"Film odlikujejo precizna režija, izjemna igra in fotografija. Prvenec, ki nam bo ostal v spominu in ki hkrati napoveduje zanimive prihodnje režiserjeve filme," je zapisala mednarodna žirija v sestavi Edel Brosnan, Joana Domingues in Matevž Luzar. Nagrado tradicionalno podelijo prvemu ali drugemu filmu režiserja oz. režiserke v sekciji Perspektive.

Iz filma Varen kraj. Foto: Kinodvor
Iz filma Varen kraj. Foto: Kinodvor

Podelitev nagrad je potekala v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma (CD). Žirija je tam razglasila, da posebno omembo podeli filmu Prezaposlena režiserja Erica Gravela, ki mu je uspelo združiti družinsko stisko ter žanr trilerja, ki nas posrka v protagonistkino vsakdanjo bitko – med potjo v službo in njenima otrokoma doma.

"Žirijo je navdušila kakovost filmov v ožjem izboru za nagrado vodomec. Filmi so bili zelo različni, ampak so obravnavali teme, ki so prevečkrat zakrite in nas kot družbo postavljajo v nelagoden položaj. Takšne, pomembne teme bi financerji morali pogumneje podpirati. Filmi so zelo privlačni in gledljivi zaradi izjemne igre, močnega scenarija, fotografije in režije. Ti prvenci ali drugi filmi bodo gotovo našli svoje občinstvo tudi zunaj festivalskega kroga. Kljub temu je zmagovalni film lahko samo eden," lahko beremo v utemeljitvi.

Iz filma Sierra Sanderja Joona. Foto: LIFFe
Iz filma Sierra Sanderja Joona. Foto: LIFFe

Žirija za nagrado za najboljši kratki film v sestavi Dušan Kasalica, Liza Marijina in Maša Seničić se je odločila za estonski animirani film Sierra Sanderja Joona. Oče in sin v filmski zgodbi izgubljata dirko. Da bi zmagal, se deček spremeni v avtomobilsko gumo.

"V filmu Sierra sledimo večplastni zgodbi, dognano zgrajeni na več področjih: pripovednem, estetskem, čustvenem in referenčnem. Resnično duhovit in inteligenten, a zelo ganljiv film," je utemeljila žirija.

Sorodna novica Matjaž Ivanišin: "Prehod s celovečercev na kratki film je korak naprej in ne vrnitev nazaj"

Posebno omembo v tej kategoriji si je prislužil Heat Waves Kenta Chana. "Heat Waves je filmski prikaz sodobnega sveta: sestavljen je iz različnih najdenih posnetkov in razkriva naravo naše realnosti, ki temelji na zunanji podobi, v ostroumnem dialogu dveh zaslonov; nešteto zaslonov," so zapisali.

Nagrado FIPRESCI, ki jo podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev v sestavi Rene Marx, Gena Teodosievska in Ivana Novak, se je odločila za film Neustavljivi Anais Volpe.

"Gre za živahen in nepozaben portret dveh mladih žensk, ki se najdeta v edinstvenem prijateljstvu. Skupaj sta neustavljivi in zmoreta vse, tudi uresničiti svoje najbolj divje sanje. Avtorica z uporabo vihrave kamere prevetri že znane filmske formule, potopi nas v srce Pariza ter srce mladosti, ki jo utelesita sijajni mladi igralki Souheila Yacoub in Deborah Lukumuena. Film nas zagrabi v trenutku, ko se pojavita, in nas odnese na valovih njunega toplega, brezmejnega prijateljstva. To je eno tistih prijateljstev, o kakršnih vsi sanjamo. Prijateljstvo, ki rešuje duha," je zapisala žirija.

Iz filma Praznik dela. Foto: LIFFe
Iz filma Praznik dela. Foto: LIFFe

Svoje je povedalo tudi občinstvo. Med 21 filmi je najvišjo povprečno oceno, 4,76, prejel bosanski film Praznik dela Pjera Žalice. Dan, ki bi moral biti vsem v veliko veselje, se v filmu prelevi v ponovno odpiranje skelečih vojnih ran.

Sorodna novica Pjer Žalica: Naj se zgodovina ukvarja, kdo je zločinec in kdo ne, toda vojna je zaznamovala vse

Nagrada žirije Art kino mreže Slovenije v sestavi Armand Meterc, Katja Stušek in Vid Šteh, gre belgijskemu filmu Blizu Lukasa Dhonta. In kaj pravi žirija? "Blizu je na idilično belgijsko podeželje postavljena čustvena drama o tragično prekinjenem prijateljstvu med najstnikoma, ki sta se veliko prezgodaj prisiljena soočiti s krutimi življenjskimi lekcijami. Filmu s čudovito fotografijo, umirjenim tempom in pristno naturalistično igro mladih naturščikov uspe gledalca, še posebej najstnika, subtilno spodbuditi k razmisleku o tem, s kakšnimi stiskami se soočajo mladi v obdobju, ki bi zanje moralo biti najbolj srečno v življenju."

Za ta film se je odločila tudi mladinska žirija Kinotripa, ki so jo sestavljale Zoja Klemenčič, Ajda Simčič in Zarja Žagar. "Intenzivna atmosfera filma in njegova fizičnost sta nas prevzeli tako zelo, da smo s protagonisti delile njihove bolečine. V ospredje so postavljeni intima, prijateljstvo, čustvenost in ranljivost fantov – značilnosti, ki v družbi še vedno nimajo prostora," piše žirija.

92 celovečernih in trije sklopi kratkih filmov iz 48 držav
Na Liffu so našteli nekaj čez 33.000 obiskovalcev, od tega si je približno sedem odstotkov gledalcev filme ogledalo prek spleta, z VOD-ja. Največ zanimanja je bilo za filme Neskončnost, Trikotnik žalosti, Izgubljeni kralj, Korzet, Duše otoka, Dvojna prevara, Sin, Ona ve, Ia, Lunana: Jak v razredu in Alcarràs.

Na Liffu je bilo sicer na ogled 92 celovečernih in trije sklopi kratkih filmov iz 48 držav:
Avstralija, Avstrija, Albanija, Argentina, Belgija, BiH, Bolivija, Brazilija, Butan, Črna gora, Češka rep., Čile, Danska, Francija, Gruzija, Grčija, Hrvaška, Iran, Irska, Islandija, Italija, Japonska, Jugoslavija, Južna Koreja, Kanada, Kitajska, Kosovo, Luksemburg, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Poljska, Portugalska, Romunija, Severna Makedonija, Sovjetska zveza, Slovenija, Srbija, Slovaška, Španija, Švica, Švedska, Turčija, Tunizija, Ukrajina, Urugvaj, VB, ZDA.

Prikazani so bili na 273 projekcijah, od tega 24 v Mariboru, deset v Celju in šest v Novem mestu. Festival je letos obiskalo 41 gostov, filmskih ustvarjalcev in članov žirij.

Festival se bo sklenil v nedeljo.