Wagstaffov fotografski portret, naslovljen Baptism (Krst). Foto: http://www.leewagstaff.com/
Wagstaffov fotografski portret, naslovljen Baptism (Krst). Foto: http://www.leewagstaff.com/

45-letni londonski umetnik Lee Wagstaff bo skušal s to umetniško intervencijo raziskati svoj "čuden" in "naporen" odnos z zdaj že pokojnim očetom, pa tudi koncept transferacije in vere. Potem ko bo iz zmlete očetove lobanje ustvaril klon svoje lastne, bo vanjo vrezal vzorec, identičen tetovažam, ki jih ima sam na glavi.

"Takoj sem pomislil, s čim bi lahko nadomestil prah, ki ga ponavadi uporabljaš za 3D-tiskanje," je Wagstaff razložil za britansko izdajo revije Vice. "Zame so telesne snovi čisto enake drugim umetniškim materialom, denimo črnilu, barvam ali mavcu."

Izkušnje s "telesno" umetnostjo
O tem pričajo tudi njegovi nedavni umetniški podvigi: med drugim je stokrat ejakuliral na eno in isto majico in jo nato razstavil v vitrini z naslovom "100 Nights of Solitude" (Sto samotnih noči). Še prej, leta 2000, je svoj avtoportret natisnil v lastni krvi. Tisti eksponat, naslovljen Shroud (Mrtvaški prt), je menda videl tudi David Bowie in ga, tako vsaj citira umetnikova spletna stran, komentiral z naslednjimi besedami: "Pojava Leejeve podobe na Mrtvaškem prtu ga privzdiguje v status nadomestnega božanstva, na videz brez posredovanja Boga. V isti sapi zbuja vtis skrb vzbujajoče junaškosti in duhovne arogance."

Wagstaff svojega očeta ni videl 15 let, preden je ta umrl, kot je umetnik povedal za Vice; z njim je govoril šele na smrtni postelji. "Zanimala me je transferenca vsega, kar je moj oče bil in kar je predstavljal ... Odraščal sem v bližini mrtvih reči, zato me zanima anatomija, raziskovanje, kako reči delujejo."