Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 16 glasov Ocenite to novico!
Po štirih negativnih dneh so se delniški indeksi v New Yorku v torek obrnili navzgor, elitni Dow Jones pa je pridobil približno pol odstotka. Foto: EPA
Le še približno sedemodstotna rast Amazonovih delnic je potrebna, pa bo podjetje prebilo mejo bilijon (tisoč milijard) dolarjev tržne kapitalizacije. Večjih ovir na poti do tega mejnika ne bi smelo biti, saj naj bi podjetje letošnje prihodke zvišalo kar za 32 odstotkov, na 265 milijard, dobiček na delnico pa naj bi se skoraj potrojil. Foto: Reuters
Na začetku leta so nekateri napovedovali, da bo vrednost druge največje kriptovalute ether letos dosegla 2.000 dolarjev, toda za zdaj prav nič ne kaže na to. Zadnji teden je ether izgubil tretjino vrednosti in je vreden le še okrog 250 dolarjev. Foto: Reuters

Dodaj v

Turška lira le okrevala; Amazon lovi Apple

Še naprej razprodaje na trgu kriptovalut
15. avgust 2018 ob 07:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

Turška finančna in tudi politična kriza pušča vedno večjo sled na razvitih delniških trgih. V torek je bilo sicer opaziti umiritev razmer, a verjetno le začasno.

ZDA so po sporu zaradi pastorja Andrewa Brunsona dvignile carine na turško blago, turški predsednik Erdogan pa zaostruje retoriko in samo še bolj plaši vlagatelje. Prihodnost je negotova, zadnje strmoglavljenje turške lire utegne Turčijo, kjer je trenutna gospodarska rast sicer zelo visoka (celo višja kot na Kitajskem) pahniti v recesijo, bančna kriza pa bi bila lahko vse večja. Turška valuta je samo letos izgubila 40 odstotkov vrednosti. V ponedeljek je bilo treba za dolar plačati že 7,24 lire, v torek pa je lira (zaradi obljub domače centralne banke, da bo zagotavljala potrebno likvidnost) vendarle opazno okrevala in se okrepila za okrog šest odstotkov.

Obrestna mera v Argentini kar 45-odstotna
Trpijo tudi preostale valute držav v razvoju, kot so ruski rubelj, južnoafriški rand, indijska rupija, brazilski real in argentinski peso, na katerega vpliva tudi korupcijski škandal v državi. Peso je tako letos, podobno kot turška lira, glede na dolar padel za skoraj 40 odstotkov in je bil v ponedeljek rekordno nizko. In medtem ko Erdogan ne dopusti, da bi centralna banka zvišala obrestno mero, je argentinska centralna banka ključno obrestno mero ta teden s 40 dvignila na 45 odstotkov, kar je za Evropo, kjer so obresti ničelne, nepredstavljivo.

Težave vseh držav v razvoju
Ključno vprašanje je, ali bi lahko turška kriza prizadela ves svet in povzročila recesijo. Pri Goldman Sachsu menijo, da bo njen vpliv omejen, je pa precejšnja verjetnost, da bodo trpele predvsem države v razvoju. Te so v nezavidljivem položaju tudi zaradi Trumpove protekcionistične politike in zaradi zaostrovanja ameriške monetarne politike (Fed naj bi letos še dvakrat zvišal obresti), kar posledično povzroča krepitev ameriške valute. Ker so številne države (in podjetja) zadolžene v dolarjih, je njihovo breme tako vse večje.

Vrednosti najpomembnejših kriptovalut in tedenska sprememba, 14. avgust ob 16.30:

BITCOIN

-13,9 %

6.110 USD
ETHER

-36,8 %

258
RIPPLE-36,0 %0,262
BITCOIN CASH-30,8 %489
STELLAR

-11,6 %

0,2135
EOS

-38,9 %

4,34

.

Novi rekordi Amazonovih delnic
Razviti delniški trgi turških težav ne morejo ignorirati, številne evropske banke so namreč do Turčije močno izpostavljene. Newyorška delniška indeksa Dow Jones in S&P 500 sta se v ponedeljek znižala četrti dan zapored, v torek pa sta ob okrevanju lire omenjena indeksa spet "našla" pot navzgor. Potem ko je Applova tržna kapitalizacija pred kratkim presegla bilijon dolarjev, se magični meji bliža še Amazon. V ponedeljek so delnice poskočile za dva odstotka in včeraj nadaljevale rast, tako da so dosegle nov rekord (tečaj 1.919 dolarjev pomeni 65-odstotno letošnjo rast), tržna vrednost podjetja pa znaša 940 milijard dolarjev.

Evro izgublja tudi v primerjavi s frankom
Evro je glede na dolar zdrsnil na novo enoletno dno, saj je treba za evropsko valuto plačati manj kot 1,14 dolarja. Tudi v primerjavi s švicarskim frankom je bil evro pri tečaju 1,128 franka za evro najnižje v enem letu. Vlagatelji v teh negotovih razmerah najbolj zaupajo ameriškim in nemškim vladnim obveznicam. Ker se njihova cena zvišuje, se zahtevana donosnost znižuje. Pri nemški desetletni obveznici znaša donosnost vsega 0,32 odstotka, pri ameriški pa okrog 2,90 odstotka.

Savdijci julija proizvedli manj nafte
Vrednost zlata je zdrsnila pod 1.200 dolarjev in je najniže po januarju 2017. Cena nafte brent je v torek skoraj dosegla 74 dolarjev za 159-litrski sod, potem ko je Savdska Arabija sporočila, da je julija dnevno proizvodnjo znižala za 200 tisoč sodov, na 10,29 milijona sodov. To je bila protiutež ponedeljkove novice, da so ameriške zaloge v Oklahomi precej porasle in Opecovega znižanja napovedi o povpraševanju po nafti v letu 2019. Kartel zdaj meni, da bo naslednje leto svet potreboval 32,05 milijona sodov Opecove nafte dnevno, kar je 130 tisoč sodov manj od napovedi mesec prej.

Še naprej razprodaje na trgu kriptovalut
Ker ameriški varuh trga (SEC) bitcoinovskim ETF-skladom za zdaj še ne dovoli kotacije na borzi (odločitev o tem naj bi sprejel do konca septembra), so nad trgom kriptovalut še vedno črni oblaki. Zadnji teden je šlo za pravo nevihto, saj so številne kriptovalute padle za več kot 30 odstotkov, samo v ponedeljek se je tržna kapitalizacija celotnega trga v 24 urah znižala za več kot 20 milijard. Bitcoin, katerega kapitalizacija je le še dobrih 100 milijard, je včeraj pogledal pod 6000 dolarjev in mu grozi, da bo dosegel novo letošnje dno (5.785 dolarjev). Kapituliral je ether. Če je bil v najboljših časih vreden krepko nad tisoč dolarjev, je zdaj njegova cena le še 250 dolarjev.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
gizmolinux
# 15.08.2018 ob 07:26
Saj, če se ne bi trgovalo v dolarjih in če ne bi bile države zadolžene v dolarjih kot piše v članku bi bilo napihovanje ameriške valute omejeno, tako pa lahko kradejo in izčrpavajo države v razvoju z neomejenim tiskanjem dolarja.
generacija56
# 15.08.2018 ob 08:58
Brics res trenutno ustvari cca. 25% denarnega toka sveta, a ima 45% prebivalstva.
Sedaj z novimi kandidati 50%.
IN VEČ KOT 50% surovin sveta!!! Energentov.
Neomejen potencial za razvoj...
Le povezati se morajo. Enoten nastop.
gizmolinux
# 15.08.2018 ob 07:31
Potem pa nekateri notorični lažnivci iz ZDA trdijo da jih krade evropa?
generacija56
# 15.08.2018 ob 07:29
Tile "reveži" niso izbrali vojne.....
Sedaj se "reveži" povezujejo....
Tile "reveži" se ne bodo več oslanjali na imperij zla.
In ugotovili bomo, da si je imperij, ki živi na presneto veliki nogi, zabil avtogol.
grenadir
# 15.08.2018 ob 09:06
Turški protiukrepi ...
tomsk1
# 15.08.2018 ob 08:29
@copcop
kaj veš o BRIC-su?
Nič copy/paste in napihnjene gonje v stilu Krampa, wir über alles itn!
S tvojimi besedami ali znanjem, če ga je slučajno kaj.
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 08:08
Savdijci so pa proizvedli manj nafte, ker še prejšnje niso vse prodali.
generacija56
# 15.08.2018 ob 10:08
Trenutno se ne vodi vojna z orožjem v svetovnem smislu.
Vodi se ekonomska vojna, ker elita ni več sposobna motivirati ljudi, da bi umirali za njene cilje.
Da, poteka svetovna vojna.
Če se bi ZDA zadovoljile s tem, da obvladujejo Evropo, bi lahko ta zmazek med seboj sprtih državic obvladovale do večnosti.
Tako, kot bi lahko isto obvladoval Hitler...
So pa se spravile na ves svet....
Rusija, kitajska, Turčija Iran, Venezuela, S, Koreja......in vsem ostalimi....
Že samo Rusija jim je prevelik zalogaj....
Nas je poučila zgodovina, tiste, ki nismo napravili šnelkurs, da bi dobili službo....
Sledi točno to, kar nas zgodovina uči.
Razpad imperija zla.
Z dolarji si boste lahko prižigali joint,
grenadir
# 15.08.2018 ob 08:46
Labod je povedal bistvo.... Glede na to, da se ob takih padcih valute centralne banke, kot po tekočem traku odločajo za dvige obrestnih mer in kar je Erdogan v Turčiji izrecno preovedal lahko rečemo, da je sedaj jasno, da je bil pripravljen na ta scenarij.... In komur še nekaj mesecev nazaj ni bilo jasno, kaj Turčija počne mu je sedaj upam, da postalo jasno, da Turčija z vsemi svojimi potezami počasi vendar sigurno prehaja v "drugi tabor"....... Podobna stvar se dogaja tudi v Pakistanu, kar pa seveda v naših medijih ni zaslediti...
Labod
# 15.08.2018 ob 08:13
Za Turcijo ni bojazni. Njihova geografska pozicija je taksna, da ne bo nobenih tezav zaradi te valutne vojne. Vidi se spet kako so mediji del te globalne agende, ki se vodi iz ZDA. Turcija sedaj na veliko sodeluje z Iranom in njihova blagovna menjava je vse vecja in ZDA te politike ne prenese. A Erdogan vodi pravo obrestno politiko. Namesto obresti mora sedaj le kontrolirati tokove likvidnih sredstev in imeti POPOLNO KONTROLO NAD BANKAMI in kdaj ustaviti kaksno transakcijo. Glede na moc , ki jo ima v drzavi ne dvomim, da mu bo to uspelo. Tako, da mediji umirite se. Se dobro se spomnim kako je Jansa hitel v ZDA po milijardna posojila v dolarjih, da bi ustregel svojim gospodarjem. Ceprav tale Soroseva vlada, ki se nam zdaj obeta tudi ne bo nic boljsa, le na drugacen nacin, bo morala streci svojim gospodarjem. V glavnem Turcija ima izjemno geostratesko pozicijo in dovolj partnerjev v okolici s katerimi lahko trguje in dobi vse surovine mimo USD. Evropa pa je lacna njihove poceni robe.
J@st
# 15.08.2018 ob 09:02
Copcop
A ne znas gledati dlje od naslova clanka na MMC.
Rubelj je ponovno stabilen brez intervenciji banke. Tudi lira je ze opomogla.

Trump pa ne bo mogel dvigovati obrestne mere v nedogled ker to bo povzrocilo recesijo in padec gospodarske aktivnosti v ZDA.
Prav tako bi ameriškemu gospodarstvu lahko škodil močnejši dolar, ki bi bil posledica zvišanja ključne obrestne mere.
To bo negativno uplivalo na svetovno gospodarsko rast, torej tudi evroobmocja.

Drzavecv razvoju pa bodo zelo kmalu odpovedali poslovanju v dolarju in bodo uporabljali nacionalno valuto.
Koga bo to prizadelo, kaj mislis?
grenadir
# 15.08.2018 ob 09:40
Stabilnost valute nima blage zveze z njenim statusom, kot rezervna valuta..... Nasploh je pri teh stvareh povsem brez smisla ugotavljati neke ekonomske zakonitosti... Dollar je rezervna valuta, ker so se takratni "moguli" z Breton-Woodskim sporazumom to dogovorili.... Vezali nanj zlato in to je to... Tu ni nobene velike znanosti.... Po izstopu dollarja iz zlate podlage, bi moral tudi status rezervne valute zamenjati za neko drugo ali morda košarico nekih drugih valut, pa smo ponižni sluge zopet raje dollar vezali na trgovanje z nafto ( petro-dollar ) in tako podaljšali njegov status..... Danes se lahko vidi, da se je svet razdelil na dva pola... Prvi pol bo še vedno klanjal Dollarju, kot rezervni valuti in "Pentagonu", kot njegovemu zaščitniku... Drugi pol pa se počasi dedolarizira v svoji trgovini in tisti, ki je pozoren na te spremembe, lahko sedaj že hitro ugotovi, katere države so to.... Pa Slovenčki dragi ne se sekirat, ker, kot kaže boste ( bomo ) ostali v sferi Dollarja, pa čeprav nas o tem seveda ne bo nihče nič vprašal.....
aparat-čik
# 15.08.2018 ob 09:50
če izgubljajo proti $$$ vse valute, tudi €€€ pomeni da nekdo umetno pumpa vrednost svoje valute. Tako, da jih umika iz obtoka in viša obrestno mero.

Stabilni genij bo ostale še prisilil, da se znebijo $$$...
J@st
# 15.08.2018 ob 09:29
sas

# 15.08.2018 ob 09:12
Prijavi neprimerno vsebino Tudi lira je ze opomogla.

A ni danes spet začela izgubljat?
---------------------
6,16.
A ne da bi sel pogledati na Forex?;)))
infostriker
# 15.08.2018 ob 08:50
Turčija je lep primer, kaj želijo ZDA narediti z EU. Ampak Merklova je najbolj pametna.
grenadir
# 15.08.2018 ob 10:06
mangrooooo ... Tvoj problem je , da ne veš katere kriptovalute bodo obstale in katere ne.... In bodi siguren, da bodo realno obstale samo tiste, ki jih bodo države v izogib dollarju uporabile, v svojem medsebojnem trgovanju..... Približno tako, kot sedaj ne vemo, katero blockchain platformo bodo države, ki hočejo iziti iz Swifta, uporabile..... Npr.... Za Ruse sem bral, da se v trgovanju z Venezuelo in Iranom nagibajo k Ethereum platformi...Pa pustmo to, ker zaenkrat lahko samo špekuliramo...
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 09:57
Afriški dinar je razlog, da so ubili Gadafija.
generacija56
# 15.08.2018 ob 09:43
Kupujte zlato, kriptovalute.
Sedaj je čas.
Kmalu boste za te vrednosti dobili samokolnice dolarjev.
Labod
# 15.08.2018 ob 11:13
@Johann
Se strinjam glede Bratuskove. Tudi ona je pridno sledila navodilom gospodarjev. Nje nisem omenjal, ker gre pocasi na smetisce zgodovine a res je v njenem mandatu naredila najvecjo kadarkoli narejeno skodo slovenskemu gospodarstvu s tem ko je podarila Mercator hrvatom... Seveda vse pod instrukcijami Bruslja in ZDA...
Rolf
# 15.08.2018 ob 10:54
@ turški predsednik Erdogan pa zaostruje retoriko in samo še bolj plaši vlagatelje@

Nasprotno. Kdor je poslušal njegov nasvet je v nekaj dnevih zaslužil 6% glede na vložek.
J@st
# 15.08.2018 ob 09:34
copcop

# 15.08.2018 ob 09:26
Prijavi neprimerno vsebino kaj veš o BRIC-su?

Reveži so.

Drzavecv razvoju pa bodo zelo kmalu odpovedali poslovanju v dolarju in bodo uporabljali nacionalno valuto. Koga bo to prizadelo, kaj mislis?

Vemo, kaj so stabilne valute. Le kdo od vas ima raje liro, rubelj, real, rupijo ali yuan v žepu namesto dolarja in evra?! Ga najdemo bedaka?
----------------------
Drugega ne znate???
Da nadaljujem ta vase stereotipi.;)))
"Le kdo od vas bo sel ziveti na Kitajsko, v Indijo,Turcijo ali Rusijo. Ga najdemo bedaka"

Raje klikaj...
johann
# 15.08.2018 ob 08:59
Se dobro se spomnim kako je Jansa hitel v ZDA po milijardna posojila v dolarjih, da bi ustregel svojim gospodarjem.

Kaj govoriš neumnosti. Bratuškova nas je zadolžila v dolarjih, in to za izredno visoke obrestne mere.
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 08:53
Posojil v Švicarskih frankih in v Ameriških dolarjih pač ni pametno sklepati. Ne če si država, ne če si podjetje in ne če si fizična oseba.
generacija56
# 15.08.2018 ob 13:07
Nicr
Kupuj, ko je cena nizka, kazalci pa še navzdol.
Ne ko je bitcoin na 20.000....
Znanka je kupila zlato, ko je bilo skoraj 1800...

Potem pa je treba še malo počakati...
Saj vse pride naokrog...
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 08:54
A bo Merklova rešila Erdogana in EU?
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 08:06
BRICS pa neumni, ker so se zadolžili v dolarjih. Treba je izdatno obveznice v kakšni drugi valuti, recimo v juanih ali evrih. To bi jim olajšalo življenje.
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 08:04
https://www.cnbc.com/2018/08/14/turkey-to-investigate-social-media-accounts-bad-mouthing-the-lira.html
Erdogan je našel vzrok padca. Sultan je zelo pameten.
generacija56
# 15.08.2018 ob 11:50
Jok, Johann, Labod
Ne bo držalo.
Polistajta malo po arhivu RTVSLO.
Janša je napravil iz najemanja kreditov po 6% obrestni meri v ZDA nacionalno slavje!

http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/jansa-optimisticen-glede-dolarskih-obveznic/293908

http://www.rtvslo.si/slovenija/ps-v-proracunu-za-2013-je-300-milijonska-luknja/294723

Bratuškove ravno ni zraven, le kritizira!
Ne pozabimo, EU je ponujala bolj ugodno posojilo, vendar z pogoji...
grenadir
# 15.08.2018 ob 09:57
Še enkrat, če kdo ne razume.... Dollar, se bo deloma preko sankcij in carin in preko obrestne mere, čedalje bolj vračal v USrA.... Nasploh bo čedalje težje dostopen in po višji ceni... Seveda to velja za države, ki bodo ostale v sferi dollarja.... Države, za ketere je sedaj jasno, da bodo iz tega Disneylanda izstopile, pa bodo pač veljale druge uzance.... In samo države, ki so relativno dovolj suverene bodo ( oziroma že ), to lahko storile....In med te, sedaj lahko že rečemo očigledno spada tudi Turčija...
HOR
# 15.08.2018 ob 21:19
Katar se zavezuje, da bo Turčiji namenil 15 milijard dolarjev neposrednih naložb...
Katar se je že odpravil na reševanje turške valutne krize.
Katar, Turčija in Iran krepijo zavezništvo proti Savdski Arabiji in drugim zalivskim državam...
klik...
me4uall
# 15.08.2018 ob 14:11
@mangrooooo

se strinjam. Ne moremo vedeti, zato pa razprsis par tisoc € v recimo deset razlicnih. Ce vlozis v ETH, ADA, ICX, WAN, ZIL, VET, ..... je jasno, da en od teh bo uspel. Kar bo dovolj za brezkrbno prihodnost. Sploh za tiste, ki kopujejo na zdajsnjih razprodajah.


Sicer nisem proti kriptovalutam, ampak še zdaleč ne moreš reči, da bo eden od teh uspel. Tega ni.
Če tako res misliš, potem si naiven.
Nicr
# 15.08.2018 ob 12:54
Super za tiste, ki lahko nekaj tisočakov vložite v kripto valute.
Jaz pa vlagam v hrano in stroške. Pa je mesec okoli.
Kar sem zamenjal za kripto valuto pred pol leta, je trenutno 50% manj vredno, kot je bilo. Torej hodlam?
mangrooooo
# 15.08.2018 ob 12:41
@granadir

se strinjam. Ne moremo vedeti, zato pa razprsis par tisoc € v recimo deset razlicnih. Ce vlozis v ETH, ADA, ICX, WAN, ZIL, VET, ..... je jasno, da en od teh bo uspel. Kar bo dovolj za brezkrbno prihodnost. Sploh za tiste, ki kopujejo na zdajsnjih razprodajah.
Mauquin
# 15.08.2018 ob 10:16
Kako umetno je vse tole narejeno in kako so lahko Američani še vedno tako finančno močni.
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 09:42
Tiskanje denarja je kraja. Mislim, da so od takrat, ko ni več kritja v zlatu, vsakih šest let recesije. Gospodarstvo gre gor in gre dol. Kmalu bo nova recesija. Upam, da Sejf Gadafi zmaga na Libijskih volitvah in da bo Afrika imela potem svojo valuto.
GORILA
# 16.08.2018 ob 08:52
@firbec
to je res, ampak za razliko od nekoga, ki ne vlaga čisto nič bo on mogoče obogatel, tisti ki pa ne vlaga pa sigurno ne bo obogatel

...jaz vložim 1,1 EUR na teden v vikingloto!
Rocknrolla
# 16.08.2018 ob 07:43
BITCOIN -13,9 % 6.110 USD
ETHER -36,8 % 258 USD
RIPPLE -36,0 % 0,262 USD
BITCOIN CASH -30,8 % 489 USD
STELLAR -11,6 % 0,2135
EOS -38,9 % 4,34

Kakšna antipropaganda kripto valut... Spodaj sem podal vrednosti naštetih kriptovalut točno pred 1 letom in procentualni dobiček/izgubo... Če pogledamo za eno leto nazaj imajo kriptovalute ŠE VEDNO ogromne dobičke v primerjavi z varčevanjem v banki, raznimi življenskimi zavarovanji, itd itd... Procenti v spodnji tabeli označujejo ceno v primerjavi z lanskim letom...

Cene pred 1 letom:

BITCOIN 4.322 USD +41%
ETHER 287 USD -11%
RIPPLE 0,153 USD +71%
BITCOIN CASH 291 USD +68%
STELLAR 0,018 +1183%
EOS 1,6 +271%


No, hejterji navalite z minusi... Kriptovalute so in bodo zakon pa če vam je všeč al pa ne...
Rocknrolla
# 15.08.2018 ob 21:33
Pri kriptovalutah rabiš 2 stvari. Prvič, neko menjalnico, ki ti omogoča čim ceneje oz. z čim manj provizijami nakup kriptovalut (po možnosti s VISA ali MC) in neko plačilno kartico z katero boš lahko nato zapravlov dobičke... Prvo je CEX, drugo je pa MCO - bivši Monaco
me4uall
# 15.08.2018 ob 16:35
@firbec111

S tem se pa seveda strinjam :)
firbec111
# 15.08.2018 ob 16:29
me4uall

Sicer nisem proti kriptovalutam, ampak še zdaleč ne moreš reči, da bo eden od teh uspel. Tega ni.
Če tako res misliš, potem si naiven.


to je res, ampak za razliko od nekoga, ki ne vlaga čisto nič bo on mogoče obogatel, tisti ki pa ne vlaga pa sigurno ne bo obogatel
mangrooooo
# 15.08.2018 ob 09:57
Ha, ha, ha...najbolj iskreno kar lahko. Briga me za razne Turčije, Argentine, Brice, neBrice, karkoli že so te tvorbe.
Jaz vlagam v kripto valute in zato je moja prihodnost bistra. 99,9% ljudi tega še ni spregledalo, bodo pa, ko bo prepozno.
Očitno ima večina ljudi fetiš na kupe denarja, kot je lepo napisal uporabnik @generacija56, ki ga boste dejansko kmalu naokoli prevažali z šajtrgami. Pa čeprav bo ničvreden. Samo da bo velik kup in da bo zgledalo.
MikiSkokc
# 15.08.2018 ob 09:26
Trump pa ne bo mogel dvigovati obrestne mere v nedogled ker to bo povzrocilo recesijo in padec gospodarske aktivnosti v ZDA.

Trump ne more višati obrestne mere, ker nima te pristojnosti. Lahko samo prosi. Za razliko od Erdogana.
MikiSkokc
# 15.08.2018 ob 09:46
Stabilnost valute nima blage zveze z njenim statusom, kot rezervna valuta...

Si že kdaj slišal za nestabilno/nepredvidljivo rezervno valuto? Jaz ne. Sicer pa se strinjam. Fora je, da "dokler" se dolarja ne zamenja v dovolj velikem obsegu, bo trgovanje potencialno dražje, kot je sedaj. Če oz. ko pa se to zgodi, pa bo tako kot sedaj. Samo valuta bo druga. Sicer pa kaj jaz tu razlagam. Vsi ki se odločijo za dolar se za to odločijo, ker menijo da je to bolje. Nihče ne sili podjetji, da jemljejo kredite v $. Ali €.
Ljubiljančan
# 15.08.2018 ob 11:32
@Labod
Mercatorju je cena konstantno padala že 5 let pred prodajo Todoriču.
Naj bi bili vsi večji gospodarski sistemi v državnih rokah?
MikiSkokc
# 15.08.2018 ob 09:24
Turški protiukrepi ...

Višanje cen je seveda odličen pristop pri zmanjševanju inflacije :)
protimm.c
# 15.08.2018 ob 08:09
kar kregajta se dump in redogan, upam da se medsebojno spravita na kolena
SamoRes
# 15.08.2018 ob 09:52
Kako se vse spreminja, pod tem člankom nihče več ne omenja kriptovalut, zopet le dolar in nafta v komentarjih
MikiSkokc
# 15.08.2018 ob 09:28
Drzavecv razvoju pa bodo zelo kmalu odpovedali poslovanju v dolarju in bodo uporabljali nacionalno valuto.
Koga bo to prizadelo, kaj mislis?


Povsem možno, da ravno države v razvoju. Zelo dober razlog je, da se ne posluje z nestabilnimi in nepredvidljivimi valutami.
MikiSkokc
# 15.08.2018 ob 09:23
Saj, če se ne bi trgovalo v dolarjih in če ne bi bile države zadolžene v dolarjih kot piše v članku bi bilo napihovanje ameriške valute omejeno, tako pa lahko kradejo in izčrpavajo države v razvoju z neomejenim tiskanjem dolarja.

V dolarijh se trguje, ker so precej stabilni in (posledično) poceni. Boš, recimo, raje veliko plačilo sprejel v dolarjih, ali v valuti, ki ji vrednost hitro pada in jo boš posledično verjetno moral čimprej menjati (za dodaten strošek)? Boš, recimo, raje vzel kredit po 5% obrestni meri, ali po 45% obrestni meri? Dolar vse to ima in ta njegova "večvrednost" je realno utemeljena in ni posledica kakih groženj, ali pretiranih predstav,
Da pa je tiskanje kraja, pa se seveda do neke mere lahko vsak strinja. Vendar samo do neke mere. Jasno je, da iz novo natisnjenega denarja največ dobijo tisti, ki ga prvi porabijo (potem je pač vedno manj vreden). Da pa to ni povsem kraja, pa je zato, ker se država vedno zadolži, ko naroči tiskanje denarja. Posledično ima obvezo, da to krajo v prihodnosti pokrije. To je pač temelj stabilne valute. Tiskajo pa denar vsi, ki ga lahko in v tem vidijo prednost. Tudi antiameriške države...
Bivši uporabnik
# 15.08.2018 ob 07:46
https://sputniknews.com/middleeast/20180
8151067203923-turkey-usa-imports-tariffs-increase/

https://www.cnbc.com/2018/08/14/erdogan-says-turkey-will-boycott-us-electronic-goods-including-apple.html

Bravo Erdogan, tako se dela!
Kazalo