Prvi tovorni vlak bo iz Ljubljane odpeljal 1. oktobra. Foto: MMC RTV SLO
Prvi tovorni vlak bo iz Ljubljane odpeljal 1. oktobra. Foto: MMC RTV SLO
Slovenske železnice
Glavni pomislek večine nasprotnikov (predvsem sindikatov iz Luke Koper in Intereurope) ustanovitve holdinga je, da bo država izgube na Slovenskih železnicah pokrivala z dobički v drugih podjetjih. Foto: MMC RTV SLO

Kot je povedal direktor Tovornega prometa Slovenskih železnic Robert Vuga, bodo do konca meseca izvedeni vsi operativni postopki za ustanovitev skupnega podjetja, prvi vlak pa bo z ljubljanske železniške postaje odpeljal 1. oktobra.

Podjetje, katerega cilj je s krajšimi proceduralnimi postopki na mejah skrajšati čas potovanja tovornega prevoza na 10. vseevropskem koridorju, bo imelo sedež v Ljubljani, organ upravljanja pa bodo trije direktorji, po eden iz vsake države.

Vsaka država ima tretjino podjetja
Slovenske, hrvaške in srbske železnice bodo imele v lasti vsaka po tretjino podjetja, prav tako bo dobiček pripadel vsem trem podjetjem. Podjetje bo imelo na razpolago po pet odstotkov vlakov vsakega železniškega podjetja, v začetni fazi pa večje investicije v infrastrukturo niso predvidene.

Pahor: Oblikovanje holdinga velikopotezna zamisel
Premier Borut Pahor pa je na tiskovni konferenci po seji vlade spregovoril o še enem pomembnem logističnem projektu - ustanovitvi holdinga. Oblikovanje logističnega holdinga je po njegovih ocenah velikopotezna zamisel o tem, kako celoten transportni holding umestiti v boj za konkurenčno preživetje v evropskem prostoru. Nasprotniki zamisli o oblikovanju holdinga bodo morali po njegovih besedah odgovoriti na vprašanje alternative.

Pahor sicer osebno meni, da bodo udeleženci ponedeljkove konference o umestitvi slovenske transportne logistike v Evropi naklonjeni oblikovanju logističnega holdinga. Na vprašanje, ali bo vlada kljub nasprotovanju sindikatov, uprav in nadzornikov Luke Koper in Intereurope vztrajala pri oblikovanju holdinga, pa je dejal: "Če bo večina podprla holding in bomo imeli na drugi strani upore sindikatov, uprav, bo zelo težko sprejemati politične odločitve v zvezi s tem, ker bo odgovornost nezaslišano velika."

Pomislek: pokrivanje izgub SŽ-ja s črpanjem iz drugih podjetij
Glavni pomislek večine nasprotnikov (predvsem sindikatov iz Luke Koper in Intereurope) ustanovitve holdinga je ta, "da bo država prihodke omenjenih podjetij črpala za pokrivanje izgub na Slovenskih železnicah. Temu ne bo tako, ker bi to dolgoročno pomenilo negativno sinergijo". "Kar Mehdorn predlaga, je, da pridemo do pozitivne sinergije," poudarja premier.