Drugo
()
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 2 glasov Ocenite to novico!
Videogram 4
Rekonstrukcija je umestila prvotni projekt v sodobni čas tudi prek avdiovizualnih manipulicij Luke Prinčiča in Luke Dekleve, ki jih omogoča digitalna tehnologija. Foto: MMC RTV SLO
       Prek satelita in spleta bo izkušnja realnosti presegla sam galerijski prostor in po principih televizijskega programa dregnila v televizijski čas, ki mu vlada korporativna logika kapitala, v kateri ni prostora za negotovosti in nedefiniranosti. Čas, ki ga sicer televizija skozi princip kapitala prodaja, bo tukaj popolnoma brezpredmeten in brez vrednosti.       
 Sen/za televizijo/a
VIDEO
Projekt Videogram 4 po 30...

Dodaj v

Babilonski jezik neartikuliranih glasov

Avantgardni projekt 30 let pozneje
4. maj 2009 ob 20:00
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pred 30 leti je eden prvih slovenskih videoumetnikov Miha Vipotnik v sodelovanju z RTV Slovenija predstavil Videogram 4, prvo eksperimentalno raziskovanje tv-produkcije pri nas.

V Jakopičevi galeriji so danes predstavili nadgradnjo tega projekta - obogaten je z avdiovizualnimi manipulacijami Luke Dekleve in Luke Prinčiča - tokrat z naslovom Sen/za televizijo/a, v torek ob 19.00 pa bodo v Galeriji Vžigalica odprli tudi razstavo, na kateri bodo predstavili arhivski del projekta: dokumentarne fotografije iz studia RTV Ljubljana, dokumente iz obdobja nastajanja projekta Videogram 4 in restavrirane video trakove. Posnetek dogodka v Jakopičevi galeriji si lahko v soboto, 9. maja, ob 23.00 lahko ogledate tudi na 1. programu TVS. Projekt bo dokumentiran tudi na tej spletni strani.

Tisti prvi projekt je zaživel ob zaključku razstave Slovenska likovna umetnost 1945-1978. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je, kot že rečeno, predstavljal prvo eksperimentalno raziskovanje televizijske produkcije pri nas. Radikalno je posegel v analogno sliko in podobo televizijskega programa ter tako vplival na razvoj televizije.

Z eksperimentiranjem in raziskovanjem možnosti je Vipotnik skupaj s televizijskimi strokovnjaki širil meje uporabnosti nadzorovanega frekvenčnega območja slike in vizualne prepoznavnosti signala ter pri tem težil k predrugačenju televizijskega jezika. V Videogram je vpeljal nekakšen babilonski jezik neartikuliranih glasov in podatkov.

Drugačen kontekst pomeni drugo umetnino
Pomemben del novega projekta predstavlja arheološki pristop k raziskovanju medija kot nosilca spomina. Poleg ohranjenega enokanalnega traku se s saniranjem ostalih video trakov, ki so bili uporabljeni pri izvirnem projektu, sestavljajo delci izginjajočih posnetkov. Avtor ni hotel narediti natančnega posnetka prejšnjega projekta oziroma zgolj rekonstrukcije preteklega, pač pa je njegova nadgradnja zaživela v drugačnem kontekstu. Nekoč nedostopen RTV studio je tokrat zamenjal z v galeriji vzpostavljen studio, kamor so imeli obiskovalci lahko vstopili in kjer je interakcija zaželjena. Analogno tehnologijo je dopolnjevala digitalna, prvotnim ustvarjalcem so se pridružili novi.

A. J.

Prijavi napako
Komentarji
Ta novica trenutno še nima komentarjev.
Kazalo