Politika in gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 60 glasov Ocenite to novico!
Rosvita Pesek
Rosvita Pesek Foto: MMC RTV SLO
false
France Bučar je med pomembnejšimi Slovenci prejšnjega stoletja. Foto: MMC RTV Slovenija / Miloš Ojdanić
France Bučar
France Bučar je bil prvi predsednik slovenske skupščine, kasneje državnega zbora. Foto: BoBo
false
France Bučar (v sredini) na slovesni razglasitvi plebiscita 26. 12. 1990. Foto: BoBo

Rosvita Pesek: France Bučar "velik duh", prepričan Evropejec in kristjan

MMC-jevo klepetalnico je obiskala Rosvita Pesek
21. september 2016 ob 07:39,
zadnji poseg: 21. september 2016 ob 13:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

V mozaik slovenske osamosvojitve je France Bučar vstavil enega pomembnejših kamenčkov, je v klepetalnici MMC-ja dejala Rosvita Pesek, zgodovinarka, TV-voditeljica in avtorica biografije.

"Skupščina RS je bila ključno telo, kjer so se sprejeli vsi za osamosvojitev pomembni dokumenti. In Bučar je tej 240-članski delegatski posadki predsedoval," je poudarila Peskova in dodala, da v kolikor jemljemo osamosvojitev kot posledico demokratizacije, potem je temu procesu tudi z Majniško deklaracijo, Odborom za varstvo človekovih pravic ter Novo revijo itd. vtisnil močan pečat.

Gre za enega najbolj izobraženih Slovencev svojega časa, ki si je podlago za delo in življenje nabral v škofovih zavodih v Šentvidu nad Ljubljano. Obvladal je pet tujih jezikov, vključno z latinščino in grščino, ki ju je govoril za "malo malico". "Velik duh! Med pomembnejšimi Slovenci minulega stoletja. Bil je narodno zaveden do kraja, prepričan Evropejec in kristjan," je dejala Peskova.

Rosvita Pesek, sicer tudi voditeljica informativne oddaje Odmevi, je knjigo o življenju Franceta Bučarja naslovila preprosto Bučar, v njej pa se je posvetila predvsem njegovi vlogi pri nastanku neodvisne slovenske države. "Če je nastanek slovenske države vrh naše nacionalne zrelosti, je dal Bučar nastanku neodvisne države neizbrisen pečat. Ne le s tem, ko je sedel na najpomembnejšem mestu v skupščini, pač pa tudi z vsemi tistimi dejanji, ki jih je naredil v času demokratizacije," je dejala avtorica ob predstavitvi knjige.
.

Vabljeni k branju MMC-jevega klepeta
Rosvita Pesek, zgodovinarka in tv-voditeljica


.

Zgodovinska vloga realno ocenjena
Bučarjeva vloga v slovenskem zgodovinopisju je po mnenju Peskove realno ocenjena. Zadnja leta se sicer na njegovo ime stresa nekaj "hudih obtožb in predvsem sterotipov", ki nimajo nobene podlage v dejstvih. Ena takšna "floskula" je očitek, da je Bučar glavni krivec, da v Sloveniji ni bilo lustracije. "Če že iščemo krivce za odsotnost lustracijske zakonodaje, je pošteno povedati, da politične stranke, ki jo zagovarjajo, nikoli niso imele takšne moči v zakonodajnem telesu, da bi jo lahko uveljavile. Kot veste, je edina delna lustracijska določba Pučnikovo dopolnilo, ki je veljalo za sodnike, da torej tisti, ki so v postopkih kršili človekove pravice, ne morejo biti izvoljeni v trajni mandat," je navedla in dodala, da je bila omenjena odločba sprejeta v mandatu 1992-1996.

Največja Bučarjeva napaka je bila po njenih besedah ta, da je v svojem zelo usodnem spisu Novi politični zemljevid Slovenije nakazal razpad SDZ-ja in posledično Demosa. "Nič ni naredil za to, da bi ti dve ključni ustanovi obstali skupaj, pač pa je pomagal pri majanju kola, ki se je potem prehitro izruval in odvrgel," je ocenila.

Katastrofalne interpretacije arhivov SDV-ja
Interpretacije arhivov SDV-ja so po besedah Peskove pogrnile na celi črti. "Nikamor ne bomo prišli z zmerjanjem, kdo je bil udbaš in koga niso ujeli v svoje mreže. Pomembno je vedeti v kakšnih okoliščinah je to postal in kaj je kot špicelj počel. Koliko ljudem je škodoval, ali sploh ni hotel pisati poročil, ali je zavajal SDV. To je naloga in delo resnih raziskovalcev SDV-jevskih arhivov, ne pa delni seznami sodelavcev, ki v resnici nič ne povedo," je pojasnila.

Vprašanje patriotizma bi moralo resno skrbeti slovenske izobraževalne ustanove, predvsem šolstvo, a se žal po njenih besedah na tem področju skoraj nič ne dogaja. "Ljubezen do naše Slovenije, od prekmurskih ravnic do obale pa je pa neizmerna. Bolj ponosnega naroda na svojo zemljo, kot smo mi, še nisem srečala," je dejala v odgovoru bralcu.

Blagodejna sprava Janša-Kučan
Na vprašanje MMC-jevega bralca, kdaj bo prišlo do sprave med Milanom Kučanom in Janezom Janšo, je odvrnila, da ne ve, bi pa gotovo bilo blagodejno, "če bi drug drugemu priznala dejanja, ki so bila ključna za Slovenijo in v katerih sta imela vsak od njiju pomembno vlogo. To bi bi dober prispevek v našo novejšo zgodovino."

O morebitnem prihodnjem projektu pisanja biografije Janeza Janše je dejala: "Nikoli ne reci nikoli." Njen naslednji projekt bo sicer dokumentarni film o Slovencih v zadnjih 200 letih, ki ji bo po lastni oceni vzel debelo leto časa. "Mohorjeva založba iz Celovca dela knjižno zbirko Kako so gradili državo. Vanjo gotovo sodita še Oman in Peterle," je v klepetalnici naštela mogoče prihodnje projekte.



T. H., G. K.
Prijavi napako
Komentarji
nonparel
# 21.09.2016 ob 09:44
A zdaj pa je že ta zgodovinarka. Ne, ni mi potrebno povedati na katero stran jo vleče v tej polpretekli zgodovini. Vse jasno.
Sem gledal njen intervju o predstavitvi te knjige na nacionalki, nisem veren, ampak sem se kar križal ob njenih veleumnih zaključkih o življenju F. Bučarja. Te knjige zato ne bom prebral, sem že dovolj nonsensov slišal takrat.
Valuk_
# 21.09.2016 ob 11:05
Škoda, ker je res tako pristranska.

Tudi v intervjujih prevečkrat polaga besede gostom in sama potem izoblikuje stališča.

Nekaj kar te ne dela ne dobrega zgodovinarja, ne novinarja.
hogar13
# 21.09.2016 ob 14:10
"od1945-2000 leta so govorili o zgodovini II svetovne vojne preživeli zmagovalci " borci " ki so bili po gozdovih. Od 2000 dalje pa ali poraženci " domobranci" oz po tanovem "moderni" zgodovinarji majši od 50 let."
"Zgodovino, ki jo pišejo goreči privrženci točno določene politične opcije ali celo stranke in njenega vodje, ne more biti verodostojni prikaz zgodovine."

Tale dva komentarja skupaj, povesta vse....
handanovic
# 21.09.2016 ob 14:42
Življenjepis

Kot dijak se je med drugo svetovno vojno pridružil NOB, zaradi česar ga je aretirala italijanska okupacijska oblast in poslala v taborišče Gonars. Po več selitvah so ga poslali v Tretji rajh, vendar je med prevozom pobegnil, se vrnil v Slovenijo in vstopil v Kokrški odred OF.

Takoj po vojni je deloval v KNOJ in Ozni, nato je petnajst let služboval v državnih uradih in po tistem kot akademik na ljubljanski Pravni fakulteti. V 1970. letih je razburil oblast s kritičnimi članki, zato je bil odstranjen z univerze in imel naslednje desetletje sloves oporečnika. K sreči je na koncu postal Rosvitin kristijan.
garmond
# 21.09.2016 ob 11:11
Zgodovino, ki jo pišejo goreči privrženci točno določene politične opcije ali celo stranke in njenega vodje, ne more biti verodostojni prikaz zgodovine.
Elaphe
# 21.09.2016 ob 09:17
Dr. Franceta Bučarja sem zelo cenila, ampak tista njegova podpora Jankoviću (pa ne mislim tukaj samo romanja na magistrat) mi je pa še do danes nerazumljiva.
rooster
# 21.09.2016 ob 11:38
Škoda, ker je res tako pristranska.

Tudi v intervjujih prevečkrat polaga besede gostom in sama potem izoblikuje stališča.


kaj meniš o Studiu City?
Crveni
# 21.09.2016 ob 15:09
Bučar je bil likvidator OZNE. O tem obstajajo dokazi in številna pričevanja, ki pa jih gospa Peskova ne sprejema, s čimer se spušča na nivo kvazizgodovinarja Repeta.
bori
# 21.09.2016 ob 16:37
Ples
Za začetek pa čakam Janšo v Pričevalcih, ne vem, kdaj bo na vrsti?

Raje bi ga na poligrafu videl.. pa ne samo njega.. neko tako oddajo bi morali narediti v živo..
Ples
# 21.09.2016 ob 16:24
@oliva
Ja, Krivic, točno tako je. Ko komentira Patrio, je top, ko komentira pravice izbrisanih, pa niti najmanj ... Lol

Ampak meni je Krivic res kul, pravzaprav eden redkih, če ne edini, za katerega se mi še zdi, da je poseben, samosvoj mož, razgledan, inteligenten, človeški.
handanovic
# 21.09.2016 ob 14:55
če si pristranski, ne moreš imeti zgornjih kvalitet
Martek
# 21.09.2016 ob 23:34
Koga je podprl Bučar? Dobrega gospodarstvenika? Kako dober gospodarstvenik je, si lahko vsak dan ogledaš v Stožicah. Ostanek pa v slabi banki. In vnuki te bodo na to opominjali, ko bodo odplačevali njegove investicije.
bori
# 21.09.2016 ob 17:55
vaški stražar
Tisti, ki pa so leta 1944 prisegli svoji slovenski domovini kot delu svobodne Evrope in govorili na protikomunističnem zborovanju 29. junija 1944 pa so bili največji domoljubi in junaki v slovenski zgodovini.

...bili največji domoljubi in junaki v slovenski zgodovini..
...Vsi preko tri metre visoki in vsak za tri Martine Krpane.. so dvigali Hitlerju roko..
veza
# 21.09.2016 ob 16:07
Prav gotovo te zadeve ne bom prebral, še manj kupil, in to je vse, kar imam za komentirat...
firtoh
# 21.09.2016 ob 14:11
O pokojniku samo dobro.
Kaj si pa v resnici mislim pa rajsi ne zapisem.
mostnica
# 21.09.2016 ob 14:08
Bučar je samo pravilno ocenil, da je Janša smrt za Slovenijo. In da je celo Jankovič rešitev. In Janša takrat ni bil izvoljen in nikoli tudi ne bo.
BobRockAlanFord
# 22.09.2016 ob 06:02
Bil je član OZNE. Pika.
stone77
# 21.09.2016 ob 18:48
he,he Bučar...partizan nikoli ne umre...

jaz sem ga spoštoval...

možak je veliko doživel in se takorekoč iz objema smrti zavihtel v zmagovalce,se jim kasneje tudi uprl,bil degradiran in se nato v starosti podal v svojo državo...

kar je naredil je pač naredil...meni se zdi,da za Slovenijo kar veliko...
on je videl hudiča v oči a na koncu je pogledal Boga...

mislim,da je človek bil izvrsten...

p.s. lustracija samo preko mene mrtvega...
jasno...
vaški stražar
# 21.09.2016 ob 17:08
@vaški stražar, # 21.09.2016 ob 15:49
To si pa že tolikokrat natipkal.. verjetno znaš tudi Povodnega moža zrecitirati, pa vse ostale Prešernove tudi?

In še bom. Častilcem gošarjev je treba tudi po deset- in večkrat ponoviti zlodela njihovih idolov, da jim kaj v betici ostane.

Za začetek pa čakam Janšo v Pričevalcih, ne vem, kdaj bo na vrsti?
Jaz pa Kučana v Spominih. Ob tej priložnosti se distanciram od komentatorja, ki je želel Kučana videti za zapahi. Noben človek ne sme biti preganjan zaradi svojih intimnih občutij.
Mimogrede, Pričevalci so pred kratkim dobili svoj levo-partizanski antipod, oddajo Spomini. Meni se zdi to prav, ker je javni medij dolžan ohraniti kolektivni narodni spomin v njegovi celovitosti, tako njegovo desno kot levo stran. Lepo pa bi bilo, če bi rtvslo poskrbela tudi za desni antipod oddaji Studio City, ki je že veliko dlje na sporedu od Pričevalcev.
oliva
# 21.09.2016 ob 16:38
U, to bi bilo res kul - Poligraf.
Zakaj ne ubodejo take oddaje?
Ples
# 21.09.2016 ob 16:33
@bori
Pojma nimam, mogoče se še ni rodil ...
Za začetek pa čakam Janšo v Pričevalcih, ne vem, kdaj bo na vrsti?
bori
# 21.09.2016 ob 16:20
@oliva, # 21.09.2016 ob 16:16
Kdo že zapira ljudi na podlagi neprave ideologije?
To ni moja intimna opcija - v zapor! :D

Ja, kdo? Tolerantni, strpni, pošteni, človekoljubni, razumevajoči, izobraženi, dobrohotni...
if
# 21.09.2016 ob 15:34
Franc Bučar, oseba, ki ni dovolila lustracije in pozneje oseba, ki za predsednika vlade ni podprla JJ, pač pa Janković-a, podpornika minareta sredi prestolnice Slovenije.
Kaotičnosti oblasti in javnosti sta popolni, stanje države je temu usutrezno.

Franc Bučar naj počiva v miru in Stvarnika prosi za preživetje slovenstva v deželi Slovenk in Slovencev, kakor pravi Zdravica Franceta Prešrena. Amen!
Martek
# 21.09.2016 ob 15:20
+ za tiste, ki so imeli težave zaradi nesodelovanja ali nasprotovanja udbi. - za vse, ki so pristali na sodelovanje. Danes lahko vsak reče, da je bil prisiljen ali je zavajal. Če si odkrito odklonil sodelovanje, si imel težave. In sedaj bi vodilni udbovci vodili državo? Ni nam pomoči.
lojal
# 21.09.2016 ob 15:03
O morebitnem prihodnjem projektu pisanja biografije Janeza Janše ...

Da bi le vse napisala, kar je res (bilo), tudi med njima :-)
PONOS
# 21.09.2016 ob 14:05
Precenjeno -Bučar kvazi vizijonar ni videl dekado naprej in slab poznavalec realnih razmer zaslužen tudi za zasužnjevanje ex YU ki je bila de facto samostojna in suverena država.Sedaj nobena ni več...Rosvita Pesek govori in piše tisto kar dobi servirano nobene poglobljene analize,noče ali ne sme.
Bučarja cenim edino ko je v obdobju populizma in kvazi nacionalizma zagovarjal normalne poteze in rešitve...ter njegovo priznanje in treznenje skupaj z ostalimi osamosvojitelji hribarji ko so videli da se država rasprodaja vse pridobljene in izborjene pravice pa vsako leto bolj kopnijo .
hedonist
# 21.09.2016 ob 09:36
Ne, hvala.
no72
# 22.09.2016 ob 10:10
felipesko@

da smo si na jasnem, Janković prvenstveno sodi na sodišče, potem pa posledično še kam.

Naravnost neverjetno je, da se človeka a s tako številnimi evidentnimi kaznivimi dejanji pusti popolnoma na miru, celo zaseda funkcijo župana, to je norčevanje iz poštenih Slovencev. In podpora temu človeku s strani dr. Bučarja je velik kiks.
pobrisan
# 22.09.2016 ob 09:59
Bučar je bil zame do razpada velik človek. Od takrat dalje je samo izgubljal. Pika na i je bilo romanje na Magistrat.
pobrisan
# 22.09.2016 ob 09:18
cairns

Dokler bo Rosvita Pesek na RTV bomo imeli cenzuro in pristransko poročanje.
--------------------

Kdo izvaja cenzuro pri komentiranju migrantske problematike? Na MMC je zelo malo desno usmerjenega kadra.
ivod
# 21.09.2016 ob 19:29
Dr Bučar ... partizan, oficir udbe, komunist, oporečnik, intelektualec, velik Slovenec- državnik ...
...
Rosvita ? ... no dobro ...
...
3010eur
# 21.09.2016 ob 19:07
Rosvita, prosim te, vse ok, ampak ko je rekel lustracija preko mojega trupla in ko je stisnil rep med noge pri jankoviču je vse jasno
oliva
# 21.09.2016 ob 16:22
Itak, 'demokrati' - bi prepovedali občutja, razmišljanje...
Ples
# 21.09.2016 ob 16:16
V intervjuju o knjigi na TV3 me je pozitivno presenetila, prav zanima me knjiga. Bučar je bil res poseben, samosvoj mož, razgledan, inteligenten, človeški.
bori
# 21.09.2016 ob 16:14
metodus, # 21.09.2016 ob 16:07
Kucan: Osamosvojitev ni bila nikoli moja intimna opcija.
To je clovek, ki bi moral biti za zapahi. To je clovek, ki je
spravil Slovenijo v srednji vek. Kucan je simbol
totalitarizma, nazadnjastva ter licemerstva.
-----
Sem slišal, da je menda tudi gradnjo prekmurskih Alp preprečil prav on. Kanin pa je prav tako zaradi njega šel v stečaj, ker je bila gondola v socializmu postavljena. Na Šmarno goro bi morali postaviti en kip kot ga imajo v Riu.. s podobo vodje, seveda. Edinega zaslužnega.
metodus
# 21.09.2016 ob 16:07
Kucan: Osamosvojitev ni bila nikoli moja intimna opcija.

To je clovek, ki bi moral biti za zapahi. To je clovek, ki je
spravil Slovenijo v srednji vek. Kucan je simbol
totalitarizma, nazadnjastva ter licemerstva.
ZETAC
# 21.09.2016 ob 15:17
valuk_@Tudi v intervjujih prevečkrat polaga besede gostom in sama potem izoblikuje stališča.
Če kdo, je pa za takšne zadeve mojster nad mojstri z levega tabora vodja Studia City!
sjefrojkaf
# 21.09.2016 ob 14:55
Pa kakšna sprava Janša-Kučan neki ? O čem pa bi se spravila ? Priznanje dejanj ni sprava. Sicer pa, kakšnih dejanj ? Prodaje orožja, tajkunskih zgodb, razprodaje državnega premoženja ? Dajte no, Rosvita, kdo pa bo to kdajkoli to priznal ? Ne se smešit
no72
# 21.09.2016 ob 13:45
....s precej napakami po 1991. Glavni krivec, da ni bila izpeljana tranzicija do konca in se kot jara kača še vedno vleče. Bolj kot ne je igral dvojno vlogo (magistrat, pa to,.....)
mrki1
# 22.09.2016 ob 11:17
Rosvita Pesek: France Bučar "velik duh", prepričan Evropejec in kristjan
----------------------------------

in eden glavnih krivcev, se še danes ( 25 let po ) eni te isti svaljkajo po vodilnih mestih , zato pa nas prehitevajo vsi po vrsti. BRAVO !! poglejte v svojo denarnoico , če je še kaj ostalo za trdeče.
pobrisan
# 22.09.2016 ob 09:20
ivod

(kratica OZNA ) = Oddelek za zaščito naroda
nisi vedel ?
--------------

Bolj za zaščito "tekovina revolucije". Naslednica VOS.
veza
# 21.09.2016 ob 18:01
Hudomuh
# 21.09.2016 ob 17:49

hvala za informacijo, torej, imamo sedaj dve knjigi o Bučarju in kmalu bomo imeli dve zgodovini in dve državi, po najmanj dve proslavi imamo že sedaj, ob vsaki obletnici...
Hudomuh
# 21.09.2016 ob 17:49
Knjiga Alija Žerdina o dr. Bučarju obstaja že nekaj časa.
Pogovor o dr. Bučarju: https://youtu.be/PJFo8Qw
RCz0

Pogovor z Alijem Žerdinom o njegovi knjigi o dr. Bučarju: https://youtu.be/EyV4BZA
Ao6k


Očitno je zdaj desnica presodila, da je bil dr. Bučar, čeprav je sodeloval pri osvoboditvi Celovca in spotoma pospravil še za jerbas domačih izdajalcev ter tujih sovragov, po vojni delal v pisarni Ivana Mačka - Matije, za nameček pa podprl Jankovića in povedal par krepkih na račun Janše, preprosto prevelik in preveč prominenten lik, da ga ne bi posvojila.
Ples
# 21.09.2016 ob 16:51
@vaški
Ob tvojem natančnem spisku novinarjev, ki so gostili Janšo, pozabiš Možino? Ojoj.
bori
# 21.09.2016 ob 16:30
Ples
Ampak meni je Krivic res kul, pravzaprav eden redkih, če ne edini, za katerega se mi še zdi, da je poseben, samosvoj mož, razgledan, inteligenten, človeški.

Janez Janša je pa najboljši. Od disidenta... do doktorja.. Kdo bo napisal to biografijo.. Požar&Om d.o.o. ? ..v sodelovanju z založbo Pavliha..
oliva
# 21.09.2016 ob 16:21
Ples, mene je ona večkrat že pozitivno presenetila.
Ko je vrtela par ministrov in ministric, je postavljala dobra vprašanja itd., da sem ji dala tudi prav plus, a si zraven mislila, joj, kakšna škoda, da nima tega pristopa pri vseh.
oliva
# 21.09.2016 ob 16:13
"Za tole gospo je "kritična distanca" "španska vas"

Neprofesionalnost press !"

Saj zato je pa smešno razkrinkavajoče, da jim je ravno ona totalno profesionalna.

Najbolj nepristranski je tisti, ki o meni piše samo dobro. :D
oliva
# 21.09.2016 ob 16:09
En primer nepristranskosti je npr- Krivic.
Ko se oglaša primerno, je zakon, ga miljardokrat citirajo vsi agitatorji, ko skritizira, ga spljuvajo.
Če bi pa vedno zagovarjal, bi se jim pa zdel totalno nepristranski in profesionalen. ;)
juk
# 21.09.2016 ob 14:15
hahah najbolj veredostojno je ko razni levičarski zgodovinarji pišejo o tem. Čim malce na desno vleče, brez dokazov, pa že ni več veredostojno.
Lluka
# 21.09.2016 ob 13:48
od1945-2000 leta so govorili o zgodovini II svetovne vojne preživeli zmagovalci " borci " ki so bili po gozdovih. Od 2000 dalje pa ali poraženci " domobranci" oz po tanovem "moderni" zgodovinarji majši od 50 let.
Politika in gospodarstvo
link
Edvard Žitnik: "Nisem si izmišljal anket v korist Clintonove ne Trumpovih škandaloznih izjav"
107
19. januar 2017 ob 16:20 Oči sveta bodo jutri znova uprte v ZDA, kjer bo kot 45. predsednik prisegel Donald Trump. O živahnem političnem dogajanju čez lužo ste klepetali z dopisnikom RTV Slovenija Edvardom Žitnikom.
Več novic ...
Kazalo