Pogačar in ekipa UAE Emirates so preprečili Vingegaardu in Jumbo Vismi izvedbo njihovega načrta. Razlika ostaja minimalna, nova runda bo že v nedeljo z novo zahtevno gorsko etapo, ki se zaključi pod obronki Mont Blanca. Foto: Reuters
Pogačar in ekipa UAE Emirates so preprečili Vingegaardu in Jumbo Vismi izvedbo njihovega načrta. Razlika ostaja minimalna, nova runda bo že v nedeljo z novo zahtevno gorsko etapo, ki se zaključi pod obronki Mont Blanca. Foto: Reuters

Potem ko je 3,7 km pod vrhom Joux Plana napadel in se za nekaj sekund odpeljal pred Jonasa Vingegaarda, se je po ohladitvi iz bidona odločil, da po dveh kilometrih napada raje počaka vztrajnega Danca. Sledil je dvoboj kot na velodromu, ki pa se je odvijal na vrhu prelaza. Ko je Tadej Pogačar drugič pohodil pedale, se je skorajda zaletel v motorje pred njim.

"Dva motorista pred menoj nista imela pospeška. Moral sem prekiniti napad, ostane ti mlečna kislina v nogah. Za mene je bilo to konec vzpona. Če potegnem črto pod cel dan, je bil za menoj res odličen dan," je za TV Slovenija v Morzinu pojasnil Pogačar, zakaj na koncu ni imel nog, da bi dobil sprint za tri odbitne sekunde na vrhu Joux Plana. Prvič na letošnji Dirki po Franciji je Vingegaard dobil dvoboj za bonifikacije. Drugega v dnevu na cilju je sicer nato izgubil.

Pogačarju motorista preprečila napad

Nič od ponovitve Marie Blanque

Vendar v sliki celotne 14. etape ni mogoče skriti spodletele namere Jumbo Visme. "Sem se zelo dobro počutil. Bil je eden tistih dni, ko je imel Jumbo v mislih napad, da me zlomijo. A sem se počutil v redu in sem lahko na koncu sprintal za 2. mesto, predtem napadal na klanec. Glavo naprej in gremo dalje," je bela majica z nasmeškom pripovedovala o bistveni stvari dneva.

Širok nasmešek Pogačarja, ki je etapni zmagi in že kar štirim tretjim mestom zdaj dodal še drugo mesto v 14. etapi. Foto: Reuters
Širok nasmešek Pogačarja, ki je etapni zmagi in že kar štirim tretjim mestom zdaj dodal še drugo mesto v 14. etapi. Foto: Reuters

Nič ni bilo od ponovitve letošnje 5. etape prek Marie Blanque s spustom do Larunsa. Še toliko dlje je bil zlom, kot ga je lani doživel na 11. etapi na Granonu ali v 18. etapi na Hautacamu.

"Smo tudi poskušali napadati. Ni bil sicer popoln dan. Veliko stvari smo videli danes, veliko smo se naučili. V naslednje etape gremo s številnimi pozitivnimi stvarmi," je še za organizatorje poudaril nosilec bele majice.

Koliko je prihranil energije za nedeljo?

V nedeljo sledi 15. etapa, še zadnja, četrta, etapa letošnje velike pentlje, ki se zaključi z vzponom na kategoriziranem klancu. Na prejšnjih treh je Tamau Pogi vedno pridobil vsaj nekaj sekund proti vodilnemu lanskoletnemu zmagovalcu Toura.

"Jutri spet zelo težka etapa. Bo zelo napeto. Če bodo noge dobre, bomo spet poskušali," se je ozrl naprej kapetan UAE Emirates, od katerega je Boštjan Ogris izvabil še odgovor, kako se hrani moči za drugo zaporedno gorsko etapo. "Odvisno, kjer porabiš energijo in koliko ti ekipa pomaga s prihrankom energije. S prinašanjem hrane, s polivanjem vode, kar je v teh vročih dneh izredno pomembno. Lahko se prihrani kar veliko energije."

Pogačar: Jumbo me je želel zlomiti, gremo z dvignjeno glavo naprej

Izreden dvoboj vse do Pariza

Četudi sta Pogačar in Vingegaard prečkala prelaz Joux Plane sama in z lepo prednostjo pred Carlosom Rodriguezom, je mladi Španec ukanil oba po reklu 'kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima'. V prvem pogovoru med kapetanom in Adamom Yatesom se je Pogačar zahvalil za vso pomoč Angleža in nato mu priznal, da ni želel tvegati preveč na spustu, zaradi česar se je na koncu osredinil na sprint za 2. mesto. V Morzinu je Pogačar ugnal Vingegaarda in dnevno izgubo omejil na pičlo sekundo. Zdaj razlika znaša točno 10 sekund, in to po dveh tretjinah Toura 2023!

Jonas Vingegaard po 14. etapi

"Težko je reči, kakšna je razlika med nami. Očitno sva izredno izenačena. Izreden boj je še pred nama vse do Pariza. Zagotovo bo težka nedelja. Veselim se zadnjega tedna. Hči mi daje še dodatno energijo in sem vesel, da sta tukaj ter me podpirata, kar mi veliko pomeni," je za TV Slovenijo v cilju na kratko povedal Vingegaard, ki bo še 20. dan v karieri nosil rumeno majico vodilnega.

A sam Vingegaard kot vodstvo ekipe Jumbo Visma je napovedovalo velik in uspešen dan v Alpah, kar se jim pa še zdaleč ni posrečilo. O tem so pričali tudi prizori pri ekipi UAE Emirates, kjer ni manjkalo pohval in zahval.

Matxin: Tudi ekipi sta izredno izenačeni

Športni direktor UAE Emirates Matxin Fernandez je takoj znova na hitro analiziral dan. "Želeli smo si, da delo danes opravi Jumbo Visma. Naredili so izjemno delo, a imamo izredno enotno ekipo, kar smo pokazali na zadnjem delu vzpona na Joux Plane. Lahko smo pripravili napad za Tadeja. Kar nekaj časa je vzdrževal prednost 6 sekund. A na koncu je bilo zanj bolje, da bi sprintal za bonifikacije na vrhu vzpona, a na prelazu ni mogel sprintati, ko je hotel. Jonas je bil močnejši in ga je presenetil. Dvoboj traja še naprej."

Kot loči vodilna le deset sekund, tudi ekipi UAE Emirates in Jumbo Visma ločijo le malenkosti in taktični načrti posameznega dne. Enkrat nadzorujejo etapo in beg prvi, drugič drugi. "Ekipi sta izredno izenačeni. Bila je v igri tudi etapna zmaga, a iskrene čestitke zmagovalcu Carlosu Rodriguezu. Izjemna predstava na spustu, briljantno, kako je izkoristil dogajanje med vodilnima," je Matxin še pohvalil mladega španskega rojaka, ki se je odpeljal proti zmagi kariere.

Kako bo v nedeljo, kdo bo nadziral 15. etapo pod Mont Blancom? "Jumbo Visma ostaja ekipa vodilnega. Sklepam, da bodo še naprej nadzirali etapo. Bomo videli, kaj prinese nedelja," je zaključil Bask, ki bdi nad odločitvami osebja pri emiratih. Slednji upajo, da bodo tudi drugi teden 110. Dirke po Franciji zaključili vsaj tako dobro, kot so prvega.

Sorodna novica Vingegaard na prvi dan Alp proti Pogačarju pridobil (bonifikacijsko) sekundo

Vrnitev klasičnega gorskega vlaka

Jumbo Visma tokrat ni poslal nobenega kolesarja v beg kot "satelit" oz. pomočnika na kakšnem spustu in vmesni dolini. Nizozemci so se odločili za gorski vlak v slogu najboljših sezon Skya, US Postala ali Banesta. A na najstrmejšem delu Joux Plana so naprej šli emirati z Rafalom Majko in Adamom Yatesom.

"Vedel sem, da je bil njihov načrt, da se otresejo mene in Keldermana. Narekovali so res oster tempo. Nato sem po radio zvezi slišal, da je tempo malo padel. Še enkrat sem se podal v boj in nazaj v ospredje. Šlo je predvsem za miselne igre," je Wout van Aert pojasnil, kako se mu je uspelo vrniti, potem ko je ob protinapadu Majke že odpadel.

Novinarje je seveda zanimalo, ali je belgijski superzvezdnik zadovoljen z načrtom, izvedbo in končnim izplenom ene sekunde dobička? "Naredili smo si res težak dan, a upam, da tudi vsem drugim. Seveda smo upali, da bo Jonas ustvaril večjo razliko, a očitno sta s Tadejem res močno izenačena. Kapo dol obema! Ena sekunda? Nikoli ne veš, kaj se bo zgodilo, ne moreš pričakovati, da bo nastalo kar pet minut razlike. Zdaj je na nas, da zastavimo pravo taktiko. Izjemno, kako se bori Jonas, drži moralo gor v celotni ekipi," je odgovoril van Aert.

O motorjih, tako snemalnih kot organizatorjevih, se v Morzinu veliko govori, a bržkone bodo izključeni le motoristi. Prireditelj je tudi postavil premalo varnostnih ograj na prelazu Joux Plane. V samih izjavah se vodje in kolesarji sicer niso želeli spotikati ob nedopustno vožnjo motorjev, ki je vplivala na razplet boja med vodilnima. Foto: Reuters
O motorjih, tako snemalnih kot organizatorjevih, se v Morzinu veliko govori, a bržkone bodo izključeni le motoristi. Prireditelj je tudi postavil premalo varnostnih ograj na prelazu Joux Plane. V samih izjavah se vodje in kolesarji sicer niso želeli spotikati ob nedopustno vožnjo motorjev, ki je vplivala na razplet boja med vodilnima. Foto: Reuters

Adam Yates: Dobili smo, kar smo želeli

Vsestranski superpomočnik za vse terene in priložnosti je priznal, da so računali na veliko večjo prednost. Pri ekipi UAE Emirates so tokrat dobro razbrali in prebrali taktični načrt tekmecev.
"Vedeli smo, da bodo nekaj poskušali. Da bodo poslali kolesarja v begu ali pa močno navili tempo na zadnjih dveh vzponih. Vlekli so na vso moč ves dan. Beg skorajda ni imel prednosti. Izredno težak dan. Na koncu nisem imel več nog, da bi še lahko še močneje pritiskal za Tadeja pri njegovem napadu. A je bil na koncu dober dan," je pojasnjeval Adam Yates, zadnji Pogačarjev superpomočnik.

Anglež je opravil izjemno delo, a na spustu ni mogel prej ujeti rumene in bele majice, da bi lahko pomagal pri lovu na Carlosa Rodrigueza. Velik dejavnik dneva je bila vročina: več kot 30 stopinj v dolinah, še na vrhu prelazov na 1600 metrih nadmorske višine je bilo 25 stopinj Celzija. Podobno se napoveduje tudi za nedeljo in zaključek drugega tedna boja za rumeno majico.

"Izredno težak dan. Zlasti v dolinah po spustih. Skušali smo se ohlajati, ekipa je bila izvrstna pri tem z vso dodatno vodo. Tudi včeraj smo bili zelo dobri. Na koncu smo dobili, kar smo želeli. Ne vem točno, kaj se je zgodilo na koncu vzpona, a Tadej je hiter in močan. Čaka nas še ena gorska etapa in nato drugi prosti dan," je Yates potrdil, da so emirati več kot zadovoljni s sobotnim izkupičkom, a nedelja prinaša naslednjo priložnost, da mogoče le prevzamejo skupno vodstvo.

Mrtvi tek favoritov na Touru se nadaljuje
Vingegaarda in Pogačarja loči deset sekund
Nekdanji Pogačarjev trener: Nora borba Tadeja in Jonasa