Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
4 epizod
4 epizod
Po belih in črnih tipkah - veliki pianisti in mojstri klavirske igre; oddaja o pianistih preteklosti, njihovih življenjih, o velikem slogu, moči osebnosti in hipnotični avtentičnosti njihove umetnosti.
Max Reger je imel oster odnos z glasbenim tiskom. Najglasnejši izmed njegovih kritikov je bil Rudolf Louis, ki je delal za Münchener Neueste Nachrichten. Menil je, da Regerjeva glasba pripada »kultu grdote zaradi nje same«. Ko ga je Louis nekoč spet divje raztrgal, je Reger odgovoril: »Sedim v najmanjši sobi svoje hiše. Pred seboj imam vašo oceno. Še hip, pa bo za menoj ...”
Max Reger je živel trdo, delavno življenje. Koncertiral je kot organist, pianist in kot dirigent. Velikokrat je čas za komponiranje našel le še na nočnih vlakih. Zaradi norega koncertnega urnika je prepotoval vso Evropo in pri 43 letih nepričakovano umrl zaradi srčnega infarkta, ki ga je povzročila prenasičenost z delom, hrano in alkoholom. Regerjeva glasbena zapuščina vključuje 146 opusov in ogromno glasbe, ki ji ni dal oznake v katalogu. Napovedovali so, da bo dosegel glasbeno nesmrtnost, vendar se danes na odrih pojavlja le peščica njegovih skladb.
Vlogo Edne Iles pri promociji Medtnerjeve glasbe je težko preceniti. Od leta1930 naprej je njegova dela uvrščala na vse svoje koncerte. "Da se o njem zdaj pogosto govori v isti sapi kot o njegovem prijatelju Sergeju Rahmaninovu in se redno pojavlja na recitalih in posnetkih, je rezultat njene prodornosti in vztrajnosti", je zapisal neodvisni kritik Martin Anderson. Če ne bi živela v relativni izolaciji Midlanda, bi morda uživala večji uspeh kot solistka, saj je v svojih dvajsetih in tridesetihtih letih koncertirala v Berlinu, dunajskem Musikvereinu, Oslu, Stockholmu in Budimpešti, se poleg Paderewskega in Furtwänglerja pojavila seriji koncertov mednarodnih zvezd in igrala pod vodstvom dirigentov, kot so Sir Adrian Boult, Sir Thomas Beecham in Willem Mengelberg. Danes je že skoraj pozabljena.
Nikolaja Metnerja bi lahko označili za konservativnega skladatelja z obzirom na obdobje, v katerem je živel. Iz določene časovne distance sicer glasbene novosti nimajo več tistega učinka kot v svojem času, pa vendarle naj bi predstavljale izvirnost in ustvarjalno moč. Ta izvirnost in novo v glasbi sta znanilca napredka, vsaj, če napredek razumemo kot preseganje starega in postavljanje novega. Po drugi strani je razumljivo, da novo ne zagotavlja napredka v kvalitativnem smislu, vidiku glasbene umetnosti, ki je od vseh najpomembnejši; hkrati pa ostaja dejstvo, da je glasba živa stvar, ki nujno vključuje spremembe.
Neveljaven email naslov