Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 17 glasov Ocenite to novico!
false
Velik požar v Kemisu, ki predeluje nevarne kemične snovi. Foto: MMC RTV SLO/Barbara Renčof
VIDEO
Velik požar v vrhniškem Kemisu

Dodaj v

Požar v Kemisu, evakuirali bližnje prebivalce

Prebivalci naj ostanejo v hišah in se ne približujejo požaru
15. maj 2017 ob 20:52,
zadnji poseg: 15. maj 2017 ob 23:17
Vrhnika - MMC RTV SLO/Televizija Slovenija

Zaradi požara v podjetju Kemis so pristojni evakuirali nekaj hiš, med gašenjem pa sta se za zdaj lažje poškodovala dva gasilca. Prebivalci naj ostanejo v zaprtih prostorih in naj ne odpirajo oken, opozarjajo pristojni organi.

Po besedah zdravnice Vesne Homar, ki je del zdravniške ekipe, ki je prisotna na območju dogodka, ogenj za zdaj še ni dosegel goriva in nevarnih kemikalij, sta pa bila zaradi vdihavanja dima in vročine lažje poškodovana dva gasilca.

Dimni oblak za zdaj ne predstavlja večje nevarnosti
Štab vrhniške civilne zaščite je že na terenu in po besedah Petra Rodiča spremlja položaj, prebivalce pa je pozval, naj spremljajo medije, kjer bodo sproti obveščeni o požaru. Dodal je, da trenutno ni nevarnosti glede dima, ki se širi, saj gre za dim, ki se širi pri gašenju vsakih odpadkov. Sodeč po vremenski napovedi tudi ne pričakujejo večjih težav glede vremena.

Na spletni strani občine Vrhnika prebivalce opozarjajo, da je zaradi požara gibanje omejeno, naj se zadržujejo v zaprtih prostorih in da za zdaj ni večje nevarnosti za zastrupitve. Dodajajo, da je voda pitna, je pa zaradi večje porabe znižan pritisk.

Po podatkih policije je zagorelo v delu z manj vnetljivimi odpadki. Po poročanju dopisnice TV Slovenija Barbare Renčof v Kemisu obdelujejo in predelujejo nevarne kemične snovi, iz gorečega objekta pa se vali temen dim. Neuradno je v notranjosti objekta okoli 40.000 litrov nafte, tam pa so tudi druge nevarne snovi. Gasilci so vzpostavili varnostni koridor okoli Kemisa, če bi prišlo do eksplozije.

Direktor Kemisa, Emil Nanut, je za Odmeve povedal, da je v skladišču okoli 1.500 ton nevarnih odpadkov, zato pri gorenju nastajajo nevarni plini, ki so najbolj problematični za gasilce. V skladišču so po njegovih besedah odpadna olja, topila, barve, laki, trenutno pa gori zadnji del skladišča, kjer niso tako lahko vnetljivi odpadki. Dejal je, da upa, da bo gasilcem uspelo obraniti del, kjer je osem rezervoarjev prostornine 50 kubičnih metrov, v katerih so topila in druge lahko vnetljive snovi.

Na Policijski upravi Ljubljana so okoli 22. ure povedali, da požar še ni lokaliziran, zato so evakuirali prebivalce hiš iz neposredne bližine požara. Ljudi ob tem pozivajo, naj ne hodijo v bližino požara, ostanejo v hišah oz. sledijo navodilom policistov. Prav tako naj zaradi gostega dima ne odpirajo oken.

Za gašenje požara je bila sicer vpoklicana celotna gasilska zveza Vrhnika, aktivirane so bile še sosednje gasilske zveze, tudi iz Ljubljane. Samo gašenje poteka po poznanem postopku, saj so imeli več vaj v podjetju, tako da imajo stvari pod nadzorom in za zdaj ni nevarnosti, je še pojasnil Rodič.

Andrej Čebokli, A. K. K.
Požar
Kemis, požar
Prijavi napako
Komentarji
miki331
# 15.05.2017 ob 21:07
Kemična tovarna NI sredi naselja seveda če gre za obrat ob deponiji. In tudi večji del naselja ob Šparu mislim da je bilo postavljeno KASNEJE kot tovarna.
Luke
# 15.05.2017 ob 21:48
Ja saj, kdo je zgradil naselje okoli tovarne...ob komentarju kdo je dovolil zgraditi tovarno sredi naselja mi na misel pride naša velikokrat neodgovorna miselnost, v smislu, da takoj, ko je kaj narobe začnemo z vso vnemo s prstom kazati naokoli in z vso ihto iščemo dežurnega krivca. Smo res mi vedno tako brez napak in brez soodgovornosti?
Želimo si industrijo in vso super tehnologijo, po drugi strani bi pa radi super čisto okolje. Želimo si hišo v gozdu, ko pa pride mimo medved ali srna čez vrt je pa najprej kriva država ;) Malce sem mogoče skrenil s teme pa vseeno...kakorkoli že upam, da na Vrhniki ne bo zaradi tega požara hujše škode.
Chicken Boy
# 15.05.2017 ob 21:16
Ja nehajte smetit pa ne bo treba postavit take tovarne. Vsi bi imeli odvoz smeti, nobeden pa ne bi imel smetišča in take tovarne v bližini. Pa sem iz Vrhnike in je tole kar j.... Tole bodo kar dolgo gasili.
K_ris
# 15.05.2017 ob 21:23
@dibsi

Mene pa bolj zanima, če je ta dim škodljiv in v kakšni meri, glede na to, da gorijo kemijske snovi!

To je pa res dobro vprašanje ... Gori kemična tovarna in sprašuješ se, če je dim škodljiv? Že če gori samo nafta, ne more biti najbolj zdravo, kaj ne?
utegurovic
# 15.05.2017 ob 21:30
fantje, držte se...
anjago2
# 15.05.2017 ob 21:04
uf.... štala
sloveniakrhin
# 15.05.2017 ob 22:59
@pašeresje Prvo kot prvo, zaradi takih kot ti, bo šla Magna drugam in imejte potem tistih nekaj ha gozda, potem pa se ne pritožujte, da ni služb, slovenčki. Drugo kot drugo, si se kdaj peljal iz MB v Graz? Od Scharzlseeja dalje sama industrijska cona, nebom šel v podrobnosti, ampak verjami, da so tovarne vsaj na ravni Magne, glede na onesnaževanje. Res, težko jim je Avstrijcem s temi tovarnami, lakirnicami, ne?

No, glede požara pa upam, da ga čimprej pogasijo in da nastane čimmanj škode za okolje.
MuDeL
# 15.05.2017 ob 22:18
Misterij1234, dokler ne boš ločil med radarjem dolgega dosega in HAARPom, bodi raje tiho...
galoper
# 15.05.2017 ob 21:18
Kdo je gradil naselje okoli nevarne tovarne?
stari59
# 15.05.2017 ob 23:04
Vedno znova sem navdušen, ko ugotovim , kako nenormalno veliko strokovnjakov premore ta naša ubogu Slovenija.
sirus
# 15.05.2017 ob 23:02
sloveniakrhin

Tem tipom priporočam, da si vsaj na Google maps pogledajo, kje je zdajšnja lakirnica in tovarna v Gradcu in kaj je okoli nje... zanimivo, niti polja, niti gozda ampak bloki in stanovanjske hiše.
dibsi
# 15.05.2017 ob 21:20
Mene pa bolj zanima, če je ta dim škodljiv in v kakšni meri, glede na to, da gorijo kemijske snovi!
QUENDI
# 15.05.2017 ob 22:06
.....to je razvojna perspektiva Slovenije......deponije.....sežigalnice
....lakirnice......ne pa turizem....ekološko kmetijstvo.....razvoj tehnologije prihodnosti- znanost.......itd.
smeško 562
# 15.05.2017 ob 22:04
Zakaj podjetje ni imelo lastnih gasilcev kot jih ima večina podobnih podjetij?
buco15
# 15.05.2017 ob 21:57
V Logatec se vije oblak dima, ne predstavljam si kako je šele na Vrhniki
tone7
# 15.05.2017 ob 21:50
kovalenkov@, področje Vrhnike, kjer se nahaja Kemis in komunalno podjetje in deponija poznam že več kot štirideset let, tako, da ve, kdaj so kateri objekti tam zrasli. Le toliko, da ne bo nepotrebnega pametovanja kdaj se je kaj gradilo
PONOS
# 15.05.2017 ob 21:31
Samo če gori plastika je že hudo nevaren dim za zdravje ljudi kaj šele če začnejo kemikalije goret oziroma nafta...
domzo7
# 15.05.2017 ob 22:52
Objekt stoji ob Ljubljanici kamor se odpadki najbrz prav ta trenutek stekajo. Natura 2000 pa to.
MuDeL
# 15.05.2017 ob 22:35
Drgač ima firma 2 gaslica stalno v firmi, sam kar je šlo je ušlo izven nadzora takoj...
ZvonkoBingl
# 15.05.2017 ob 21:59
Ojej tole pa ni dobr...Držte se moji Vrhničani..:(
anzezad
# 15.05.2017 ob 21:12
https://www.facebook.com/AnzeZadravec/vi
deos/10209113763387535/
sirus
# 15.05.2017 ob 23:06
pašeresje

V Gradcu je 14 nadstropni blok 130 m in 300 m od dimnikov... noro, pa kolk civilnih iniciativ misliš da imajo.
politik kritik
# 15.05.2017 ob 21:57
Objekt lepo stoji na Ljubljanskem barju in praktično ob izviru Ljubljanice. Torej bo fino in lepo vse strupeno steklo v tla in v reko, ki napaja zelo občutljiv naravni habitat in bo vse lepo vplivalo še na več generacij. Super, super in še enkrat super. Odgovarjal tako nebo nihče....
Bobr
# 16.05.2017 ob 00:55
Iz posnetkov je razvidno, da je gorelo že vsaj ob 18.20?!? Zakaj mediji pišejo, da je zagorelo malo pred 20. uro?

Ti gledaš UTC čas verjetno, temu prištej 2 uri (spodaj je tudi naš čas)...prvi dim je viden ob 20:10, zagorelo je pa verjetno nekoliko prej...
smeško 562
# 15.05.2017 ob 23:01
To primerjat z Magno je naravnost smešno. Kot da ni že najmanj 50 lakirnic posejanih po Sloveniji, da ne govorim koliko podobnih kemičnih tovarn.
smeško 562
# 15.05.2017 ob 22:40
Mene to bolj spominja na kakšno Kitajsko kot neko resno državo kjer se skrbi za požarno varnost itd. Ne glede na to da je tako vse ušlo izpod nadzora najbrž obstajajo kakšni mehanizmi s katerimi se take zadeve preprečuje v največji meri. Saj se zgodi požar, čisto nekaj normalnega. Da se pa sredi naselja zgodi tako požar, v taki obliki in to v kemični tovarni, pa ne bi rekel da je čisto normalno.
macupicu
# 15.05.2017 ob 21:53
To podjetje je bilo postavljeno nekaj let nazaj, vsak dan se vozim mimo. Nori so tisti, ki so to stvar tja postavili, to je sredi naselja, domačinom je bilo vseeno, nihče ni bil proti, skozi se je govorilo: gorje, če pride kdaj do požara. Sem se vozi največja svinjarija, kar je mogoče pridelat, najbolj nevarne kemikalije... No, in zgodilo se je. Firma meji na Komunalno podjetje Vrhnika, samo mreža je med njima in po videnem sodeč, seveda ne bom trdil in upam, da se ni kaj takega zgodilo, gori tudi komunala. Šel sem pogledat s hriba, 500 metrov stran, eksplozije da te kap, topel val bruhne. Gorje ljudem na Zaplani, tja gor nese te strupene pline. Pišejo, da je zagorelo v skladišču nenevarnih kemikalij - zgorelo je vse do zadnjega. Res, katastrofa! Res, pravi Črnobil... Morda so bodo res zamislili tudi v Mariboru, kar se tiče lakirnice, že zdaj se sumi, da je tudi to svinjarija...
lopez
# 15.05.2017 ob 21:37
A bo na Odmevih tudi kaj obvestil kaj je rizično za ljudi? Povrtnine najbrž ne bodo užitne, kaj bo s podtalnico v naslednjih dneh?
JohnSmith
# 15.05.2017 ob 21:27
Tak, pa je pogorela firma do tal. Bolj ali manj je zgorelo vse kar imajo. Pa najbrž so tudi prostori vrhniške komunale fuč. :(
kovalenkov
# 15.05.2017 ob 21:23
@tone7... Kakor se razrašča Vrhnika danes, je bila verjetno tovarna tam pred naseljem.
Bobr
# 16.05.2017 ob 00:48
Slovenija, zelena dežela. Skladišče nevarnih kemijskih odpadkov Kemis Vrhnika, Salonit Anhovo, La Farge cement, Cinkarna Celja, Kovinoplastika Lož in za češnjo na torti lakirnica v Hočah. Ni kaj, skrbimo za kakovostni in trajnostni razvoj države.

Toliko umazanih firm je v vsakem zahodnoevrospkem mestu, da ne bi o kakem kitajskem...povrhu pa...Salonit je bil problematičen zaradi azbesta v času salonitk, azbest je uporabljal cel svet, Slovenija pač ni izjema...La Farge so zjebali, cinkarna je je tudi svinjala že leta nazaj, tudi cink pa ni probelem zgolj Slovenije...kovinoplastika je tudi šla, kar se tiče lakirnice, lakirnic je v svetu na stotine ali celo na tisoče...ne vem kak hud problem imate s to ubogo Magno...potem zaprimo še Helios kjer je tovarna lakov, pa Belinko,...če hočeš imeti res zeleno deželo pa pač poskušaj prepričati celo Slovenijo da preneha uporabljati vse kemikalije in nevarne snovi, tudi baterije, nafto, zdravila,...če ljudje tu želijo uporabljati pa je pač potrebno to nekje izdelati in tudi zavreči...v kak Kemis recimo, ali pa se ti zdi bolj zeleno da vse skupaj konča v gozdu ali v kaki deponiji da gre vse v podtalnico.
sirus
# 16.05.2017 ob 00:32
JJstyle

Kako si ti zamišljaš trajnostni razvoj, da nevarni odpadki namesto v skladišču Kemisa ležijo v gozdu?
intelekt
# 16.05.2017 ob 03:19
Ocena članka: 0. V celem članku ni niti enkrat omenjeno kje požar pravzaprav je. Kot da vsi točno vemo kje je Kemis. Posredno razbereš da je nekje na območju občine vrhnika ampak bi lahko malo bolj natančno poročali kje in kako (vsaj ali gre za vrhniko ali kako okološko vas oz naselje). Ali me mora skrbeti za znance/sorodnike ki živijo v bližini vrhnike (v resnici nimam sorodnikov v bližini vrhnike, ampak kot princip). Kaj ni kje wden od oanovnih novinarskih vprašanj ?
frozen pingvin 2
# 15.05.2017 ob 22:55
tu lahko najdete tudi slike požara, sam z drsnikom treba nazaj it

LINK
smeško 562
# 15.05.2017 ob 22:21
Tale izjava gasilca je pa nekorektna, vaščanom iz neba padajo neke čudne tvorbe materiala, on pa govori da ni nevarno. Spet so pristojne službe zatajile.
smeško 562
# 15.05.2017 ob 22:13
Gasilci pravijo, da sploh ni zagorelo v tej tovarni ampak v sosednji. Požar pa se je razširil. Gasilci puščajo da pogori, itak nimajo kaj storiti.
KLIPAN
# 15.05.2017 ob 21:58
Če bi pa na morebitno nevarnost za okolje opozorili Zeleni, bi pa že tukaj brali komentarje, kako zavirajo gospodarsko rast, ukinjajo delovna mesta.......itd.
Zdravje in varnost ljudi sta nekaterim pač na zadnjem mestu.
Dokler ne pride do nesreče.
JJstyle
# 16.05.2017 ob 01:01
@D.O.M.

Jaz pa pravim, j... podjetje, ki meni daje kruh, sosedu pa raka.
špohtl
# 15.05.2017 ob 23:52
Še vedno gori (sicer še zdaleč ne tako močno kot prej), dim pa nad celotno Vrhniko - sicer dokaj lepo skrit v okrilju noči.
Izjave župana pa pomirjajoče, kot da se je le nekaj otrok igralo z vžigalicami. Prebivalci pa plačujemo davke in zemljiške prispevke ?
gstk
# 15.05.2017 ob 23:04
Direktor Kemisa ni bil videti zaskrbljen, tudi zaposlenih ni bilo tam tako da dragi Vrhnčani nastal je prazen prostor za nove smeti, Kemis ponovno pokasira vi pa ste zgolj okoliški prebivalci, ki vas po potrebi evakuirajo.
mineral
# 15.05.2017 ob 23:03
Nekdo je primerjal koliko je 40.000 litro nafte:
Zaenkrat še ni takega prometa, da bi že v enem dnevu
tovornjaki porabili toliko nafte od konca ljubljane do
vrha vrhniškega klanca. Precej več pa porabijo sami
prebivalci pozimi samo za ogrevanje na dan!
En šlepar-cisterna z nafto oz kurilcem ima prostornino
20.000 litrov kar znese natanko 20 kubičnih metrov
oziroma je to 20 belih kontejnerjev katere uporabljamo
za zbiranje deževnice!
D.O.M.
# 16.05.2017 ob 01:10
@JJstyle

Se strinjam. Zato bi pa v normalni državi morale biti stvari tako regulirane in nadzorovane, da do česa takega ne bi moglo priti. Ampak kaj, ko se "hvata krivine" na vsakem koraku. Od vrtca pa vse tja do pogrebnih služb.

Dejstvo pa je, da če se bomo hoteli voziti v luksuznih avtomobilih, doma uporabljati vse sorte super naprav, čistil (če smo že ravno pri kemikalijah), pametnih telefonov ... skratka, da ne pretiravam ...

Moj risalni žebljiček je bil bolj na tem, da brez tovarn pač ne bomo mogli (pre)živeti. Vsaj ne s takim standardom, kot ga imamo danes. Razen, če bodo vse tovarne in vsa svinjarija nekje drugje ... Pri sosedih ... V Afriki ... V Južni Ameriki ...
D.O.M.
# 16.05.2017 ob 00:52
Ne morem verjet, kakšni komentarji ... Namesto, da bi vas skrbelo za ljudi, ki tam živijo, se spet sekirate za svojo lastno rit. Tako kot vedno pri Slovencih. Da vas ni sram!! FUJ!!! Socialno podporo in luštno službico bi imeli vsi, ko pa zagori tovarna, se pa vsujete točno nad tiste, ki vam delo tudi dajejo. In kot da se nekateri ne zavedate, da od te tovarne živite in serjete tudi vi! Pa kaj je z vami, a mislite, da bomo živeli od ovac in solate?!?!?!?!? Zadnjič je tukaj nekdo super zapisal in se popolnoma strinjam z njim; Najbolje, da smo "narod ratara i pastira", potem se seveda nikoli ne bo mogla pripetit kakšna nesreča. Najhuje, kar se bo zgodilo je to, da bo volk ponoči požrl ovce. Aja, pa verjetno bi tudi zaradi volka v Sloveniji moral odstopiti kar sam premier ... Nekateri ste res bolni v glavo in vas je lahko GLOBOKO, GLOBOKO sram.
gnusfraba
# 16.05.2017 ob 00:19
Bravo stari59.
a900
# 15.05.2017 ob 21:52
Takšni obrati, tovarne itd kjer so v igri vnetljive in človeku škodljive snovi bi morale imeti lastno izurjeno požarno varnostno službo ves čas v pripravljenosti.

Ne pa da je dim že v stratosferi ko se prpelje prvi gasilni avto kot danes.

Aja ne gre stroški za firmo pa to...
kolnkista
# 16.05.2017 ob 06:23
Občina Vrhnika 100% zero waste, 100% smoked.
seven7
# 16.05.2017 ob 05:48
@intelekt - vklopi intelekt

Gmaps
gnusfraba
# 16.05.2017 ob 01:06
Vsa čast gasilcem, jaz ne bi imel poguma iti preveč blizu. Upajmo, da ne bo ogenj preobilno zajel rezervoarjev z vnetljivimi topili

https://www.youtube.com/watch?v=sl-JgyQA7u0
smeško 562
# 15.05.2017 ob 22:55
Se Ljubljanica zraven, kdo je to dovolil gradit ni čisto normalen.
smeško 562
# 15.05.2017 ob 22:29
K_ris nisem videl še takih saj, kot jih imaš na sliki na Žurnal 24. Je pa res da še nisem videl posledic gorenja kemične tovarne.
Kazalo