Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Sreda, 22. sep. 2021

Ars • Sre, 22. sep.

04:00
Svitanja

Ponovitev. Predvajamo skladbe raznolikih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.

Na programu Ars vas v novi dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Osrednja jutranja informativna oddaja Druga jutranja kronika prinaša analizo najaktualnejšega nočnega dogajanja, predvsem pa napoveduje teme, ki bodo zaznamovale dan.

Pregled aktualnih glasbenih dogodkov.

Na programu Ars vas v novi dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Leta 2012 je pri založbi Litera Anja Golob objavila pesniško zbirko V roki, v njej pa pesem Izdajalka, pesem o dialektiki med ustvarjalno izdajo in molkom.

Na programu Ars vas v novi dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Posnetki iz najnovejše jazzovske produkcije, kot tudi zgodovine jazza.

10:00
Poročila

V tretji oddaji bomo osvetlili medvojno obdobje umetnikovega življenja, ki je brez dvoma zelo vplivalo na njegovo glasbeno ustvarjanje. Kozina se je leta 1943, po kapitulaciji Italije in potem, ko so mu bombardirali hišo, njegovo ženo pa so gestapovci odpeljali v zapor, odločil za odhod v partizane. Tega leta je po libretu hrvaško-srbskega dramatika Iva Vojnoviča dokončal tudi opero Ekvinokcij, in jo, da je ne bi med vojno izgubil, zakopal na vrtu svojih staršev. Prvič so jo izvedli leta 1946 v ljubljanski Operi, dve leti pozneje je zanjo prejel Prešernovo nagrado.

11:00
Poročila

Matej Bogataj je v dobrih treh desetletjih kritiškega delovanja ustvaril obsežen, domala nepregleden opus literarnih in gledaliških kritik. Objavljal jih je in jih v skoraj vseh slovenskih časopisih in revijah, pa tudi na valovih nacionalnega radia. Tokrat z njim o literarni kritiki in vprašanjih, ki jih danes poraja. Kaj zaznamuje dobro, tehtno literarno kritiko? Kako se je družbena vloga kritika in kritike spreminjala? Kakšno vlogo igra v času, ko Slovenija vse bolj drsi v amaterizem?

Kratka glasbena medigra

12:00
Poročila

V Arsovih spominčicah poslušajte flavtista Jožeta Pogačnika kot komornega glasbenika in solista z orkestrom. Jože Pogačnik je bil dolgoletni član in solist Simfoničnega orkestra RTV Slovenija in član Pihalnega kvinteta RTV Ljubljana. Poslušali ga boste v Sonati za štiri flavte Johanna Joachima Quantza, Koncertu za flavto, harfo in orkester v C-duru, K299, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Mali komorni glasbi za pihalni kvintet op. 24, št. 2, Paula Hindemitha, Sonati za flavto in klavir Bohuslava Martinuja in Koncertu za sedem pihalnih instrumentov – pihalnem kvintetu za trobento, pozavno, tolkala in godalni orkester Franka Martina. Oddajo, ki jo je pripravila Tjaša Krajnc, bomo ponovili v četrtek, 23. septembra, ob 17.05.

13:00
Poročila

Igra, nastala po zgodbi češko-avstrijskega avtorja Franza Kafke, kaže aktualno socialno sliko oholosti in cinizma bogatih, ki brez kančka sočutja zavrnejo človeka na robu eksistence in se celo okoristijo z njegovo bedo.

Glasbena medigra

14:00
Poročila

Pred šestdesetimi leti, na začetku septembra 1961, se je v Beogradu zbralo 25 predstavnikov držav, ki so se hotele upreti logiki hladnovojne razdelitve. Niso želele biti podrejene ne Vzhodnemu ne Zahodnemu bloku in bile so odločene, da bodo zastopale to, za kar so menile, da je glas večine prebivalcev našega planeta: mirno reševanje sporov, nevmešavanje ostalih sil v notranjo politiko držav, možnost za neodvisnost in čimbolj enakomeren gospodarski razvoj. Po letih medsebojnih povezovanj je množica svetovnih voditeljev, na čelu katerih so bili indijski premier Džavaharlal Nehru, egiptovski predsednik Gamal Abdel Naser, Ahmed Sukarno iz Indonezije, Kwame Nkrumah iz Gane in seveda jugoslovanski predsednik Josip Broz Tito, tako ustanovila Gibanje neuvrščenih. Gibanje, ki bo – čeprav polno pretresov in včasih bolj, včasih manj uspešnih potez na globalnem političnem odru – odigralo pomembno vlogo v hladni vojni in morda še pomembnejšo v zgodovini našega prostora. Nikakor ni bilo samo ideološki okvir jugoslovanske zunanje politike, ampak je pomagalo krojiti tudi veliko bolj pragmatične gospodarske in politične poteze. Toda kako je, predvsem z vidika jugoslovanske zunanje politike, to gibanje sploh nastalo? Kaj vse se je moralo zgoditi, da je majhna socialistična evropska država – ki je bila sprva v svoji zunanji politiki zvesta Sovjetski zvezi – sredi hladne vojne začela snovati svojo, zunajblokovsko politiko in se obračati k državam tretjega sveta, ki so povrhu vsega v tistem času pravzaprav šele postajale samostojne? In kakšen pomen ima v tej zgodbi prva konferenca, od katere je pravkar minilo 60 let? O vsem tem smo se za Glasove svetov pogovarjali z zgodovinarjem dr. Tvrtkom Jakovino z zagrebške Filozofske fakultete. Oddajo je pripravila Alja Zore.

Glasbena medigra

Vas zanima aktualno dogajanje? V Dogodkih in odmevih, osrednji popoldanski informativni oddaji, vam ponujamo poročila, analize in komentarje ključnih aktualnih dogodkov tekočega dne – tako s področja politike kot gospodarstva, zdravstva, šolstva, kulture in športa. Vsak dan ob 15.30 na Radiu Slovenija.

Edina dnevna informativna oddaja o kulturi. V dobrih petnajstih minutah povzame kulturno in ustvarjalno dogajanje pri nas. Predstavljamo novosti, festivale in kulturno problematiko.

Tudi tokrat vas vabimo k poslušanju vokaliz, glasbenih oblik, ki so po zasnovi blizu samospevom ali opernim arijam. Vsem je skupno, da so brez besedila ali ga je zelo malo; vokalni solisti pojejo večinoma na zloge ali samoglasnike. Glas, za katerega pravijo, da je najbolj espresivno glasbilo, je zato toliko bolj v ospredju, odsotnost besedila hkrati pripomore k določeni abstrakciji, distanci do poslušalcev, v nekaterih primerih pa lahko ustvari celo skrivnostno, mistično vzdušje.

Reinhold Gliere je eden od skladateljev, ki so to abstrakcijo pripeljali do neslutenih razsežnosti - v obliki vokalize si je zamislil svoj Koncert za koloraturni sopran in orkester.

Poročali bomo o prvem letošnjem koncertu iz cikla Kromatika, na Štajerskem pa se je začel 14. festival Maribor, kjer v ospredje postavljajo pianista Simona Trpčeskega. Sledili bosta še dve razglednici iz Ljubljane in nekaj povabil na koncerte.

Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.

Glasbena medigra

O pripadnosti in izkoreninjenosti. Avtorica se kot ljubiteljica različnih kultur, običajev in jezikov ne omejuje le na znano, temveč odkriva svet s potovanji in literaturo.

19:30
Neposredni prenos, Kar globoko ...

22:00
Poročila

Obrobne poti sodobne kompozicije…zvočni eksperiment…improvizirana glasba in glasni novi jazz

Posvečamo se tako zgodovini jazza kot najnovejšim jazzovskim izdajam.

23:59
Slovenska himna

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov