Drugo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 34 glasov Ocenite to novico!
V-1
Rakete so pošiljali v zrak s pomočjo vzletnih ramp. Nosile so skoraj tono razstreliva, letele pa na višini od 600 do 900 metrov s hitrostjo 650 kilometrov na uro. Foto: Wikipedia

Dodaj v

Kako so nacisti napovedovali, da jim bo "čarobno nemško orožje" prineslo zagotovljeno zmago?

Iz arhiva Andreja Mraka
10. september 2017 ob 10:05
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Meteor, leteča ognjena krogla, začarana bomba, raketa z meteorskim repom, letalo brez pilota, nekaj izredno špecijalnega," je pisalo na letaku, ki ga je med drugo svetovno vojno nemški okupator delil med ljudi po slovenskem ozemlju in jim z njim naznanjal, da tudi zaradi tega "čudežnega orožja" zmaga tretjemu rajhu gotovo ne uide.

Govorili so seveda o brezpilotnih letalih, napolnjenih z rastrelivom V-1, ki so leta 1944 Veliki Britaniji prinesla pravi pekel. V zasebnih arhivih smo tokrat naleteli na omenjen propagandni letak, s katerim so Nemci opevali svoj vojaški izum.

Andrej Mrak
Prijavi napako
Komentarji
tocco
# 10.09.2017 ob 10:36
Svyatosloc saj so si nemške znanstcenike isposodili tudi sovjeti.
otopik
# 10.09.2017 ob 10:46
Ob koncu vojne so ZDA in Sovjetska zveza zelo prizadevali, da bi pridobili čimveč načrtov in njihovih znanstvenikov v svoje roke. To je tudi logično. Npr. Werner von Braun je bil glavni Nemški raketni inženir in konstruktor raket V1 in V2. Ob koncu vojne je padel v roke Američanom, ki mu niso nikoli sodili, pa čeprav je vedel za suženjsko izkoriščanje Judov in ostalih v tovarnah za izdelavo raket. Bil je namreč preveč pomemben, kajti Američane je popeljal na Luno. Werner von Braun, človek, ki je za Hitlerja konstruiral rakete je bil glavni konstruktor rakete Saturn 5, torej rakete, ki je Američane popeljala na Luno...
MuDeL
# 10.09.2017 ob 11:04
no dejstvo je, da je Hitler izgubil vojno samo zato ker ni poslušal generalov, ki so mu svetovali naj vojne ne začne pred 1945. s parimi leti miru bi Tigri 2 ter Messerschmitti Me-262 v večji proizvodnji pregazili tako Sovjete kot Angleže. Hkrati bi pa Hitler v miru do konca naredil atomsko bombo in jo vtaknil v V2....
otopik
# 10.09.2017 ob 10:55
Sicer pa ta "čudežna orožja" niso Nemcem prav nič pomagala, razen psihološkega učinka niso bila ravno učinkovita. Tiste rakete namreč niso bile natančne padale so bolj manj naključno nekam nad London in to je ljudi nerviralo...Dejansko so zaradi teh orožij vojno še hitreje izgubili, namreč v ta neučinkovita orožja so usmerili velik del delovne sile, energije in ostalih resursov, ki bi jih sicer lahko uporabili za proizvodnjo tankov, letal, artilerije itd...
Krimsky
# 10.09.2017 ob 11:09
Šahisti pravimo, da je zmaga zagotovljena takrat, ko nam sodnik v tabelo zapiše enko. S tem, da naše bojišče obsega 64 polj, in imajo leseni možički hudo omejeno gibanje, a je vendar število kombinacij preveliko za človeka, in celo za računalnike, čeprav nas sicer že presegajo.
~
V zgodovini/vojni, število variabel dosega nebo, in ne obstaja procesorska moč, ki bi rezultat izračunala prej, predno se ta 'odigra' v praksi.
~
To bi nas pravzaprav moralo naučiti ponižnosti, a pouk gospe Zgodovine je nasproten: obljubljena 'gotova' zmaga nas sili v iracionalno ravnanje, in milijone žrtev, ki so slepo verjele, namesto da bi uporabile svoje podstrešje ...
miki331
# 10.09.2017 ob 11:27
Zanimivo, Nemčija si je sedaj brez izstreljenega naboja pokorila večji del evrope, finančno.
mb128
# 10.09.2017 ob 10:53
Ja no kakorkoli že V1 je bila prva manevrirna raketa na svetu. Problem je samo v tem da so jo izumili na napačni strani. Tako kot V2, ki je bila prva balistična raketa in V3, ki sploh ni bila raketa pač pa nekakšen ogromen top do katerega realizacije ni nikoli prišlo.
generacija56
# 10.09.2017 ob 10:30
Nostalgija?
Sodobna ureditev v Evropi v veliko spominja na fašizem, ponovno.
Države se združujejo, mobilizirajo vojsko na Rusko mejo...
Poskus številka tri?
direndaj
# 10.09.2017 ob 11:20
Prav škoda je, da nemci niso vsega tega znanja in potenciala takrat uporaabili na kakšen bolj pameten način. Samo nimaš ga kaj, človeška neumnost je brezmejna in zgodovina se danes ponavlja, z nekimi drugimi akterji, ki bi si radi prigrabili vsa bogastva tega sveta v svoje žepe.
kako lep bi lahko bil tale svet brez orožja in vojn.
tekuma
# 10.09.2017 ob 11:29
Zaradi Hitlerjevih blodenj se je vojna začela in zaradi njega so jo tudi izgubili. V1 in V2 sta zgolj na začetku imeli nek psihološki učinek, vojaške vrednosti nobene sta preveč nenatančni tako da so lahko z njimi tolkli samo večja naseljena mesta ne pa vojaških inštalacij zaveznikov! Projekt reaktivnih letal so dali na stranski tir čeprav so z njimi leteli že leta 1939, projekt razvoja jederskega orožja isto čeprav so bili svoj čas daleč pred američani, podobno zavlačevanje pri razvoju tankov, reaktivnih bombnikov dolgega dosega in prve jurišne puške. Prioriteto so dobili razni domišljiski projekti, ki niso imeli praktične vojaške vrednosti, Hitler se je bolj zanašal na nasvete raznih vedeževalcev, astrologov kot pa generalov tipičen primer operacija Barbarosa oz, napad na Rusijo pred zimo čeprav so generali hoteli "spomladanski termin". Nekako Hitlerjeva narost je pripeljala do vojne in njegova norost je omogočla da se je vse skup po 6 letih končalo kot se je lahko bi vse skup bilo bistveno, bistveno bolj krvavo,
MuDeL
# 10.09.2017 ob 11:19
@mb128

na Norveškem so Nemci dobivali težko vodo. malo googlaj.

je pa dejstvo da ko so ZDA izvedele da nemški projekt a bombe so jih tolkli na polno, na Norveškem pa so sabotirali večino objektov.

ampak še enkrat, če bi imeli mir...
el CARTEL
# 10.09.2017 ob 10:57
američani so imeli načrt da bi pripeljali čimveč nacističnih znanstvenikov v ZDA s področja medicine, elektronike, astronomije, arhitekture, fizike ipd.. s tem naj bi dobili tehnološko superiornost

operation paperclip

predvsem sporno je bilo, ko so jemali zdravnike iz naci-taboriškišč smrti, ki so delali poskuse na ljudeh
mile952
# 10.09.2017 ob 10:56
tuintam

# 10.09.2017 ob 10:40
Verjetno je pa res, da je Katjušam ni bilo para.


Večcevni raketni metalec so iznašli Nemci in ga prvi uporabili na bojiščih med 2. SV,, šele potem so Sovjeti orožje prekopirali in mu dali ime Katjuša. Seveda pa so Rusi imeli mnogo večje zmogljivosti za proizvodnjo tega orožja, zato so bile ruske Katjuše mnogo bolj poznane kot nemška različica.
ymnenje
# 10.09.2017 ob 13:53
Ce omenjate von Brauna omeniti se Nordunga od kogar je crpal ideje.
tekuma
# 10.09.2017 ob 11:41

el CARTEL
# 10.09.2017 ob 10:57

američani so imeli načrt da bi pripeljali čimveč nacističnih znanstvenikov v ZDA s področja medicine, elektronike, astronomije, arhitekture, fizike ipd.. s tem naj bi dobili tehnološko superiornost

operation paperclip
---------


Sovjeti so naredili popolnoma enako, če se ne motem so celotno dolumentacijo raktnega programa odnesli le oni,,,,do prvo balistične raket so pa prišli oboji in jo tudi sprva kopiral. Da sta si bila mig-15 in sabre tako podobna tudi ni naključje oboje je bilo zasnovanu na konceptu nemšega konstruktorja Kurta Tanka ...
Sovjeti so tekom operacije Osoaviakhim tajne službe nkvd rekrutiral 2k raznih nacističnih znastvenikov...kar se je nekako kar izgubilo, kdo je bil mentor znamenitemu Sergeju Koroljevu???
tocco
# 10.09.2017 ob 11:20
Mb128 v bistvo so jo imele oziroma so imeli prednost pred zavezniki. Ampak zavezniki so imeli srečo v nesreči in so na norveškem onesposobili centrifuge za bogatenje.
Olorin
# 10.09.2017 ob 14:22
@ZVONKO
"Iz tega materiala - brez tega ni šlo - sta narejeni "lepotici", ki sta scvrli Hirošimo in Nagasaki."

Ni cisto res. Res je material "poniknil" v Projekt Manhattan, ampak tu je slo za pol tone uranovega oksida, ki ni primeren za fizijsko napravo. Iz njega je treba potegniti fizijski material (U-238), ga obogatiti (U-235) in sele nato je primeren za uranovo jedrsko bombo. Iz pol tone tega nemskega uranovega oksida niso dobili fizijskega materiala niti za cetrtino ene bombe. Glede na to, da so v Projektu Manhattan vec kot 90 odstotkov od takratnih 2 mrd dolarjev (danes 27 mrd) sredstev namenili izkljucno pridobivanju fizijskega materiala, bi brez problema in tudi brez tega nemskega "darila" prisli do bomb.

Da sklenem - ta zaplenjena nemska posiljka nikakor ni bila odlocilna za izdelavo obeh uporabljenih jedrskih bomb, ampak urana se pac ne mece stran in normalno, da so ga porabili v sklopu svoje proizvodnje.
Miham
# 10.09.2017 ob 13:45
vsi vedo, da je propaganda pomembna,

tudi sedaj, ko nam perejo možgane in bi nas radi zamenjali...
Polymath
# 10.09.2017 ob 12:43
RTV ... zanima me, če bi se še tako lepo potrudili tudi o temah o drugi svetovni vojni, kot ste se potrudili o prvi svetovni vojni, za katero ste lepo naredili posebno rubriko o prvi svetovni vojni. Mislim, da si tudi druga sv.v. zasluži tako rubriko.
luckyss
# 10.09.2017 ob 13:46
@SpicyWeiner
To kar si napisal je seveda neumnost..
Prav Rusi so izrabili "pakt o nenapadanju",da so se lahko pripravili na obrambo .
Torej prav Rusi so rabili čas, ker so bili takrat porazni v primerjavi z Nemčijo kar se tiče vojne tehnike...
Ramus
# 10.09.2017 ob 13:01
Kot v večini primerov komentatorji osvetlijo in dajo širino sterilnim člankom na MMC, kjer zelo redko izvemo kaj dejansko nad tem, kar so izgleda naučili novinarje v osnovni šoli,... ali pa je uredniška politika tako zaostala,...

skratka hvala so komentatorjem za prispevke.
Olorin
# 10.09.2017 ob 15:03
@ZVONKO
"To pomeni med tajnimi službami ZDA (tudi GB, a to je delno separatno takrat) in pa SSovcev... To je tisto, nenazadnje, kar je odločilno in na temeljih česar pozneje pride do omenjenega Paperclip projekta in še marsičesa v smislu nizkotnega sodelovanja med ZDA in Nacisti, kar je imelo in tudi ima EPOHALNE POSLEDICE (hladna vojna...)."

Hja, tole glede hladne vojne je sicer stvar debate, ker obstaja vec tolmacenj, kdaj se je hladna vojna sploh zacela - zelo verjetno ze na Teheranski konferenci, ne sele z blokado Berlina, in z novacenjem nacisticnega kadra nima zveze. Ampak glede zamolcanih amoralnih operacij zaveznikov (vkljucno s Sovjeti) s konca vojne se pa strinjam.
mooodeeel
# 10.09.2017 ob 14:03
A to je ta Nemcija, s katero je Stalin na zacetku vojne kolaborilar in so si razkosali Poljsko, nato pa je Nemcija se njemu zarinila noz v hrbet?
direndaj
# 10.09.2017 ob 11:15
V nadaljevanju povzemajo odzive angleškega tiska in mnenja nekaterih svojih nasprotnikov vključno z Josipom Brozom - Titom.

Uf, tole pa ne gre skupaj z agendo naših lokalpatriotov da so bili Tito in njegovih par partizanov popolnoma nepomemben faktor v 2 svetovni........
Verjetno gre za tiskarsko napako na letakih.....kaneda :)
tocco
# 10.09.2017 ob 11:12
Tuintam v bistvu je bil nebelwerfer s strani nemcev. Pa se ena čudežna stvar der Stuka.
Ejnštajn
# 11.09.2017 ob 09:55
Iz tega materiala - brez tega ni šlo - sta narejeni "lepotici", ki sta scvrli Hirošimo in Nagasaki.

Ja, temu lahko verjameš, če "pozabiš", da sta bili dve od prvih treh jedrskih eksplozij v bistvu plutonijeve bombe in če niti ne veš, da so bili v ZDA namenski objekti, ki so v miru pridelovali obogateni uran in plutonij.

X-10
hanford Site
K-25
S-50
itd...
artoum
# 10.09.2017 ob 14:45
najbolj zanimivo pri vsem skupaj je , kako so nemci tako hitro razvijali orožje/strojništvo. zahod so prehitevali pa desnem.
anglosaksonci in sovjeti so si nemške znanstvenike gladko razdelili na pol. z njihovo dokumentacijo vred. če nebi prišlo do tega, bi vojna še kar trajala.

ena z neta . ne vem koliko je resnična, ampak netu verjamem bolj od sodobnih sredstev javnega obveščanja.
ko je Wernher von Braun končno prispel v ameriko in pristal na sodelovanje z Američani, so ga nekaj vprašali.
vprašali so ga , od jim na tako hiter način toliko znanja. von Braun je s prstom pokazal na nebo.
Bombek
# 10.09.2017 ob 14:28
Za tisti čas so bili še kar dobro tehnološko razviti in v vojnem času razvijali vojaško tehnologijo.
Arso
# 10.09.2017 ob 13:43
Fašisti, nacisti, komunisti za Slovence vsi isti
so govorili starejši ljudje in niso se zmotili.
luckyss
# 10.09.2017 ob 13:24
Brez nacistov ne bi bilo ljudi na Luni :))
Ramus
# 10.09.2017 ob 13:06
"Grozno, kakšna nevednost...
Padel v roke?
Nikoli slišal za operacijo "paperclip"?"


Takšna je pač povprečna realnost v Sloveniji,... v šoli ga niso tega učili, sam pa ne bere več kot knjigo ali dve v življenju. To je žalostna realnost povprečja v Sloveniji, potem pa imamo na tisoče ovčk, ki mislijo, da je vse kar pride iz ZDA suho zlato, o zgodovini pa pojma nimajo,.... na drugih področjih pa je še slabše.
Adi H.
# 10.09.2017 ob 12:52
Veliko Nemcev se še danes sramuje svoje pol-pretekle zgodovine, pri nas pa nekateri čudaki častijo pomagače najkrutejših ljudi v zgodovini, nacistov. Aja, menda jih dohiteva preteklost, tudi en film je prišel ven, kako so ubili vojaka Blaža, ki bi po uradni verziji naj naredil samomor. Skratka, nekako je potrebno preusmerit pozornost.
tuintam
# 10.09.2017 ob 12:17
Razlika je seveda v tem, da oni ne enačijo oblasti in ljudstva, kakor to mi po 'demokratično' pač še vedno počnemo 8Oblast da je ljudstvo, da je ja oblast še vedno edino pomembna). Oni ščitijo tudi družbo lastniško-pravno in s strokami... Mi pa pred oblastjo še vedno z oblastjo, kar je zaciklano na ustavnopravnem nivoju. Pri njih družba ali davkoplačevalska celota NI upravitelj oz. ni enačena z njim, da ima upravitelj z nekom sploh lastniško-pravni odnos. Kar pri nas je oboje še vedno pravno enačeno. Napoleonček enačen z Napoleonom, Država kot upraviteljica z državo kot celoto. Upam, da se razume, za kaj sploh gre in za kaj smo vedno bolj poblastno usekani ... Kurji drek pomeni, da je v kloaki pomešano vse, da so izničeni odnosi, subjekti. Tudi celota je lahko subjekt. Ne pa da nas kot celoto pravno predstavlja kar isti, ki naj bi bil celoti zavezan. ZRN, Nemčija je eno, nemška oblast je pa drugo. Proti sistemu oblast nič ne more, pa čeprav bi to rada... Merklova drugim ne ponuja nemškega sistema, pač pa neko svojo, Državi podrejeno celoto, sistem, ki ga ona imenuje socialno tržno gospodarstvo. To pa ni nemški sistem. Zelo dobro ve, kaj je vzhod, Sredozemlje ipd. in kaj je to oblast.
manuchao
# 10.09.2017 ob 11:26
pri rupniku in škofu so na ta letak masovno onanirali
generacija56
# 10.09.2017 ob 11:19
mb128
Na Norveškem.
Zakaj že je naciste zanimala ta kamenjara?
gremyus
# 10.09.2017 ob 10:53
Saj danes je nekaj podobnega, samo da to delajo z drone-i američani. Ubijanje in destrukcija zahoda po skoraj celem svetu se nikoli ne konča. Skisane pameti politikov, mafije in lobijev. Ljudje pa umirajo še naprej.
Lluka
# 10.09.2017 ob 17:43
Pisava oz stavki v tem letaku , me nekako spominjajo na stran "nova24tv".
artoum
# 10.09.2017 ob 14:51
ZVONKO
ja saj........... če hočeš kaj vedeti , moraš itak komentarje gledat brat.
avtorji člankov samo namige dajejo.
Lupo
# 10.09.2017 ob 12:51
@svyatoslav Vsa nemška nacistčna elita je bila po vojni pripeljna v ZDA. Tam so še naprej ustvajali. Nekaj malega Nemcev je končalo na nirnberškem sodišču, kot predstava za javnost. Agenda babilonske bratovščine, ki je zakuhala vojno, je bila le delno dosežena: Rusija je bila opustošena, ne pa osvojena, prav tako je preživela tudi Nemčija. Zdaj gledamo nadaljevanje z istimi režiserji in igralci.

Napiši še kaj so napovedovali Srbi v letih 1989-91!
help
# 10.09.2017 ob 12:30
Ja, so si jih, okoli 40.000 uradno. Američani pa 7. :) Razlika v tem kaj so ustvarili je očitna - Američani so jim dali dobro plačo in pogoje za ustvarjanje. Človek se res vpraša... :D

Kje si pa te cifre dobil, če smem vprašati? In kakšna je to "očitna razlika", glede na to, da so Rusi vedno bili (in so še danes) korak pred Američani, kar se tiče raketne tehnologije.
Rockos
# 10.09.2017 ob 12:22
tocco: Svyatosloc saj so si nemške znanstcenike isposodili tudi sovjeti.

Ja, so si jih, okoli 40.000 uradno. Američani pa 7. :) Razlika v tem kaj so ustvarili je očitna - Američani so jim dali dobro plačo in pogoje za ustvarjanje. Človek se res vpraša... :D
tuintam
# 10.09.2017 ob 12:06
miki331
Zanimivo, Nemčija si je sedaj brez izstreljenega naboja pokorila večji del evrope, finančno.


Površna knstatacija, sicer bo pa tudi moja še vedno (saj kaj pa je en post-ić proti člankom in dizertacijam, folk proti oblasti, še sploh če z oblastjo juriša nad oblastnost, kar je do onca zaciklano...). Ne Nemčija kot taka. Nemška oblast preko nemške države v tujini. Nemci samo posredno (tudi). Drugače pa edino v ZRN in v Avstriji, po holokavstih ipd., da so dobili sistem, kjer si upravitelj (Država, Federacija, pokrajine, občine...) ne smejo prisvojiti vzajemnega kapitala (kapitala, s katerim samo upravljajo). Pri vseh 'zmagovalcih' si ga še vedno lahko, kar lahko zlahka vodi v oblastnost (tudi v našem socializmu si je pravno identiteto družbe prilastil upravitelj in oblast; kar se je deloma kontroliralo, sedaj pa niti to ne; čeprav sem proti, da si sploh še lahko). T.im. 'socialistični družbeni kapital' je pri nas ostal last upraviteljev (sic!), da bi se jim privatizacijo olajšalo. Pravno to pomeni, da si z ustavo lasti kapital upraviteljica Država in upravitelji, zato, da si ga ne bi. Zanikamo družbo, da bi naj jo priznali. Prej pa podobno. V ZRN ne. To je razlika. Ker nemška oblast doma nečesa ne sme, počne to navzven...
tocco
# 10.09.2017 ob 11:41
Tekuma res je ampak rheinbote je pa bila na čisto drugem nivoju. Ampak prepozno za nacije.
Ejnštajn
# 11.09.2017 ob 09:57
Mimogrede: to, da MMC v vseh teh letih ni sposoben zrihtati svoje regex kode za pravilno procesiranje URL-jev, je seveda izpod vsake kritike...
ElTorro
# 11.09.2017 ob 08:22
Lahko ugibamo "kaj bi če bi" do onemoglosti....ampak verjetno se lahko vsi strinjamo, da če Hitler ne bi na Slovane gledal kot na "manjvredno raso", na Ukrajinske ravnice pa kot na "lebensraum" in bi se pametno dogovoril s Stalinom, bi kljub njegovim številnim strateškim neumnostim vojno dobil.....in bi se mi tu zdaj prepirali v nemščini, italijanščini in madžarščini.
valcek2010
# 11.09.2017 ob 07:51
nemci so naredili napredek, industrijsko revolucijo, rakete dolgega dosega,motorje današnjih letal, in še veliko drugega
cenitamsok
# 10.09.2017 ob 22:30
Malo morgen tovarišija! Pozabljate, da so nemška uničevalna taborišča po vojni delala naprej, pod zastavo s katere so umaknili kljukasti križ in ga nadomestili z rdečo zvezdo. Samo uprave so se zamenjale. Berite knjige o pravi zgodovini in ne sanjajtete preveč!!!
tocco
# 10.09.2017 ob 13:55
Luckyss in zgleda, da še ta pakt takrat niso izkoristili prav. Sicer pa ne dajem minusov. Glede na to, da si odprl dosje x temo sem se zraven dodal projekt Monarch.
heron
# 10.09.2017 ob 13:50
In po 70 letih nemka Nemčijo pokopava,zanimivo
tocco
# 10.09.2017 ob 13:23
Glede nato, da ste komentatorji dopolnili naj še dodam zraven projekt Monarch.
Zakladi zasebnih arhivov
link
Kako se je Kranjska izkazala pri zbiranju pomoči za prizadete v vojni
13. november 2017 ob 17:43 Ko so leta 1914 odjeknili prvi streli velike vojne, je imela mednarodna organizacija Rdeči križ za seboj že 50 let delovanja.
Več novic ...
Kazalo