približno tak sistem, kot ga ti predlagaš, ima že dolgo Avstrija. V bistvu smo ga imeli zelo podobnega tudi že v Sloveniji, vse do leta 1991.
Zdravstvo je bilo takrat organizirano regijsko ( v Avstriji je organizirano deželno). Bolnišnice in zdravstveni domovi so bili zelo avtonomni glede upravljanja. Program zdravstvenih storitev se je usklajeval na SIS za zdravstvo. ta je, kolikor je bilo takrat mogoče, sledil potrebam prebivalstva. Zdravnikov zasebnikov pa res ni bilo. In kolikor se spomnim, tudi nekega velikega interesa za to ni bilo.
Tudi megalomanskega ZZZS takrat seveda ni bilo. Niti ne zavarovalnic za prostovoljno zavarovanje. Bila je pa participacija, kot dodaten finančni vir in obenem omejevalec povpraševanja po nepotrebnih zdravstvenih storitvah. Ta še danes obstaja v kar precej državah EU.
Za financiranje izvajalcev so skrbele Območne SIS, rekli bi jim lahko regijske SIS. Država je nad zdravstvom izvajala le krovni (sistemski nazor) in ga usmejala z obveznimi predpisi.
Zdravstvo je takrat, upoštevajoč tedanji gmotni položaj države, veliko bolje funkcioniralo, kot funkcionira danes.

V Avstriji je še danes bolj ali manj tako. Namesto Območnih SIS so tam seveda zavarovalnice, organizirane po deželnem principu. Zato jih imajo več, 9.
Bolnišnice, so večinoma v lasti države, upravljajo jih pa regije, po principu gospodarskih družb, z veliko avtonomije. Takšne bolnišnice so tudi v Avstriji neprofitne. Obstajajo pa tudi zasebne bolnišnice, ki so večinoma specializirane za določene dejavnosti. Njihove storitve se, razen izjem, ne plačiujejo iz bolniških blagajn.

Na primarni ravni so v Avstriji zdravniki svobodnjaki. Pogodbe sklepajo neposredno z zavarovalnicami. Te jih tudi, poleg zdravniške zbornice, tudi nadzirajo.
A to vse stane. Avstrija namenja zdravstvu relativno precej več denarja kot Slovenija.
V Avstriji vse to dobro štima. In to najbrž predvsem zato, ker je Avstrija urejena država, s stoletno tradicijo. Dvomim, da je njihov sistem nogoče kar tako, na horuk (reforma) prenesti k nam. MI bi najbrž tudi tak sistem kaj kmalu zapeljali približno tam, kjer smo sedaj.
Homer.
# 06.06.2018 ob 17:42
Kuštrin?
Saj vemo....
nikoli dovolj visoke plače !
AlBundy
# 06.06.2018 ob 13:07
@tu in tam

Se strinjam glede primarnega nivoja, ki je res preobremenjen, a me nihče ne bo prepričal, da npr. kirurgi ali anesteziologi tipa Konrad Kuštrin Pohlepni v nekaj urah opravijo normo, da si lahko vsak dan še dodatno polnijo žepe preko svojih s.p.-jev, rit pa jim odnašajo mladi strokovnjaki, dokler jim ne poči film ter se raje poberejo v tujino.
AlBundy
# 06.06.2018 ob 11:39
Vsem zdravnikov, zaposlenim v javnem sektorju, obvezno določiti dnevno normo. Šele takrat, ko jo izpolnijo, gredo lahko dodatno služit v privatni sektor ...
GORILA
# 06.06.2018 ob 09:00
@Sklonjen

Edina garancija za to je močna Janševa vlada!

...torej ne v tem mandatu!
Kazalo