Napovedi o večjih priložnostih za slovenske dobavitelje se očitno niso uresničile. Foto: BoBo
Napovedi o večjih priložnostih za slovenske dobavitelje se očitno niso uresničile. Foto: BoBo
Strahovi slovenskih dobaviteljev Mercatorju naj bi se uresničili

Prodaja našega največjega trgovca je velika priložnost za slovenske dobavitelje, med razkazovanjem Mercatorjevih polic razlaga član uprave Igor Maroša. Še več, trdi, da se na Konzumovih policah na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini prodaja več slovenskih izdelkov kot pred enim letom.

"V prvem kvartalu se je v trgovinah Agrokorja število slovenskih izdelkov povečalo za več kot 300 glede na leto prej," je zatrdil Maroša.

Da bi to preverili, se je ekipa TV Slovenija s skrito kamero odpravila v največji nekdanji Mercatorjev center v Banjaluki, ki je od lani po novem Konzum. Na policah so našli le peščico slovenskih izdelkov, če jim sploh še lahko rečemo slovenski, saj jih proizvajajo podjetja v tuji lasti.

Le Barcaffe in Kras
Med vso množico kav je bila tako le ena slovenska - Barcaffe, vse preostalo je hrvaško. Preverili so tudi police z mesnimi izdelki, torej ali hrvaško meso res izpodriva s polic slovenske mesne izdelke. In res, trgovka potrdi, da imajo le Krasove izdelke. Na policah tako kraljujejo mesnine PIK-a.

Da je razlika na policah po prodaji Mercatorja več kot očitna, opažajo tudi kupci. Prevladujejo izdelki verige Agrokor, cene so višje, kakovost nižja, vse je slabše, število kupcev naj bi se zmanjšalo, na hitro ocenjujejo mimoidoči, ki pred kamero dobesedno žalujejo za slovenskim Mercatorjem.

Minister pričakuje težave
Težave po prodaji je poleg naših dobaviteljev pričakoval tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek. Po njegovem mnenju sta bili prodaja Mercatorja in Žita škodljivi za državo.

"Obe prodaji sta v mojih očeh problematični. Obe podjetji imata svojo predelovalno in dobaviteljsko verigo, zato bomo imeli še veliko težav z reševanjem naše lastne proizvodnje," je ocenil.

Uprava Mercatorja sicer trdi, da se za 20 največjih slovenskih dobaviteljev ni nič spremenilo in da ohranjajo enak obseg prodaje. A vseh dobaviteljev je več kot 30.000. Velika večina ima torej res manj naročil.

Strahovi slovenskih dobaviteljev Mercatorju naj bi se uresničili